Eindtrappen der eindtrappen van dit moment ?

Gestart door coned (banned), maart 8, 2010, 14:54:39

Vorige topic - Volgende topic

coned (banned)

Citaat van: Koen K op maart  8, 2010, 23:39:56
Bij 6moons zijn ze sowieso hartstikke getikt. Elke idioot kan een onzinnige tweak bedenken; 6moons schrijft er wel een "rave review" over en meteen gelooft heel esoterisch ingesteld audioland het  ::)

soms hebben ze wel eens gelijk
ik heb via hen wél een 200 eur kostende versterker gevonden die speelt als een >5000 EUR kostende 2x500W McIntosh (je moet mij niet geloven, ik krijg mailtjes van kenissen als ze die versterker mogen lenen, ze van hun stoel vallen dat een kastje even groot als 2 sigarettenpakjes op hun grote JBL's even goed speelt als zo'n Mc bakbeest). ik heb zelf een hybride 2x200W klasse/d buizenbak en ja het 200 EUR kastje gaat deze veel duurderde hybride voorbij. Zelfs de ontwerper van deze hybride geeft het toe dat het kleine kastje veel meer diepte en podium laat horen, je kan veel verder in de soundstage zaken horen.

Enig nadeel: slechts 15W per kanaal bij 4 Ohm (je kan ze bi-ampen dan heb je 4x15W per speakerpaar), met een gevoelige 96dB klipsch en een kleine cinema kom je er misschien nog wel, maar op mainstream 90dB speakers en een grote living forget it ...

als nu deze kwaliteit in bvb 100W / kanaal bestond voor een betaalbare prijs dan zou het helemaal af zijn
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

garmtz

Had hier Emotiva wel verwacht... ;)  Overigens helemaal geen ervaring mee...

simsalabim

Citaat van: coned op maart  9, 2010, 15:52:54
ze van hun stoel vallen dat een kastje even groot als 2 sigarettenpakjes op hun grote JBL's even goed speelt als zo'n Mc bakbeest).

CiteerEnig nadeel: slechts 15W per kanaal bij 4 Ohm op mainstream 90dB speakers en een grote living forget it ...

Uh, de grote JBL's van de kennisen in dit voorbeeld zijn dan dus geen
Citeermainstream 90dB speakers
???

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

garmtz

Citaat van: simsatit op maart  9, 2010, 17:31:29
Uh, de grote JBL's in dit voorbeeld zijn dan dus geen ?

Nee, immers, een bovenmodale gevoeligheid van 96 dB...

simsalabim

Citaat van: garmtz op maart  9, 2010, 17:32:45
Nee, immers, een bovenmodale gevoeligheid van 96 dB...

Waren dat niet de Klipsch in het voorbeeld?

coned (banned)

Op een audioclub meeting mijn Trends aan de andere members uitgeleend.

Reactie 1:

Citeer
Hartelijk dank omdat ik de Trends TA-10 mag uittesten.

Tijdens het uitpakken en aansluiten kon niemand vermoeden wat mij te wachten stond.

Ik denk dat dit bij iedereen dezelfde ervaring zal zijn.

Amper 500 gram, piepklein en minimale aansluitingen. Tja wat moet dat voorstellen op mijn reuze JBL ti5000 aangesloten?

Wel ja, des te groter was mijn verwondering!

Geen WOW, maar een reuze WOWeffect ! ! !

Dit staat niet in verhouding wat wij gewoon zijn. Je gelooft het pas als je het gehoord hebt. Heb ik niet voor mogelijk gehouden.

De TA-10 speelt zelfs dynamisch, evenwichtig en geeft een behoorlijk laag.

Het heeft alle kwaliteiten van een supergoeie versterker in een prijsklasse dat zijn gelijke niet kent.

Zal zeker nog besproken item worden op de volgende audiobijeenkomst.

WOW stond dan nog in een reuze lettertype :)

Het is dus op deze speakers:

geen idee hoe gevoelig ze zijn.

Reactie 2 van een collega die erbij was:

Citeer
We luisterden vrijdagavond nog naar de TA-10 en waren zeer verbaasd.
Speelde even goed als een zware McIntosh MC500.

dit bakbeest dus

bijgebeend door dit kastje wat je amper ziet staan ....

ja dus het kleine kastje wat voor tussen de twee reuze klipschen staat !

Nu nog een 100W versie met dezelfde superieure prijs/kwaliteitsverhouding ....
benieuwd

ik weet dat er een 2x35W versie van bestaat, een zekere mouse amp, gemaakt door 2 oudjes, nog niet zelf getest helaas
er is een DIY versie van die +- 300$ kost

simsalabim

Das wel grappig dat een versterker(-tje, tsjee die is klein) van 200 euro die 5000 euro dure bakdingen eruit speelt en die mensen daar schijnbaar zelf niet eens zo een moeite mee hebben, ik zou me dan toch best bekocht voelen eigenlijk  :ph34r:

Nooff

Citaat van: garmtz op maart  9, 2010, 16:08:57
Had hier Emotiva wel verwacht... ;)  Overigens helemaal geen ervaring mee...
Omdat je het zo lief vraagt... :D

tiptop

Citaat van: garmtz op maart  9, 2010, 16:08:57
Had hier Emotiva wel verwacht... ;)  Overigens helemaal geen ervaring mee...

Had ik al genoemd :P

MIjn posts zijn als een cameleon lijkt het. :eh:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

erik s.

de La Scala's op de foto lijken veel groter dan ze feitelijk zijn. 90 x 60 x 60 cm. rendament 104 db... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

amanda

Ik heb een Hypex eindtrap met 5xUcD180HG+HxR
Moet zeggen ik ben er erg tevreden mee  ;D

Hier een foto van de binnenkant.

Koen K

amanda

Koen K

Ligt natuurlijk een beetje aan de speakers ook... Maar als die een redelijk rendement hebben (en een lage impedantie) gaat het inderdaad fijn met zo'n bak!

dre73

en klinken doet ie! 8)
en dan heb je speakers en de subs nog niet gezien!!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Koen K

Is dat niet die setup met corner woofers?

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Koen K

Had zoiets al gelezen op zelfbouwaudio, ja. Nice  8)

coned (banned)

Citaat van: amanda op maart 10, 2010, 13:02:38
Ik heb een Hypex eindtrap met 5xUcD180HG+HxR

Ik heb zelf een commerciele UCD400 High Grade amp, en een zelfbouw UCD400 high-grade zonder op-amp aan de ingang maar een buizendriver in de plaats (zelfbouw kit van een bekende Nederlander). Beetje vervelend, want de Trends speelt beide gewoon voorbij als het op de eerste 10W aankomt. Op normale kamervolumes duidelijk wie de winnaar is.

Citaat van: amanda op maart 10, 2010, 13:02:38

Moet zeggen ik ben er erg tevreden mee  ;D

Hier een foto van de binnenkant.

Misschien moet ik eens zo'n Trends kastje bij Bruno Putzeys krijgen, misschien dat hij in staat is de modules nog verder te verbeteren kwa klank.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LOTS

http://www.butleraudio.com/tdb5150.php

Die Butler van de 1e pagina:.....lieve hemel 1800 Watt powerconsumptie.  :devil:

Ook van de 1e pagina die Dared: check die doos, waar koop je zoiets? Bij de Intertoys?  :D
LOTS: Lord Of The Strings

amanda

Citaat van: dre73 op maart 10, 2010, 13:20:16
yep!
dat werkt geweldig!

Dre ook hier  ;)

Wat betreft mijn setup, misschien binnenkort te koop  ::)

dre73

CiteerWat betreft mijn setup, misschien binnenkort te koop

al een hint?
verkopen zal geen probleem zijn,op alle fronten top luidsprekers.

amanda

Citaat van: dre73 op maart 11, 2010, 08:40:18
al een hint?
verkopen zal geen probleem zijn,op alle fronten top luidsprekers.

Weet niet of mijn luidsprekers weg gaan, waarschijnlijk wel mijn Hypex eindversterker en Roter Pre/Pro.

jan-rotterdam

Misschien is dit iets voor je, JOB-150 mono eindversterker: http://www.jobsys.com/job150doc.htm

Job is een dochter onderneming van Goldmund en maakt gebruik van de technieken die ook in de duurdere Goldmund versterkers worden gebruikt, presteert erg goed voor het geld !

Ook verkrijgbaar in stereo eindversterker, de JOB-500: http://www.jobsys.com/job400doc.htm

Groeten Jan