Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

fugazi_2009

Bij mij bleven er uberhaupt niet veel resten zitten van de oude mat, dus ik denk niet dat dat nu veel verschil zal uitmaken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Quote from: vik on March 22, 2011, 14:27:34
Ik ga binnenkort samen met Martin onze spelers vergelijken. Ik denk in ieder geval een verbetering te horen. Het klinkt wat voller.
Ben benieuwd...

Quote
Ik heb het alleen ff iets anders gedaan (ik was weer eens te snel), volgens Dave moest ik de restanten laten zitten van de mat die erin zat maar ik heb de hele kap helemaal schoongemaakt met sticker verwijderaar, daarna ff met een pluisvrije doek en wat afwasmiddel en water na gepoetst en daarna de aluminium tape erin geplakt.
Da's inderdaad erg grondig. Dus de kap moet zo blijven als bij Jack op de foto? Is er een speciale reden voor?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Quote from: HTip on March 22, 2011, 22:09:09
Ben benieuwd...
Da's inderdaad erg grondig. Dus de kap moet zo blijven als bij Jack op de foto? Is er een speciale reden voor?

Ik kan mij echt met de beste wil ter wereld niet voorstellen dat dit verschil maakt. Het enige verschil dat het oplevert is dat Vik veel meer werk heeft moeten doen dan ik. Normaal gesproken zou ik juist verwachten dat je Vik zijn methode volgt omdat dat ERS spul ongelovelijk geleidend is en je dus niet wilt dat er eventueel later nog restjes vanaf de kap in je speler vallen. Echter op het moment dat je die Alu tape er overheen plakt heb je dat risico ook gelijk uitgesloten. Dus dan maakt het niet meer uit dat er nog wat resten zitten, maar voor het geluid zal dit echt geen verschil maken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Klinkt heel logisch. Duurt nog even, maar ik ga die tweak ook doen. Ga nog even zeker stellen dat ik het zegel mag verbreken, aangezien ik nog volledige garantie heb...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

#604
Vanochtend een pakketje ontvangen van HifiSupply. Mijn eerste gedachte was "Ik had toch een 12-voudig stekkerblok besteld, en geen 20-voudig?" Gelukkig was de verpakking gewoon erg ruim en zat er keurig een 12-Voudig GoldKabel Powerline Flex in. Daardoor was er gelukkig nog wel wat ruimte in de verpakking voor de beroemde Haribo snoepjes en een notitieblok.  :clapping:



Ik heb het stekkerblok zonder snoer besteld, aangezien ik nog een Shunyata snoer op zolder heb liggen die ik momenteel niet gebruik.

Het HMS stekkerblok kan dan de verkoop in, nog liefhebbers?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Vandaag het stekkerblok maar eens vervangen.

Eerst alle Shunyata kabels losgehaald en op een hoopje gegooid:



En het oude en nieuwe stekkerblok naast elkaar:



Ik heb wel het nieuwe stekkerblok wat moeten verbouwen (nu weet Peter in ieder geval zeker dat hij hem niet terug krijgt  ;D) aangezien er anders nooit de Shunyata stekker in zou passen (of iedere fatsoenlijke IEC stekker)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Imposant blok! Maar nog imposanter zijn die powercords!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fugazi_2009

Het blok ligt intussen op zijn plek achter het rack. Met de Shunyata powercords is dat toch altijd een beetje een kwestie van, dat ik denk dat het handig is om het blok op plek x neer te leggen. Vervolgens hang je de shunyata er aan en vliegt het blok een halve meter van zijn plek om dat de shunyata weigert een bepaalde bocht te maken.

Op de foto van de powercords zie overigens de volgende kabels:

- De dunste kabels met groene afwerking zijn de Mojave, deze worden voor de eindversterkers gebruikt.
- De dikste, met rode afwerking is de King Cobra. Deze hangt achter de Oppo
- De witte is een Taipan Vx en die hangt achter de Tag
- De ene paarse is een Black Mamba Vx, en deze hangt achter de Dune (hoezo overkill)
- De andere paarse is een Taipain Alpha en die zit dus aan het stekkerblok
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

#608
Ik ken het merk powercords niet maar hoe presteren ze?

(lijkt me trouwens best een dure kabel)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

blue-eyes

Quote from: Madhouse on March 26, 2011, 13:01:59
Ik ken het merk powercords niet maar hoe presteren ze?

(lijkt me trouwens best een dure kabel)

Understatement volgens mij :D

Veel duurdere merken powercable zijn er niet ;)


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Alle kabels zijn natuurlijk overpriced. Maar uitgaande van nieuwprijzen (die ik gelukkig voor geen enkele heb betaald) ligt daar voor ongeveer 6000 euro aan kabels op de grond.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Etiennevh

Donders wat een geld! En donders wat een dikte!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Quote from: fugazi_2009 on March 26, 2011, 13:26:43
Alle kabels zijn natuurlijk overpriced. Maar uitgaande van nieuwprijzen (die ik gelukkig voor geen enkele heb betaald) ligt daar voor ongeveer 6000 euro aan kabels op de grond.

Wow!  :o
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fugazi_2009

Quote from: Etiennevh on March 26, 2011, 13:29:00
Donders wat een geld! En donders wat een dikte!

Tja, en dan had ik nog niet eens het feit mee gerekend dat de Mojave's oorspronkelijk Amerikaanse exemplaren waren en ik daar dus de stekkers van heb vervangen voor een paar Oyaide stekkers van 100 euro per stuk.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Alle kabels zitten weer op hun plek en de set kan weer spelen, nu met het nieuwe stekkerblok.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

En dat is uiteraard weer 50% beter dan de oude situatie. Donders, wat was je set voor deze verandering slecht :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirk

Quote from: Blue-Eyes on March 26, 2011, 13:55:21
En dat is uiteraard weer 50% beter dan de oude situatie. Donders, wat was je set voor deze verandering slecht :D :D
dat heeft ie nu ook (eindelijk) ingezien  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on March 26, 2011, 12:50:20
Het blok ligt intussen op zijn plek achter het rack. Met de Shunyata powercords is dat toch altijd een beetje een kwestie van, dat ik denk dat het handig is om het blok op plek x neer te leggen. Vervolgens hang je de shunyata er aan en vliegt het blok een halve meter van zijn plek om dat de shunyata weigert een bepaalde bocht te maken.


:D :D :D :D

Ben gelukkig niet de enige die hier last van gehad heeft. Met name het plaatsen van de stekkerblok en netkabels omdat de netkabels soms niet willen meewerken ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Staaled

#618
Quote from: Etiennevh on March 26, 2011, 13:29:00
En donders wat een dikte!
Helix geometrie :

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on March 26, 2011, 13:55:21
En dat is uiteraard weer 50% beter dan de oude situatie. Donders, wat was je set voor deze verandering slecht :D :D

LOL. Ik heb je toch wel eens verstelt dat het nog veel erger is met de Shunyata's? Die moeten nu eerst weer minimaal een week stil liggen voordat het optimaal wordt. Dus afwachten maar!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Quote from: Hipster on March 26, 2011, 14:04:59
Helix geometrie :


Yep, en dan in het geval van de Digitale versies daar nog een buitenlaag omheen met daarin het FeSI-1000 materiaal.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

ivo1986

Van een blok met filtering gaan naar een zonder is toch best een verschil?

fugazi_2009

Als het goed is wel, maar mijn opmerking 3 posts hierboven was wel serieus. Dus de eerste week is daar nog niks van te zeggen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

ivo1986

Ah ok.

En is het een verbetering zo?

fugazi_2009

Geen idee. Mijn vriendin heeft de afgelopen 4 dagen met een forse voedselvergifteging op bed gelegen. Dus er waren andere dingen belangrijk en de stereo heeft uberhaupt nooit aan gestaan.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one