Porcupine Tree Anesthetize BR live in Tilburg Pre orders taken

Started by RobertVanWoerden, March 4, 2010, 21:07:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RobertVanWoerden

van de PT site, www.porcupinetree.com Porcupine Tree's new live film is approaching completion and a special edition will be available in April, with a regular version to follow in May. Anesthetize was filmed live over 2 nights in Tilburg, The Netherlands in October 2008, at the end of the Fear of a Blank Planet tour. The 130 minute live film includes a complete performance of the Blank Planet album and 11 other tracks, and was directed and edited by Lasse Hoile on high definition cameras, with the soundtrack mixed into stereo and 5.1 sound.

The special edition will take the form of a cloth bound hard back 120 page book (as per The Incident and Insurgentes deluxe versions) featuring live photography of the band taken over the last 5 years. The book will house both a DVD and a much higher quality Blu-Ray disc version of the film, as well as 2 audio CDs of the soundtrack including one bonus track not featured in the film. The book and audio CDs will not be included with the standard retail versions of the Blu-Ray/DVD.

More news soon.


Dat ziet er op papier zeer goed uit. Kom maar op met het aanvullende nieuws.

aanvulling 7/4/2010. Pre orders worden nu aanvaard op http://www.burningshed.com/store/porcupinetree/multiproduct/169/1688/
Zoals met de recente releases van Steven Wilson ook nu in een mooi boek. De rode versie is inmiddels besteld   :headbanging:

riwi

Cool , bedankt voor de tip. Ik had er al over gelezen op het PT forum :)

Gaaf dat er dus echt een bluray van komt  :ph34r:

RobertVanWoerden

Ja, dat wordt erg goed, ook weer in een mooie luxe verpakking.

riwi

Quote from: RobertVanWoerden on March  5, 2010, 17:24:58
Ja, dat wordt erg goed, ook weer in een mooie luxe verpakking.

Hoi Robert,

Weet jij ook wanneer en hoe de luxe uitvoering beschikbaar komt? Alleen via de PT burning shed of ook via normale winkels?

RobertVanWoerden

Volgens het nieuwsbericht op de PT site komt de luxe versie in april en de normale in mei. Via welk kanaal weet ik niet, kan daar niets over vinden. De luxe verise van The Incident was via de warnerbrothers site te bestellen, wellicht deze ook.

mestreech

Wow, geweldig nieuws. Ga zeker voor de luxe uitgave. ;D

mestreech

Net nog even op de site gekeken en nog geen bestelmogelijkheden gezien.

pi


riwi


Shadowfox


pi

Quote from: Shadowfox on April  8, 2010, 10:23:18Al bekend welke geluids sporen?
Nee, die details zijn voor zover ik weet nog niet bekend.

Overigens komt de "gewone" editie ook op BluRay eind mei op de markt. Ik kijk er erg uit naar deze release!

RobertVanWoerden

Dat gaat snel, de rode versie is al out of stock. Wordt een mooie release. SW zal wel weer een super 5.1 mix gemaakt hebben, die man heeft gouden oren.

riwi

Hoeraaa!, de mijne is vandaag gebracht door de postbode (grijze box versie).    :headbanging:

2 audio CD's een DVD en een bluray van het concert in 013 in Tilburg.

Mooi hoor, prachtig boekwerk. Ik heb net de eerste helft van de bluray geluisterd. Ik switch tussen de 24bits LPCM stereo track en de DTSHDMA track, beide zijn erg mooi. Strak opgenomen.

Ik heb mezelf nog niet kunnen ontwaren in het publiek. Misschien nog eens de publieks shots in slomo bestuderen :)

pi

Boekwerk is prachtig maar zeker zo belangrijk, de kwaliteit van het beeld en geluid zijn bijzonder goed! Ik ben zeer te spreken over de surround mix, vaak is het bij live dvd's een beetje publiek rondom, maar hier is echt de muziek helemaal in surround gezet, buitengewoon goed gedaan!

Ook de performance van de band is dik in orde, goed om te zien dat alle bandleden ongeveer evenveel in beeld zijn, kun je eens goed bekijken wat onder andere de drummer allemaal uithaalt, petje af!

Klein puntje van kritiek: ik vind er niet zoveel sfeer in zitten, het is wat statisch. Nu staat Porcupine Tree ook niet bekend als een uitbundige band (en dat is een understatement  ;)  ) , maar door het publiek er wat meer bij te betrekken (in beeld dus, wat meer publiekshots bijvoorbeeld) had je je er wellicht net wat bij betrokken gevoeld.

Ach als dat alles is... Alleen al voor de beeld- en geluidskwaliteit is 'ie al de moeite waard en dan is daar dus nog de zeer strakke performance en de goede afwisseldende setlist: dikke aanrader!  (ook te koop als "gewone" dvd + Blu-ray set)

RobertVanWoerden

Ben het met Riwi en pi eens. Super geluid en goed gespeeld. Wat pi ook zegt over de surround mix, klopt helemaal. Steven Wilson neemt ook de achterspeakers mee in de mix. Bijvoorbeeld het gitaarwerk van hemzelf zit zowel in de rechterfront als rearspeaker. Niet alleen een beetje atmosfeer in de rear speaker, maar min of meer hetzelfde volume als in de front.

Een echte aanrader voor wie van (prog) rock houd.

riwi

Quote from: RobertVanWoerden on June 15, 2010, 12:40:45
Ben het met Riwi en pi eens. Super geluid en goed gespeeld. Wat pi ook zegt over de surround mix, klopt helemaal. Steven Wilson neemt ook de achterspeakers mee in de mix. Bijvoorbeeld het gitaarwerk van hemzelf zit zowel in de rechterfront als rearspeaker. Niet alleen een beetje atmosfeer in de rear speaker, maar min of meer hetzelfde volume als in de front.

Ik vind dat juist jammer. Ik hou niet van gitaren of drums in de achter speakers. Ik vind het juist prettig dat alleen het live gevoel en de akoestiek van de zaal weer gegeven wordt via de rears. Ik heb dan ook de voorkeur voor de stereo track.

Ik wil het concert herbeleven, en dat gaat niet als er gitaren achter mij klinken. Eerdere 5.1 schijven van Steven Wilson hadden dat ook inderdaad. Voor mij te veel kermis, en te weinig 'echt'.