Meridian F80 review

Started by mahansz, February 26, 2010, 17:14:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Je kunt al jaren geen CD loopwerk meer kopen.. Overal zit standaard een DVD drive in, ook al heet het een CD speler.

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Attie

Quote from: Dynky on February 27, 2010, 18:15:24
'k heb me alvast deze besteld, nou nog ff doorsparen voor de rest  ;D


:D  :D  :D


Robbo

#52
Het is een beetje als een nieuwe auto zonder navigatie systeem.   Is het heel belangrijk?  Mwa niet echt.  Maar je verwacht wel dat het erop zit.

Het standpunt van Meridian is inmiddels wel bekent.  Ze zijn geen fan van HDMI.  Desondanks maken ze toch een van de betere en betrouwbaarste HDMI oplossingen  ;D


Maar goed dat maakt in deze review allemaal niet uit.  Het is zoals al eerder gemeld is dit een audio product.   En laat een 'missende feature', door iemand die toevallig hard roept, geen afbreuk doen aan dit enorm stukje kwaliteit in een kleine verpakking.   Want wat zet dit ding een geluidsbeeld neer   :o


J.A.F._Doorhof

@Robbo,
Als je goed leest kraak ik nergens het product af, ik geef alleen een opmerking dat ik het jammer vind dat HDMI mist.
De reacties daarna zijn puur en alleen een discussie die mijn inziens niet nodig was.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Quote from: Robbo on February 28, 2010, 12:14:40
Het is een beetje als een nieuwe auto zonder navigatie systeem.   Is het heel belangrijk?  Mwa niet echt.  Maar je verwacht wel dat het erop zit.

Het standpunt van Meridian is inmiddels wel bekent.  Ze zijn geen fan van HDMI.  Desondanks maken ze toch een van de betere en betrouwbaarste HDMI oplossingen  ;D


Maar goed dat maakt in deze review allemaal niet uit.  Het is zoals al eerder gemeld is dit een audio product.   En laat een 'missende feature', door iemand die toevallig hard roept, geen afbreuk doen aan dit enorm stukje kwaliteit in een kleine verpakking.   Want wat zet dit ding een geluidsbeeld neer   :o


Ik ben ook geen fan van HDMI. (ik had liever en HD-SDI achtige oplossing gehad)
Maargoed, we zullen het ermee moeten doen, het is nou eenmaal de standaard.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

pch

Quote from: mahansz on February 26, 2010, 17:14:01
Om maar met het laatste te beginnen, het is dus een 2.1 DSP systeem. Dat wil zeggen dat het 2 tweeters aan de voorkant en 1 subwoofer aan de achterkant zit. DSP houdt in dat het actieve speakers zijn, Meridian heeft hier een zeer solide geschiedenis mee opgebouwd.

Even 2 kanttekeningen:

-2.1 wil niet zeggen dat er 2 tweeters aan de voorkant zitten en 1 subwoofer aan de achterkant. 2.1 betekent een stereo-systeem (2-kanaals) met subwoofer ondersteuning, hetzelfde als 5.1 waar je 5 kanalen hebt met 1 subwoofer kanaal heb je dus met 2.1  twee kanalen met 1 subwoofer kanaal. En dus niet 2 tweeters aan de voorkant en 1 subwoofer aan de achterkant, dat is niet de vertaling van 2.1! Daarnaast gebruikt de F80 niet alleen 2 tweeters aan de voorkant maar ook nog 2 middentoners, aan de achterkant is wel 1 subwoofer of lage tonen luidspreker, dat klopt dan weer wel.

-DSP heeft niets met actieve speakers te maken: het zit idd in deze F80 maar om nu te zeggen dat de F80 actieve speakers heeft, dit is natuurlijk anders dan bij hun speakerlijn. Natuurlijk zitten de versterkers voor de speakers in de F80 ook in de behuizing van de F80. Maar om het dan meteen actieve speakers te noemen vind ik misleidend. Er is wel DSP die steeds volledige controle heeft over de signaalweg. Maar echte losse vloerstaande luidsprekers van Meridian waar per kanaal de versterkers en DSP's in zitten noem ik pas echt  actief, deze F80 niet. Elke draagbare radio zou dan een actieve speaker hebben en zo noem ik dat toch niet. DSP zit ook in losse apparaten waar geen speakers in zitten dus de definitie van DSP is niet dat het actieve speakers zijn, maar dat het signaal digitaal geprocessed wordt.

Gr. Paul.

Robbo

Quote from: pch on March  9, 2010, 11:28:51
Even 2 kanttekeningen:

-2.1 wil niet zeggen dat er 2 tweeters aan de voorkant zitten en 1 subwoofer aan de achterkant. 2.1 betekent een stereo-systeem (2-kanaals) met subwoofer ondersteuning, hetzelfde als 5.1 waar je 5 kanalen hebt met 1 subwoofer kanaal heb je dus met 2.1  twee kanalen met 1 subwoofer kanaal. En dus niet 2 tweeters aan de voorkant en 1 subwoofer aan de achterkant, dat is niet de vertaling van 2.1! Daarnaast gebruikt de F80 niet alleen 2 tweeters aan de voorkant maar ook nog 2 middentoners, aan de achterkant is wel 1 subwoofer of lage tonen luidspreker, dat klopt dan weer wel.

Er zitten geen aparte tweeters in.  Er wordt gebruik gemaakt van breedband units.

verder info:
http://www.meridian-audio.info/public/f80_datasheet-v1-a4[1079].pdf

ivo1986

Gebruik nog met veel plezier mijn F80 (alhoewel om financiële redenen lees vakantie wil ik m misschien weg doen).
Nog andere die er dagelijks veel plezier van hebben?

Mordante

Quote from: jaco on February 28, 2010, 07:45:03
Je kunt al jaren geen CD loopwerk meer kopen.. Overal zit standaard een DVD drive in, ook al heet het een CD speler.



Onzin.

De F80 lijkt mij heel leuk speelgoed en wel of geen HDMI zou mij niks kunnen schelen. Echter het is wel speelgoed van ver buiten mijn budget.

ivo1986

Toch weer een aangeschaft uit sentiment! Misschien niet zo briljant als ik me herinner maar voor 20 jaar oud toch heel goed.

Tip als je deze hebt is om een Bluetooth receiver te kopen met toslink uit en die aan te sluiten op optische ingang. Kabel en receiver samen rond de 23€.