Volheid geluid speaker in relatie tot luisterafstand

Started by pong38, August 30, 2003, 23:59:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Ik zou je graag willen zeggen dat ik het verschil hoorde, maar heb eerlijk gezegd nooit de tijd genomen om het uit te proberen. Dus ik kan je geen echt antwoord geven. Maar goed er zijn mensen die het verschil horen tussen verschillende pluggen dus ja, ik wijs niets meer af.

Wat was je eigen plan?

pong38

Quote from: Spacebass on September  6, 2003, 00:22:42
Ik zou je graag willen zeggen dat ik het verschil hoorde, maar heb eerlijk gezegd nooit de tijd genomen om het uit te proberen. Dus ik kan je geen echt antwoord geven. Maar goed er zijn mensen die het verschil horen tussen verschillende pluggen dus ja, ik wijs niets meer af.

Wat was je eigen plan?

Om ze kaal aan te sluiten.
Pluggen zijn gemakkelijk als er veel gewisseld dient te worden.
Aan de andere kant (zegt men) garanderen goede pluggen een beter contact en bestaat de kans dat als indien je de luidspreker draad kaal aansluit en niet vertint, het zaakje gaat aanslaan.
Persoonlijk heb ik zoiets van hmmm.

Spacebass

Ik snap wat je bedoeld, maar ja die Magnum Hybrid's zijn zilver en ik die krijgen wel een laagje, nou ja, dan maar schoonmaken met silverpoets ;D

pong38

heb je voor het slapen gaan al even voor mij gekeken naar de lengte van de Magnum's ?

ps'je

wellicht kunnen we even verder op :
icq 7849155
msn [email protected]

;D

Spacebass

Uhmmm ik heb mijn MSN eraf getyf. als je begrijpt wat ik bedoel ;D

Je kan ok gewoon PM'en hoor....

Spacebass

helaas ze zijn 2 meter :P

Nou ja ik ben bezig met de aankoop van een tweede versterker en dan plaats ik de amps bij de front luidsprekers zelf...en dan doe ik de magnums er gewoon weer op...

als je de actuele prijzen hebt, hoor ik het graag van je :)

pong38


Hopper

#82
Mooi dat je er uit bent, zo zie je maar weer wat voor verschil het maakt als je wat met de bank schuift ;)
Veel luisterplezier
Had er trouwens ook nog aan gedacht om je zitplaats te veranderen, of dat mogelijk is weet ik niet, dus kast met TV naar tegenoverliggende wand , maar je zit vaak met ramen en deuren en stopcontacten.

Spacebass

Precies Hopper, dat had ik idd ook al voorgesteld >90 of eventueel 180 graden, mja gelukkig is hij eruit...of juist in de bass ;)

pong38

Quote from: Hopper on September  6, 2003, 08:30:49
Mooi dat je er uit bent, zo zie je maar weer wat voor verschil het maakt als je wat met de bank schuift ;)
Veel luisterplezier
Had er trouwens ook nog aan gedacht om je zitplaats te veranderen, of dat mogelijk is weet ik niet, dus kast met TV naar tegenoverliggende wand , maar je zit vaak met ramen en deuren en stopcontacten.

Uiteraard ben ik driftig met bankstel en luisterpositie in de weer geweest.
Maar zo extreem als SpaceBass het voorstelde, een dikke 1,20 naar achteren, had ik nog niet geprobeerd.

Maar het klinkt inderdaad als een klok. De testtrack die ik voor zware diepe bassweergave gebruik is het eerder genoemde "Rain" van Madonna waar vooral op ong. 2:50 een zeer lage en langedurige bassweergave in zit.


Het nadeel van deze opstelling is nu wel dat ik :

a) twee grote AE EVO3's tussen de bank en (wat nu de) achtermuur geplakt heb staan. Dit omdat ik nu nog maar 50 cm van de achterwand of zit.

b) de kijkafstand tot m'n 70 cm 4:3 Sony nu ong. 4,30 m. is. Best wel veel eigenlijk.

Op z'n Cruijff's : Elk voordeel hep z'n nadeel...

VlisChris

Wat ook een heerlijke plaat is om je laag en sublaag mee te testen is Rabbit Run van Eminem. Het is nummer 16 van 8 Mile The Original Soundtrack. Paar dagen terug even mijn dbmeter erbij gepakt: wat Eminem ook deed, of hoe de muziek zelf ook klonk, het laag zorgde voor een constante 80DB. Pas als je de sub uitzet kreeg je meer werking te zien met je meter. Dus daar zit een hele mooie diepe toon in. Constant.
Mvg,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.