Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Mooi ding zeg. Ben ook nog erg blij met mijn 203.

fugazi_2009

Quote from: R on August  4, 2017, 22:07:22
Mooi ding zeg. Ben ook nog erg blij met mijn 203.

Ja, maar ik ga nog steeds met het geluid analoog uit naar de Audio Research, dus dan heeft de 205 wel meerwaarde.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

O ja, vorige posting nog aangepast, linkje toegevoegd ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on August  4, 2017, 22:09:09
O ja, vorige posting nog aangepast, linkje toegevoegd ;)

Tuurlijk had ik die gezien. Maar ik heb juist heel bewust de eerst versie gekocht. Ik heb destijds de eerste versie van de Akurate vergelijken met de nieuwere versie en ben toen ook heel bewust voor de oude gegaan. Natuurlijk stelde Bjorn de waarom vraag maar toen ik uitlegde wat volgens mij de verschillen waren en waarom ik de oude mooier vond was hij het daar wel mee eens. Ik vind die nieuwere versies te clean.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#1254
Ik moet waarschijnlijk nog wel een nieuwe HDMI kabel aanschaffen voor tussen de speler en de TV. Het lijkt er op dat mijn Monster HDMI SuperThin kabels (nog uit de tijd dat we HD al heel bijzonder vonden) het 4k geweld niet volledig aan kunnen. Die dingen zijn ook al zeker 8 jaar oud. Dus als iemand nog goede suggesties heeft?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Veel plezier ermee Jack!

We gaan nog even aan de slag om te kijken waar de "bottleneck" zit betreft de Oppo>Samung TV>HDR


Quote from: fugazi_2009 on August  4, 2017, 20:25:10
Het heeft even geduurd, maar vanmiddag keurig netjes door Viktor geinstalleerd:



De Oppo UDP-205 in de Cinemike uitvoering ter vervanging van de Oppo BDP-95 TUC SE
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

R

#1256
Quote from: fugazi_2009 on August  4, 2017, 22:08:45
Ja, maar ik ga nog steeds met het geluid analoog uit naar de Audio Research, dus dan heeft de 205 wel meerwaarde.

Ik ga ook analoog stereo uit de 203. Is gewoon een mooie range aan apparaten. De 205 helemaal kan ik me voorstellen.

Ralph71

Quote from: fugazi_2009 on August  4, 2017, 22:17:14
Ik moet waarschijnlijk nog wel een nieuwe HDMI kabel aanschaffen voor tussen de speler en de TV. Het lijkt er op dat mijn Monster HDMI SuperThin kabels (nog uit de tijd dat we HD al heel bijzonder vonden) het 4k geweld niet volledig aan kunnen. Die dingen zijn ook al zeker 8 jaar oud. Dus als iemand nog goede suggesties heeft?

Laatst bij forumsponsor RU Connected een aantal hdmi kabels gekocht, zeer aantrekkelijk geprijst en ze bevallen zeer goed.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

skyfox

Quote from: Ralph71 on August  6, 2017, 11:17:49
Laatst bij forumsponsor RU Connected een aantal hdmi kabels gekocht, zeer aantrekkelijk geprijst en ze bevallen zeer goed.

Same here, erg tevreden over de RU Connected kabels.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

fugazi_2009

Ik ben weer de nodige experimenten verder. Duidelijk is dat de Monster kabel gewoon niet genoeg bandbreedte had. Ook niet vreemd het is een actieve kabel en die elektronica die daarvoor is gebruikt is ook nooit voor 4K geschikt geweest. Zoals ik al zei, deze kabels zijn zo'n of 8 oud en uitstekend voor HD, maar dit vereist wat anders.

Echter met de test kabel ging HDR nog steeds niet goed. En daar werd ik afgestraft voor het feit dat ik voorop liep met het kopen van een 4K tv. Mijn TV is intussen 3 jaar oud en zoals we allemaal weten is dat in 4K land een heeeeele lange tijd. Na het nodige googlen op internet lijkt de oplossing te zijn om de Samsung Evolution kit te kopen. Wat Samsung doet is Evolution kits uitbrengen die eigenlijk een soort hardware upgrades van je TV zijn. Dus andere processor waardoor je meer mogelijkheden krijgt e.d. En andere mensen hebben dat dus ook gebruikt om HDR ondersteuning te krijgen. Wat op zich ook wel handig is dat vanuit dat kastje 1 kabel naar de tv gaat (die wordt dan als een soort monitor gebruikt), het kastje kan ik in het rack er bij zetten en dus heb ik maar hele korte HDMI kabels nodig.

Qua HDMI kabels ga ik denk ik voor de Kordz kabels.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Quote from: fugazi_2009 on August  7, 2017, 11:19:56
Ik ben weer de nodige experimenten verder. Duidelijk is dat de Monster kabel gewoon niet genoeg bandbreedte had. Ook niet vreemd het is een actieve kabel en die elektronica die daarvoor is gebruikt is ook nooit voor 4K geschikt geweest. Zoals ik al zei, deze kabels zijn zo'n of 8 oud en uitstekend voor HD, maar dit vereist wat anders.

Echter met de test kabel ging HDR nog steeds niet goed. En daar werd ik afgestraft voor het feit dat ik voorop liep met het kopen van een 4K tv. Mijn TV is intussen 3 jaar oud en zoals we allemaal weten is dat in 4K land een heeeeele lange tijd. Na het nodige googlen op internet lijkt de oplossing te zijn om de Samsung Evolution kit te kopen. Wat Samsung doet is Evolution kits uitbrengen die eigenlijk een soort hardware upgrades van je TV zijn. Dus andere processor waardoor je meer mogelijkheden krijgt e.d. En andere mensen hebben dat dus ook gebruikt om HDR ondersteuning te krijgen. Wat op zich ook wel handig is dat vanuit dat kastje 1 kabel naar de tv gaat (die wordt dan als een soort monitor gebruikt), het kastje kan ik in het rack er bij zetten en dus heb ik maar hele korte HDMI kabels nodig.

Qua HDMI kabels ga ik denk ik voor de Kordz kabels.

Dit is natuurlijk de oplossing wat iedereen wil...... Relatief goedkope upgrades, zolang de TV de juiste resolutie heeft.

Maar ja, fabrikanten hebben liever ene nieuwe tv in de verkoop denk ik dan een kastje ;)







Stiekem wil jij ook een 75 OLED :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on August  7, 2017, 11:30:52
Dit is natuurlijk de oplossing wat iedereen wil...... Relatief goedkope upgrades, zolang de TV de juiste resolutie heeft.

Maar ja, fabrikanten hebben liever ene nieuwe tv in de verkoop denk ik dan een kastje ;)







Stiekem wil jij ook een 75 OLED :P

Nee, een 100"! Maar dan moet ik eerst een ander huis vinden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Ok, de Samsung Evolution Kit is aangekomen en heeft ook het pand al weer verlaten. Met de Evolution Kit werd inderdaad HDR ondersteund. Ik moet zeggen dat dat niet een groot verschil opleverde op mijn scherm. Dat ligt natuurlijk aan mijn scherm, maar dat is voorlopig even een gegeven. Ondanks dat HDR niet veel opleverde zag ik nog wel een voordeel dat er nu 1 kabel van de Evolution Kit naar het scherm liep.

Echter na een kwartiertje of zo begon het scherm wel heel rare tikgeluiden te maken als UHD zat te kijken. Dus het hele verhaal maar weer teruggedraaid en de Evolution Kit teruggestuurd.

Dus voorlopig wel 4K (en dat is heel fraai) maar zonder HDR (levert op mijn scherm ook weinig op). Er zijn hier nog steeds verhuisplannen, dus we wachten nog even met een nieuwe TV. Nu is bijvoorbeeld 75" wel het maximale wat nog kan maar met het huis wat ik in gedachte heb zou inderdaad die 100" zo maar moeten kunnen (even los van het feit dat die dingen dan eerst betaalbaar moeten worden).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Dan heb je dat in ieder geval geprobeerd.

4K is ook mooi om naar te kijken en tegen die tijd zie je het wel weer.


Quote from: fugazi_2009 on August 11, 2017, 10:21:43
Ok, de Samsung Evolution Kit is aangekomen en heeft ook het pand al weer verlaten. Met de Evolution Kit werd inderdaad HDR ondersteund. Ik moet zeggen dat dat niet een groot verschil opleverde op mijn scherm. Dat ligt natuurlijk aan mijn scherm, maar dat is voorlopig even een gegeven. Ondanks dat HDR niet veel opleverde zag ik nog wel een voordeel dat er nu 1 kabel van de Evolution Kit naar het scherm liep.

Echter na een kwartiertje of zo begon het scherm wel heel rare tikgeluiden te maken als UHD zat te kijken. Dus het hele verhaal maar weer teruggedraaid en de Evolution Kit teruggestuurd.

Dus voorlopig wel 4K (en dat is heel fraai) maar zonder HDR (levert op mijn scherm ook weinig op). Er zijn hier nog steeds verhuisplannen, dus we wachten nog even met een nieuwe TV. Nu is bijvoorbeeld 75" wel het maximale wat nog kan maar met het huis wat ik in gedachte heb zou inderdaad die 100" zo maar moeten kunnen (even los van het feit dat die dingen dan eerst betaalbaar moeten worden).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

#1264
De verschillen zijn minimaal (de Oppo 205 is wat hoger dan de 95), maar toch maar even een nieuwe foto gemaakt:



Kleine wijziging ten opzichte van de laatste foto is ook nog dat er een Amazon Echo er bij in het rack staat, maar het is nu niet alsof die heel erg opvalt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

solitaire

echt erg fraai ! (een toploader met mooie perspex bovenplaat zou er niet misstaan ;))



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

fugazi_2009

Quote from: solitaire on August 22, 2017, 19:11:59
echt erg fraai ! (een toploader met mooie perspex bovenplaat zou er niet misstaan ;))

soli

Been there, did that

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

fugazi_2009

#1269
Nee, geen wijzigingen aan de set hier.

Maar content is natuurlijk ook altijd leuk. Ik heb het er al eens vaker over gehad, mijn doel om de films die in de 'Empire Greatest Movies Of All Time' lijst te staan allemaal op Blu-ray te verzamelen. Nu heeft Empire sindsdien al weer twee keer een poll gehouden. Niet vreemd, de eerste poll was uit 2008. Dus logischerwijs zijn de 500 nu wat meer geworden, 578 om precies te zijn. Lang alles is nog niet op Blu-ray, maar mijn huidige status is nog steeds hier te volgen:

https://www.jackvandijk.nl/empire_greatest_movies.php

Tevens maar eens de harde beslissing genomen om mij dan ook echt hier op te focussen. De Blu-rays begonnen hier wat de kast uit te puilen doordat ze wel erg gemakkelijk werden gekocht, zeker met het 1-click van Amazon!

Dus de hele lijst doorgewerkt en heel veel te koop gezet, heel veel is intussen ook al weer verkocht. Mocht je nog dingen zoeken:

https://www.marktplaats.nl/verkopers/2826384.html
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Weer eens wat nieuws.

Een Melco N1ZH/2 muziekserver toegevoegd aan de set. Dus in plaats van dat er Minimserver op de NAS wordt gebruikt wordt nu deze dedicated muziekserver gebruikt, waarop ook weer Minimserver draait.



En ziet de totale opstelling er nu als volgt uit:


Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

WickedGame

Te grappig ik zat net op je website omdat ik opzoek was naar wat ongeveer de 2e hands prijs is van een Burmester Silver XLR kabel 1m.


fugazi_2009

Quote from: WickedGame on March 16, 2018, 16:59:26
Te grappig ik zat net op je website omdat ik opzoek was naar wat ongeveer de 2e hands prijs is van een Burmester Silver XLR kabel 1m.

Ongeveer 300 euro zou ik zeggen ;-)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

WickedGame

Quote from: fugazi_2009 on March 16, 2018, 17:29:20
Ongeveer 300 euro zou ik zeggen ;-)

Thanks, erg lastig de markt zag in duitsland de kabel doen tussen de 450 tot 600 euro zelfs.

Heb die kabel vermoedelijk over. Althans ik vind persoonlijk de MIT shotgun XLR beter matchen dan de Burmester.

fugazi_2009

Quote from: WickedGame on March 16, 2018, 17:36:11
Thanks, erg lastig de markt zag in duitsland de kabel doen tussen de 450 tot 600 euro zelfs.

Heb die kabel vermoedelijk over. Althans ik vind persoonlijk de MIT shotgun XLR beter matchen dan de Burmester.

600 euro is echt overdreven. Ik heb tussen mijn voorversterker en eindversterkers de kabels op maat laten maken door Burmester (omdat de eindversterkers nog 4-pins XLR aansluitingen hebben), en daar heb ik per kabel 700 euro voor betaald.

Voor de andere exemplaren heb ik tweedehands allebei 300 euro betaald.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one