Media speler vergelijking

Started by Dirc, March 14, 2010, 23:22:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Ik heb niet echt een vergelijk gedaan tussen de Xtreamer Sidewinder 3 of Mede8er. 400? De xtreamer staat in de ht en de mede8er in de slaap kamer.
Ik hoop eigenlijk dat de xtreamer beter is (was ietst duurder :)).
Ik heb geen ervaring met de WD TV live.

Joske007

Quote from: technative on July  9, 2013, 00:16:24
De Dune apparaten kunnen alles aan.
Hoe weet je dat, heb je dit zelf getest?

Mijn ervaring en wat er niet kan afgespeeld worden met de Dune (HD TV-303D) is de volgende:

Video bestand: .MOV (geeft foutmelding wordt niet ondersteund).
Video bestand: .MP4 (ziet videobestand als foto's en muziek).
Video bestand: .AVI (geeft foutmelding wordt niet ondersteund).
Een aantal films in ISO, worden door dune op het geluidspoor krakend/ruis weergeven.

Bij de WD Tv Live en Mede8er Med600x3D heb ik geen problemen om bovenstaande bestanden weer te geven.
Ook geen probleem met het weergeven van HD-bestanden en HD DTS-tracks.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RonG

Quote from: Joske007 on July 29, 2013, 18:17:41
Hoe weet je dat, heb je dit zelf getest?

Mijn ervaring en wat er niet kan afgespeeld worden met de Dune (HD TV-303D) is de volgende:

Video bestand: .MOV (geeft foutmelding wordt niet ondersteund).
Video bestand: .MP4 (ziet videobestand als foto's en muziek).
Video bestand: .AVI (geeft foutmelding wordt niet ondersteund).
Een aantal films in ISO, worden door dune op het geluidspoor krakend/ruis weergeven.

Bij de WD Tv Live en Mede8er Med600x3D heb ik geen problemen om bovenstaande bestanden weer te geven.
Ook geen probleem met het weergeven van HD-bestanden en HD DTS-tracks.

Heb een Dune B1 en bovenstaande wordt op .MOV na moeiteloos afgespeeld. .MOV weet ik niet gezien ik dit nog nooit geprobeerd heb.
Dit alles ook icm met HD-Audio

AVWP-Lovuh

Quote from: Joske007 on July 29, 2013, 18:17:41
Hoe weet je dat, heb je dit zelf getest?

Mijn ervaring en wat er niet kan afgespeeld worden met de Dune (HD TV-303D) is de volgende:

Video bestand: .MOV (geeft foutmelding wordt niet ondersteund).
Video bestand: .MP4 (ziet videobestand als foto's en muziek).
Video bestand: .AVI (geeft foutmelding wordt niet ondersteund).
Een aantal films in ISO, worden door dune op het geluidspoor krakend/ruis weergeven.

Bij de WD Tv Live en Mede8er Med600x3D heb ik geen problemen om bovenstaande bestanden weer te geven.
Ook geen probleem met het weergeven van HD-bestanden en HD DTS-tracks.

inderdaad WD TV live totaal geen problemen mee en af fabriek direct compatable met de slingbox. Ben idd nog niets tegen gekomen wat ie niet speelt. Op de slaapkamer een TEUFEL Mediastation staan. (was mijn eerste) en betreur dat TEUFEL niet is doorgegaan op deze weg. Wat een heerlijk stukje techniek was/is dat. 

mimic

Wat is op dit moment een leuke player, ik zou graag 3d willen afspelen ( iso). Draadloos zou leuk zijn maar niet noodzakelijk. Uiteraard zijn beeld en geluidskwaliteit zeker wel belangrijk.
KEF LS50W - Velodyne DD12

J0ell

Quote from: mimic on January 26, 2014, 22:48:37
Wat is op dit moment een leuke player, ik zou graag 3d willen afspelen ( iso). Draadloos zou leuk zijn maar niet noodzakelijk. Uiteraard zijn beeld en geluidskwaliteit zeker wel belangrijk.

Sinds een aantal dagen ben ik overgaan op een Intel NUC met Windows 7 welke opstart in XBMC shell en met een logitech harmony. Op die manier is het een volledig mediaplayer.
Ik moet zeggen dit bevalt me perfect! Ik heb de volgende merken gehad ter vergelijking.
- Dune (weet type zo even niet meer)
- WDLive
- Xtreamer Sidewinder 3
- Popcorn A-400

Geen van allen voldeed aan mijn eisen hoewel de Sidewinder 3 hier het dichtst bij in de buurt kwam.
Nu dan de NUC staan met i5, 30GB SSD (lees/schrijf 700/700) en 6GB geheugen. Ik wou dat ik dit eerder had gedaan. Wat een systeem is dat! Het werkt perfect en je kunt er dmv addons vrijwel alles mee! Werkt bijvoorbeeld SabNZB niet goed.. No worry, ga je gewoon naar de Windows interface en zet je de Windows desktop variant erop.  :pompom:

Het is zeker aan te raden om dit aan te schaffen! De aanschaf prijs ligt dan wel iets hoger maar is ook nog te over zien.

+ hij speelt echt alles af, desnoods gooi je er nog enkele codecs bij! Ook 3d speelt hij netjes af. 50GB Full HD 3D. Ook op een cat5e kabeltje geen issue. :worship:
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Mediasluis

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Raymen

Hoi joel

Hoe is het met het beeld en geluid, met vergelijk van en duns.

Beter ,slechter gelijk als de dune.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

J0ell

Quote from: Raymen on June  6, 2014, 16:58:53
Hoi joel

Hoe is het met het beeld en geluid, met vergelijk van en duns.

Beter ,slechter gelijk als de dune.

Mvrg,
Raymen

Ha Raymen,

Beeld kwaliteit van de NUC vind ik persoonlijk beter dan van de Dune, dit met name door de sterkere grafische kaart die er ook in zit denk ik.
Vergeleken met de xtreamer kan ik geen winnaar benoemen. Deze leveren beide zeer goede kwaliteit.

Misschien heb jij nog een antwoord op het probleem waarmee ik zit :P
Mijn beeld hapert om de paar seconden iets. Alsof er een frame drop is, maar dit heb ik nagemeten en de FPS blijven strak. Met de dynamic contrast ed heeft het ook niet te maken want ik heb alle mogelijke hulpmiddelen uitgeschakeld..
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Niek007

Quote from: J0ell on June  6, 2014, 17:34:55
Misschien heb jij nog een antwoord op het probleem waarmee ik zit :P
Mijn beeld hapert om de paar seconden iets. Alsof er een frame drop is, maar dit heb ik nagemeten en de FPS blijven strak. Met de dynamic contrast ed heeft het ook niet te maken want ik heb alle mogelijke hulpmiddelen uitgeschakeld..

Heb je dat alleen in XBMC zelf of ook in je Windows desktop?
In XBMC kan het ermee te maken hebben dat de instellingen niet goed staan. Je kunt het beste kiezen voor de optie om de framerate aan te passen aan het videobestand.
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

J0ell

#385
Quote from: Niek007 on June  6, 2014, 20:12:58
Heb je dat alleen in XBMC zelf of ook in je Windows desktop?
In XBMC kan het ermee te maken hebben dat de instellingen niet goed staan. Je kunt het beste kiezen voor de optie om de framerate aan te passen aan het videobestand.

Thanks voor je antwoord, framerate wordt momenteel al automatisch aangepast en heb het ook al een op een vaste framerate getest. In Windows doet die hetzelfde. Ook de grafische kaart al op best video perfomance gezet en geen office performance ed.


Juist, vergeet bovenstaande.. uren configureren voor en dan vervolgens 1 optie over het hoofd zien..:embarassed:
" Synchroniseer video met beeldschermfrequentie "

Loopt al 10 minuten smooth nu  :pompom: maar mag de titel ICT'er nu wel weggooien :tounge:
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.