[REC] 2

Started by svmnb, March 7, 2010, 20:07:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waardering

Absolute aanrader
1 (33.3%)
Goed tijdverdrijf
2 (66.7%)
Matig
0 (0%)
Slecht
0 (0%)
Zonde van de tijd, uitgezet
0 (0%)

Total Members Voted: 3

svmnb

Vervolg op [REC] uit 2007. Van [REC] is nog een Amerikaanse remake gemaakt, getiteld Quarantine.

In deel twee gaat het verhaal min of meer naadloos verder. Een SWAT team wordt naar het flatgebouw gestuurd om assistentie te verlenen. Daar aangekomen trekken zij het gebouw in met een medewerker van de gezondheidsdienst.
Het verhaal neemt een flinke wending, maar is minstens zo vermakelijk als deel een. De cameravoering is erg goed, mede door beelden die door helmcamera's van de SWAT leden worden geschakeld.

Strak tempo, goede schrikmomenten en prima geluidsmix.
Mijn waardering: 8/10
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Douma

Gisteren deze film gezien. Ik vond het een vermakelijke film met inderdaad goede schrikmomenten. Maar dit tweede deel haalde het mijn inziens lang niet bij het eerste deel. Vooral de rustige opbouw en het onbekende in het eerste deel deed voor mij veel goeds.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Grindtegel

Net gezien en wat mij betreft een absolute aanrader die maar ietjes minder is dan het geweldige 1e deel. Echter niet voor mensen die niet tegen shaky cams kunnen want wat dat betreft is dit de overtreffende trap van shakiness  ;D





spoiler




Lag dubbel om de scene wanneer die gast van de trap wordt geknikkerd en de camera naar beneden kijkt, brilliant om die gasten enkele verdiepingen lager omhoog te zien kijken
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

squallgage

#3
ik heb ze samen achtereen volgend gezien ,
even 3uur filmpje kijken :D.

(dit was ook wel de bedoeling , aangezien de film echt aansluiten doorspeeld.)
maar vondt het wel een coole film , heb zeker wel met spanning zitte kijke :P

vooral het einde als je in die kelder zijn en het ligt uit moeten doen om een andere donkere dimensie te kunnen zien
zeer cool bedacht. :D
Vlissingen is de shit, geloof je het niet. Vraag het de duitsers. !