Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Ik gebruik nu Firefox omdat 't veel soepeler en stabieler loopt.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

#101
Quote from: celerontje on March 24, 2010, 14:37:31
Dan gebruik je toch 2 browsers?
Je kan Firefox prima gebruiken voor je huis-tuin-en-keuken gesurf, toch? ;)

Zou kunnen maar niet handig vind ik. Is gewoon een manier van werken die ik mijzelf aangeleerd heb.
Het enige waarvoor ik meer browsers gebruik is voor webdesign (Chrome, FF, IE8 en Opera).

Maar we gaan hier geen discussie over browsers voeren, vind Jack niet leuk  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fugazi_2009

Quote from: Madhouse on March 24, 2010, 15:50:57

Maar we gaan hier geen discussie over browsers voeren, vind Jack niet leuk  ;D

Och, dat valt nog best mee eigenlijk. Over het algemeen een heel interresant onderwerp.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Robbert54

Quote from: fugazi_2009 on March 24, 2010, 16:37:56
Och, dat valt nog best mee eigenlijk. Over het algemeen een heel interresant onderwerp.
in dat geval heb ik een vraagje ;D als je met google chrome op een "review" wil zien voor je post zie je een ontzettend lullig scrolbalkje. ipv de volledige post. is dit op te lossen met een instelling? ben nu weer overgestapt op firefox, maar die vind ik toch behoorlijk traag.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fugazi_2009

Quote from: The Vampire on March 24, 2010, 21:51:10
in dat geval heb ik een vraagje ;D als je met google chrome op een "review" wil zien voor je post zie je een ontzettend lullig scrolbalkje. ipv de volledige post. is dit op te lossen met een instelling? ben nu weer overgestapt op firefox, maar die vind ik toch behoorlijk traag.

Dat is iets wat in de forumsoftware niet goed gaat, waarschijnlijk met een stylesheet oid. Niet iets waar je zelf wat aan kan doen. Ik verwacht dat wanneer het forum overgaat op versie 2 van SMF dat een hoop van dat soort problemen verholpen zijn.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Robbert54

oke, weten we dat ook weer. bedankt Jack!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fugazi_2009

Zo kom je weer thuis na weer een nachtje van huis te zijn geweest en is de postbode langs geweest en heeft de Oppo HDMI Switch afgeleverd. Mist alleen nog steeds de Oppo speler.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Quote from: fugazi_2009 on March 25, 2010, 21:14:25
Zo kom je weer thuis na weer een nachtje van huis te zijn geweest en is de postbode langs geweest en heeft de Oppo HDMI Switch afgeleverd. Mist alleen nog steeds de Oppo speler.

Je hebt in iedergeval weer iets waar Oppo op staat. Maargoed de Nuforce SI is toch wel een stuk leuker (heb er alleen het geld niet voor)  :wub:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fugazi_2009

Ik zie zo langzamerhand wel een ander probleem ontstaan, ik kan de kleur van de tafel bijna niet meer zien door de hoeveelheid afstandbedieningen die er op liggen. Wat is op dit moment de ultieme programmeerbare afstandbediening? Nog steeds iets van een Philips Pronto of zo?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Quote from: fugazi_2009 on March 25, 2010, 21:17:36
Ik zie zo langzamerhand wel een ander probleem ontstaan, ik kan de kleur van de tafel bijna niet meer zien door de hoeveelheid afstandbedieningen die er op liggen. Wat is op dit moment de ultieme programmeerbare afstandbediening? Nog steeds iets van een Philips Pronto of zo?

Volgens mij toch wel de Harmony's van Logitech.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Quote from: fugazi_2009 on March 25, 2010, 21:17:36
Ik zie zo langzamerhand wel een ander probleem ontstaan, ik kan de kleur van de tafel bijna niet meer zien door de hoeveelheid afstandbedieningen die er op liggen. Wat is op dit moment de ultieme programmeerbare afstandbediening? Nog steeds iets van een Philips Pronto of zo?

Als je een hele uitgebreide, veelzijdige (en dure) AB wil kan je voor een Pronto of een Nevo gaan. Simpel, doeltreffend en betaalbaar zijn de Harmony's.
Het ligt aan je eigen wensen wat je wilt. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

fugazi_2009

Duur klinkt alsof de Pronto's en Nevo's eigenlijk hun geld niet waard zijn? Ik zal mij er wel weer eens in gaan verdiepen, hoeveel vrijheid heb je bij de Harmony's? Kan die ook macro's aan e.d.?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

celerontje

In beperkte mate.

Als je een doorgewinterde IT'er bent, heb je al snel iets van ''Wat is dit voor klootjesvolkproduct?'' :D

Bij Pronto's e.d. heb je alle vrijheid!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

fugazi_2009

Quote from: celerontje on March 25, 2010, 22:21:35
In beperkte mate.

Als je een doorgewinterde IT'er bent, heb je al snel iets van ''Wat is dit voor klootjesvolkproduct?'' :D

Bij Pronto's e.d. heb je alle vrijheid!

Tja, daar was ik al een beetje bang voor
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

SpeedyAndré

Toch heeft zo'n Harmony (1000 d.i.) wel wat qua concept ;)
Hij is gebaseerd op 'taken' zoals tv kijken of een dvd afspelen.
Je kan bij elke taak een reeks apparatuur in/uitschakelen, losse toetsen/codes toevoegen en meer leuks.
Ik gebruik een RF extender erbij zodat ik de H1000 niet op mijn apparatuur hoef te richten.
De extender is speciaal, die programmeer je met de Harmony software via usb, net als de remote zelf.
Er is een (veel) duurdere opvolger de H1100, misschien is die wat vlotter (op z'n schermpje).
Verder een stabiel, mooi afgewerkt en handzaam ding dat lang met de accu doet ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

HTip

Ik heb een Pronto (Marantz-versie) en daarin kan je letterlijk alles programmeren wat je wil. Het vergt natuurlijk wel wat kennis en handigheid, maar the sky is the limit. En er is al veel op het net te vinden (remotecentral.com) dus je hoeft niet met en schone lei te beginnen.

Voordeel van de Logitech is de onlinedatabase met apparaten. Een nieuw apparaat is zo ingevoerd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Dat is natuurlijk wel een punt, ik zou natuurlijk eerst eens kunnen gaan kijken of ik alle remotecodes al op een rijtje kan krijgen. Is bij Logitech ergens te zien wat er al bekend is in de database?

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Quote from: fugazi_2009 on March 26, 2010, 08:20:05
Dat is natuurlijk wel een punt, ik zou natuurlijk eerst eens kunnen gaan kijken of ik alle remotecodes al op een rijtje kan krijgen. Is bij Logitech ergens te zien wat er al bekend is in de database?

Gewoon ff de harmony software downloaden. Ik weet alleen niet of je die kunt gebruiken zonder de AB.
En anders kun je hier klikken voor de online versie...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fugazi_2009

Op de logitech website kon je inderdaad een check doen op de apparatuur database. De twee Oppo's, de TV, de toekomstige digitale tv ontvangen en de Velodyne waren allemaal bekend. De Tag was niet bekend, maar daar heb ik alle rc5 codes van in een document. Dus ik neem aan dat ik die dan zo zelf kan invoeren bij de Logitech? En de TV-lift was ook niet bekend, dus hoe gaat dat dan op de ouderwetse manier van 2 afstandbedieningen tegen elkaar over houden?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Quote from: fugazi_2009 on March 26, 2010, 08:35:32
Op de logitech website kon je inderdaad een check doen op de apparatuur database. De twee Oppo's, de TV, de toekomstige digitale tv ontvangen en de Velodyne waren allemaal bekend. De Tag was niet bekend, maar daar heb ik alle rc5 codes van in een document. Dus ik neem aan dat ik die dan zo zelf kan invoeren bij de Logitech? En de TV-lift was ook niet bekend, dus hoe gaat dat dan op de ouderwetse manier van 2 afstandbedieningen tegen elkaar over houden?

Jep meestal ouderwets 2 AB's tegenover elkaar leggen. Je zou ook contact met Logitech op kunnen nemen (hun hebben een super helpdesk) en het voorleggen, vaak zijn ze niet eens te beroerd om even een product toe te voegen in de database.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fugazi_2009

En als je zelf wel al de RC5 codes heb (zoals ik die van de Tag heb), kan je die dan zelf invoeren?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Quote from: fugazi_2009 on March 26, 2010, 08:45:31
En als je zelf wel al de RC5 codes heb (zoals ik die van de Tag heb), kan je die dan zelf invoeren?

Geen idee of dat kan, daar heb ik me nooit in verdiept.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fugazi_2009

#122
Ik vond hem wel mooi:



Tot ik er achter kwam wat die moest kosten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

werd laatst voor <500 euro aangeboden, zgan

Toch een forse korting :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes I on March 26, 2010, 11:20:29
werd laatst voor <500 euro aangeboden, zgan

Toch een forse korting :P

Dat zal vast het kleinere broertje zijn geweest. Die kost nieuw 1200, deze 1900.

Goed nieuws, het andere Oppo pakketje is ook binnen gekomen  :pompom: En tevens ook nog de wireless dongle voor de Dune, en nog wat BD's (maar daar hebben we een ander topic voor). Mijn postbode vertelde ook dat de douane momenteel 100% controle uitvoerd op pakjes van buiten de EU, waar dit in het verleden 1 op de 10 was. Dus voor mensen die dingen uit Amerika oid laten komen, je bent gewaarschuwd.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one