Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

fugazi_2009

Quote from: vik on July 15, 2011, 20:55:25
@ Jack : Is de Linn toch niet naar het buitenland?

Nee, is gewoon in Nederland gebleven. Ik had twee personen met interesse, 1 hier in NL die afgelopen maandag is wezen luisteren. Die heeft lang lopen twijfelen, terwijl een tweede persoon uit Australie iedere dag wel 3 emails stuurde om te vragen hoe het er voor stond.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

TheSpeedSkater

Wat een vette aanwinst Jack!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

fugazi_2009

Ben er ook erg blij mee!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#953
Weer wat aan mijn website geklust:


Ben nu alleen nog steeds niet achter de typenummers van 2 tv's die ik ooit heb gehad. Een 70cm stereo Grundig TV (ergens in 1992 gekocht), en een Blaupunkt 70cm stereo tv, met onder de tv een aparte ruimte voor de videorecorder (ergens 1993)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Bjorn is momenteel de set aan het inregelen, ben benieuwd naar het resultaat.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: fugazi_2009 on July 20, 2011, 14:59:09
Bjorn is momenteel de set aan het inregelen, ben benieuwd naar het resultaat.

Flink klusje zo te zien.   :smile:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Quote from: vik on July 20, 2011, 22:08:34
Flink klusje zo te zien.   :smile:

LOL, ben gelijk daarna het huis uit gegaan om op tijd te zijn voor mijn golfwedstrijd. Maar Bjorn was met een uur of 2 klaar. Alles weer keurig afgesteld, kijken of ik zo nog even wat kan luisteren.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: fugazi_2009 on July 20, 2011, 23:38:42
LOL, ben gelijk daarna het huis uit gegaan om op tijd te zijn voor mijn golfwedstrijd. Maar Bjorn was met een uur of 2 klaar. Alles weer keurig afgesteld, kijken of ik zo nog even wat kan luisteren.

Haha ok.  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

#958
Bjorn had gisteren ook een setje Ceraballs meegenomen, dus die vanmorgen maar onder de Oppo gezet.

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: fugazi_2009 on July 21, 2011, 09:52:52
Bjorn had gisteren ook een setje Ceraballs meegenomen, dus die vanmorgen maar onder de Oppo gezet.



Schroef je die nou op de bevestigingen van de orginele pootjes?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Quote from: vik on July 21, 2011, 22:30:00
Schroef je die nou op de bevestigingen van de orginele pootjes?

Nee, ze staan er gewoon los onder
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: fugazi_2009 on July 21, 2011, 23:23:11
Nee, ze staan er gewoon los onder

Ik ga ook maar eens zo een setje aanschaffen. Ik lees er wel positieve berichten over.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

BjornV

Hoe is alles na het inregelen Jack?
Meridian 861v4
Meridian G55
Rega P3 24 - Goldenote Babele element
Oppo 103

fugazi_2009

Absoluut een verbetering, maar dat was ook niet zo moeilijk. Het ging er vooral om om de Velodyne weer goed in te regelen. Die was destijds afgesteld, met de Tag als Pre en gewoon DVD/CD digitaal in via de Tag. Nu wordt de Oppo gebruikt die analoog naar de ARC gaat, dus dat is nogal een verandering. Met de Kisto had ik al het idee dat de Sub niet helemaal lekker mee deed en met de ARC was dat nog erger. Maar Bjorn heeft alles perfect afgesteld. Is helemaal bij het begin begonnen. Dus alles op neutraal gezet, vervolgens eerst de afstanden meten (dat was het enige waar ik een nuttige bijdrage kon leveren, ik mocht het ene uiteinde van het meetlint vasthouden). Daarna met DB meter levels afstellen en vervolgens de Velodyne inregelen.

Nu is het alleen nog maar een kwestie van de de apparatuur (Oppo, ARC, nieuwe interlinks) inspelen.

Gisteren trouwens ook weer wat met mijn website aan het rommelen geweest. Ik wilde een wat meer clean look. Dus de Google ads weg gehaald en (meest opvallend) het menu aangepast.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Ik heb het hier thuis ook door Bjorn laten doen, een absolute aanrader!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on July 24, 2011, 09:41:41
Ik heb het hier thuis ook door Bjorn laten doen, een absolute aanrader!

Yep, zeker dingen als het Velodyne Room Eq instellen, dat is iets waar ik niet zelf over wil nadenken. Wel grappig om te zien hoe de verschillende apparatuur hier toch weer zo zijn effecten kan hebben. Destijds met de Tag kwamen we op een ideaal kantelpunt uit van 80Hz. Nu met de huidige setup heeft Bjorn hem omlaag gezet naar 60Hz.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Quote from: fugazi_2009 on July 24, 2011, 09:44:55
Yep, zeker dingen als het Velodyne Room Eq instellen, dat is iets waar ik niet zelf over wil nadenken. Wel grappig om te zien hoe de verschillende apparatuur hier toch weer zo zijn effecten kan hebben. Destijds met de Tag kwamen we op een ideaal kantelpunt uit van 80Hz. Nu met de huidige setup heeft Bjorn hem omlaag gezet naar 60Hz.

Als apparatuur identiek was, had iedereen dezelfde :P

Exact ook mijn reden. Ik heb geen zin om me daar in te verdiepen, en ook al zou ik het kunnen, Bjorn (en Garmt) zijn meer ervaren en hebben een beter gehoor.
Ook hoor ik het zelf "minder", ik heb de set wel ideaal in laten stellen.
Als het elke maand moest dan ging ik zelf wel aan de slag :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Quote from: fugazi_2009 on July 24, 2011, 08:31:13

Gisteren trouwens ook weer wat met mijn website aan het rommelen geweest. Ik wilde een wat meer clean look. Dus de Google ads weg gehaald en (meest opvallend) het menu aangepast.

Nu nog een keer een rustige achtergrond die uit 1 geheel bestaat en je komt er wel ;) :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

fugazi_2009

#968
Quote from: Christiaan S on July 24, 2011, 14:17:49
Nu nog een keer een rustige achtergrond die uit 1 geheel bestaat en je komt er wel ;) :P


Dit was het eerste wat ik ooit in Photoshop deed (en ook het enige wat ik in Photoshop heb gedaan) in 1997! Toen was die redelijk beeldvullend met de schermresoluties van toen. Voorlopig even een kleine aanpassing voor je gemaakt ;)

Vandaag nog wel weer wat geklust:

Review 1 en Review 2 toegevoegd voor de Shakti Stone

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BjornV

Mogguh Jack,

Dat is appart zeg, mijn x-over staat nu ook sinds vorige week op 60. Ik merkte dat switchen tussen direct en direct+sub een verandering in het geluidsbeeld bracht. Dunner klonk het. Na de 80 naar 60 verandering is het nu stukken beter.
Meridian 861v4
Meridian G55
Rega P3 24 - Goldenote Babele element
Oppo 103

fugazi_2009

#971
De apparatuur van ARC heeft natuurlijk nog vrijwel dezelfde look als dat het 25 jaar geleden had, dat heeft wel wat. Met de website van ARC proberen ze blijkbaar ook iets dergelijks te doen. Die heeft ook nog een jaren 90 look, kleine foto's, geen download van manuals e.d.. Dus vanochtend zelf maar een scan van de ARC manual gemaakt en op mijn website gezet. Hij is nu wat groot uitgevallen, wellicht nog eens op iets lagere resolutie scannen.

[EDIT]Intussen nieuwe scan gemaakt die die helft kleiner is[/EDIT]
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#972
Weinig nieuws hier. Een pagina terug (2 maanden in tijd) zei ik al dat ik nog een nieuwe zekering voor de ARC moest bestellen. Dat nu eindelijk maar eens gedaan, dus een Furutech zekering is onderweg.

Verder bleek de 1Tb Western Digital MyBook al redelijk vol te lopen. Dus zelf maar een externe harddisk samengesteld met een Macally behuizing:



Met daarin een WD Caviar Green 2Tb disk.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Aiko