*** 2010 Mega 3D Database Topic - 3D TV vergelijking: Panasonic vs. Samsung ***

Started by POWERMAN, March 16, 2010, 18:09:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

haythijs

Zoals reeds gemeld, geen enkel probleem en ik heb betreffende persoon waar ik mij verwonder over zijn stijl en gedrag alhier al middels PM gevraagd iets uit te leggen om dit topic op juiste koers te houden.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

POWERMAN

 :police: Zal maar weer de wijste zijn , zie alweer genoeg voer om een geheel topic te vullen , maar ik stoor me niet aan onze stalkers dus pm gewoon door.

:popcorn: Had ik al het belangrijke nieuws al gemeld want door alle lol ben ik dat volgens mij vergeten : Panasonic VT20 3D plasma TV wint EISA Award 2010/2011





European 3D-Plasma TV 2010-2011  http://www.eisa.eu/award/45/european-3d-plasma-tv-2010-2011.html



Nu nog even wachten op Avatar 3D


De samsung led had ook een eisa prijsje gekregen

haythijs

Quote from: POWERMAN on September  1, 2010, 20:22:25
:police: Zal maar weer de wijste zijn , zie alweer genoeg voer om een geheel topic te vullen , maar ik stoor me niet aan onze stalkers dus pm gewoon door.

:popcorn: Had ik al het belangrijke nieuws al gemeld want door alle lol ben ik dat volgens mij vergeten : Panasonic VT20 3D plasma TV wint EISA Award 2010/2011

European 3D-Plasma TV 2010-2011  http://www.eisa.eu/award/45/european-3d-plasma-tv-2010-2011.html


Nu nog even wachten op Avatar 3D
De samsung led had ook een eisa prijsje gekregen


Je citaat "stalkers"  geeft weer eens aan dat het met die wijsheid nog wel meevalt.  PM terug met enige vorm van uitleg heb ik nog niet van je binnen, na aanleiding van je uitspraak : " ze krijgen altijd een goed en bevredigend antwoord".

Om eerlijk te zijn zegt een Eisa award mij niet zo heel erg veel, slechts een momentopname. Wat waren de eventuele concurrenten en wat zijn de referenties en criteria waar de Eisa naar kijkt. Ik zeg dus niet dat deze award geen waarde heeft, en een producent moet ook zeker gaan pronken met deze prijs. Het verkoopt lekker en als consument bekt het ook wel fijn als je kan zeggen, mijn tv heeft die prijs gewonnen.
Maar vergeet niet dat dit door journalisten wordt verkozen, die bij een blad werken , wat weer gesponsord wordt door de betreffende producenten etc.
Er zijn wel wat bladen die een bepaald merk altijd als beste uit de test naar voren laten komen, toevallig is dat merk ook hun grootste adverteerder en bron van inkomsten.

Eigenlijk lijkt me een 50 inch nog iets te klein voor een 3d ervaring, in een winkel vond ik het wel een leuke gagdet om eens gedemonstreerd te krijgen. Toch blijft een monster op een dergelijk beeld van 127cm doorsnee en met 3 meter kijkafstand maar een klein handje vol.  In de bios blijkt dus wel dat vooral bij 3d de term ´size does matter´ geldt.  
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Nahpets

Quote from: haythijs on September  2, 2010, 10:00:43
en een producent moet ook zekeer gaan pronken met deze prijs.

Ze hebben er tenslotte voor betaald.

Naar mijn mening is Eisa vooral zelfverheerlijking van de producent, inkomsten en bladvulling voor het tijdschrift (vanwege advertenties en de giga editorials over de gewonnen/gekochte prijzen) en royalty inkomsten voor Eisa.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

haythijs

Quote from: Nahpets on September  2, 2010, 10:17:01
Ze hebben er tenslotte voor betaald.

Naar mijn mening is Eisa vooral zelfverheerlijking van de producent, inkomsten en bladvulling voor het tijdschrift (vanwege advertenties en de giga editorials over de gewonnen/gekochte prijzen) en royalty inkomsten voor Eisa.

Het komt op mij idd soms over als een orgaan wat door de brance in leven is geroepen en zichzelf in stand houd, mede zoals je dit omschrijft.  Overigens wil ik niet zeggen dat de 'winnende' producten allemaal slecht zouden zijn, integendeels zelfs.
Maar zoals jij het ook al aangeeft, is een beetje kritische blik bij het toekennen van de waarde van een dergelijke prijs  niet onverstandig.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

POWERMAN

 :popcorn: Toch ben ik er wel heel erg trots op dat mijn Panasonic VT20 een Eisa Award heeft gewonnen , Hier voor had ik een Philips plasma ook met Eisa Award en ik twijfelde eerst heel erg om een plasma zonder Eisa Award te kopen.

Maar de Panasonic VT20 had zulke goede recenties dat ik het er op gegokt heb om een Eisa Award free plasma te kopen , en zie hier heeft hij godzijdank toch nog een Eisa Award Gewonnen.  :worship:

Heb dus mn Panasonic VT20 dus extra in het zonnetje gezet met een bloemetje er naast . ook de eigenaren van een Samsung  UE46C8000 led  alsnog gefeliciteerd.  :D

Jaloerzie en afgunst dat blijf je toch altijd houden onder de niet winaars  :-X

haythijs

Uiteraard mag je trots zijn,en vooal genieten van je aankoop. Wat dat dan weer met afgunst of jaloezie te maken heeft van een ander, weet ongewijfeld alleen het brein des powermans. Of het iets toevoegd in je topic.....??
Ik denk dat je mist wat het bovenstaande punt is omtrent Eisa.  Wat voegt deze sticker toe aan je privegebruik en plezier? Een dergelijke sticker op mijn tv, cd speler, receiver, scheerapparaat, koffiemachine, camera, printer,  etc etc gaat echt niks toevoegen aan de prestaties en de waarde voor de gebruiker. Wel zodra je hem wilt verkopen en met deze award gaat adverteren op marktplaats, maar dan wil je er vanaf omdat je iets anders /beters wilt en is die tevredenheid al verdwnen in de drang naar iets anders/beters/nieuws ;) Maar voegt het iets toe in je beleving of ben je het nodig om naar anderen te zwaaien en pronken, waarmee je dus weer je eigen belving ondergeschikt maakt. of heeft je Tv ineens veeeeeeeeel betere restaties geleverd nu je weet dat ij deze Award heft gewonnen? dat zou fijn zijn, als een artikel in een bald ineens je aankoop tg keer beter laat preseteren

ps:  nog steeds geen PM van je ontvangen op mijn vraag............
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Nahpets

Quote from: POWERMAN on September  2, 2010, 13:39:10
en zie hier heeft hij godzijdank toch nog een Eisa Award Gewonnen.  :worship:

Je bent zo onzeker dat je deze bevestiging nodig hebt?

Quote from: POWERMAN on September  2, 2010, 13:39:10
Jaloerzie en afgunst dat blijf je toch altijd houden onder de niet winaars  :-X

En dan je eigen onzekerheid projecteren op anderen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

POWERMAN

Ja ben een heel klein lief onzeker meisje met strikjes in mn haar  :pompom: en met mn roze stippeltjes majootje aan  :nopompom: en ik hou ook van lollies en teletubies :inlove: kijken op mn VT20  :tongue2:

Mag altijd van mama voor het slapen gaan samen met mn beertje nog even op het htforum kijken.

;D ;D ;D

Laatste nieuwtje :   Panasonic unveils Viera VT20, TX-P42GT20 3D TVs

http://www.techradar.com/news/television/panasonic-unveils-viera-vt20-tx-p42gt20-3d-tvs-713622

Erik

Wat een kinderachtig niveau hier zeg. Denk je wat leuke tips over Samsung te scoren maar het is alleen maar blz lang ge-emmer.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

POWERMAN

 :police: Dat houdt het luchtig zullen we maar zeggen  :angel: , elk topic heeft zo zn ge emmer net als in het kabinet  ;)

En wat de 1 kinderachtig vindt , vindt de ander weer leuk , dus erg kort door de bocht maar begrijp wat je bedoelt.

Daarom is de eerste pagina van topic de Database en de rest de emmer.

Maar gooi eens een nuttige vraag of wetenschap over panasonic 3D of Samsung 3D in de groep om over te babbelen , dan stop dat ge emmer wel weer  :lookaround:

Quote from: haythijs link=topic=98852.msg1780806#msg1780806 date=
Er ligt al een tijdje een nuttige vraag in je mailbox via PM, zal ik hem opnieuw sturen??
Om topic niet verder te vervuilen voor de serieuze lezers en het te humoristisch laten overkomen zal ik niet meer op mn stalker reageren al verwijt ik hem niks hoor, sorry voor de fans

Hier de Nederlandse link -  IFA: Panasonic haalt kleine 3d-plasma-tv's naar Europa

http://tweakers.net/nieuws/69466/ifa-panasonic-haalt-kleine-3d-plasma-tvs-naar-europa.html?nb=2010-09-02&u=1500

:popcorn: Maar wat ik me nu afvraag of 3D wel goed overkomt op zo n klein scherm omdat ik her en der las dat 50 inch al kantje boord is voor een goede 3D weergave.



haythijs

Er ligt al een tijdje een nuttige vraag in je mailbox via PM, zal ik hem opnieuw sturen??
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

haythijs

Quote from: Erik on September  2, 2010, 17:21:00
Wat een kinderachtig niveau hier zeg. Denk je wat leuke tips over Samsung te scoren maar het is alleen maar blz lang ge-emmer.

Een beetje inzage in  zijn gedrag en geschiedenis en je had dit kunnen verwachten Erik ;)
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

haythijs

Quote from: POWERMAN on September  2, 2010, 17:46:39
Maar wat ik me nu afvraag of 3D wel goed overkomt op zo n klein scherm omdat ik her en der las dat 50 inch al kantje boord is voor een goede 3D weergave.


Dat kan je zelf heel makkelijk ondervinden.  Het wow aspect van 3D is natuurlijk de beleving dat iets naar je toekomt. Een auto wat op je afrijdt, een dino wat naar je toe rent of  een straaljager wat over je heenvliegt. In de Bioscoop lijkt dit fenomenaal, omdat het scherm megagroot is en de afmeting van het object ook behoorlijk groot is.  Niet de verhouding die je kent en ziet in de film, maar dus het 'oppervlak' van het object op het scherm. .
Kijk je echter op een 50inch tv, dan zijn die afmteingen natuurlijk vele malen kleiner. Bedenkt eens hoe groot die T-rex of straaljager bijv is op het scherm zelf, dit is eigenlijk maar een paar vierkante cm. Zit je een paar meter van je scherm, dan is het nog kleiner.  
Als dit dan middels 3d naar je toekomt, heeft dit uiteraard lang niet de impact van een veel groter beeld als in een bios.
Een dino op een scherm groter van 15 meter doorsnee heeft iets meer impact en ziet er iets groter uit dan een diezelfde dino op een scherm van 127 cm.  Zet eens een film op en bekijk eens hoe groot de beesten in Avatar op je scherm zijn.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare


LOTS


Een beetje merkwaardig dat een Japans toestel een Europese prijs krijgt, maar niet in staat is het Europese signaal naar behoren te processen!  ;)

LOTS: Lord Of The Strings

haythijs

Quote from: POWERMAN on September  2, 2010, 17:46:39
  Om topic niet verder te vervuilen voor de serieuze lezers en het te humoristisch laten overkomen zal ik niet meer op mn stalker reageren al verwijt ik hem niks hoor, sorry voor de fans



Daarom had ik je ook die Pm verstuurd, om vervuiling tegen te gaan. Niet dat ik 1 van je had terugverwacht, daarvoor is je gedrag te herkenbaar, evenals de wijze waarop dit topis is verzand ;)
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

frank1397


POWERMAN

verhaal Klinkt zeker goed voor het geld , heb 3x samsung B850 met buzz probleem gehad en 3x retour gehad maar het beeld was wel erg mooi en de c7700 is de 3d opvolger .
Alleen heb ik 3x samsung monteur over de vloer gehad en 3x werd het probleem ontkent en dus geen garantie , dus alleen daarom voorlopig geen samsung voor mij.
Dat is ook de redenen dat ik op de VT20 heb gewed en verleden jaar was het ook v20 vs B850 met zn buzz.

:popcorn: Dus zolang die c7700 geen buzz problemen heeft en geen andere verborgen zwakheden heeft en er een monteur moet komen is het zeker de moeite waard.

En vergeet vooral niet je hoofd recht te houden bij Samsung 3d bril op want anders gaat het beeld op zwart.

Test: Samsung 7700-serie 3D-televisie

3D-bril
Om de stereoscopische beelden te zien, moet je een actieve 3D-bril op je neus zetten. Deze brillen blinderen hun glazen razendsnel om en om, om zo een verschillend perspectief aan elk oog te tonen. Zodra je de 3D-bril aanzet, begin je afstand en diepte in de film te zien. Hoewel de bril van Samsung goed op je neus zit, is het ontwerp nog verre van ideaal. Ten eerste is de bril aan de onderkant open, waardoor je onder de glazen doorkijkt. Omdat de glazen iets donkerder zijn, zie je steeds een donker (de film) en licht beeld (daglicht). Daarnaast is de weergave nog niet perfect. Draag je geen 3D-bril, dan zie je vage dubbele beelden op een 3D-televisie. Ga je met de bril op dichtbij de Samsung tv zitten, dan zie je nog steeds dubbele beelden. En hoe schuiner je de 3D-bril houdt, des te donkerder de beelden worden. Zou je op de bank liggen terwijl je naar de 3D-tv van Samung kijkt, dan zie je niets meer door de bril.


roland p

QuoteDaarnaast is de weergave nog niet perfect. Draag je geen 3D-bril, dan zie je vage dubbele beelden op een 3D-televisie. Ga je met de bril op dichtbij de Samsung tv zitten, dan zie je nog steeds dubbele beelden. En hoe schuiner je de 3D-bril houdt, des te donkerder de beelden worden. Zou je op de bank liggen terwijl je naar de 3D-tv van Samung kijkt, dan zie je niets meer door de bril.
Beetje een rare review
Volgens mij heb je bij elke 3d tv 'vage dubbele beelden' als je je 3d bril afzet en werkt het 3d effect niet als je op de bank ligt, aangezien de twee beelden horizontaal verschoven zijn ipv. verticaal.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

frank1397


Ik denk dat we het hier hebben over de LED 3D brillen. Bij de Plasma 3D tv's zijn geen problemen bekend met de active shutter brillen.
Misschien interessant om te weten is dat de meeste 3D brillen door het moeder bedrijf van Panasonic worden gemaakt.
Als je bij de panasonic 3D bril de sensor iets afdekt kun je hem voor elke 3D toestel gebruiken.
Het zelfde geld ook voor de meeste andere merken.



Roger Black

Klopt het dat je bij de Samsung 3d Plasma's de brillen zelf nog moet bijkopen? Zo ja, wat kosten deze?

frank1397

Zover ik weet wordt er standaard 1 3D bril er bij geleverd. Ik dacht gelezen te hebben dat je vooraf met de winkel moet regelen of dit een batterij of oplaadbare moet zijn.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!