Help! Lijnfiguur converteren, hoe?

Started by wil, February 27, 2010, 15:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Ik heb iets waar ik totaal niet uit kom. Ik heb een lijn figuur gemaakt in Word (kan ook in Powerpoint) bestaande uit tekstblokjes die met verdingspijltjes verbonden zijn. Het lijkt op een lijnstroomschema. Dit wil ik publiceren in een tijdschrift maar die zeggen het volgende:

3.3. Manuscript Files Accepted
Manuscripts should be uploaded as Word (.doc) or Rich Text Format (.rft) files (not write-protected). Illustrations/Figures should be uploaded separately as TIFF, EPS, GIF, JPEG, PICT or Bitmap files. Do not embed illustrations in a .doc file and do not use PowerPoint. However, only high-resolution TIFF or EPS files are suitable for printing if the manuscript is accepted for publication.


Wanneer ik in Word (of Powerpoint) rechts klik en "Opslaan als afbeelding" klik om zo een van de gewenste formaten te kiezen krijg ik een afbeelding met een resolutie van een postzegel, die, als ik hem vergroot, een en al blokjes geeft.

Hoe los ik dit op? Ook de Organigram-functie geeft geen verbetering. Voor mensen die willen stoeien met de figuur, PM even, dan stuur ik het bewuste plaatje toe (embedded in een doc uiteraard).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

angel1978

word is niet geschikt om plaatjes te maken..
Niet doen dus, tenzij je het alleen echt in word zelf wilt gebruiken..

Beste optie:  flink uitvergroten op je scherm, dat plaatje
Screendump maken ( CTRL+Print Screen )
Plakken in bijv. Paint
Selectie eruit knippen en als separatie bmp, jpg of png opslaan / meesturen

wil

Tjonge... een screendump maken, dat is me ook raar. Imbedded in Word kan je het opblazen wat je wilt, dan blijft het retestrak. Is er niet iets slimmers?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

CloggySpete

Je kan Illustrator gebruiken. Wel wat duur, dus ik denk dat de gegeven optie wel de beste is. Met het juiste programma is eps/tiff altijd de beste optie.

wil

Quote from: CloggySpete on February 28, 2010, 00:53:49
Je kan Illustrator gebruiken. Wel wat duur, dus ik denk dat de gegeven optie wel de beste is. Met het juiste programma is eps/tiff altijd de beste optie.
Hm... ja, voor een plaatje wordt dat een dure grap. Bestaat er freeware dat eenvoudige figuren kan maken?
Een collega (oud-student) gebruikte MS Visio. Daarmee zijn perfecte afbeeldingen te creëeren, bestaat zoiets als freeware voor de Mac?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Quote from: wil on February 28, 2010, 18:40:16
Hm... ja, voor een plaatje wordt dat een dure grap. Bestaat er freeware dat eenvoudige figuren kan maken?
Een collega (oud-student) gebruikte MS Visio. Daarmee zijn perfecte afbeeldingen te creëeren, bestaat zoiets als freeware voor de Mac?

wil
Ik ga toch eens kijken of ik Adobe Illustrator via Surfspot kan aanschaffen, dat scheelt aanzienlijk.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Erik

Open office kost niks en werkt ook aardig goed. Je kan eens kijken naar "Draw" dat lijkt een tekenprogramma.
http://www.openoffice.org/
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

wil

Quote from: Erik on February 28, 2010, 19:03:16
Open office kost niks en werkt ook aardig goed. Je kan eens kijken naar "Draw" dat lijkt een tekenprogramma.
http://www.openoffice.org/
Hm... dit lijkt te werken! Morgen eens verder mee pielen, nu ijshockey kijken  8)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

CloggySpete

Voor software zou je eens op versiontracker kunnen kijken. Hier even niet voor gedaan, dus geen directe link, ben een beetje lui vandaag :)

wil

Quote from: wil on February 28, 2010, 18:48:22
Ik ga toch eens kijken of ik Adobe Illustrator via Surfspot kan aanschaffen, dat scheelt aanzienlijk.

wil
Woeaaaa... Dit werkt super!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60