Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

diceman

Quote from: fugazi_2009 on January 28, 2017, 20:21:33
Smartwatch heb ik een paar maanden geprobeerd, maar ik mistte mijn gewone horloges te veel.

Tja je kan niet alles hebben hé :)

Werkt mooi, vondt het zelf net niet een smartwatch, miste wat zaken zoals gps.

Ben het met je eens een mooie polshorloge staat beter dan de cowatch.

fugazi_2009

Ik zit een beetje te kijken naar een opvolger voor mijn huidige NAS. Toen ik het er van de week met een zekere blauwoogige medeforumlid over had vroeg die gelijk of ik voor een 8-bay versie ging. Eigenlijk had ik tot nu toe enkel naar een 5 bay versie gekeken. Maar het zette mij wel aan het denken.

Ik zou of een 5 Bay NAS met 5 x 6Tb kunnen nemen of een 8 Bay Nas met 8 x 4Tb. Qua capaciteit heb ik met de laatste iets meer, maar die kost ook iets meer. Maar wat is nu betrouwbaarder, die 5 x 6Tb of 8 x 4Tb?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

rovinggecko

Je kan ook 8 bays nemen en die nog niet helemaal vullen. Of er bv een ssd in doen als cache of voor specifieke applicaties en daar de performance significant mee op krikken.

Betrouwbaar hangt af van je raid keuze, maar maskt volgens mij als je er minimaal al 5 hebt niet zo heel veel meer uit.
En een backup moet je toch blijven maken.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

blue-eyes

Of raid inzetten voor meer betrouwbaarheid zonder verlies van capaciteit tov een 5-bay. Of idd een meer high performance versie?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Ja, ik heb nu raid 5. Met de 5 disc versie zou ik nog steeds raid 5 doen. Maar met de 8 disc versie zou ik aan raid 6 of 1+0 gaan denken

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

8 bay, met gebruik van 2x ssd voor performance, en 3 tot 5 schijven in raid 6. Ten minste dat kan met Synology. Houd je nog eentje over om mee te downloaden als je dat leuk lijkt.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Die extra performance heb ik niet echt nodig. Die modellen waar ik naar kijk zijn al weer een stuk sneller dan de huidige en daar heb ik ook geen problemen mee.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on February 11, 2017, 17:01:17
Die extra performance heb ik niet echt nodig. Die modellen waar ik naar kijk zijn al weer een stuk sneller dan de huidige en daar heb ik ook geen problemen mee.

Ik ben ITer he 😝
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Nee, Business Value en ROI
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

rovinggecko

business value en ROI? Da's niks voor de inner-techie. iops, daar gaat het om!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Peerless Monster

Quote from: rovinggecko on February 11, 2017, 17:40:22
business value en ROI? Da's niks voor de inner-techie. iops, daar gaat het om!

Business value door snoeiharde velocity!
Maar dan op iops niveau... 😄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Ok, dan ben ik duidelijk niet genoeg een it-er

Sent from my SM-T320 using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Nagedacht, common sense zegt dat misschien 5 x 4Tb al meer dan genoeg is. Voordat ik dat vol heb is de NAS sowieso waarschijnlijk al weer aan vervanging toe.

Tja, verder gebeurd er weinig met de set. Er staat wel al een rijtje 4K Blu-rays te wachten tot dat de UDP-205 eindelijk uitkomt. Van het weekend nog wel leuk een luistersessie bij een vriend gedaan Naim + Audio Physics, altijd leuk.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

#1241
De laatste paar jaar gebruikte ik een paar Final oordopjes om onderweg muziek te luisteren. Dat was dan meestal via de Dragonfly met de laptop, of met de iPod in het vliegtuig. En dat voldoet uitstekend. Echter sinds de nieuwe baan maak ik ook regelmatig gebruik van de trein en dan loop je wat meer en zo. Op dat moment kreeg ik nogal wat last van microfonie met de kabel. Normaal gesproken is dan de oplossing om de kabel over je oren en daby achterlangs te laten lopen. En ja, dat lost het op maar het zit voor geen meter. De kabel van de Finals is daar niet heel geschikt voor.

Dus uiteindelijk maar besloten om weer terug naar de oude liefde te gaan (het vorige paar zat in een laptoptas welke gestolen is) en een paar Shure dopjes te kopen. Het zijn de Shure SE535 limited edition geworden.



Sent from my SM-T320 using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

R

Mooi! Ik heb z'n kleinere broertje. Bevalt zeer goed!

fugazi_2009

#1243
Het heeft even geduurd, maar vanmiddag keurig netjes door Viktor geinstalleerd:



De Oppo UDP-205 in de Cinemike uitvoering ter vervanging van de Oppo BDP-95 TUC SE
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

#1244
Mooie machine Jack! Ben benieuwd naar je ervaringen en eventueel een vergelijk met je vorige Oppo...

Veel kijk- :popcorn: en luisterplezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Quote from: HTip on August  4, 2017, 20:54:28
Mooie machine Jack! Ben benieuwd naar je ervaringen en eventueel een vergelijk met je vorige Oppo...

Veel kijk- :popcorn: en luisterplezier :music:

Vergelijken gaat nog best lastig worden. Volgens mij heb ik dit jaar 1 film gekeken op de Oppo 95, dus die ligt niet heel goed in het geheugen. Maar het 4K verhaal is wel weer grappig.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#1246
Kostprijs per BD is erg hoog :P


Ik kom hem wel een keer bewonderen ;)



p.s. Deze al gezien? (L I N K J E)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on August  4, 2017, 22:01:28
Kostprijs per BD is erg hoog :P

Behoorlijk ja, kan beter naar de bioscoop gaan!

Quote from: Blue-Eyes on August  4, 2017, 22:01:28
Ik kom hem wel een keer bewonderen ;)

Je bent welkom. Ik moet ook jouw speakers nog steeds eens komen beluisteren.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Quote from: fugazi_2009 on August  4, 2017, 22:03:12
Behoorlijk ja, kan beter naar de bioscoop gaan!

Je bent welkom. Ik moet ook jouw speakers nog steeds eens komen beluisteren.

Na de vakantie, we gingen ook nog lunchen lol


Komt goed :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on August  4, 2017, 22:04:08
Na de vakantie, we gingen ook nog lunchen lol


Komt goed :)

Goed plan!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one