Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: fugazi_2009 on March 16, 2018, 17:38:46
600 euro is echt overdreven. Ik heb tussen mijn voorversterker en eindversterkers de kabels op maat laten maken door Burmester (omdat de eindversterkers nog 4-pins XLR aansluitingen hebben), en daar heb ik per kabel 700 euro voor betaald.

Voor de andere exemplaren heb ik tweedehands allebei 300 euro betaald.

Tja ik verzin het ook niet :)

Nieuw kan je ze ook nog kopen... https://oslohificenter.no/kabler/signalkabler/burmester-silver-xlr-cable heb even de converter er op los gelaten dan kom je op 800,- euro uit.

Maar denk beetje 2e hands kabel 400,- rechtvaardigt. Zit je op 50% nieuwwaarde.


blue-eyes

Quote from: fugazi_2009 on March 16, 2018, 16:52:19
Weer eens wat nieuws.

Een Melco N1ZH/2 muziekserver toegevoegd aan de set. Dus in plaats van dat er Minimserver op de NAS wordt gebruikt wordt nu deze dedicated muziekserver gebruikt, waarop ook weer Minimserver draait.



En ziet de totale opstelling er nu als volgt uit:




Ritje Hilversum gedaan? Ik dacht dat ik deze daar zag?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: WickedGame on March 16, 2018, 17:47:11
Tja ik verzin het ook niet :)

Nieuw kan je ze ook nog kopen... https://oslohificenter.no/kabler/signalkabler/burmester-silver-xlr-cable heb even de converter er op los gelaten dan kom je op 800,- euro uit.

Maar denk beetje 2e hands kabel 400,- rechtvaardigt. Zit je op 50% nieuwwaarde.
Noorwegen is wel een heel duur land ;-) Maar ze zijn inderdaad zeker nog nieuw te koop, dit is nog steeds de standaard kabel bij Burmester die ze voor alles gebruiken.

Quote from: Blue-Eyes on March 16, 2018, 18:19:17
Ritje Hilversum gedaan? Ik dacht dat ik deze daar zag?
Nee, daar werd ik wel door op het idee gebracht. Ik heb al veel vaker naar die Melco's zitten kijken. Toen zag ik de advertentie van BB&G en kwam de Q4 bonus binnen en was mijn interesse weer gewekt. Die in Hilversum is het 'instapmodel' uit de vorige range, met 4Tb Harde schijf. Je hebt nu de MK2 reeks en de schijfruimte is naar 6Tb gegaan. En deze die ik heb is een model hoger in de range, waarbij je bijvoorbeeld ook een dubbele voeding hebt, 1 voor de schijven en 1 voor de electronica.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Burmester Silver kabel is nog gewoon te koop.1 meter circa 720 euro
Deze kabel is alleen vernieuwd.
Voorheen had je grijze mantel omheen en nu is het meer transparant en vele malen flexibeler.
Aan het begin en eind nog steeds rood en blauw.
Een kennis van mij heeft twee setjes gekocht van 1 meter vandaar dat ik dit weet ;). De kabel is ook naar de nieuwste stand gebracht. Klink iets anders, beter zegt hij. Hij heeft ook de oudere serie.

Nieuwste Silver:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Ja, die is inderdaad anders dan de exemplaren die ik heb. Diegene die ik zelf nieuw heb gekocht zijn intussen ook al weer 6 jaar oud.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Zo, weer even onder het stof vandaan.

In het tweede setje had ik op een zeker moment een Oppo BPD-83SE NuForce Edition staan, wat wel een beetje overkill was. Ook al omdat ik er ook de Linn streamer nog naast had staan. Dus die had ik twee jaar geleden verkocht en daar zolang een Dune HD voor in de plaats gezet. Maar ja, die speelt geen discs af. En ik dacht dat ik daar wel zonder kon, maar dat viel toch nog wel tegen.

Dus van Papaleo de Sony UBP-X1000ES overgenomen.



Kan dat doen wat de Dune deed en ook nog allerlei discs afspelen, helemaal goed dus. En niet onbelangrijk het is een Ultra HD speler met nog analoog geluid uit, en dat is zeldzaam aan het worden. En aangezien er in mijn tweede set gewoon een simpel stereo versterkertje staat was dat wel belangrijk.

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

papaleo

Als ik deze foto nu nog eens goed bekijk is het best een sexy spelertje zo op dat dierenvelletje... :D

Veel plezier er mee  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Veel plz Jack! Mooie speler.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

blue-eyes

Geen Oppo 205 erbij :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Je kan het overdrijven ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1285
Hmm, als ik mijn vorige post zie dan is September blijkbaar de maand voor veranderingen. Dus na een jaar stilte maar weer eens een update.

Bij de set in de woonkamer: geen wijzigingen

Dus wederom een wijziging voor de tweede set. Hier stonden een paar Opera Mezza speakertjes te spelen, opgesteld op een paar Dynaudio speakerstands. Vervolgens zag ik van de week een setje Wilson Benesch Arc speakers langs komen, die ik niet kon laten schieten. Dus deze nu als vervanging van de Opera speakers:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Daar zul je veel plezier aan beleven. Prachtige luidsprekers die groter spelen als zijn formaat doet vermoeden ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

#1287
Maar even de daglicht foto's:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Leuk Jack, heb ook getwijfeld, voor de 7.1.4 set.....

Jij hebt ze dus :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Ik zat vanmorgen voor de set beneden eens naar de A.C.T. te kijken, maar dat is wel schrikken
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Voor mij wel, maar voor jou toch niet :D

Volgens weet ik nog wel een demo paar te staan, bij de bekende dealer ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on September 19, 2019, 22:31:54
Voor mij wel, maar voor jou toch niet :D

Volgens weet ik nog wel een demo paar te staan, bij de bekende dealer ;)

Te veel dure hobbies. Voorlopig blijven de Avalons mooi staan in de woonkamer!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Ga weg man, je hebt ze al besteld denk ik :D

Vorige week heb ik ze nog zien staan. En nu ik er over nadenk, die wachten gewoon op jou!
Al was het alleen maar voor de looks. Die oubollige Avalons is zo jaren 80 :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

De jaren 80 was een mooie periode!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Mee eens, geen discussie daarover :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

#1296
Het een leidt tot het ander...

Toen ik de Oppo UDP205 een paar jaar geleden kocht, was het idee: Oppo 95 uit de kast, 205 er voor in de plaats en gaan! Qua geluid ging dit goed, maar qua beeld niet. Conclusie de HDMI kabel kan geen 4K aan. Dus ik snel naar de winkel even een kabel halen. In de winkel is de vraag: "Hoe lang moet die zijn?" Een hele valide vraag, waar ik totaal niet over had nagedacht! Ik wilde toch op zijn minst het experiment kunnen doen, maar niet helemaal kapitaal vernietigen als de kabel helemaal niet bruikbaar was, dus doe maar een Audioquest Pearl HDMI kabel van 3 meter. Betaalbaar en komt altijd nog wel eens van pas. Thuis bleek  3 meter de perfecte lengte te zijn en de 205 gaf nu keurig 4K beeld. Dus de gedachte was, die kabel ligt er voorlopig wel even en die vervangen we wel voor betere binnenkort.

We zijn twee en half jaar verder. Wij kijken eigenlijk nauwelijks TV. Door omstandigheden kijken we nu wat meer TV en ik verbaas mij er over dat het beeld nu niet echt super is. Dus ik dacht eerst nog, misschien wordt het tijd voor een nieuwe TV? Maar van de week maar eens het experiment. Tussen de TV ontvanger en de TV zat nog een Monster SuperThin HDMI kabel. In plaats daarvan de Audioquest Pearl aangesloten, en: "Oh, zo mooi kan digitale tv zijn!"

Tijd om alles eens op orde te brengen. In set nummer twee zit ook nog zo'n Monster SuperThin HDMI kabel, dus de Audioquest Pearl verhuist naar set nr 2. Dan voor de TV ontvanger maar een Audioquest Chocolate besteld:



En voor de Oppo UPD205 een Audioquest Carbon:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Aangezien ik de laatste tijd ook wel regelmatig via een hoofdtelefoon luister naar de set in de kamer, had ik enige tijd geleden als eens een hoofdtelefoonversterker op de kop getikt, de FireStone Audio Cute Curve



Ik had nog een koptelefoon liggen, maar vandaag toch maar besloten ook daar een fatsoenlijke voor te kopen. Wat een MrSpeakers Aeon Flow Closed is geworden:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on March 31, 2020, 22:24:30
Aangezien ik de laatste tijd ook wel regelmatig via een hoofdtelefoon luister naar de set in de kamer, had ik enige tijd geleden als eens een hoofdtelefoonversterker op de kop getikt, de FireStone Audio Cute Curve



Ik had nog een koptelefoon liggen, maar vandaag toch maar besloten ook daar een fatsoenlijke voor te kopen. Wat een MrSpeakers Aeon Flow Closed is geworden:



Wat een prachtige combi Jack!
Geniet er van.

De Avalons gaan weg zag ik? Komt er iets voor in de plek?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Quote from: Peerless Monster on March 31, 2020, 23:17:29
De Avalons gaan weg zag ik? Komt er iets voor in de plek?
Jij let goed op!  Of ze weg gaan is nog maar de vraag. Het is ook kijken of er überhaupt interesse voor is. En met een recessie in het verschiet zou dat wel eens tegen kunnen vallen. Ik heb mogelijk wel een vervanging op het oog. Maar goed, we zullen het zien.  Niks moet.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one