Raf Amsterdam sluit de deuren? 1 mei weer open !

Started by Staaled, March 18, 2010, 17:12:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Net gehoord.
Ik ben absoluut niet van de geruchten en de bron is zeer betrouwbaar
Een feit ?

Tragisch indien ja. :confused:
1ste mooie set gekocht, nadien nog meer en vaak binnengelopen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cyrus·

Als dat waar is, dan gaat het wel heel slecht met RAF  :o
Groeten,
Edwin

esre

Van wie heb je dit gehoord?
Het zou enorm zuur zijn voor de cd/dvd/blu ray afdeling want die heeft niets met de RAF Amsterdam te maken.

_ MarcelloW _

Stelletje knoeiers waar niet mee te communiceren/ te onderhandelen valt! Verre van concurrerende prijzen, service de laatste jaren mijlenver te zoeken.

Terecht, als je het mij vraagt!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

tiptop

Quote from: _ MarcelloW _ on March 18, 2010, 18:03:50
Stelletje knoeiers waar niet mee te communiceren/ te onderhandelen valt! Verre van concurrerende prijzen, service de laatste jaren mijlenver te zoeken.

Terecht, als je het mij vraagt!
Nou, ik ken de zaak van de andere kant en bij RAF kon er heel veel meer qua service dan elke andere winkel die ik ken! Je moet het wel even vragen, maar er werd niet snel nee gezegd.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

peterrr

Quote from: _ MarcelloW _ on March 18, 2010, 18:03:50
Stelletje knoeiers waar niet mee te communiceren/ te onderhandelen valt! Verre van concurrerende prijzen, service de laatste jaren mijlenver te zoeken.

Terecht, als je het mij vraagt!

nu is dat jouw ongezouten mening prima, maar dat deel ik niet met je.

Daar bij komen er weer mensen op straat te staan, ik heb met de vestiging Hilversum,en Amsterdam nooit problemen gehad.
En ik kom bij de beide vestiging al meer dan 30 jaar en zijn ze voor mij een begrip.

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

tiptop

#6
Ze zijn vanmiddag dicht gegaan.

Personeel wist het ook pas vanmorgen.

De bank heeft het vertrouwen opgezegd en geld geblokkeerd.  :-\

Failliet waren ze echter niet.

Heel spijtig allemaal :confused:

edit:
Komt misschien een doorstart hoor ik net. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nahpets

Quote from: tiptop on March 18, 2010, 18:37:52
De bank heeft het vertrouwen opgezegd en geld geblokkeerd.  :-\

Failliet waren ze echter niet.

Wat is het voornaamste verschil? Behalve een semantisch/juridisch onderscheid?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

tiptop

Quote from: Nahpets on March 18, 2010, 18:40:21
Wat is het voornaamste verschil? Behalve een semantisch/juridisch onderscheid?

Dat weet ik niet. Maar degene die ik gesproken heb, zei dat ze zeker nog niet definitief weg zijn. Nu net.

Dus waarschijnlijk kan er straks doorgestart worden, maar dat is afwachten.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

solitaire

Naar mijn info werd er door een commerciele derde om een letter of credit gevraagd, die door de bank niet afgegeven werd. Voor een eventuele doorstart is het maar te hopen dat niet alleen de bank met deze gang van zake z'n vertrouwen opzegd.



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Davey

Mijnheer Raf heeft dit grapje al eerder uitgehaald een paar jaa geleden waardoor er op een heel goedkopen manier mensen die er al jaren werkte uitgegooid konden worden. In de markt werd hier destijds ook niet echt positief op gereageerd (de manier van handelen dan).

Eerst maar even afwachten wat voor truuk er nu misschien weer uit de hoed word getoverd. Het zou zeker jammer zijn want Raf is (en blijft???) een begrip.

Nahpets

Het is in ieder geval een heel sterk signaal naar anderen om heel voorzichtig te zijn alvorens te investeren in RAF.

Ik vind het in ieder geval heel jammer. Het hautaine gedrag van het personeel was irritant (en wellicht een basis voor de situatie die nu is ontstaan), maar ik liep graag even door de winkel heen om vervolgens een klein vermogen uit te geven op de CD/DVD afdeling (waar voornoemde gedrag voor mij niet aanwezig was).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

solitaire

#12
Mijn ervaring met de electronica-retail tak is al wat ouder, maar is overwegend redelijk. Wel heeft hun image te lijden gehad onder een aantal brakke werknemers die er met enige regelmaat schenen terechtgekomen te zijn ... Daar moest je dan 'even omheen' zogezegd ...

PS/ De koopjes afdeling, om de hoek in A'dam, was geweldig: ondanks de soms krappe vraagprijs, vragen stond vrij, of het nu product of prijs gerelateerd was ! Daar stonden een paar positief geladen gasten. Goede herinnering.



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Davey

Net nog gemaild met een collega (we doen zaken met Raf) en die had de inkoper vanmorgen nog gesproken maar ze kreeg 'm 's middags niet meer aan de lijn.

donaldk

Hoveelste keer is dat nou, de afgelopen 20 jaar...

ajbeefde

Quote from: tiptop on March 18, 2010, 18:37:52
Ze zijn vanmiddag dicht gegaan.

Personeel wist het ook pas vanmorgen.

De bank heeft het vertrouwen opgezegd en geld geblokkeerd.  :-\

Failliet waren ze echter niet.

Heel spijtig allemaal :confused:

edit:
Komt misschien een doorstart hoor ik net. :)

Dat zou heel mooi zijn, de doorstart dus....... 

Erg vervelend dat dit wederom gebeurd bij RAF......

Kom er al zo'n 12 jaar....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

esre

Is er al iemand langs geweest om dit bericht te bevestigen?

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Nahpets

Quote from: esre on March 19, 2010, 12:14:59
Is er al iemand langs geweest om dit bericht te bevestigen?

Staat ook op de site.

QuoteRaf tijdelijk gesloten



Wegens een interne reorganisatie zijn per heden de winkels van Raf in Amsterdam en Hilversum gesloten. Raf Digital Music, de CD/DVD/Blu-ray afdeling in de Rijnstraat in Amsterdam, is wel geopend. Ook de balie van de Technische Dienst is voor het afhalen van reparaties geopend.



In de loop van volgende week zal meer duidelijkheid komen over de status van het bedrijf, daarvan zal dan op deze site mededeling worden gedaan.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

esre

Ongelofelijk triest voor de muziek toko als de RAF muziek verdwijnt.
De eigenaar heeft al tropenjaren achter de rug.
Als deze trend door gaat zetten dan blijft er een MM BCC SATURN over met nog hier en daar een enkele speciaalzaak.

Nahpets

Waar wij, als gezamenlijke consumenten, dus voor gekozen hebben.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Vin_cent

Quote from: esre on March 19, 2010, 12:40:39
Als deze trend door gaat zetten dan blijft er een MM BCC SATURN over met nog hier en daar een enkele speciaalzaak.

Die zullen ook verdwijnen, steeds meer exclusieve producten worden ook online aangeboden. En anders rijden we wel naar Duitsland of de UK omdat het daar iets goedkoper is.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

danboo

Kreeg een week geleden een brief dat Raf Business & Projecten inclusief het personeel was overgenomen door buyonline.

tiptop

Quote from: Nahpets on March 19, 2010, 12:43:48
Waar wij, als gezamenlijke consumenten, dus voor gekozen hebben.

Daar houd ik dus niet van. Generaliseren.

Ik heb er niet voor gekozen en velen met mij. En nee, ik koop vrijwel niet via internet, alleen bij webshops van bestaande winkels.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

ajbeefde

Quote from: tiptop on March 19, 2010, 14:00:29
Daar houd ik dus niet van. Generaliseren.

Ik heb er niet voor gekozen en velen met mij. En nee, ik koop vrijwel niet via internet, alleen bij webshops van bestaande winkels.

Wij is de zin van de Jinnie en Anita's? , die zitten toch niet hier op het forum?  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI