Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

fugazi_2009

Confirmed, de Oppo 95 speelt geen mp3 af.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

celerontje

:o Alle hokkie-wokkie-tokkie apparaten doen dat wel! :baaa:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Quote from: fugazi_2009 on June 27, 2011, 17:55:08
Confirmed, de Oppo 95 speelt geen mp3 af.

Ok bedankt voor het testen toch.

Dus de kreet "european bdp-93" werd gebruikt omdat de vraagsteller uit europa kwam en een eu model had.

Jammer van de mp3 afspeel mogelijkheid.


fugazi_2009

Quote from: celerontje on June 27, 2011, 18:00:04
:o Alle hokkie-wokkie-tokkie apparaten doen dat wel! :baaa:

Dat komt wellicht ook omdat alle hokkie-wokkie-tokkie apparaten een andere doelgroep hebben. Ik blijf mijzelf herhalen: Wie enigzins in kwaliteit geinterreseerd is wil geen MP3. MP3 is wat mij betreft het begin van een glijdende schaal naar het einde van onze hobby. Wat mij betreft mag er dan ook in de forumregels komen dat op het noemen van MP3 een ban komt! (;D Sorry riwi!)

We gaan onze films toch ook niet via VHS op een 37 cm CRT tv kijken, aangesloten via composiet? Nee, dan willen we wel Blu-ray op een Full HD weergever, maar voor muziek gaan we met MP3 genoegen nemen. Schande!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: fugazi_2009 on June 27, 2011, 19:31:52
Dat komt wellicht ook omdat alle hokkie-wokkie-tokkie apparaten een andere doelgroep hebben. Ik blijf mijzelf herhalen: Wie enigzins in kwaliteit geinterreseerd is wil geen MP3. MP3 is wat mij betreft het begin van een glijdende schaal naar het einde van onze hobby. Wat mij betreft mag er dan ook in de forumregels komen dat op het noemen van MP3 een ban komt! (;D Sorry riwi!)

We gaan onze films toch ook niet via VHS op een 37 cm CRT tv kijken, aangesloten via composiet? Nee, dan willen we wel Blu-ray op een Full HD weergever, maar voor muziek gaan we met MP3 genoegen nemen. Schande!

Dat mp3 verhaal idd een beetje zonde van de 95. FLAC/WAV all the way baby !!   :music:

Hoewel als je bv. live dance sets wil luisteren ontkom je bijna niet aan mp3, voor de rest genoeg te vinden in WAV of FLAC formaat.

Ik heb op de 83 laatst wel een Dance live set van 4 uur op 1 cd kunnen branden en dit werkt prima.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

solitaire

Quote from: fugazi_2009 on June 27, 2011, 19:31:52
Dat komt wellicht ook omdat alle hokkie-wokkie-tokkie apparaten een andere doelgroep hebben. Ik blijf mijzelf herhalen: Wie enigzins in kwaliteit geinterreseerd is wil geen MP3. MP3 is wat mij betreft het begin van een glijdende schaal naar het einde van onze hobby. Wat mij betreft mag er dan ook in de forumregels komen dat op het noemen van MP3 een ban komt! (;D Sorry riwi!)

We gaan onze films toch ook niet via VHS op een 37 cm CRT tv kijken, aangesloten via composiet? Nee, dan willen we wel Blu-ray op een Full HD weergever, maar voor muziek gaan we met MP3 genoegen nemen. Schande!

mee eens

Tegenwoordig is muziek als een 1kHz moduleren toon uit een mobieltje of ander gimmick al muziek waar mensen je trots naar willen laten meeluisteren. Mensen hebben vaak geen idee hoe een live orkest klinkt (en na de aanstaande bezuinigingen is de kans op kennismaking weer geringer ...). Of hoe de reproductie van muziek zou kunnen klinken.

Maar 'serieuze HiFi' met z'n gouden kabeltjes en tig-duizend euro prijskaartjes keerd zich af van (oa.) de jeugd die het nodig heeft om ook in de toekomst te kunnen overleven. Meer aandacht voor muziek-respecterende MP3 alternatieven binnen onze hobby, zou ik zeggen.

Zoals er educatieve orkesten zijn (waren), kunnen we Jack's Place een opvoedings&kennismakings-rol geven ? 8)  ;)



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

fugazi_2009

Jack's Place is natuurlijk weer een slecht voorbeeld als je kijkt naar jouw uitspraak over 'serieuze HiFi', aangezien je mijn set tot zekere hoogte daar ook onder kunt scharen. Maar er is zeker voor veel minder geld nog steeds prachtig spul te koop waarmee het nog heerlijk muziek luisteren is. Maar inderdaad lijkt daar steeds minder belangstelling voor te zijn, en hoe de CD opnames tegenwoordig zijn helpt daar natuurlijk ook niet aan mee (dan is het bijna zonde van je geld om te investeren in een fatsoenlijke set).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Blijkt de Oppo 95 toch ook een hokkie-wokkie-tokkie apparaat te zijn, met de laatste firmware speelt die gewoon mp3 af.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Quote from: fugazi_2009 on June 28, 2011, 12:03:52
Blijkt de Oppo 95 toch ook een hokkie-wokkie-tokkie apparaat te zijn, met de laatste firmware speelt die gewoon mp3 af.
:clapping: Maar dan wel een heel erg goed h-w-t-apparaat :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

#859
Quote from: fugazi_2009 on June 27, 2011, 19:31:52
Dat komt wellicht ook omdat alle hokkie-wokkie-tokkie apparaten een andere doelgroep hebben. Ik blijf mijzelf herhalen: Wie enigzins in kwaliteit geinterreseerd is wil geen MP3. MP3 is wat mij betreft het begin van een glijdende schaal naar het einde van onze hobby. Wat mij betreft mag er dan ook in de forumregels komen dat op het noemen van MP3 een ban komt! (;D Sorry riwi!)

Maar een standaard Oppo 95 is toch ook voor vele andere een betaalbare oplossing. Hun zullen toch moeten concurreren met andere merken in dezelfde prijsklasse. Jij hebt een TUC versie maar is wel afgeleid van de standaard 95 ;) en vanuit de standaard versie gemodificeerd.
Verder wat je zegt over Mp3 klopt wel, ik denk eerder dat users deze functie in het hoger segment niet gebruiken maar wel op doorsnee apparatuur. Laatstgenoemde bedoel ik niets verkeerd mee.
Anders gezegd ;) Wanneer hij geen mp3 afspeelt mag hij niet eens universele player genoemd worden  :D

Quote from: fugazi_2009 on June 28, 2011, 12:03:52
Blijkt de Oppo 95 toch ook een hokkie-wokkie-tokkie apparaat te zijn, met de laatste firmware speelt die gewoon mp3 af.

Mijn top cd-speler AVM wil ik geen h-w-t noemen ook al kan hij ook overweg met mp3, het zit er gewoon bij. Ik heb het ook nog nooit gebruikt. We moeten er maar mee leren leven dat er mp3tjes op afgespeeld kan worden ;)  :D We zijn het gelukkig niet verplicht om mp3tjes af te spelen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

riwi

Quote from: fugazi_2009 on June 28, 2011, 12:03:52
Blijkt de Oppo 95 toch ook een hokkie-wokkie-tokkie apparaat te zijn, met de laatste firmware speelt die gewoon mp3 af.

Mooi  ;) goedslecht nieuws  ;) .dat ie mp-nogwat dingen toch afspeelt.
Is dat met die laatste nieuwe beta fw die ook bluray iso files vanaf usb disk afspeelt?

Als ik terug ben van vakantie (Dubrovnik nu) zal ik mijn 95 bestellen. Een eu model dan toch maar met service en garantie (en regio mod) uit nederland.

fugazi_2009

Quote from: riwi on June 28, 2011, 16:55:37
Mooi  ;) goedslecht nieuws  ;) .dat ie mp-nogwat dingen toch afspeelt.
Is dat met die laatste nieuwe beta fw die ook bluray iso files vanaf usb disk afspeelt?

Als ik terug ben van vakantie (Dubrovnik nu) zal ik mijn 95 bestellen. Een eu model dan toch maar met service en garantie (en regio mod) uit nederland.

Maar als je toch voor de regio mod gaat, waarom dat niet proberen een US model via een NL dealer te krijgen?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Quote from: fugazi_2009 on June 28, 2011, 22:13:05
Maar als je toch voor de regio mod gaat, waarom dat niet proberen een US model via een NL dealer te krijgen?

Dat is ook een goed idee.
Ik had jvb gevraagd of de mod ook op de us versie zou werken. Dat zou het doen, alleen geven ze geen service of support op een door iemand zelf ingebouwde mod. Volgens mij levert jvb niet de us versies uit standaard, misschien wel als je er specifiek om vraagt.
Maar ik kan ook zelf importeren. Is geen probleem lijkt me. Heb al eerder een bd speler regio A gekocht in de US.
Als ik thuis ben zal ik jvb wel mailen over wat er mogelijk is hiermee.

fugazi_2009

#863
Mijn website maar weer eens bijgewerkt. Pagina voor de Linn Kisto en de Oppo BDP-95 gemaakt. En de vervangen apparatuur naar de Previous Equipment sectie verplaatst (Tag, Oppo 83, Dune, Digitale interlinks e.d.)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#864
Pagina's voor de kabels nu ook gemaakt:

Burmester Silver
ViaBlue NF-S1
Goldkabel Powerline

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

erik s.

Quote from: fugazi_2009 on July  5, 2011, 13:57:41
Pagina's voor de kabels nu ook gemaakt:

Burmester Silver

heb hier een setje liggen, erg fraai.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

fugazi_2009

Quote from: erik s. on July  5, 2011, 14:19:21
heb hier een setje liggen, erg fraai.

Dat zijn ze zeker. Heb ze nu tussen de Oppo en de Linn zitten (voor stereo balanced) en tussen de Linn en de Burmester eindversterkers.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

#867
Quote from: fugazi_2009 on July  4, 2011, 21:36:50
Mijn website maar weer eens bijgewerkt. Pagina voor de Linn Kisto en de Oppo BDP-95 gemaakt. En de vervangen apparatuur naar de Previous Equipment sectie verplaatst (Tag, Oppo 83, Dune, Digitale interlinks e.d.)

Ik wil niet vervelend doen (maar doe het toch ;) )
Als je in het menu op Oppo BDP95 klikt dan krijg je de pagina van de Oppo 83 nog te zien :)
Verder vind ik dat je je apparatuur mooi overzichtelijk op de pagina's hebt gezet.

Ik moet mijn pagina's ook weer eens actualiseren binnenkort.

<correctie : het is het linkje "specifications" dat nog wijst naar de oude 83 pagina.>

fugazi_2009

Ah, zal het even aanpassen. Bedankt voor het melden!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#869
Menu gefixed, er zaten ook nog wat andere foutjes in. Twee reviews over de Linn Kisto toegevoegd.

Blijft toch leuk te zien hoe de website van een 800kb website in 1997 (ik heb de eerste versie nog hier lokaal staan, nostalgie) tot 310Mb vandaag is gegroeid.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Quote from: fugazi_2009 on July  5, 2011, 21:40:59
Menu gefixed, er zaten ook nog wat andere foutjes in. Twee reviews over de Linn Kisto toegevoegd.

Blijft toch leuk te zien hoe de website van een 800kb website in 1997 (ik heb de eerste versie nog hier lokaal staan, nostalgie) tot 310Mb vandaag is gegroeid.
Erg indrukwekkend en leuk om je A/V-historie te kunnen zien :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

#871
Hmm, kreeg net een mail. Er staat een zwarte ARC MP-1 voor mij klaar in het zuiden des lands.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Quote from: fugazi_2009 on July  6, 2011, 16:27:44
Hmm, kreeg net een mail. Er staat een zwarte ARC MP-1 voor mij klaar in het zuiden des lands.

Ga je wachten tot de linn verkocht is? Of neem je de kans dat het misschien wat langer duurt voor je hem verkoopt?

Ben benieuwd wat je van de ARC gaat vinden.

fugazi_2009

Quote from: riwi on July  6, 2011, 16:38:11
Ga je wachten tot de linn verkocht is? Of neem je de kans dat het misschien wat langer duurt voor je hem verkoopt?
Ik heb de ARC al betaald, dus zal hem maar ophalen ook ;) Maandagavond komt er iemand naar de Linn kijken. Een echte Linn-freak, die al een complete Linn set heeft en er dus over denkt om zijn stereo Linn Pre door de Kisto te vervangen.

Quote from: riwi on July  6, 2011, 16:38:11
Ben benieuwd wat je van de ARC gaat vinden.

Ik ook!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Quote from: fugazi_2009 on July  6, 2011, 16:44:55
Ik heb de ARC al betaald, dus zal hem maar ophalen ook ;) Maandagavond komt er iemand naar de Linn kijken. Een echte Linn-freak, die al een complete Linn set heeft en er dus over denkt om zijn stereo Linn Pre door de Kisto te vervangen.

Ah OK, ja dan kan je hem maar beter ophalen ja :)

Goed nieuws een gegadigde/koper al  8)