ervaringen met CDwow ?

Started by Thesoundmen, March 11, 2010, 14:28:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thesoundmen

Wat zijn julie ervaringen met cdwow ?

Of zijn er betere ?

Dirk

#1
enkel maar goede ervaringen, maar ik vergelijk steeds (dus bij elke bestelling !) met nog 2 andere UK-online'ers...want er is echt geen eenduidige lijn in te trekken mbt wie de "goedkoopste" is, maw : blijven checken en vergelijken bij iedere aankoop loont de moeite.

ik koop zelf bij cdWOW, HMV en Play

enige nadeel is dat je bij HMV een echt afzonderlijke (maar vaste) leveringskost hebt die je ff moet incalculeren, maar soms valt die in het niets omdat ze echt veel goedkoper zijn dan hun 2 tegenhangers  ;)

ter illustratie : ik heb vorige week weer een lijstje besteld van 12 cd's, waarbij er uiteindelijk 5 van bij Play komen, 4 van HMV en 3 van bij cdWOW  ;D
ik heb één keer een foute cd gekregen bij Play, maar die is netjes omgeruild, zonder één eurocent extra kosten en met herhaaldelijke verontschuldigingen van hun kant.
 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

WickedGame

Hier ook goede ervaringen met cd-wow. Duurt alleen qua levertijd iets langer dan bijvoorbeeld een Bol.com maar goed de prijzen maken dat ruimschoots goed.

Nicode

cdwow.us is nog net iets goedkoper dan .nl

http://www.crazytiger.net/ is nog goedkoper maar wel beperkter in het aanbod
Wilson Benesch - Naim - Atlas

blueray

Quote from: WickedGame on March 11, 2010, 14:56:10
Hier ook goede ervaringen met cd-wow. Duurt alleen qua levertijd iets langer dan bijvoorbeeld een Bol.com maar goed de prijzen maken dat ruimschoots goed.
Hier idem, op zich goede orderverwerking en communicatie, maar lange levertijd omdat game opeens niet meer op voorraad was.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

peterrr

Hier alleen goede ervaringen,  goedkoop en meestal binnen week in huis..

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

pinker

Heb alleen maar goede ervaringen met cdwow. Levering is een stuk sneller dan voorheen (5-7 dagen vanaf verzending) en ze zijn erg goedkoop. Klantenservice is dik in orde en website is overzichtelijk. Ook leuk dat ze (veel) vinyl verkopen tegen schappelijke prijzen!!

Lars_Portman

Ik ben vanaf de 19-02-2010 al dagelijks bijna bezig met mails verzenden vanwege een order die betaalt is maar nooit aan genomen want betaling was afgewezen met ideal. (wou dat met paypal betaalt had nu want had toch stukje kopers bescherming)  Maar geld dus hier dus wel afgeschreven.

Ze geven geen geld terug want hun zien geen uitstaande betalingen aan mij.  En ook geen voucher..niks...

Dit begint een zeer naar verhaal te worden waarin toch aardig bedrag betaalt is maar wordt gewoon niet erkend.

Dus ik laat ze mijn laatste orders afronden en dan is gedaan met CDWOW!





Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

aMUSEd

Nooit problemen gehad met cdwow.. in tegendeel.
Alleen altijd even wachten op de aflevering.

Lars_Portman

Quote from: Lars_Portman on March 12, 2010, 00:08:26
Ik ben vanaf de 19-02-2010 al dagelijks bijna bezig met mails verzenden vanwege een order die betaalt is maar nooit aan genomen want betaling was afgewezen met ideal. (wou dat met paypal betaalt had nu want had toch stukje kopers bescherming)  Maar geld dus hier dus wel afgeschreven.

Ze geven geen geld terug want hun zien geen uitstaande betalingen aan mij.  En ook geen voucher..niks...

Dit begint een zeer naar verhaal te worden waarin toch aardig bedrag betaalt is maar wordt gewoon niet erkend.

Dus ik laat ze mijn laatste orders afronden en dan is gedaan met CDWOW!









Probleem is opgelost! Dat mag ook wel voor een klant uit 2005 al.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

DVDGuy

Nooit problemen gehad en 10-tallen cd's en dvd's gekocht.

3 x te maken gehad met niet geleverde cd en probleemloos een nieuw exemplaar gekregen.

Voorheen zat er verschil tussen de verschillende landen en besteld ik bijna alles vanuit USA en soms vanuit Australië; inmiddels is er geen of nauwelijks verschil tussen de diverse landen.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

daxie

altijd super.

Vrij goedkoop, je krijgt ook vaak kortingsbonnen.

Als er iets misloopt lossen ze het ook altijd op (nieuw cd doosje, cd opnieuw nasturen)

mestreech

Nog nooit problemen  met hun gehad.
Hebben wel een beperkte keus (voor mijn muzieksmaak).

Tube-freak

Goede ervaringen.  Ik had er een paar dure flessen shampoo gekocht.  Was er binnen een weeje.  Grtis thuisbezorgt ook nog.  Elke bestelling gaat in een apart pakketje.
Werkt goed en redelijk snel.

Wel een vage constructie, de website lijkt nederlands,  het is van een engels bedrijf en de post komt uit hongkong.
Hoe het ook in elkaar steekt het is goedkoop en het werkt.

Ik vraag me aleen af als je een film koopt of er dan ook nederlandse ondertitels bij zitten.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

DVDGuy

Quote from: Tube-freak on March 16, 2010, 09:12:43
Ik vraag me aleen af als je een film koopt of er dan ook nederlandse ondertitels bij zitten.

Soms; je kunt er echter niet vanuit gaan dat ze NL Subs hebben
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

dijle

Ik stond deze week er toch even van te kijken dat mijn eerste bestelling van cdwow.nl vanuit Hong Kong was verstuurd.  Ik was ervan overtuigd dat ik bij een Nederlandse webshop bestelde en dus geen rekening moest houden met eventuele invoerrechten.  Pas achteraf zitten googlen en erachter te komen dat cdwow vanuit Hong Kong verstuurd.

Hoe zit dat eigenlijk met die invoerrechten  (in België):  als je pech hebt, moet je bij betalen of is dit enkel vanaf een bepaalde waarde van het pakket?  Aangezien cdwow ieder item apart verstuurd, is de kans op een grote waarde van een pakket wel kleiner.

daxie

Quote from: dijle on February  3, 2011, 10:15:48
Ik stond deze week er toch even van te kijken dat mijn eerste bestelling van cdwow.nl vanuit Hong Kong was verstuurd.  Ik was ervan overtuigd dat ik bij een Nederlandse webshop bestelde en dus geen rekening moest houden met eventuele invoerrechten.  Pas achteraf zitten googlen en erachter te komen dat cdwow vanuit Hong Kong verstuurd.

Hoe zit dat eigenlijk met die invoerrechten  (in België):  als je pech hebt, moet je bij betalen of is dit enkel vanaf een bepaalde waarde van het pakket?  Aangezien cdwow ieder item apart verstuurd, is de kans op een grote waarde van een pakket wel kleiner.

ik heb nog nooit invoerrechten moeten betalen bij cdwow, en toch al een 30-tal cd's bij besteld.

dijle

Quote from: dijle on February  3, 2011, 10:15:48
Hoe zit dat eigenlijk met die invoerrechten  (in België):  als je pech hebt, moet je bij betalen of is dit enkel vanaf een bepaalde waarde van het pakket?  Aangezien cdwow ieder item apart verstuurd, is de kans op een grote waarde van een pakket wel kleiner.

Eventjes zitten googlen, en kom op de site van de Belgische douane op het volgende uit:

Quote
De vrijstelling voor zendingen met een te verwaarlozen waarde is zeer beperkt. Onder "zendingen met een te verwaarlozen waarde" verstaat de administratie zendingen die bestaan uit goederen waarvan de intrinsieke waarde per zending niet meer bedraagt dan:
- 22 EUR inzake BTW;
- 150 EUR inzake rechten bij invoer.

Bijgevolg kunnen er zich 3 situaties voordoen:

   1. Wanneer de totale intrinsieke waarde van de zending niet meer bedraagt dan 22 euro wordt er in alle gevallen volledige vrijstelling van rechten bij invoer en BTW verleend.
   2. Indien de totale waarde van de zending meer bedraagt dan 22 euro maar minder dan 150 euro, wordt de vrijstelling verleend van rechten bij invoer maar dient de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen.
   3. Wanneer de waarde van de zending meer bedraagt dan 150 euro dienen de rechten bij invoer en de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen.

De alcoholische producten, parfums en toiletwaters evenals tabak en tabaksproducten zijn uitgesloten van de vrijstelling. De zendingen die volledige vrijstelling genieten, kunt u zonder formaliteiten invoeren.

Conclusie:  zolang je CDs/DVDs van minder dan 22 € het stuk besteld, hoef je niets bij te betalen.

chansig

Ik bestelde regelmatig LP's bij cd wow totdat deze van de een op de andere dag bijna 50% duurder werden. WOW..

Toen was ik er klaar mee. Voor de rest qua levering ed. altijd positief.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

aMUSEd

Hier ook nooit invoerrechten hoeven betalen.
Overigens wel de eerste retourzending: de cdspeler vind de laatste 3 nummers niet van een cd...  ???
Maar ik kan de cd retourneren en krijg het geld terug.

Tube-freak

Ik heb er wel eens kappers shampoo gekocht bij cdwow.  Duurde wel een tijdje voor het er was , maar was de helft goedkoper als bij de kapper en geen bezorgkosten en belasting v rij ook nog eens.  Het kwam helemaal uit HongKong aan de postzegels te zien, maar op de factuur stond weer een engels bedrijf.  Ging dus wel gewoon goed hoor, het was ook geen  nep-merk shampoo gewoon de real deal.

Als je voor je vriendin nog een iets van cosmetica wil kopen koop het dan bij cdwow, is lekker goedkoop daar.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Bladerunner77

Altijd goede ervaringen mee gehad.
Snel opsturen, bijna nooit douane problemen.
Wat mij betreft een Go!

Audiofiel

#22
Quote from: Lars_Portman on March 12, 2010, 00:08:26
Ik ben vanaf de 19-02-2010 al dagelijks bijna bezig met mails verzenden vanwege een order die betaalt is maar nooit aan genomen want betaling was afgewezen met ideal. (wou dat met paypal betaalt had nu want had toch stukje kopers bescherming)  Maar geld dus hier dus wel afgeschreven.

Ze geven geen geld terug want hun zien geen uitstaande betalingen aan mij.  En ook geen voucher..niks...

Dit begint een zeer naar verhaal te worden waarin toch aardig bedrag betaalt is maar wordt gewoon niet erkend.

Dus ik laat ze mijn laatste orders afronden en dan is gedaan met CDWOW!

Quote from: Lars_Portman on March 12, 2010, 12:13:15
Probleem is opgelost! Dat mag ook wel voor een klant uit 2005 al.

Tussen 00 08 26 en 12 13 15 zit ruwweg 12 uur en 5 minuten. Dat is toch best snel opgelost. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

brtram

Quote from: Audiofiel on March 19, 2011, 20:47:57
Tussen 00 08 26 en 12 13 15 zit ruwweg 12 uur en 5 minuten. Dat is toch best snel opgelost. ;D

En daar kom jij een jaar later achter  ;D :clapping:  ;D

Ghanzzzzz

Over het algemeen zeer tevreden en ik zou er zo weer bestellen (ook al tientallen besteld)

Enkele kleine nadelen:
- Soms lange levertijd
- Een enkele keer niet voorradig --> niet uitgeleverd (geld terug)
- paar keer het hoesje kapot (maar dat kan ook aan de postbode liggen)

Voordeel blijft toch de erg gunstige prijs, gratis verzenden en de bijbehorende kortingcoupons en acties :)
Ondanks de nadelen besteed ik hier toch heel wat meer dan andere webshops voor CD's