Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Maximus_Aurelius

Is wel lief  ;) dat iemand dit voorstelt  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

#1701
Ergens voor dit jaar heb ik nog een nieuwe tv op de wenslijst staan, een leuke 83" OLED of zo. Maar als je dan twee maanden naar een 32" tv heb zitten kijken en je komt dan weer thuis en ziet die 75" tv, dan denk je wel: Nog groter?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1702
Taak 2 ook volbracht, de network renderer eindelijk eens in de MSB gezet.

Gelijk ook de volgorde van de modules maar even aangepast omdat dat ook bepaald welke module voorang krijgt als je de input selectie op automatisch zet.

De networkmodule:


De 'before' situatie met USB, Coax, Toslink & I2S modules:


En de 'after' situatie met Renderer, Coax, Toslink, en USB modules er in:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1703
De onderdelen voor de upgrade van de Melco ook binnen. Nu eerst maar eens een backup maken van de Melco





Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

2x4tb ssd schijven en geen 2x8tb ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

#1705
Backup onderweg



Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1706
Quote from: Maximus_Aurelius on January 25, 2022, 13:10:05
2x4tb ssd schijven en geen 2x8tb ;).

Klopt, de Melco klinkt beter als de discs 'Spanned' zijn ipv in Raid staan.

Alles wat op de Melco staat, staat daarom ook op een aparte backup discs, plus een kopie op de NAS. En de muziek op de NAS staat ook weer gesynced met een tweede NAS.


Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1707
Ben ik blij dat ik gisteren de network renderer in de MSB heb gemonteerd, de Melco is namelijk voorlopig wel even bezig.



Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

Quote from: fugazi_2009 on January 25, 2022, 14:42:40
Ben ik blij dat ik gisteren de network renderer in de MSB heb gemonteerd, de Melco is namelijk voorlopig wel even bezig.


Waar is hij nu?  Stuur je om het uur een update?

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fugazi_2009

Lol, ik heb uitgerekend dat het zo'n 30 uur gaat duren!

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Het gaat dus lekker vlotjes en op full speed  ;) :D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

#1711
Niet echt, maar dat klopt ook wel weer. Een Melco is niet gemaakt om de meest snelle NAS te zijn maar om de meest muzikale.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1712
Zal van het weekend wel een pagina maken op mijn website over de hele aanpassing. Maar het eindresultaat is dat de Melco succesvol is geüpgraded van twee keer 3Tb gewone discs naar twee keer 4Tb SSD.

Nu de muziek er weer terug naar kopiëren!


Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

...weer 30 uur?

Quote from: fugazi_2009 on January 28, 2022, 21:47:04
Zal van het weekend wel een pagina maken op mijn website over de hele aanpassing. Maar het eindresultaat is dat de Melco succesvol is geüpgraded van twee keer 3Tb gewone discs naar twee keer 4Tb SSD.

Nu de muziek er weer terug naar kopiëren!

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Zo dan! Dat is nog eens een upgrade! Leuk.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

#1717
Dat wordt dan een stille machine! Alhoewel de HDD's tegenwoordig stiller en stiller worden.

Zelf net een 14 TB HDD gekocht - die maakt toch best wat lawaai (voor video bewaking opslag)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: blue-eyes on January 29, 2022, 10:44:29
Dat wordt dan een stille machine! Alhoewel de HDD's tegenwoordig stiller en stiller worden.

Zelf net een 14 TB HDD gekocht - die maakt toch best wat lawaai (voor video bewaking opslag)
Ja, dat was ook het eerste wat opviel toen ik hem na de upgrade aanzette. Geen opspinnende discs meer, totale stilte.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Ben je niet bang dat je over een jaar weer groter moet ? Of gaat het dan weer niet zo snel ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fugazi_2009

Nu staan er zo'n 10000 albums op die zo'n 5Tb aan ruimte in beslag nemen. Ik heb nu 2Tb extra opslag, dus ruimte voor zo'n 4000 albums. Een paar honderd daarvan gaat er al vanaf omdat ik nu de klassieke CD's niet op de Melco had staan, maar dan heb ik nog ruimte voor 3500 albums of zo. Ik denk dat ik daar wel iets langer over doe dan 1 jaar  ;D. Die eerste 10.000 heb ik ook meer dan 30 jaar over gedaan. Wel zie je dat het nu soms wel een stuk harder gaat qua ruimte vreters met high res releases of releases in DSD.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

#1721
Ah oke. Je review begon met sneller dan verwacht dus vandaar. Maar 3500 albums dan heb je nog wel even de tijd. Zeker als je ok nog in mp3 zou doen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fugazi_2009

Quote from: chansig on January 29, 2022, 15:31:25
Ah oke. Je review begon met sneller dan verwacht dus vandaar. Maar 3500 albums dan heb je nog wel even de tijd. Zeker als je ok nog in mp3 zou doen. :D

Gr. Hans

99152 files in flac, 4999 in dsf, 84 in mp3. Ja, het naar mp3 omzetten zou zeker ruimte schelen, maar gaan we niet doen.  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Twee maanden weg geweest en wat ik dan meestal doe is wat aantekeningen bijhouden over muziek die in zo'n periode uitkomt of waar ik zo eens naar moet kijken. Dus er staan als weer een stuk of 10 albums klaar om aan de collectie toegevoegd te worden. En het mooiste is natuurlijk als je dan weer eens wat ontdekt wat je eigenlijk al heel lang had kunnen weten, maar ja dat is het mooi aan muziek. Er is zoveel te ontdekken!

In December waren er weer allerlei uitzendingen op Nederland 3 in relatie tot de Top 2000. Op zeker moment ging het over 'In The Ghetto', voor velen van ons voornamelijk bekend waarschijnlijk van Elvis. Maar het blijkt dus een cover te zijn, en het origineel is zoveel mooier. Dus bij deze Mac Davis met In The Ghetto:

https://www.youtube.com/v/vXD1O69Pw94
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1724
Fouten, we maken ze allemaal. En dat is niet erg, want daar kun je van leren. En dan nog maak je soms de fout gewoon weer.

Een jaar of 8 geleden liep ik er bij mijn hoofset er tegenaan dat het HMS stekkerblok te klein werd. Vervolgens dat snel opgelost door een groot simpel stekkerblok te plaatsen. Een jaar later zag ik een PS Audio Dectet aangeboden worden, die had minder aansluitingen maar er was intussen ook weer wat minder apparatuur dus dat leek wel wat. Maar zo'n Dectet is niet zomaar een stekkerblok, er zat een filter in, er zat een beveiliging in (die over het algemeen iets te snel in werking trad), het was geen gelukkig huwelijk. Vervolgens werd er in Duitsland een Vibex blok aangeboden, dus die opgehaald (lang leve de leaseauto's  ;)). En kijk, dat was de oplossing, een prachtig ongefilterd blok had een positieve uitwerking op de set. Weer wat geleerd!

Flash forward naar de tegenwoordige tijd. Setje 2 begint wel heel leuk te worden, zoals ik vaak zeg "Als ik aan lagerwal raak en dat is nog mijn set, dan ben ik daar uiterst gelukkig mee". Als je een regering hebt die geen clue heeft en continu het hele land platlegt dan heb je tijd over. Dus op zeker moment had ik vorig jaar al eens wat Shunyata powercords op de kop getikt voor het tweede setje. Maar ja, dat zat nog wel in een veredeld Gamma blokje. Dus ik zie een Supra blok ergens worden aangeboden, dat zag er wel solide uit dus stuur maar op. Maar ja, zo'n Supra blok is dus weer gefilterd en ik merkte de laatste tijd (als ik al thuis was) dat het tweede set niet meer zo overtuigde. Dus ja, twee keer dezelfde fout gemaakt. Maar goed, ik had in ieder geval genoeg geleerd van de eerste keer, dus de oplossing was nu simpel. Voor de tweede set ook een Vibex blok op de kop getikt bij een forumgenoot, een Vibex One 6 Rhodium. Er is ook nog een Vibex Statement powercord onderweg, die er bij gebruikt gaat worden.


Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one