42pf7320 paarse verspringende pixels

Started by lynx84, March 3, 2010, 19:06:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lynx84

Hoi allemaal,

Eerste post en gelijk een vraagje. Ik heb een philips 42pf7320 met een probleempje. Rtl en sbs logo staan erin. Althans, het logo is wit en de schaduw(pixels) eromheen is paars. Tevens heb ik twee vlakken paarse pixels maar als ik met mn neus erbovenop zit zie ik dat ze telkens paars en dan wit worden. Is mn pdp gewoon kapot want inbranden weet ik niet of dat het is omdat ze toch telkens wit worden... Heb ik een fel witte achtergrond zie je het t best, kijk ik gewoon tv zie je het amper, behalve bij lichte(lees bijna witte) scenes.

Waar lijkt het op?
2 paarse vlekken en 1 vlek waar de logo's zitten
de pixels verkleuren telkens van wit naar paars(alleen bij fel witte achtergrond)Lijkt op een soort sneeuwbeeld maar dan van pixels die op die plek storen
Als ik speel met het contrast is de vlek op sommige punten ineens minder erg maar dan op andere plekken weer erger. Het verspringt dus een beetje. :turn:



Hier lijkt het erger, gaat alleen om de waas. De rest komt door de foto

Wat heb ik gedaan:
5 uur sneeuwbeeld, geen resultaat.
kleurenspectrum van pixelpro 2 uur, geen resultaat
electronica in de buurt opzij gezet, geen resultaat.

Wat me verder opvalt is als ik het tv menu open zet, dan wordt de vlek ineens een stuk lichter. Sluit ik het menu, dan na 1 seconde schiet ie weer terug op zn oude stekje

Is de tv gewoon slecht aan t worden of heeft t een andere oorzaak? Ik heb geen problemen met donker beeld

Groeten!

snikkeltje

Lijkt wel wat op het probleem waar ook panasonic plasma's last van hebben gehad, de zgn "Purple Snakes", via google kun je hier nog genoeg over vinden. Enige nadeel is dat je hier (waarschijnlijk) niks aan kunt doen...
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

lynx84

Ik ben erachter gekomen!

Was geen inbranding. Heb er een nieuwe voeding in gezet en kwam er achter dat de voltages nog ingesteld stonden op de amerikaanse waardes van de 42pf7320/37. Ik heb de /10.

Waardes opgezocht, aangepast en doet het weer!