Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

fugazi_2009

Quote from: Bart_M on April 18, 2011, 10:58:37
Werd het tijd voor iets anders of is de Linn gewoon beter?

De Linn biedt in ieder geval gebalanceerde uitgangen (en 1 gebalanceerd stereo ingang). Wat betekent dat ik in ieder geval straks de Oppo gebalanceerd stereo kan aansluiten, en ook eindelijk de eindversterkers gebalanceerd kan aansluiten. Verder biedt de Kisto nog wat meer flexibiliteit dan de Tag. Tevens hoop ik dat er meer mogelijkheden zijn voor 2-way communicatie met mijn Pronto, maar dat moet ik nog eens goed uitzoeken. En last but not least, is de Kisto een van de weinige processoren op de markt die qua design mooier is dan de Tag.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Bart_M

Zo zie je maar weer, smaak is heel persoonlijk. ;D

Veel plezier ermee!

Maximus_Aurelius

#652
ik dacht zeker jij wacht op de nieuwe surround processor(107) van Burmester.  :tongue2: Concept was al getoond op de CES en als het goed is wordt hij ook op de High-End in München getoond.;)

De eindversterker zal zeker baat bij hebben om deze gebalanceerd aan te sluiten want Burrie) is volledig gebalanceerd.
Van het weekend  bij een kennis een proef gedaan uit nieuwsgierigheid om de 956MK2 ongebalanceerd aan te sluiten op de 035 en dat verschil hoor je  :o. We hebben snel de Tyr's XLR kabels terug aangesloten.

Mooi apparaat die Linn.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Quote from: Maximus_Aurelius on April 18, 2011, 18:45:56
ik dacht zeker jij wacht op de nieuwe surround processor(107) van Burmester.  :tongue2: Concept was al getoond op de CES en als het goed is wordt hij ook op de High-End in München getoond.;)
Was die vorige niet iets van 40K? Dus dan neem ik aan dat de nieuwe daar niet voor onderdoet? Dan nog maar even niet denk ik.

Quote from: Maximus_Aurelius on April 18, 2011, 18:45:56
De eindversterker zal zeker baat bij hebben om deze gebalanceerd aan te sluiten want Burrie) is volledig gebalanceerd.
Van het weekend  bij een kennis een proef gedaan uit nieuwsgierigheid om de 956MK2 ongebalanceerd aan te sluiten op de 035 en dat verschil hoor je  :o. We hebben snel de Tyr's XLR kabels terug aangesloten.

Ik ben benieuwd. Eerst nog eens wat XLR kabels op de kop zien te tikken.

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Ralph71

Quote from: fugazi_2009 on April 18, 2011, 08:46:51
De Tag McLaren staat te koop. De vervanger is gisteren opgehaald, een Linn Kisto



Gefeliciteerd, superaankoop!  :clapping:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

ivo1986

En hoe klinkt het nu?

Waarom ga je eigenlijk voor de oppo 95? Voor 3d?

fugazi_2009

#656
Als 'hoe klinkt het nu' slaat op de Linn, dan geen idee. Die heb ik nog niet aangesloten, aangezien ik dan eerst mijn rack moet verbouwen en dat handiger is als de Tag verkocht is.

Waarom de Oppo 95? Nee, niet voor 3D. Puur de verwachting dat de Oppo 95 TUC nog net wat beter qua geluid gaat zijn dan de 83 NuForce TUC. En omdat ik dan ook de gebalanceerde uitgangen van de Oppo kan gebruiken met de Linn.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

ivo1986

Quote from: fugazi_2009 on April 27, 2011, 12:53:02
Als 'hoe klinkt het nu' slaat op de Linn, dan geen idee. Die heb ik nog niet aangesloten, aangezien ik dan eerst mijn rack moet verbouwen en dat handiger is als de Tag verkocht is.

Waarom de Oppo 95? Nee, niet voor 3D. Puur de verwachting dat de Oppo 95 TUC nog net wat beter qua geluid gaat zijn dan de 83 NuForce TUC. En omdat ik dan ook de gebalanceerde uitgangen van de Oppo kan gebruiken met de Linn.

Ok dat is dan nog even afwachten met de Linn. Is die volledig gebalanceerd opgebouwd?


fugazi_2009

Quote from: ivo1986 on April 27, 2011, 13:35:25
Ok dat is dan nog even afwachten met de Linn. Is die volledig gebalanceerd opgebouwd?

Verwacht ik eigenlijk niet. Maar zie wel verschillende berichten van mensen dat gebalanceerde uitgangen betere resultaten geven dan de niet-gebalanceerde uitgangen. We zullen het zien.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Weer een stapje verder, nieuwe kabel voor tussen de Linn en de Velodyne sub is besteld. Vanmiddag maar eens met SoundDesign bellen voor kabels tussen de Linn en de Burmesters.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on April 28, 2011, 12:47:19
Weer een stapje verder, nieuwe kabel voor tussen de Linn en de Velodyne sub is besteld. Vanmiddag maar eens met SoundDesign bellen voor kabels tussen de Linn en de Burmesters.

Wil je er Burmester xlr's tussen? Sounddesign is de importeur van Burmester. De Silver is een mooie kabel, zeer detailrijk en niet scherp in het hoog voor een zilver kabel.;)
De Lila is vol van klank zodoende creëer je ook meer dynamiek. Nadeel vind ik dat het midden/hoog niet zo goed los komt. Maar dit is persoonlijk ;)
Ik heb een tijdje de Silver op proef gehad van een kennis die deze niet meer gebruikt en zodoende flink aan de tand kunnen voelen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Ik moet even kijken. De 911MK2 heeft nog de oude 4-pins XLR aansluitingen. Dus of ik kan een 3-4 pins verloop erbij kopen en dan gewoon iedere willekeurige XLR kabel gebruiken. Maar ik was ook benieuwd of SounDesign wellicht nog een 3-pin naar 4-pin interlink heeft liggen. Ik heb zelf een 3-pin naar 4-pin Lila interlink liggen, maar die is maar 50cm, en dat gaat net wat kort zijn. Bij de 2de Burmester heb ik wel al de 4-pins/3-pins verloopstukken liggen. Dus gewoon even kijken wat de mogelijkheden zijn.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Burmester gaat 2 interlinks voor mij maken op basis van de Silver kabel.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on April 28, 2011, 15:03:35
Burmester gaat 2 interlinks voor mij maken op basis van de Silver kabel.

Zul je geen spijt van krijgen. Wat wordt de lengte?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

#664
Quote from: Maximus_Aurelius on April 28, 2011, 15:11:09
Zul je geen spijt van krijgen. Wat wordt de lengte?

1 meter. Kabels worden in Berlijn gemaakt, met een week a anderhalve week zou ik ze moeten hebben.

Nu nog een XLR kabel op de kop tikken voor tussen de Oppo en de Linn
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#665
De subwoofer kabel is een Via Blue NF-S1 geworden (maar dan natuurlijk 1 enkele, en met zwart gevlochten mantel):



En zoals gezegd Burmester Silver voor tussen de Linn en de Burmesters:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

#666
Quote from: fugazi_2009 on April 28, 2011, 19:44:46
De subwoofer kabel is een Via Blue NF-S1 geworden (maar dan natuurlijk 1 enkele, en met zwart gevlochten mantel):



En zoals gezegd Burmester Silver voor tussen de Linn en de Burmesters:



Verkeerd gelezen, betreft de Silver XLR. :blush:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Quote from: Maximus_Aurelius on April 28, 2011, 21:14:15
Hoe oud is die Silver XLR? Diegene die ik getest had heeft aan de uit eindes een blauwe en rode stickers, met Burmester erop.


Dit is gewoon een foto van het internet. De mijne worden splinternieuw gemaakt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on April 28, 2011, 21:17:45
Dit is gewoon een foto van het internet. De mijne worden splinternieuw gemaakt.

Ik had eventjes verkeerd gelezen  :blush:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Geeft niks. Zit nu een beetje te twijvelen of ik ook niet zo'n Burmester Silver kabel tussen de Oppo en de Linn zal hangen. Dan kan ik gewoon ergens een tweedehands exemplaar op de kop tikken (is gewoon een standaard XLR kabel), dat valt qua prijs wel mee. Alternatief zou iets van een Transparent Balanced Musiclink Ultra zijn. Voor de multi-channel uitgang ga ik de Transparent Musiclink Ultra's gebruiken die ik nu tussen de Tag en de Burmesters heb. En dan gaan de Transparent Musiclink Super interlinks die nu tussen de Oppo en Tag zitten in de verkoop.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Quote from: fugazi_2009 on April 28, 2011, 21:26:42
Geeft niks. Zit nu een beetje te twijvelen of ik ook niet zo'n Burmester Silver kabel tussen de Oppo en de Linn zal hangen. Dan kan ik gewoon ergens een tweedehands exemplaar op de kop tikken (is gewoon een standaard XLR kabel), dat valt qua prijs wel mee. Alternatief zou iets van een Transparent Balanced Musiclink Ultra zijn. Voor de multi-channel uitgang ga ik de Transparent Musiclink Ultra's gebruiken die ik nu tussen de Tag en de Burmesters heb. En dan gaan de Transparent Musiclink Super interlinks die nu tussen de Oppo en Tag zitten in de verkoop.

Op basis van  beschikbare aanbod heb ik besloten een ook een Burmester Silver kabel te kopen voor tussen de Oppo en de Linn. Tweedehands kabel, die ik ergens van de week wel zal binnenkrijgen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#671
Vandaag de eerste van de nieuwe kabels ontvangen.




Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Mooie kabel, Jack! Heb je al zicht op een datum voor de Oppo 95?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

#673
Quote from: HTip on May  4, 2011, 11:21:00
Mooie kabel, Jack! Heb je al zicht op een datum voor de Oppo 95?

De status van de Oppo 95 is gisteren naar Pending gegaan. Oftewel er wordt nu aan gewerkt om hem klaar te maken (het wachten was op de regiovrij mod). Dan nog versturen e.d. Dus dat duurt nog wel minimaal 2 weken, denk ik.

Burmester lieten maandag weten dat ze aan de kabels begonnen waren, dus dat proces loopt ook.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Nog even geduld dus...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive