Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

VlisChris

LOL.
Net een Mac Pro qua uiterlijk 8) Erg mooi design.
Maar, zelf samengesteld? Wat kun je samenstellen aan een externe HD?
Zelf de behuizing kiezen, en een harde schijf erbij kiezen, en dan houdt het wel een eind op lijkt me?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

fugazi_2009

Quote from: Christiaan S on September 13, 2011, 22:39:52.
Maar, zelf samengesteld? Wat kun je samenstellen aan een externe HD?
Zelf de behuizing kiezen, en een harde schijf erbij kiezen, en dan houdt het wel een eind op lijkt me?
Klopt, dat is dan ook precies wat ik heb gedaan. Behuizing kiezen en een disc er bij.

Vandaag is ook de furutech zekering voor de ARC binnengekomen. Nog niet er in gestopt, ben net thuis vanuit zandvoort.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#977
Wat betreft de set gebeurd hier natuurlijk helemaal niks, dus dan maar melden als ik wat aan mijn website heb veranderd.

Eindelijk eens een elektronische versie van de Burmester manual gevonden. Welliswaar de versie van de mk3, maar toch leuk: https://www.jackvandijk.nl/manual_request.php?pdf_file=burmester_911_mk3.pdf

Ook een pagina gemaakt voor de Furutech zekering die ik in de ARC heb gedaan.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: fugazi_2009 on November  1, 2011, 21:20:05
Wat betreft de set gebeurd hier natuurlijk helemaal niks, dus dan maar melden als ik wat aan mijn website heb veranderd.

Eindelijk eens een elektronische versie van de Burmester manual gevonden. Welliswaar de versie van de mk3, maar toch leuk: http://www.jackvandijk.nl/stereo/manuals/burmester_911_mk3.pdf

Ook een pagina gemaakt voor de Furutech zekering die ik in de ARC heb gedaan.

Hoe is je ervaring met de Furutech zekering?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Quote from: vik on November  1, 2011, 21:31:21
Hoe is je ervaring met de Furutech zekering?

Nou ja, hij doet het. Ik zou nu echt de zekeringen heen en weer moeten gaan wisselen om het verschil te horen. Ik heb dat ding er toen in gestop en ben daarna op vakantie gegaan. En dan is mijn geheugen niet zo lang dat ik zo de verschillen kan benoemen (die overigens vast niet heel groot zullen zijn).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#981
Het feit dat je je muziek allemaal in flac op een harde schijf hebt staan maakt dat je gemakkelijk volgens een bepaald 'thema' kunt gaan luisteren.

Vanavond was het Anneke-avond.

Begonnen met The Gathering - Mandylion
The Gathering - Strange Machines

vervolgens Agua De Anique - Day After Yesterday (in de versie met Marike Jager van de cd Pure Air)
Agua de Annique & Marike Jager - Day After Yesterday (live @ melkweg 12-2-09)

Daarna van diezelfde cd, Come Wander With Me (met Kyteman)
Agua de Annique featuring Kyteman - Come Wander with me

Toen was Ayreon - Comatose aan de beurt
Ayreon - Comatose(sub.espaƱol)

Dan Anneke samen met de band van een vriend van mij van de middelbare school, Lawn - Fix
Lawn&Anneke Van Giersbergen - Fix

En als laatste het Ticket voor Tibet project
Ticket For Tibet - "Als Je Ooit Nog Eens Terug Kan"

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Eventjes wat fragmenten gehoord van Agua De Anique maar dat klinkt helemaal niet verkeerd.
Het blijft in iedergeval hangen ;).
We gaan eens op zoek waar we het album Pure Air kunnen krijgen. De cd heb ik niets aan  ;D. Moet kwaliteits download worden of zijn ;).
Flacjes of WAVjes  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Quote from: Maximus_Aurelius on November  7, 2011, 21:55:03
Eventjes wat fragmenten gehoord van Agua De Anique maar dat klinkt helemaal niet verkeerd.
Het blijft in iedergeval hangen ;).
We gaan eens op zoek waar we het album Pure Air kunnen krijgen. De cd heb ik niets aan  ;D. Moet kwaliteits download worden of zijn ;).
Flacjes of WAVjes  :D

Die cd kan je toch rippen, heb je gelijk een mooie backup.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on November  7, 2011, 21:56:05
Die cd kan je toch rippen, heb je gelijk een mooie backup.

Ben net al mijn cd's aan het opruimen. Ik ben eigenlijk van plan om geen cd's meer te kopen  ;) om hem alleen te rippen en dan als backup te houden.Ook zonder cd heb ik een mooie backup.

Quote from: fugazi_2009 on November  7, 2011, 21:58:11
Hier 12.50 en dan zet Anneke er nog een handtekening op ook

Die handtekening kan me misschien nog over de streep trekken  ;) :tongue2:  :D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Quote from: Maximus_Aurelius on November  7, 2011, 22:37:06
Ben net al mijn cd's aan het opruimen. Ik ben eigenlijk van plan om geen cd's meer te kopen  ;) om hem alleen te rippen en dan als backup te houden.Ook zonder cd heb ik een mooie backup.

Die handtekening kan me misschien nog over de streep trekken  ;) :tongue2:  :D.


ik zou ook het liefst direct flac files kopen (illegaal downloaden doe ik niet aan), maar dat lukt simpelweg nog niet. Overigens zou ik de gang naar de cd winkel niet willen missen. Veel muziek heb ik toch ontdekt op advies van het personeel in de cd winkel (en nee het is geen frs).

Vanavond die vriend die ik hierboven noemde, van de band Lawn, nog even gevraagd of hij niet aan hoge resolutie versies van hun albums kon komen (ze hebben er 3 gemaakt). Maar hij had geen flauw idee waar de masters van die albums nu zijn.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on November  7, 2011, 23:40:57
ik zou ook het liefst direct flac files kopen (illegaal downloaden doe ik niet aan), maar dat lukt simpelweg nog niet. Overigens zou ik de gang naar de cd winkel niet willen missen. Veel muziek heb ik toch ontdekt op advies van het personeel in de cd winkel (en nee het is geen frs).

Gelukkig zijn er wel online toestanden waar je flac of wav files kunt kopen maar helaas niet altijd van alle artiesten, groepen.
Ik heb een geluk dat bij mij een hele goede cd/platenwinkel(Sounds Venlo) ligt waar ik vaste klant ben. Bij deze zaak kom ik veel in aanraking met groepen/artiesten waar je nog niet zoveel van kent.
In veel gevallen wil ik voordat ik in de buidel tast voor een album te kopen eerst goed willen beoordelen of ik het album goed genoeg vind en niet heel onbelangrijk ook een goede opname is. Dat laatste laat veel de wensen over.
Daarom vind ik usenet soms wel handig om dit eerst eens te testen. Ik zie het een soort luistersessie ;) of demo.
Daarna wanneer het aan mijn verwachting doet en aan alle eisen dan trekken we de beurs :D.




APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Ik koop online wel bij HDTracks.com en heel soms bij B&W Society of Sound. Maar inderdaad de lokale Velvet werkt beter om nieuwe dingen te ontdekken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

sr7000

Grappig: bij mij werkt het eigenlijk andersom. Ik ontdek de meeste muziek toch via internet. En als ik het leuk vind, bestel ik er vervolgens een cd van, of brand ik een legale download op cd.
Ik kan me echter voorstellen dat dat zou veranderen, als ik een streamer zou hebben die net zo goed klinkt als mijn cd-speler.

larzie

Quote from: fugazi_2009 on November  7, 2011, 23:40:57
ik zou ook het liefst direct flac files kopen (illegaal downloaden doe ik niet aan), maar dat lukt simpelweg nog niet. Overigens zou ik de gang naar de cd winkel niet willen missen. Veel muziek heb ik toch ontdekt op advies van het personeel in de cd winkel (en nee het is geen frs).

Vanavond die vriend die ik hierboven noemde, van de band Lawn, nog even gevraagd of hij niet aan hoge resolutie versies van hun albums kon komen (ze hebben er 3 gemaakt). Maar hij had geen flauw idee waar de masters van die albums nu zijn.

Gelukkig bestaat illegaal downloaden niet in NL. Daarnaast mag je een kopie voor eigen gebruik bezitten.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

fugazi_2009

#991
Vreemd, vreemd, vreemd. Mijn Oppo heeft de regiovrij mod geinstalleerd. Toen die vanuit de US arriveerde stond die op zone A ingesteld. Meestal kan je daar trouwens de de meeste europese discs gewoon mee afspelen, er zijn er maar weinig die hard op zone B checken. Maar goed op zeker moment had ik zo'n disc, en vroeg ik mij af hoe moet ik eigenlijk zone switchen? Dus die vraag aan TUC gesteld, die stuurde mij de instructies van de Pro-kit en een hoop gekloot verder (waarbij ik op zeker moment al het idee had dat mijn regiomod helemaal niet werkte) stond de speler op zone B en kon ik de disc afspelen. Verder nooit meer over nagedacht totdat ik gisteravond een US disc had die begon te zeuren dat die enkel in een zone A speler kon worden afgespeeld. Weer proberen zone te schakelen, zonder resultaat (dus uiteindelijk maar een andere film gekeken). Intussen een email conversatie met blueraychip.dk opgestart. Die zijn uiterst behulpzaam en gegeven de situatie en naar aanleiding van de antwoorden die ik op zijn vragen had gegeven kwam hij tot de conclusie: Of de regiomod is niet goed geinstalleerd, of je hebt niet de pro-mod maar de standaard-mod en kan je daar de toetscombinatie voor uitproberen? Dus ik de toetscombinatie voor de standaardmod uitproberen, en ja hoor van B naar A, weer terug naar B, weer naar A allemaal probleemloos. Dus er zit een standaard mod in en geen pro-mod. Nu maakt me dat niet zo veel uit, maar je vraag je dan toch wel af hoe heb ik ooit die speler van zone A naar zone B gekregen???
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: fugazi_2009 on January 21, 2012, 17:15:36
Vreemd, vreemd, vreemd. Mijn Oppo heeft de regiovrij mod geinstalleerd. Toen die vanuit de US arriveerde stond die op zone A ingesteld. Meestal kan je daar trouwens de de meeste europese discs gewoon mee afspelen, er zijn er maar weinig die hard op zone B checken. Maar goed op zeker moment had ik zo'n disc, en vroeg ik mij af hoe moet ik eigenlijk zone switchen? Dus die vraag aan TUC gesteld, die stuurde mij de instructies van de Pro-kit en een hoop gekloot verder (waarbij ik op zeker moment al het idee had dat mijn regiomod helemaal niet werkte) stond de speler op zone B en kon ik de disc afspelen. Verder nooit meer over nagedacht totdat ik gisteravond een US disc had die begon te zeuren dat die enkel in een zone A speler kon worden afgespeeld. Weer proberen zone te schakelen, zonder resultaat (dus uiteindelijk maar een andere film gekeken). Intussen een email conversatie met blueraychip.dk opgestart. Die zijn uiterst behulpzaam en gegeven de situatie en naar aanleiding van de antwoorden die ik op zijn vragen had gegeven kwam hij tot de conclusie: Of de regiomod is niet goed geinstalleerd, of je hebt niet de pro-mod maar de standaard-mod en kan je daar de toetscombinatie voor uitproberen? Dus ik de toetscombinatie voor de standaardmod uitproberen, en ja hoor van B naar A, weer terug naar B, weer naar A allemaal probleemloos. Dus er zit een standaard mod in en geen pro-mod. Nu maakt me dat niet zo veel uit, maar je vraag je dan toch wel af hoe heb ik ooit die speler van zone A naar zone B gekregen???

Vaag.  :) ik heb laatst ook een soort van gevecht gehad hiermee. Ik heb nog steeds geen idee wat ik precies had gedaan maar het werkt.

BTW bevalt de ARC nog steeds goed?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

De ARC is nog steeds prachtig in elk opzicht. Het doet me denken aan een uitspraak die Bart de Graaff ooit deed in een interview. Het ging er toen over dat hij toen redelijk wat succes had, met het daarbij komende inkomsten en dat hij op zeker moment een Porsche 911 had gekocht. De presentator had toen een opmerking in de trend van of hij daar wel fatsoenlijk in kon rijden. Dat was geen probleem zei Bart, maar wat hij ook zei was: "Maar de auto is zo mooi dat ik soms gewoon een uur op een krukje in de garage er naar kan gaan zitten kijken en ervan genieten zonder er in toe hoeven rijden". De ARC heeft datzelfde effect, foto's doen geen recht aan de kwaliteit van hoe zo'n apparaat gebouwd is. Ik vind dat altijd van mijn Burmesters al mooi, maar die zijn er natuurlijk ook wat op gericht dat ze wat opzichtig zijn e.d. Maar de ARC is zo ongelovelijk mooi in zijn eenvoud, tijdloos gewoon. En ja, het klinkt ook nog eens beter dan wat ik ooit hier in huis heb gehad.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: fugazi_2009 on January 21, 2012, 17:31:44
De ARC is nog steeds prachtig in elk opzicht. Het doet me denken aan een uitspraak die Bart de Graaff ooit deed in een interview. Het ging er toen over dat hij toen redelijk wat succes had, met het daarbij komende inkomsten en dat hij op zeker moment een Porsche 911 had gekocht. De presentator had toen een opmerking in de trend van of hij daar wel fatsoenlijk in kon rijden. Dat was geen probleem zei Bart, maar wat hij ook zei was: "Maar de auto is zo mooi dat ik soms gewoon een uur op een krukje in de garage er naar kan gaan zitten kijken en ervan genieten zonder er in toe hoeven rijden". De ARC heeft datzelfde effect, foto's doen geen recht aan de kwaliteit van hoe zo'n apparaat gebouwd is. Ik vind dat altijd van mijn Burmesters al mooi, maar die zijn er natuurlijk ook wat op gericht dat ze wat opzichtig zijn e.d. Maar de ARC is zo ongelovelijk mooi in zijn eenvoud, tijdloos gewoon. En ja, het klinkt ook nog eens beter dan wat ik ooit hier in huis heb gehad.

Mooi zo.  ARC blijft mooi spul.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Quote from: fugazi_2009 on January 21, 2012, 17:31:44
De ARC is nog steeds prachtig in elk opzicht. Het doet me denken aan een uitspraak die Bart de Graaff ooit deed in een interview. Het ging er toen over dat hij toen redelijk wat succes had, met het daarbij komende inkomsten en dat hij op zeker moment een Porsche 911 had gekocht. De presentator had toen een opmerking in de trend van of hij daar wel fatsoenlijk in kon rijden. Dat was geen probleem zei Bart, maar wat hij ook zei was: "Maar de auto is zo mooi dat ik soms gewoon een uur op een krukje in de garage er naar kan gaan zitten kijken en ervan genieten zonder er in toe hoeven rijden". De ARC heeft datzelfde effect, foto's doen geen recht aan de kwaliteit van hoe zo'n apparaat gebouwd is. Ik vind dat altijd van mijn Burmesters al mooi, maar die zijn er natuurlijk ook wat op gericht dat ze wat opzichtig zijn e.d. Maar de ARC is zo ongelovelijk mooi in zijn eenvoud, tijdloos gewoon. En ja, het klinkt ook nog eens beter dan wat ik ooit hier in huis heb gehad.

Grappig, dat interview heb ik destijds ook gezien... Best wel lang geleden al! Volgens mij maakte hij ook nog iets van een opmerking dat je zo'n wagen niet voor het comfort moet kopen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#997
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Ik heb op zeker moment een LCD tvtje opgehangen in de kamer waar we de fitness apparatuur hebben staan. En zoals dat gaat is er langzaam maar zeker wat upgrades doorgevoerd. Begon ik met analoge tv op de LCD is daar intussen een HDTV receiver bij gekomen. Vervolgens heb ik mijn oude Blu-ray speler er bij gezet.

En nu merk ik dat het geluid van zo'n LCD tvtje niet heel best is. Dus het idee is om een versterker en speakers er bij te zetten. Kwestie van wat tweedehands dingen op de kop tikken.

Nu zag ik onder andere een Audio Analogue Primo geintegreerde versterker aangeboden worden en tevens zag ik een paar leuke Mission M51 speakers. Iemand een idee of dit een beetje een fatsoenlijke combinatie zou zijn?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

De versterker in kwestie:



En de speakers:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one