*** 2010 Mega 3D Database Topic - 3D TV vergelijking: Panasonic vs. Samsung ***

Started by POWERMAN, March 16, 2010, 18:09:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank1397

Op dit moment ja. Alleen 2 3D brillen is een tijdelijke actie van Samsung.

POWERMAN

Quote from: roland p on September  7, 2010, 08:46:55
Beetje een rare review
Volgens mij heb je bij elke 3d tv 'vage dubbele beelden' als je je 3d bril afzet en werkt het 3d effect niet als je op de bank ligt, aangezien de twee beelden horizontaal verschoven zijn ipv. verticaal.

:popcorn: Met de Panasonic VT20 heb je daar geen last van dat het beeld zwart wordt met 3D bril als je op de bank ligt.

roland p

Quote from: POWERMAN on September  8, 2010, 15:11:55
:popcorn: Met de Panasonic VT20 heb je daar geen last van dat het beeld zwart wordt met 3D bril als je op de bank ligt.
Ik vind het knap dat je onder een hoek van 90 graden nog 3d kan kijken.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®


Neon2000

Quote from: frank1397 on September  8, 2010, 14:41:43
Op dit moment ja. Alleen 2 3D brillen is een tijdelijke actie van Samsung.


Er zat er 1 in mijn doos.
Verder een bon om nog een extra set te krijgen.
Je kan de optie kiezen om 1 of 2 gratis sets te krijgen.   ::)  Ik was niet inhalig en koos voor 2 extra gratis setjes.   :D  Elk setje heeft twee brillen.
Bij Samsung waren ze vervolgens zo vriendelijk om nog een extra setje te sturen dus kreeg ik 6 gratis brillen. En natuurlijk heb ik nu 3 keer Monsters VS Aliens.
Iemand interesse in een setje of de film?  ;D
The Virus Of Hate Infects The Ignorant Mind

Neon2000

Quote from: POWERMAN on September  8, 2010, 15:11:55
:popcorn: Met de Panasonic VT20 heb je daar geen last van dat het beeld zwart wordt met 3D bril als je op de bank ligt.

Met de Samsung ook niet. En meestal lig ik.

3D is overigens erg afhankelijk van de film. Bij Mnsters VS Aliens had ik de eerste seconde al van WOW, dit is schitterend. Bij Clash of the Titans had ik dat totaal niet.
Ik vraag me nu wel af of we over en weer verstoken blijven van 3D films. De fabrikanten sluiten exclusieve deals om de verkoop te promoten.
Dus bijvoorbeeld Avatar 3D bij Panasonic. Sony heeft een deal en Samsung dus ook.
The Virus Of Hate Infects The Ignorant Mind

angel66

ik hou me aanbevolen voor een setje ;D
Quote from: Neon2000 on September  9, 2010, 07:58:11
Er zat er 1 in mijn doos.
Verder een bon om nog een extra set te krijgen.
Je kan de optie kiezen om 1 of 2 gratis sets te krijgen.   ::)  Ik was niet inhalig en koos voor 2 extra gratis setjes.   :D  Elk setje heeft twee brillen.
Bij Samsung waren ze vervolgens zo vriendelijk om nog een extra setje te sturen dus kreeg ik 6 gratis brillen. En natuurlijk heb ik nu 3 keer Monsters VS Aliens.
Iemand interesse in een setje of de film?  ;D

Neon2000

The Virus Of Hate Infects The Ignorant Mind

Neazy

Quote from: Neon2000 on September  9, 2010, 07:58:11
Er zat er 1 in mijn doos.
Verder een bon om nog een extra set te krijgen.
Je kan de optie kiezen om 1 of 2 gratis sets te krijgen.   ::)  Ik was niet inhalig en koos voor 2 extra gratis setjes.   :D  Elk setje heeft twee brillen.
Bij Samsung waren ze vervolgens zo vriendelijk om nog een extra setje te sturen dus kreeg ik 6 gratis brillen. En natuurlijk heb ik nu 3 keer Monsters VS Aliens.
Iemand interesse in een setje of de film?  ;D

Heb je een tv gekocht of een bluray speler?
Ik heb namelijk vorige week de PS507700 aangeschaft maar daar zat alleen 1 bril in. De bon voor een extra set niet.
Op de site van Samsung wordt de actie ook allen vermeld bij de bluray speler.

Neon2000

Quote from: Neazy on September 10, 2010, 00:33:06
Heb je een tv gekocht of een bluray speler?
Ik heb namelijk vorige week de PS507700 aangeschaft maar daar zat alleen 1 bril in. De bon voor een extra set niet.
Op de site van Samsung wordt de actie ook allen vermeld bij de bluray speler.

Das waar. De 6930 set. Leuke set moet ik zeggen.
The Virus Of Hate Infects The Ignorant Mind

POWERMAN

Las vandaag dat er nog een ander systeem voor 3d komt ben benieuwd of panasonic hier ook in mee gaat  :popcorn:

RealD: 3d-tv met full-hd-3d en passieve bril komt in 2011

Door Wout Funnekotter, vrijdag 24 september 2010 14:41, views: 5.513

RealD, de fabrikant achter de 3d-technologie in veel bioscopen, heeft aangekondigd dat de eerste tv's met full-hd-3d en passieve brillen begin 2011 op de markt moeten komen. Momenteel maken bijna alle 3d-tv's gebruik van actieve brillen.

De nieuwe techniek zou niet alleen meer kijkgemak bieden, maar moet ook het bekijken van 3d-content met verschillende personen een stuk goedkoper maken. Bij de huidige implementaties is een dure 3d-bril vereist die de ogen om en om verduistert, terwijl de televisie een beeld voor het linker- en rechteroog afwisselt. Vaak wordt maar één bril meegeleverd, zodat veel geld moet worden uitgegeven om met meer dan één persoon te kijken.

Bij passieve brillen zit alle 3d-technologie in de televisie en bestaat het brilletje uit twee circulair gepolariseerde lenzen; de een linksom, en de ander rechtsom. De televisie laat om en om een beeld zien, wat door een speciale laag aan de voorzijde wordt gepolariseerd. Dit systeem gebruikt geen dure batterijen en zenders, waardoor de brilletjes voor een paar euro kunnen worden geproduceerd.

Er is op dit moment al een aantal bedrijven die passieve schermen aanbieden, zoals LG, Hyundai en JVC. Deze hebben allemaal als nadeel dat ze erg duur zijn en niet de volledige full-hd-resolutie kunnen weergeven, iets wat met de technologie van RealD wel zou kunnen. Het bedrijf denkt niet dat de passieve variant de actieve 3d-tv's meteen uit de markt zal drukken. De verwachting is dat de twee technieken in de komende vier tot vijf jaar beide worden ingezet. RealD doet de passieve techniek op de CES-beurs in januari 2011 uit de doeken.

htjan160756

Hallo,

Was bij Mediamarkt, hebben ze een Panasonic 3D Plasma TV van 42inc. voor 1299,00.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Roger Black

Heb de Samsung PS50C7700 en de BDC6900 gekocht. Ben nu nog aan het kijken naar een wallmount. Iemand ervaring met de Vogel's Thin 305?

tiptop

Quote from: htjan160756 on October 27, 2010, 22:19:04
Hallo,

Was bij Mediamarkt, hebben ze een Panasonic 3D Plasma TV van 42inc. voor 1299,00.

Groetjes J@n
Dat is overal hoor! Dat is namelijk gewoon de adviesprijs van de TX-P42GT20. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

angel66

heb net dezelfde set besteld.
1179 incl de speler en starterkit.
ben benieuwd.
Quote from: Roger Black on November 19, 2010, 14:06:08
Heb de Samsung PS50C7700 en de BDC6900 gekocht. Ben nu nog aan het kijken naar een wallmount. Iemand ervaring met de Vogel's Thin 305?