Sloop Breewaterstraat

Started by VlisChris, March 11, 2010, 15:03:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

In Vlissingen is men begonnen met het slopen van de woningen in een straat om alles te kunnen vervangen door duurdere woningen.
Uiteraard ben ik er langs geweest om wat foto's te maken.
Black & White conversie was van te voren al bedacht.

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.


10.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Hi Christiaan.

Ik vind je serie niet zo sterk. Ik heb betere van je gezien. En voor iemand die hiermee zijn brood wil verdienen.....
1. Veel vertekening. Zie bakstenen en regenpijp. Foto zelf.....niet boeiend.
2. Aardig, origineel standpunt.
3. Mooi overzicht, alleen jammer van de schaduw rechts onderin.
4. Aardig
5. Goed standpunt, ik zou alleen links wat eraf croppen
6. Lijkt onscherp
7. Stof erbij maakt het dynamisch. Mooi, ik zou alleen de graafmachine er meer bij willen zien.
8. Kijk die is lekker! Je serie had meer hier bij moeten aansluiten (mijn idee) zou hem boeiender maken.
9. Grappig
10. Staat een beetje los.

VlisChris

Bedankt voor je reactie.
Bij 1 veel vertekening? Als ik de foto in PS open met het grid erbij lopen de lijnen van de ramen toch allemaal netjes recht opzij en omhoog.
De regenpijp klopt. Die staat alleen in werkelijkheid ook scheef.
2. Dank
3. Schaduw ben ik met je eens.
4. Dank
5. Ik zal eens kijken wat ik er van vindt als ik het witte hoekje linksboven eraf haal.
6. Het is me in PS niet opgevallen dat die onscherp is. Zogauw ik tijd heb zal ik hem beter bekijken.
7. Ik begrijp wat je bedoeld. Heb alleen bewust de kraan er niet helemaal opgezet. Werd me dan een te standaard plaatje imho.
8. Dank je. Leuke is, dat is voor mij niet de foto waar ik persoonlijk het meest tevreden over ben.
9. Dank.
10. True. Zal hem even in een linkje veranderen.
Toch weer leuk om te zien dat iedereen foto's weer anders bekijkt. Je vindt dit niet zo'n denderende serie van me, en andere series weer beter. Andere mensen vinden juist dit weer een leuke serie om naar te kijken, en die beoordelen andere serie's juist weer wat minder.
Conclusie: lessen eruit leren (gelukkig ben je met fotograferen nooit uitgeleeerd), en opletten dat je toch je eigen ding blijft doen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk

7 Dat de grijper op de camera afkomt bedoel je? Maar dan staat er waarschijnlijk geen puinhoop op. Wel stof want je krijgt dan tegenlicht.

Doe 3 in kleur en je denkt gelijk; 'wat dat is niet rijp voor de sloop'.

Gaeje

sorry chris, maar ik vind het ook echt niks. ik mis op elke foto eigenlijk een onderwerp, of IETS dat duidelijk maakt waar ik naar moet kijken. tis allemaal heel afstandelijk en vrijblijvend. Misschien ook omdat er nergens geen mens in te zien is. het zijn allemaal gebouwen of machines en dat doet me helaas vrij weinig.
de zwart wit conversie vind ik ook eerder een grijs-conversie, ik mis toch wat contrasten hier en daar. misschien moet je de alienskin 'exposure' plugin eens bekijken, heel handig om betere Z/W omzettingen te doen

en ten derde: bijna elke post van jou begint met : " in vlissingen" ... ik heb het ondertussen wel gezien. ik denk dat je toch eens je actieterrein wat moet verleggen om wat variatie in je werk te krijgen ...

greetz,
Gaetan

Rob Eric Blank

#5
@Chris,
Zou een opdrachtgever hier geld voor neerleggen? Ik denk dat je nu ook op deze commerciele mannier moet denken. Zeker in deze tijd is het lastig genoeg om voldoende omzet te draaien. Je moet een fixe omzet draaien om al je investeringen terug te verdienen. Ik noem je bus en je apple gear.

Richt je op je markt en kijk waar je nog meer kansen ziet en probeer daar je stijl in te verbeteren, zodat de klant jou kiest uit de hoop met andere fotografen. En prijs is een issue. Lever meer en beter dan vrienden/kennissen van de opdrachtgever, alleen zo kan je jouw meerprijs rechtvaardigen tov al deze mensen.

amanda

Van de foto's vindt ik de 4e het beste!
In de foto zit spanning en het licht valt mooi, de compositie is mooi  ;)