Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on March 31, 2020, 23:39:37
Jij let goed op!  Of ze weg gaan is nog maar de vraag. Het is ook kijken of er überhaupt interesse voor is. En met een recessie in het verschiet zou dat wel eens tegen kunnen vallen. Ik heb mogelijk wel een vervanging op het oog. Maar goed, we zullen het zien.  Niks moet.

Die grijze Avalons... daar zijn er niet veel van 😊
Ze zijn wel erg mooi op die manier.
Als er iemand is die niet veel wisselt dan ben jij het wel, dus de vraag blijft dat wat er voor in de plek komt als je ze krijgt verkocht? 😂 maar ik zal je niet pushen. We wachten het rustig (maar wel donders nieuwsgierig) af.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Klopt de Avalons staan hier nu 16 jaar. Ik heb wel iets op het oog, maar dat ga ik inderdaad nog even niet zeggen. Geen slapende honden wakker maken ;-) Maar als je toch de advertenties in de gaten houdt, dan kan je nog selecteren op basis van het feit dat ik twee paartjes nodig heb  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on April  1, 2020, 13:05:28
Klopt de Avalons staan hier nu 16 jaar. Ik heb wel iets op het oog, maar dat ga ik inderdaad nog even niet zeggen. Geen slapende honden wakker maken ;-) Maar als je toch de advertenties in de gaten houdt, dan kan je nog selecteren op basis van het feit dat ik twee paartjes nodig heb  ;D

Yes! Die connectie legde ik nog 😂
Jammer dat ik geen 4 Tannoys heb 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

VlisChris

Quote from: Peerless Monster on April  1, 2020, 13:18:25
Yes! Die connectie legde ik nog 😂
Jammer dat ik geen 4 Tannoys heb 😂

Heb jij jouw oude Tannoys toen niet eens aan mij verkocht?
Die Mx4's(?).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Peerless Monster

#1304
Quote from: VlisChris on April  2, 2020, 05:35:33
Heb jij jouw oude Tannoys toen niet eens aan mij verkocht?
Die Mx4's(?).


Nope Chris. Ik ben geen Tannoy fan. Nooit geweest.
Dit zijn mijn eerste Tannoys.
Wij hebben elkaar nooit in echt ontmoet zelfs.

Ik heb wel bij je voor de deur gestaan, maar dat had andere redenen.

Maar laten we Jack zijn topic niet vervuilen 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Quote from: fugazi_2009 on April  1, 2020, 13:05:28
Klopt de Avalons staan hier nu 16 jaar. Ik heb wel iets op het oog, maar dat ga ik inderdaad nog even niet zeggen. Geen slapende honden wakker maken ;-) Maar als je toch de advertenties in de gaten houdt, dan kan je nog selecteren op basis van het feit dat ik twee paartjes nodig heb  ;D

Daag mij niet uit Jack :P lol
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

We blijven nog een beetje actief met het hoofdtelefoon gebeuren. De FireStone hoofdtelefoonversterker vervangen voor een Musical Fidelity M1 HPA

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

MLCinema

Mooi headphone amp! Deze wel eens gehoord met een HD800. Prima combi bijvoorbeeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

fugazi_2009

Ja,  al meer dan twintig jaar denk ik dat ik toch eens iets van Musical Fidelity in huis moet hebben, nu is het dan eindelijk zover
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Een flinke wijziging in de tweede set. De Linn Majik DS/0 streamer, de Audio Analogue Primo Settanta versterker en de Oppo HDMI switcher zijn vervangen door een Linn Majik DSM/3, die nu al die taken op zich neemt (en uitgevoerd is in de juiste kleur).

Oude situatie:


Nieuwe situatie:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

En mooie pootjes naast het meubel ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on November  2, 2020, 18:02:06
En mooie pootjes naast het meubel ;)

Ja, zo langzamerhand is setje 2 ook wel wat uit de hand gelopen. Volgens mij zijn er heel wat mensen die hier als setje 1 al heel tevreden mee zouden zijn.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

De set beneden wordt niet veel gebruikt de laatste tijd, dus vanavond moet de Sub voor het eerst sinds een maand of drie weer eens uit standby komen. Dat ging niet van harte. Het blauwe Velodyne logo knipperde en het gele streepje daaronder stond ook te knipperen. Pas na een minuut of 10 ging die gewoon aan en nu staat die op zich goed te spelen.

Ik neem aan dat dit langzaam maar zeker het einde van de Velodyne betekent?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

denoontje

Laat jij ze dan op standbye staan?
Sinds ik die verhalen hoorde over de velo's gaan mijn velo's altijd helemaal uit.

Als ie gaat.....gaat ie naar jossie ;-)  ?

fugazi_2009

Quote from: denoontje on November  5, 2020, 19:35:19
Laat jij ze dan op standbye staan?
Sinds ik die verhalen hoorde over de velo's gaan mijn velo's altijd helemaal uit.

Als ie gaat.....gaat ie naar jossie ;-)  ?

Tja, ik weet eigenlijk niet wat beter is. De vorige keer dat ik lang weg was had ik hem helemaal uit gezet. Dus deze keer dacht ik als ik hem in Standby laat staan, misschien heeft die dan minder een probleem. Nou helaas niet dus.

Ik heb mij nooit heel erg verdiept in de problemen met de Velodyne's, wel eens wat geruchten gehoord. Volgens mij heb ik met de DD12 dan in ieder geval wel de problematische serie te pakken? Nu is die ook intussen 14 jaar oud, dus wat dat betreft zal ik er ook niet direct wakker van liggen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

skyfox

Zou zomaar kunnen zijn dat de elektronica een lekkere opfrisbeurt nodig heeft. Mijn DD10 doet het weer probleemloos sinds Jos z'n operatie, alweer 4 jaar geleden. Hoe sneller Jos er naar kijkt, hoe minder kans op bijschade er is.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

fugazi_2009

Oh, maak mij wijzer! Wie is Jos?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Ralf67

Jossie, die geeft je Velodyne een 2de leven.

riwi

Deze : https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159686.0

Mijn DD15 is ook van rond die leeftijd. In het begin  van de thread leek mijn DD15's productie datum wel OK. Maar later bleken er wel meer met slechte condensatoren te zijn uitgeleverd.

fugazi_2009

De Sub gaat naar Jossie toe. Mijne is van 2007, we zullen zien wat er nog te redden is. Voorlopig kreeg ik bij de eerste poging het board nog niet uit de kast. Dus of ik doe nog een tweede poging of ik breng gewoon de sub in zijn geheel even bij Jossie langs.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

jossie

Quote from: fugazi_2009 on November  9, 2020, 20:40:25
De Sub gaat naar Jossie toe. Mijne is van 2007, we zullen zien wat er nog te redden is. Voorlopig kreeg ik bij de eerste poging het board nog niet uit de kast. Dus of ik doe nog een tweede poging of ik breng gewoon de sub in zijn geheel even bij Jossie langs.
Ik zou het nog maar een keer proberen, het moet lukken en is minder werk dan twee keer heen en weer rijden [emoji6]



Dit is ongeveer de truc zoals ik 'm beschreven heb...
Omni !

blue-eyes

Quote from: fugazi_2009 on November  9, 2020, 20:40:25
De Sub gaat naar Jossie toe. Mijne is van 2007, we zullen zien wat er nog te redden is. Voorlopig kreeg ik bij de eerste poging het board nog niet uit de kast. Dus of ik doe nog een tweede poging of ik breng gewoon de sub in zijn geheel even bij Jossie langs.

In het geheel langsbrengen, kan je het beest weer eens een keer uitlaten :P


Ik ben nu zo ongeveer de enige denk ik..... Maar vertrouw het ook niet meer. Ook de mijne zal een keer naar Jossie toe moeten ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Valkyrie

Ik heb ook een DD15, maar dan uit september 2008. Misschien wordt het ook tijd om Jossie te vragen, maar ik hoor nog niks geks verder... :notify:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on November 10, 2020, 07:31:53
In het geheel langsbrengen, kan je het beest weer eens een keer uitlaten :P

Ja, die gedachte had ik ook een beetje  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one