Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymen

Chic hoor jack heel netjes
Staat ook stevig neem ik aan
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

fugazi_2009

Quote from: Raymen on June 25, 2021, 12:07:46
Chic hoor jack heel netjes
Staat ook stevig neem ik aan

Ja, staat solide. De staander ook nog met zand gevuld.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Mee in de vaart der volken. Kabel televisie er uit, IP TV er in.

Iemand nog een goede antennekabel nodig?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Quote from: fugazi_2009 on June 30, 2021, 11:48:12
Mee in de vaart der volken. Kabel televisie er uit, IP TV er in.

Iemand nog een goede antennekabel nodig?


Aah, de achtergebleven regio's komen nu aan de beurt :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on July  1, 2021, 07:07:34
Aah, de achtergebleven regio's komen nu aan de beurt :D

;D ;D

Meer luiheid van mijn kant denk ik zodat we altijd nog te veel te betaalden doordat we Ziggo nog voor de TV hadden en Internet + Bellen van Xs4All
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Gisteren eindelijk de Ziggo decoder uit het rack kunnen halen. Een aangezien dat toch wel met afstand het lelijkste apparaat in het rack was is het hele aangezicht er wel van opgeknapt:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Nu mogen wij de volgende aanwijzen? :D


Ik heb KPN, dat werkt na de eerste installatie, op BT, achter het kastdeurtje!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on July 11, 2021, 09:04:05
Nu mogen wij de volgende aanwijzen? :D


Ik heb KPN, dat werkt na de eerste installatie, op BT, achter het kastdeurtje!
Ja,  ik heb dezelfde maar geen kastdeuren.

Maar er staat er inderdaad nog 1 op de nominatie om vervangen te worden,  maar dat is gemakkelijk te raden.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32



Mooie stapel ht/hifi spulletjes  👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Nieuwe overzichtsfoto. De ziggo decoder verdwenen, de Avalons hebben een beetje toe-in gekregen.

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

anton


Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on July 13, 2021, 10:38:32
Nieuwe overzichtsfoto. De ziggo decoder verdwenen, de Avalons hebben een beetje toe-in gekregen.



Een toe in voor een Avalon 😳
Zozo. Maar klinkt het nu minder breed?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Quote from: Peerless Monster on July 13, 2021, 13:50:11
Een toe in voor een Avalon 😳
Zozo. Maar klinkt het nu minder breed?

Ja, niks is meer heilig tegenwoordig! Ja, iets minder breed. Ik had wat het gevoel dat het wat extreem was. Maar het is ook de experimenteer fase, dus binnenkort ze wel weer eens recht zetten en dan het weer eens ervaren.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Is je TV niet wat smal? Er zijn vast wel mooie 83" OLED TV's te krijgen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on July 13, 2021, 13:59:36
Ja, niks is meer heilig tegenwoordig! Ja, iets minder breed. Ik had wat het gevoel dat het wat extreem was. Maar het is ook de experimenteer fase, dus binnenkort ze wel weer eens recht zetten en dan het weer eens ervaren.

Heerlijk Jack! Ik hou ervan. Lekker doen.
Comes across toen ik onlangs een paar Avatars moest plaatsen.
Deze inpv 2 meter uit elkaar, 1,75 uit elkaar gezet. En hop het was erin ineens. Bijzondere speakers blijven het toch. Ze blijven verbazen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Ja,  ik moet nu alleen nog eens wat mensen vinden die dat ook willen ervaren met een setje Eclipsen   ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on July 13, 2021, 23:39:49
Ja,  ik moet nu alleen nog eens wat mensen vinden die dat ook willen ervaren met een setje Eclipsen   ;D

Nou ja, ze staan in het prachtig grijs. Het is gewoon wachten op de juiste kopers. Die zijn er heus. Aan je prijs ligt het niet!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Fugazi...heb je ergens in de ruimte wat aan de akoestiek gedaan of is het zo hard als dat het eruit ziet ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fugazi_2009

Quote from: Peerless Monster on July 14, 2021, 00:04:33
Nou ja, ze staan in het prachtig grijs. Het is gewoon wachten op de juiste kopers. Die zijn er heus. Aan je prijs ligt het niet!

Ja, ze staan nu mooi in een hoekje op een nieuwe eigenaar te wachten.

Quote from: chansig on July 14, 2021, 07:53:50
Fugazi...heb je ergens in de ruimte wat aan de akoestiek gedaan of is het zo hard als dat het eruit ziet ?

Gr. Hans

Hij is inderdaad zo hard als het er uit ziet, hoewel het in de praktijk gelukkig nog wel redelijk mee valt. Er hangen dikke gordijnen, zelfs het schapevachtje tussen de speakers helpt nog wat. We zijn al een paar jaar op zoek naar een ander huis waar het hele spul in een aparte ruimte kan staan. Op zolder staat al het nodige aan demping panelen e.d. klaar en zo.

Maar op zich mag ik niet klagen met hoe de ruimte zich gedraagt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Staaled

Quote from: fugazi_2009 on July 14, 2021, 11:31:12
Ja, ze staan nu mooi in een hoekje op een nieuwe eigenaar te wachten.

Hij is inderdaad zo hard als het er uit ziet, hoewel het in de praktijk gelukkig nog wel redelijk mee valt. Er hangen dikke gordijnen, zelfs het schapevachtje tussen de speakers helpt nog wat. We zijn al een paar jaar op zoek naar een ander huis waar het hele spul in een aparte ruimte kan staan. Op zolder staat al het nodige aan demping panelen e.d. klaar en zo.

Maar op zich mag ik niet klagen met hoe de ruimte zich gedraagt.

Heeft een hoop met je luidsprekers te maken.  :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

fugazi_2009

#1420
Gisteravond sinds lange tijd weer eens een film gekeken, Indiana Jones and the Temple of Doom in 4K



Toen viel het me ook op dat de led van de Xs4All TV ontvanger wel erg fel was. Dus daar vanmorgen zo'n stickertje overheen geplakt om het wat te dimmen. Vanavond maar weer eens testen. Wellicht met:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Altijd mooi, je bespreekt wat van je plannen met iemand en zoals dat gaat leidt dat tot nieuwe inzichten.

Zoals wellicht is opgevallen heb ik de Linn Klimax DS/0 Renew in de tweedehands sectie te koop staan. Beetje in de categorie, niks hoeft maar mocht die verkocht worden dan zou ik bijvoorbeeld eens op zoek kunnen gaan naar Linn Klimax DS/3. En voor wie niet zo in de Linn wereld thuis is, dat is een nieuwere versie (met onder andere nieuwe DACs), maar ook in de originele kast. De Renew versie die ik nu nog hebt is zeg maar het oude moederboard (van iemand die zijn DS heeft laten upgraden) door Linn in een simpele kast gezet. Alle functionaliteit van van een DS, maar zonder de (hele mooie) kast.

Al besprekende kwam het over het geluidskarakter van de DS/3 en dat je daar wel van moet houden (redelijk analytisch). Tja, is wat voor de te zeggen. Ik heb ooit nog de Akurate DS/0 gekocht ipv de DS/1 omdat ik die ook cleaner en minder boeiend vond klinken. Dat risico is hier dus ook mee aanwezig. Maar goed, dan zou zou ik dus ook naar een DS/0 in de originele kast op zoek kunnen gaan (in het zwart kom je ze niet vaak tegen).

Wat zouden dan alternatieven zijn? Ik gebruik nu al een Melco N1ZH voor de opslag van de muziek. Daar kan je ook gewoon een USB DAC op aan sluiten, dus dat zou ook nog een optie zijn. Niet helemaal ideaal want het streaming is nog wel meer dan enkel de muziek die op de Melco staat. En zo al rond kijkend kwam ik ook de Meitner MA3 tegen. Daar hoor ik ook nog wel goede verhalen over.

De Meitner zou dan nog wel op een aantal aspecten eens nauwkeurig bekeken moeten worden. De Meitner MA1 had blijkbaar moeite met DSD vanaf de Melco, het is niet duidelijk of dit met de MA3 wel goed gaat. Nu doet de Linn ook geen DSD, maar als je dan toch een DAC hebt die het wel kan dan wil je er ook van gebruik maken. De mControl app die wordt aanbevolen zie je niet heel veel goede verhalen over. De BubbleDS app die ik bij de Linn gebruik werkt wel echt probleemloos, dus ook nog een punt van aandacht. En het belangrijkste natuurlijk, hoe klinkt die?

Dus eigenlijk zou ik de volgende dingen moeten doen:

  • De Linn Klimax DS/0 eens met een Klimax DS/3 vergelijken (hebben we mensen met een Klimax DS/3 op het forum?)
  • Afhankelijkj van de uitkomst van nr 1, dan ook nog eens het vergelijk maken tussen de Meitner en een DS/0 of DS/3

Met als grootste uitdaging: er de tijd voor vinden!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

denoontje

Wellicht ook meenemen een akurate katalyst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

fugazi_2009

Quote from: denoontje on August 21, 2021, 08:42:43
Wellicht ook meenemen een akurate katalyst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nee, als het een Katalyst wordt dan wordt het de Klimax. Vond destijds de stap van Akurate DS/0 naar Klimax DS/0 het wel waard, neem aan dat de Akurate Katalyst en Klimax Katalyst ook nog steeds een dergelijk verschil hebben.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Heerlijk als je simpelweg niet in de gelegenheid ben om het hierboven beschreven vergelijk te gaan doen. Dan heb je namelijk tijd om ook nog verder te kijken. Een alternatief voor de Meitner zou ook nog de MSB Analog DAC kunnen zijn, ook daar zie ik goede verhalen over. En qua looks verslaat de MSB de Meitner met grote afstand!

Meitner:


MSB:
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one