*** 2010 Mega 3D Database Topic - 3D TV vergelijking: Panasonic vs. Samsung ***

Started by POWERMAN, March 16, 2010, 18:09:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

millon

Soms wel soms niet.
Mijn keuze zou de Samsung zijn.
Geen verlies van zwartwaardeen geen 50hz probleem.
een mooier disign
En natuurlijk veeeel goedkoper.
En als de Pana beter zou zijn,kunnen we het verschil toch niet zien!!

POWERMAN

Maar dat is juist het punt die zwart waardes is helemaal niet bewezen en die 50hz is mij ook vrij onduidelijk want met de orginele 3D blu ray speler en goede instellingen en aansluit kabels heb je er geen last van.

Maar ik bedoel het samsung probleem van dat je 3d bril op zwart gaat als je je hoofd een beetje laat zakken en het matige 3D beeld en zijn de echte kleuren net zo subliem als de Panasonic VT20

probleem samsung:

Ten eerste is de bril aan de onderkant open, waardoor je onder de glazen doorkijkt. Omdat de glazen iets donkerder zijn, zie je steeds een donker (de film) en licht beeld (daglicht). Daarnaast is de weergave nog niet perfect. Draag je geen 3D-bril, dan zie je vage dubbele beelden op een 3D-televisie. Ga je met de bril op dichtbij de Samsung tv zitten, dan zie je nog steeds dubbele beelden. En hoe schuiner je de 3D-bril houdt, des te donkerder de beelden worden. Zou je op de bank liggen terwijl je naar de 3D-tv van Samung kijkt, dan zie je niets meer door de bril.

millon

de panasonic is gewoon te duur geprijst ;)
het verschil is gewoon minimaal.

POWERMAN

Dat de VT20 een duur prijskaartje heeft ben ik het zeker mee eens maar daar heb je dan wel veel betere zwart waardes voor en super realistisch kleuren beeld.

Heb hier voor 3x Samsung PS50B850 plasma in bezit gehad en alle 3 retour na buzz probleem en zeer slechte reparatie service van samsung.

Dus hoop dat deze samsung plasma serie het beter blijft doen want als de problemen beginnen dan geeft samsung niet thuis.

Moet zeggen dat het beeld van de vorige samsung plasma erg goed was voor zn prijs en disign is super mooi  maar de vorige panasonic v10  toch een stuk beter qwa beeld was.

Als de nieuwe samsung plasma 3D geen buzz heeft en beeld goed is dan is het zeker een aanrader , op 3D gebied kan ik nog niks zeggen.


frank1397


Binnen kort komt Flatpanelshd met een review van de ps50c7700 en dan weten we hopelijk welke van de twee tv's beter is.

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1281952997


millon


haythijs

Zou jij dan kunnen uitleggen wanneer dat bedrag dan wel gerechtvaardigd is mbt verbeterde prestaties of features? Heb je daar dus een schaalverdeling voor, of kan je bijvoorbeeld uitleggen wanneer een verschil gerechtvaardigd is van  100 euro, of 135, of 227, of 469, of 512, of 817? Dus welke waarde in euro's kan je aan een bepaalde beeldverbetering of extra feature toekennen of wat mag je extra verwachten in prestatie en feature als toestel A 200 euro duurder is dan B en weer een ander toestel C  350 euro duurder is dan B en is toestel C dan ook die extra extra 350 waard boven B, maar ook die 150 boven A?
Of is het niet zo dat het voor een ieder volstrekt persoonlijk is of diegene het wel de moeite ( lees : hoogte van het bedrag cq prijsverschil) waard vindt. Voor jou kan die 900 euro het dus niet zijn en gelijk heb je om jouw eigen reden en dan moet je het vooral niet kopen. Een ander vindt het wel de moeite waard en koopt het wel, om zijn eigen reden en dat is toch ook prima?
Het lijk mij vooral iets wat sterk persoonlijk gebonden is en subjectief van aard, ook al neem je een review als referentie in deze, wat ook maar weer een mening van iemand is.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

POWERMAN

 :police: Mooier had ik het niet kunnen uitleggen  ;D

Helemaal mee eens  8)

haythijs

Ik denk ook niet dat het hier alom gewaardeerd wordt als jij het op jouw zeer kernmerkende wijze zou hebben geprobeerd om dat uit te leggen ;)

Overigens is het totaal niet als een aanval of kritiekpunt richting Bert bedoeld, hopelijk vat hij dit dus ook niet zo op.
Sterker nog, hij heeft groot gelijk als in de betreffende review leest dat de Panasonic een veel te duur alternatief is tov zijn eerste cq favoriete keuze. Als hij uit die test haalt dat het verschil het niet waard is en daarin zijn keuze voor een Samsung bekrachtigd ziet worden, moet hij zeker voor dat andere toestel gaan en er van gaan genieten.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

POWERMAN

Quote from: haythijs on August 30, 2010, 23:06:57
Ik denk ook niet dat het hier alom gewaardeerd wordt als jij het op jouw zeer kernmerkende wijze zou hebben geprobeerd om dat uit te leggen ;)

Overigens is het totaal niet als een aanval of kritiekpunt richting Bert bedoeld, hopelijk vat hij dit dus ook niet zo op.
Sterker nog, hij heeft groot gelijk als in de betreffende review leest dat de Panasonic een veel te duur alternatief is tov zijn eerste cq favoriete keuze. Als hij uit die test haalt dat het verschil het niet waard is en daarin zijn keuze voor een Samsung bekrachtigd ziet worden, moet hij zeker voor dat andere toestel gaan en er van gaan genieten.

Alom gewaardeerd , wat een vreemde uitspraak voor 1 van de duizenden , heb je er over vergaderd met de andere 1000den leden  :sneaky2:

Vond je eerste uitleg goed maar die heb je nu verpest met je aanvulling  :-X

positief bedoeld hoor  :alien: maar spreek gewoon voor je zelf de volgende keer.

haythijs

Ik sprak op persoonlijke titel voor en namens mijzelf Powerman, alleen is het mij wel gegeven om ook door meerdere brillen te lezen, dus ook andere zienswijzes van andere personen te kunnen aanmeten en van daaruit te kunnen redeneren danwel inhoudelijk te kunnen reageren en beargumenteren. En dus niet alleen vanuit een kokervisie typerende uitspraken gaan doen zodra je een beetje tegenwind krijgt of een spiegel wordt voorgehouden hoe jij ervaren wordt door anderen. Uiteraard lees en zie jij dat vaker in andere reacties op jouw berichten immers. Van daaruit verbaast deze reactie van jou richting mij natuurlijk ook niet ;)
Dat het jou misschien niet uitkomt dit zo te moeten lezen, dat is dan toch echt aan jezelf. Dat je dan vervolgens mijn uitleg nu ineens in een ander context denkt te moeten zien en dit wellicht nu volstrekt waardeloze crap vindt, is eveneens alleen aan jou maar doet feitelijk niks af aan het punt wat ik inhoudelijk maakte omtrent het verschil in waarde uit te drukken danwel toe te kennen.

P.s.   Overigens heb ik wederom niet vergaderd met al die anderen en spreek ik weer slechts namens mijzelf maar wel met ruimere blik dan alleen die van mezelf.  Of jij ermee kan en wil omgaan of er wel/niet notie van neemt, is bij voorbaat wel duidelijk ;)
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

HAL

Quote from: bert888 on August 24, 2010, 15:51:37
In Naarden hebben ze een 50inch demo te koop staan!!!

Ben wezen kijken daar. Wat een ballentent trouwens. En dat VT20-demoscherm was natuurlijk al weg ondanks het feit dat het NU nog steeds op hun site staat. Heb de V20 nu bij een forumsponsor gereserveerd.....

POWERMAN

haythijs - Zou eens naar een goede opticien gaan voor een goede bril en bij aanvulende verzekering is hulp bij babbelman voor dat soort van helderziende jomanda gedoe ook gratis  ;D ;)

Ben blij dat jou , mijn en al die anderen mensen met unieke gedachten vormingen en meningen er voor zorgen dat het htforum zo lekker gekleurd is en er vaak ook nog veel te lachen valt.  ;D

On topic : Koop een 3D tv , zet de actieve shuter 3D bril op en heb nooit meer last van koker of tunnel visie.

nog bedankt voor de 3D spiegel,

HAL - hoorde een internet gerucht dat de vt20 voor 2 ruggen werd aangeboden bij winkel bezoek foka R.dam , heb het niet gecheckt.

haythijs

Powerman, waarom hap je altijd op deze voor jou zeer kernmerkende wijze zodra jij acteert alsof je op je staart wordt getrapt?
Vooropgesteld, zowel inhoudelijk als de aard en stijl van je reactie verbazen me niks en voegen feitelijk en inhoudelijk wederom niks toe. Genant is het uiteraard wel, dus eigenlijk zou het wel leuk zijn als je kunt uitleggen waarom je zo reageert als jij denkt te moeten reageren.  
Je opmerkingen mbt opticiën, babbelman, herlderziende Jomandiaans ( oeps wat zit je weer mis qua typering en vermeend humorgebruik)gedrag en koopadvies omtrent 3d omtrent mijn mening over jouw tunnelvisie,  zijn ook niet echt van enige toegevoegde waarde  of inhoudelijk onderbouwd. Uiteraard mag je ze ff komen toelichten, ook middels PM maar beiden weten we dat je dan in je eigen val trapt ;)  

M.b.t de geruchten omtrent de VT20  bij  Foka, zou je Hal niet kunnen helpen met het verifiëren van dat gerucht in dit ( je eigen ) topic?  Ten eerste voeg je dan zelf echt iets toe in je eigen topic ipv kernmerkende monologen en ten tweede hoeft hij zo ook niet blij te worden gemaakt met een eventueel dood vogeltje mocht dit gerucht niet waar zijn.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

raMniv

Gezellig topic dit. Ga ik eens volgen.

Ben trouwens zeer tevreden met mijn pana tot nu toe.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

haythijs

Dat is het meestal wel als powerman zijn kernmerkende trucje doet en hij er soms een beetje aanspraak op krijgt ;)

Belangrijkste is dat jij zeer tevreden met je toestel nu bent, dat staat altijd voorop.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

HAL

Quote from: haythijs on August 31, 2010, 09:51:46
M.b.t de geruchten omtrent de VT20  bij  Foka, zou je Hal niet kunnen helpen met het verifiëren van dat gerucht in dit ( je eigen ) topic?  Ten eerste voeg je dan zelf echt iets toe in je eigen topic ipv kernmerkende monologen en ten tweede hoeft hij zo ook niet blij te worden gemaakt met een eventueel dood vogeltje mocht dit gerucht niet waar zijn.

Heb het al geverifieerd. Het is inderdaad een dood vogeltje. Ook Foka hanteert gewoon de Panasonic adviesprijzen.

POWERMAN

VT20 - telefonisch wordt je niet wijze je zal echt de winkel in moeten lopen , bij mm zal je ook rond dat bedrag uitkomen met een beetje touwtrekken.

Heb ook wel eens telefonisch bij foka naar een prijs gevist maar ze gaven niet toe toen ging ik naar de winkel en daar kreeg ik een veel betere prijs.

Bedankt jomanda . . . . . . .  jij weet nu al wat hier had moeten staan  :clapping: je houdt wel erg veel van geruchten zeg , de Prive is er niks bij.  :crazy:




haythijs

Powerman, nogmaals verklaar eens je uitspraken zoals ik in een vorige reactie al aan je vroeg. Dit mag ook per PM om topicvervuiling te voorkomen, hoewel het je eigen topic is en blijkbaar gezien de inhoud ervan vooral je eigen monoloog.
Oftewel waarom zet je jezelf zo genant te kijk middels nikszeggende uitspraken  en typeringen die eigenlijk volledig de plank mis slaan?

Ik snap dat je lollig en gevat wilt overkomen omdat ik met de term gerucht kom, maar feitelijk heeft dit dus weer niks met de prive te maken en je ook nergens Hall het idee geeft of hij jouw verhaal omtrent goedkopere prijzen kan gaan staven, dus vandaar de term gerucht. Niet zozeer als betekenis van roddel maar van onbevestigd nieuwtje. Daartussen zitten een behoorlijke nuance.

Kortom : waarom denk je te moeten blaffen als je denkt dat iemand je op je staart trapt? En wees eens wijs, doe het nu maar middels PM, anders wordt het topic zo zinloos.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

haythijs

Als je nu slim bent powerman (en dat vind je immers van jezelf) dan stuur je HAL ff een PM met daarin de  veel betere prijs die je van FOKA zelf kreeg toen je er in de winkel was, in vergelijking tot de prijs die destijds de geldende adviesprijs was. Zo kan HAL aan de hand van jouw ervaring aldaar en je kennis dus ongeveer inschatten in hoeverre Foka bereid is de klant in de winkel tegemoet te komen. Dus jouw ervaring kan hem wellicht helpen, is dat niet een geweldig aspect van een forum als dit en dit topic an sich om een medeforummer wegwijs te maken vanuit je eigen ervaringen?
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

POWERMAN

Helppppppppp een stalker  :o :o

kwam ergens de tekst jankmuis tegen  :ph34r: , weet alleen niet meer hoe en waar  ;)

Ben blijkbaar niet zo slim blijkbaar , gelukkig kan iedereen mij een pm sturen voor vragen en advies en ze krijgen altijd een goed en bevredigend antwoord.

maar even on Topic: :angel:

Advies prijs Panasonic VT20 2599- bij pixmania vt20 € 2 273 met de promotiecode PIX6NL08  :google: , stuur het verschil maar naar pakistan.

haythijs

Sorry Powerman, is het nu zo lastig gewoon ff inhoudelijk en normaal te reageren middels PM zoals ik je vroeg ipv het welbekende genante schreeuwen wat je doet, waarin je allerlei kreten erbij haalt die echt voleldig elke plank misslaan die je juist zo graag wilt raken met je zogenaamde gevatte opmerkingen? Het lijkt een beetje op dat diegene in een  willekeurig dorp die op de markt in zijn eentje tegen iedereen staat te schreeuwen en waar een ieder graag met een boog omheen loopt danwel zich afvraagt wat bezielt diegene?
Vandaar dat ik je middels Pm dus heb gevraagd het ff toe te lichten, zodat ik misschien iets van je beweegreden snap het zo te doen zoals je doet.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

haythijs

Quote from: POWERMAN on September  1, 2010, 02:22:33


Advies prijs Panasonic VT20 2599- bij pixmania vt20 € 2 273 met de promotiecode PIX6NL08  :google: , stuur het verschil maar naar pakistan.

Wat heeft dit met een eventuele info naar Hall te maken wat jouw eigen ervaringen zijn met het onderhandelen bij FOKA zodat iemand via jouw eigen ervaringen kan inschatten in hoeverre het zinvol is daar zaken te doen mocht hij/zij geinteresseerd zijn in deze VT20??? Juist die persoonlijke kennis en ervaring die jij daar hebt opgedaan, kunnen hem meer tot hulp zijn dan de prijzen die we allemaal ook via kieskeurig of tweakersnet kunnen vinden.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

raMniv

Als we nou eens inhoudelijk reageren en niet op iemand dan wordt deze ook niet gevoedt.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

haythijs

Volgens mij reageer ik inhoudelijk op de VT20 zodra ik een reactie geef op bert888, waarin hij afvraagt of dit toestel wel de waarde waard is tov een ander toestel. Ik reageer dus of je dat wel met een bedrag kan toewijzen, aangezien dat voor een ieder ander is welk hoogte van het bedrag je dit waard vindt. Tevens vraag ik aan diegene die meldt dat je de vt20 ergens voordeling kan krijgen, dit misschien toe te lichten. En als diegene dan bij een bepaalde winkel een goede ervaring heeft, deze kennis en knowhow ( wat dus direct ook inhoudelijk van toepassing is op de VT20) te delen met diegene die bijvoorbeeld interesse heeft zoals HAL aangaf.
Dat powerman vervolgens veel op de man wil spelen middels zijn manier van communiceren en typeringen, vraagt van mijn kant wel om een reactie. Wie  hoog van toren blaast....daarin reageer ik inderdaad op zijn vorm. Wellicht fout, maar wie kaatst kan de bal verwachten en daarbij, het is wel zijn eigen topic ;)

Ook ik ben met het je eens dat het afleidt, vandaar mijn veelvuldig verzoek  dus dit middels pm uit te leggen om dit topic draaiende te houden omtrent het onderwerp en inhoud, niet om de vorm.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare