Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

celerontje

Gewoon trial and error, 't lukt vast wel! :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

fugazi_2009

Trial and error, story of my life!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one


CoSo

Quote from: fugazi_2009 on September 16, 2010, 20:35:26
Ik begrijp uit de philips handeiding dat zo'n oogje ook vaak niet eens op het apparaat geplakt hoeft te worden. Mijn apparatuur staat wat dieper in het rack, dus dan zou ik het ook op de plank of op een van de poten van het rack kunnen monteren. En zowiezo heb ik ook de extender nog nodig voor de lift heb ik mij net bedacht.
Zo heb ik het dus ook en werkt goed, bij mij zitten ze aan de onderkant van de plank erboven.

blue-eyes

Quote from: CoSo on September 17, 2010, 10:57:18
Zo heb ik het dus ook en werkt goed, bij mij zitten ze aan de onderkant van de plank erboven.


Werkt dat ook bij de UPC box? Die kreeg ik NIET aan de gang, heb "honderden" postities rondom het oogje geprobeerd, maar connectie deed het soms goed, meestal slecht.
(met een marmitek).
Op internet is te vinden dat meer mensen dit niet echt goed werkend kregen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on September 17, 2010, 20:14:19
Werkt dat ook bij de UPC box? Die kreeg ik NIET aan de gang, heb "honderden" postities rondom het oogje geprobeerd, maar connectie deed het soms goed, meestal slecht.
(met een marmitek).
Op internet is te vinden dat meer mensen dit niet echt goed werkend kregen.

Is het probleem met die UPC box niet dat die al gauw te veel signaal krijgt?

Vanmiddag eerst de codes van de lift geprobeerd in te leren, voorlopig nog niet een groot succes. Ik moest deze inleren met behulp van de afstandbediening van de lift. ProntoEdit geeft aan dat de code goed is ontvangen, echter als ik daarna met de Pronto probeer de lift te bedienen dan gebeurt er niks.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CoSo

Quote from: Blue-Eyes on September 17, 2010, 20:14:19
Werkt dat ook bij de UPC box? Die kreeg ik NIET aan de gang, heb "honderden" postities rondom het oogje geprobeerd, maar connectie deed het soms goed, meestal slecht.
(met een marmitek).
Op internet is te vinden dat meer mensen dit niet echt goed werkend kregen.
Ja bij mij werkt dat goed.

fugazi_2009

#482
Maar weer eens een Pronto UI update. De schermen zijn nu allemaal aangepast voor het feit dat de TSU9800 een groter scherm heeft.






Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

StefaanD

Knappe schermen Jack

Waar heb je de achtergrounden vandaan, vooral die met het tabblad bij de TV-kanalen vind 'k wel de moeite ?

Zelf gisteren een eerste begin gemaakt met de TSU-9600 en TV en AV-receiver aan lukte al meteen  :bigsmile:

Toestel waar 'k het meeste problemen mee verwachtte heeft zich aan zijn belofte gehouden, die Telenet Digicorder ( digitaal kabeltoestel ) gaat wat moeilijker worden. De Pronto's staan niet bekend als de beste toestellen om codes aan te leren en dat is gebleken, kanaal 99 vraag je, nee zegt de Pronto 'k geef je 989  :crazy: En een xcf file is voor deze Digicorder nergens te vinden, 'k zou haast gaan denken dat 'k de enige Belg ben met zo'n Telenet Digicorder  ;D

Vanavond maar weer wat verder hiermee.

fugazi_2009

Yep, het leren van de Pronto is niet zijn sterkste punt. Dat heb ik ook gemerkt met mijn tv lift. Hiervoor heb ik uiteindelijk via een ander forum de ir codes gevonden. Die op zich wel lijken te werken, ware het niet dat mijn hele tv lift nu een ander probleem heeft en het niet doet.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Quote from: StefaanD on September 21, 2010, 15:07:06
Knappe schermen Jack

Waar heb je de achtergrounden vandaan, vooral die met het tabblad bij de TV-kanalen vind 'k wel de moeite ?


zitten standaard in de galleries.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

#486
Quote from: Blue-Eyes on September 21, 2010, 17:32:22
zitten standaard in de galleries.

Oh, ja die vraag had ik nog vergeten te beantwoorden  ;D

Voor de Digicorder zal je ook onder het oorspronkelijk merk moeten gaan zoeken denk ik. Net zoals UPC in nederland Philips apparaten gebruikt, zal bij Telenet ook iets dergelijks aan de hand zijn.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

StefaanD

Merk vinden is geen probleem ADB = Advanced Digital Broadcast ... wie heeft daar nog van gehoord  ;) Vanavond maar weer verder en ook wat meer in de galleries kijken.

Eigenlijk nog veel werk aan de winkel, eerst de functionaliteit en dan maar eens kijken om het mooi te maken  ;D

fugazi_2009

Quote from: StefaanD on September 21, 2010, 18:49:48
Merk vinden is geen probleem ADB = Advanced Digital Broadcast ... wie heeft daar nog van gehoord  ;) Vanavond maar weer verder en ook wat meer in de galleries kijken.

Eigenlijk nog veel werk aan de winkel, eerst de functionaliteit en dan maar eens kijken om het mooi te maken  ;D

En hoort er ook nog een typenummer bij?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

StefaanD

Ja hoor, even vergeten te melden ADB-7100CX via wayback archive nog te vinden

Digicorder ziet er anders uit, maar intern is het spul van ADB

Al een aantal zoektochten ondernomen.

Nu nogmaals de codes aangeleerd want een aantal waren gewoon te lang om goed te zijn. PEP2 toont deze dan ook als blauwe tekst in het codevenster, wel zo netjes.

fugazi_2009

#490
Quote from: StefaanD on September 21, 2010, 20:11:47
Ja hoor, even vergeten te melden ADB-7100CX via wayback archive nog te vinden

Digicorder ziet er anders uit, maar intern is het spul van ADB

Al een aantal zoektochten ondernomen.

Nu nogmaals de codes aangeleerd want een aantal waren gewoon te lang om goed te zijn. PEP2 toont deze dan ook als blauwe tekst in het codevenster, wel zo netjes.

En reageert die hier op?

http://www.remotecentral.com/cgi-bin/forums/viewpost.cgi?802277

Dit zou wellicht ook moeten werken: http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?kw=dreambox&fc=--&area=neo&db=&br=&dv=&dt=&so= Maar dan moet je wel even ook een oude ProntoEdit downloaded en dan de codes copieren.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

StefaanD

Thx Jack, die draadjes had 'k nog niet gevonden. 'k Ga er maar eens mee aan de slag.

Voor mijn Mede8er mediaspeler is er iemand zo vriendelijk geweest reeds een xcf bestand aan te maken, bespaart me wat werk.

StefaanD

Oef klaar met die Telenet Digicorder. Even de knoppenpagina van het Oppo xcf bestand gepikt, geleend en alle commando's eraan gekoppeld. Alles werkt behalve links en rechts, maar dat mag de pret niet bederven.

Pagina's met favorieten is ook al klaar  :pompom:

Bedankt voor je hulp.

fugazi_2009

Na het klussen aan de Showcase website, besloten om ook mijn eigen website nog maar wat bij te werken en pagina's te maken voor:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Na anderhalve maand eindelijk eens tijd om mij in het TV lift probleem te verdiepen. De lift was er dus mee opgehouden, waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden tijden het switchen tussen de rf bediening en de ir bediening. Dus gisteravond de tv er maar eens afgehaald en de lift van de muur geschroeft. Vanochtend even bij Screentech langsgereden en alles gestest. Eindconclusie, de ir bediening is voor deze lift zowiezo niet aan te raden, die vertoond wat vreemd gedrag. De RF bediening en de adapter waren overleden, dus die vervangen en de lift werkt weer.

Voordeel van dat ik nu met de lift bij Screentech was is dat zij mij gelijk hebben kunnen uitleggen hoe ik de slag van de lift kan beperken. Hmm, waar zou dat nu weer voor nodig zijn?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Quote from: fugazi_2009 on November 11, 2010, 17:58:09
Na anderhalve maand eindelijk eens tijd om mij in het TV lift probleem te verdiepen. De lift was er dus mee opgehouden, waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden tijden het switchen tussen de rf bediening en de ir bediening. Dus gisteravond de tv er maar eens afgehaald en de lift van de muur geschroeft. Vanochtend even bij Screentech langsgereden en alles gestest. Eindconclusie, de ir bediening is voor deze lift zowiezo niet aan te raden, die vertoond wat vreemd gedrag. De RF bediening en de adapter waren overleden, dus die vervangen en de lift werkt weer.

Voordeel van dat ik nu met de lift bij Screentech was is dat zij mij gelijk hebben kunnen uitleggen hoe ik de slag van de lift kan beperken. Hmm, waar zou dat nu weer voor nodig zijn?

Slag?


Slag bij Nieuwpoort, 1600 :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on November 11, 2010, 18:47:10
Slag?


Slag bij Nieuwpoort, 1600 :D :D

Van Dale geeft zo'n 10 betekeninissen voor slag, nr 9 komt er nog het meest bij in de buurt. Maar hier wordt slag gebruikt in de betekenis van 'de afstand die de lift kan uitschuiven'  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

De lift hangt weer op zo'n plaats en werkt weer. Enig verschil met de oude situatie is dat de tv nu 5cm minder ver naar beneden gaat. Moet nu alle kabels weer opnieuw wegwerken, voorlopig maar even snel ingeplugt zodat er golf gekeken kon worden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Forum net op tijd weer online om jou een fijne verjaardag te wensen!

Gefeliciteerd!! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld