HDTV 2012 modellen met Ziggo CI+ certificatie

Started by Ghosty J, March 8, 2010, 14:30:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghosty J

Zie voor de actuele lijst => https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-ontvanger/digitale-televisie-module-ci/

Quote
Sinds vorig jaar ondersteunt Ziggo Conditional Access Modules (CAM) op basis van de CI+ of Common Interface Plus specificatie.

Wij publiceerden al eerder een overzicht van de 2009 HDTV modellen die door Ziggo gecertificeerd zijn in ons artikel HDTV toestellen met Ziggo CI+ certificatie. Het is belangrijk te weten dat u alleen bij HD TV modellen die op de lijst van Ziggo gecertificeerde apparaten voorkomen kunt rekenen op ondersteuning van Ziggo.

Inmiddels heeft Ziggo bekendgemaakt dat geen 2009 HDTV modellen meer zullen worden gecertificaard en dat alle certificatie inspanningen gericht zullen zijn op de 2010 modellen met CI+ aan boord.

Een groot voordeel van de CI+ Conditional Access Module voor de gebruiker is dat met deze module een daarvoor geschikte HD TV in staat is om digitale TV en, met de ingebouwde HD tuner, HDTV te ontvangen zonder een extra settopbox waardoor de bediening van de digitale HD TV een stuk eenvoudiger wordt. In feite net zo simpel als vroeger met analoge TV. Daarnaast komen er dit jaar ook modellen op de markt waarmee de TV via een gekoppelde harddisk of geheugenkaart TV opnamen kan maken.
Bron: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/hdtv-2010-ziggo-ci-plus-certificatie-2010030/
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

tijse400

handige lijst.

ik was na het verhuizen ook aan het kijken hoe ik alles een beetje makkelijker kon aansluiten en bedienen, en dacht dat ik maar met hdmi moest gaan ansluiten en aan het rondkijken voor een HD decoder.

maar ik ben al gewend aan een harddiscrecorder en dat wil ik wel houden. dus heb ik nog maar weinig keus. en die is vrij duur, en lastig te bedienen, plus dat ik een apparte dvd speler zou moeten kopen. kan dan een PS3 worden, maar das weer een extra apparaat met afstandbediening.

wat ik me dus nu afvraag, is dat cam ci+ iets voor mij, dan moet ik wel zon tv kopen en heb ik nog steeds die apparte harddisc recorder te bedienen.

dus dan zoek ik een tv met opnamemogelijkheid, en dat ik de "tuner" ook zou kunnen bedienenen gebruiken, zonder de tv aan te hebben voor tv kijken (bijvoorbeeld voor radio, of kijken via de beamer)
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

Marcel_T.

Ziggo schrapt CI+-certificatie voor Philips-tv's uit 2009

Ziggo geeft de in 2009 uitgebrachte Philips-tv's met een CI+-slot definitief geen certificatie voor het Ziggo-netwerk. Dat betekent onder andere dat de gebruikersondersteuning hiervoor bij de helpdesk van Philips komt te liggen.

Ziggo had op zijn website een verklaring over de definitieve afwijzing van de CI+-certificering voor Philips gepubliceerd, maar deze is om nog onduidelijke redenen inmiddels verwijderd. In het Ziggo-gebruikersforum werd hiervan melding gemaakt.

De kabelaar meldde onder andere 'dat Ziggo niet kan instaan voor een probleemloze werking van deze toestellen op haar netwerk en hiervoor ook geen ondersteuning via haar helpdesk levert. Inmiddels werken Philips en Ziggo aan de CI+-certificering van de Philips 2010-modellen'.

Philips bevestigt dat de certificatie van de 2009-modellen is gestaakt. Saskia Maas, woordvoerder van Philips, zegt dat het te lang zou duren om de certificatie van de 2009-modellen rond te krijgen. "Daarom is in overleg met Ziggo besloten om zich te richten op de nieuwe 2010-hdtv-lijn van Philips.". Ook Gradus Vos, woordvoerder van Ziggo, bevestigt de stopzetting van de CI+-certificatie.

Hoewel de 2009-modellen van Philips geen Ziggo-certificaat krijgen, zouden de meeste CI+-tv's van Philips in combinatie met de .69- of de .70-firmware wel gewoon op het Ziggo-netwerk werken. Er zijn echter nog wel wat openstaande problemen, wat voor Ziggo reden is om geen helpdeskondersteuning te leveren. Klanten met een nukkige tv zullen daardoor bij Philips moeten aankloppen. Opmerkelijk is dat Philips op het productlabel van in ieder geval de 9704H wel meldt dat het toestel compatibel is met het dvb-c-netwerk van Ziggo.

Het verschil tussen certificatie voor CI+, een Europese standaard, en de Ziggo-certificatie heeft betrekking op Ziggo's aanvullende eisen met betrekking tot de installatieprocedure en de elektronische programmagids. Ook bevat het Ziggo-deel strengere eisen met betrekking tot drm.

http://tweakers.net/nieuws/65971/ziggo-schrapt-ci+-certificatie-voor-philips-tvs-uit-2009.html
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Henkjan_O

uit de praktijk (m'n ouders zijn net om naar Ziggo na hun verhuizing): Ziggo doet t prima met hun 2009 Philips LCD TV (32pfl5404h/12: HD Ready met digitale tuner) en CI+ module. nadat ik de smartcard er op de juiste manier in had zitten  :-[  en wat geduld werkte het allemaal. 

ik had idd eerst gebeld met de Philips helpdesk (gratis nummer, kundige medewerker ook) en de firmware van de TV had ge-update werkt het zonder probleem.  het enige wat me opviel was dat het na de activering wat langer duurde voordat de zenders allemaal beschikbaar waren dan wat de ziggo figuur aan de telefoon had gedacht (die had t geactiveerd, geen reactie op de TV, hij stuurde me dus weer door naar Philips, maar na pak 'm beet 15 minuten was er beeld).  het grootste probleem was dat de menu's van de TV niet klopte met de handleiding ::)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

manta79

ter info: LG full HDTV 32LD550 (model 2010) werkt prima met CI+

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

kdul

Quote from: Marcel_T. on March  9, 2010, 17:10:58
Ziggo schrapt CI+-certificatie voor Philips-tv's uit 2009

Ziggo geeft de in 2009 uitgebrachte Philips-tv's met een CI+-slot definitief geen certificatie voor het Ziggo-netwerk. Dat betekent onder andere dat de gebruikersondersteuning hiervoor bij de helpdesk van Philips komt te liggen.

Ziggo had op zijn website een verklaring over de definitieve afwijzing van de CI+-certificering voor Philips gepubliceerd, maar deze is om nog onduidelijke redenen inmiddels verwijderd. In het Ziggo-gebruikersforum werd hiervan melding gemaakt.

De kabelaar meldde onder andere 'dat Ziggo niet kan instaan voor een probleemloze werking van deze toestellen op haar netwerk en hiervoor ook geen ondersteuning via haar helpdesk levert. Inmiddels werken Philips en Ziggo aan de CI+-certificering van de Philips 2010-modellen'.

Philips bevestigt dat de certificatie van de 2009-modellen is gestaakt. Saskia Maas, woordvoerder van Philips, zegt dat het te lang zou duren om de certificatie van de 2009-modellen rond te krijgen. "Daarom is in overleg met Ziggo besloten om zich te richten op de nieuwe 2010-hdtv-lijn van Philips.". Ook Gradus Vos, woordvoerder van Ziggo, bevestigt de stopzetting van de CI+-certificatie.

Hoewel de 2009-modellen van Philips geen Ziggo-certificaat krijgen, zouden de meeste CI+-tv's van Philips in combinatie met de .69- of de .70-firmware wel gewoon op het Ziggo-netwerk werken. Er zijn echter nog wel wat openstaande problemen, wat voor Ziggo reden is om geen helpdeskondersteuning te leveren. Klanten met een nukkige tv zullen daardoor bij Philips moeten aankloppen. Opmerkelijk is dat Philips op het productlabel van in ieder geval de 9704H wel meldt dat het toestel compatibel is met het dvb-c-netwerk van Ziggo.

Het verschil tussen certificatie voor CI+, een Europese standaard, en de Ziggo-certificatie heeft betrekking op Ziggo's aanvullende eisen met betrekking tot de installatieprocedure en de elektronische programmagids. Ook bevat het Ziggo-deel strengere eisen met betrekking tot drm.

http://tweakers.net/nieuws/65971/ziggo-schrapt-ci+-certificatie-voor-philips-tvs-uit-2009.html

Bij mijn ouders heb ik ooit ook nog een philips tv aangesloten met ziggo, was officieel ook niet gecertificeerd maar deze werkte uiteindelijk prima. Je moest geloof ik alleen wel de module of de smartcard er omgedraait indoen.. Wie weet een tip?

Vhond