HDI Dune Album Artwork Muziek of andere mediafiles

Started by Roeland, February 23, 2010, 18:06:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: Dirc I on April 21, 2010, 15:08:23
nee maar wellicht 1 disc voor muziek en 1 voor dvd en 1 voor HD en dan zou ik die graag zien met de icoontjes zoals op de screens.

Ik zag bij kermit die met meerdere usb schijven werkt dat ie ze via een USB switch allemaal aan de Dune had hangen. dan zie je gewoon al die schijven in het hoofdmenu. Bedoel je dat niet?
O wacht je wilt de inhoud van meerdere schijven in 1 menu overzicht zien.. Mmm lastig :) volgens mij kan dat niet zo maar. Misschien met een folder met allemaal mediaurl's maar dan nog. Ten eerste moet je die lijst dan up to date houden en ten tweede moet een mediaurl altijd een relatieve verwijzing zijn (en hoe verwijs je naar een andere USB harddisk? Zou kunnen met linkmagic).

Dat soort functionaliteit is wat je via upnp wel hebt. Een server die indexeert en de inhoud zoekbaar en sorteerbaar presenteert. Maar daar mis je dan weer de plaatjes  :-\

Raymen

een map met submappen is meook niet gelukt, dat bedoel je toch.

Ik heb gewoon alle submappen in het begin menu gezet.

Werkt ook goed.

mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

CoSo

Hoe wijzig je plaatjes makkelijk in .aai formaat.

waar staat all_children voor.

Heb het voor de films nu wel allemaal werken via TViXie.
Eerst via my movies geprobeerd maar lukte niet zo, daarna via TViXie.
Voordeel van deze manier was wel dat in iedere film/dir nu wel een dune_folder.txt staat

riwi

Quote from: CoSo on April 23, 2010, 14:32:48
Hoe wijzig je plaatjes makkelijk in .aai formaat.

waar staat all_children voor.

Heb het voor de films nu wel allemaal werken via TViXie.
Eerst via my movies geprobeerd maar lukte niet zo, daarna via TViXie.
Voordeel van deze manier was wel dat in iedere film/dir nu wel een dune_folder.txt staat

Super gemakkelijk is om een shortcut naar het AAImagegen.exe tooltje op de desktop te maken. En dan telkens gewoon .jpg files erop te droppen met de muis. Het tooltje maakt dan een .aai file in dezelfde dir als de .jpg stond (de jpg blijft dan gewoon staan ook).

all_children is een stukje dat je in principe voor elke parameter mag plakken. Het komt erop neer dat je dan niet meer in alle subfolders dune_folder.txt files zou hoeven te plaatsen. Alle parameters die voorafgegaan zijn met dat 'all_children' gelden voor alle onderliggende folders.
Zo is er ook een voorvoegsel : direct_children voor alleen de folder direct onder die van de dune_folder.txt en een level2_children voor de subfolder daar weer onder.

Helaas werken niet alle parameters goed met het all_children voorvoegsel. Vooral "all_children.icon_path=tvix.aai" lijkt niet goed te werken bij mij (of ik doe wat fout).

Dirc

Bij mij werkt deze prima:

Quoteuse_icon_view=yes
num_cols=5
num_rows=2
paint_path_box=no
paint_help_line=no
all_children.use_icon_view=no
all_children.num_cols=5
all_children.num_rows=2
all_children.system_files=*.aai
all_children.paint_path_box=no
all_children.paint_help_line=no
direct_children.icon_path=cover.aai
direct_children.system_files=cover.aai
level2_children.icon_path=cover.aai

Quote from: riwi on April 21, 2010, 17:56:49
Ik zag bij kermit die met meerdere usb schijven werkt dat ie ze via een USB switch allemaal aan de Dune had hangen. dan zie je gewoon al die schijven in het hoofdmenu. Bedoel je dat niet?
O wacht je wilt de inhoud van meerdere schijven in 1 menu overzicht zien.. Mmm lastig :) volgens mij kan dat niet zo maar. Misschien met een folder met allemaal mediaurl's maar dan nog. Ten eerste moet je die lijst dan up to date houden en ten tweede moet een mediaurl altijd een relatieve verwijzing zijn (en hoe verwijs je naar een andere USB harddisk? Zou kunnen met linkmagic).

Dat soort functionaliteit is wat je via upnp wel hebt. Een server die indexeert en de inhoud zoekbaar en sorteerbaar presenteert. Maar daar mis je dan weer de plaatjes  :-\

Ik heb de base met 1 interne schijf en x externe.
Ik zou graag zelf mappen maken als DVD, HD, Music, Concert, Photo waarbij de content verspreid kan staan over meerdere schijven.
Dus het principe eerst 1 schijf vullen en dan de andere eraan hangen.

riwi

OK dus je hebt icon_path er meerdere malen in staan.

direct_children.icon_path=cover.aai
level2_children.icon_path=cover.aai

Ik zat er mee dat het dan niet werkte voor de huidige dir. Maar je kan het er ook 3x inzetten natuurlijk

icon_path=cover.aai
direct_children.icon_path=cover.aai
level2_children.icon_path=cover.aai

Je zou verwachten dat dit hetzelfde effect heeft als all_children.icon_path=cover.aai maar dat werkt niet.

B.J.

Quote from: fugazi_2009 on April 18, 2010, 20:45:49
Ah, mooi eindelijk een topic over muziek op de Dune. Precies waar ik ook mee bezig ben. Zelf volg ik de volgende structuur (eigenlijk dezelfde zoals iTunes dat ook doet):

Base
- Subdirectory per Artiest
     - Subdirectory per CD van die Artiest

Vervolgens heb ik dan per artiest een icon aangemaakt, deze in aai formaat. Dit omdat de lijst met artiesten nogal lang is en riwi gaf in het mymovies topic aan dat de schermopbouw met aai files sneller is dan met de andere formaten. Die icon voor de band heet altijd band.aai en staat dus in iedere subdirectory per Artiest.

Voor iedere cd heb ik dan ook een icon van de cover, die ik cover.jpg noem en in de directory van de cd zet, samen met de flac files.

Vervolgens heb ik dan in de rootdirectory een dune_folder.txt staan met de volgende inhoud:


use_icon_view=yes
num_cols=5
num_rows=2
paint_path_box=no
paint_help_line=no
all_children.use_icon_view=yes
all_children.num_cols=5
all_children.num_rows=2
all_children.system_files=*.jpg
all_children.paint_path_box=no
all_children.paint_help_line=no
direct_children.icon_path=band.aai
direct_children.system_files=band.aai
level2_children.icon_path=cover.jpg


Je ziet dat hier een aantal mogelijkheden hebt om voor alle subdirectories (all_children) in 1 keer een setting te doen, of alleen voor de eerst level subdirectories (direct_children, de directories met de artiesten namen) of voor de level2 subdirectories (de cd's van de artiesten in mijn geval, level2_children). Voor de iconen heb je met bovenstaande dune_folder.txt het hele verhaal geregeld en die hoef je dus enkel in de rootdirectory te zetten, niet in alle subdirectories.

Helaas werd ik daarna wat meer veeleisend. Het standaard gedrag met de bovenstaande dune_folder.txt is dat je plaatjes van de artiesten krijgt, vergelijkbaar met de screenshot hier een paar posts boven. Je klikt dan enter op een artiest en dan krijg je de iconen van de cd's te zien. Vervolgens klik je op een cd en dan krijg je een lijstje van de flacs (of wavs) te zien. Dat laatste wilde ik echter niet. Ik wil dat als je op de icon van een cd klikte dat de cd (lijst van flac's) werden afgespeeld. Dit kan je wel doen door op play te drukken als het plaatje van de cd geselecteerd staat, maar ik wilde dat dus gewoon onder de enter toets hebben.

Stap 1 hiervoor was het aanmaken van m3u, playlists voor iedere cd. Hiervoor gebruik ik het programma Playlist Creator. Hiermee selecteer je gewoon iedere directory met flacs en dan maakt het een m3u file aan voor de lijst van flacs/wavs in die directory.

Vervolgens kan je in de dune_folder.txt regelen dat de playlist de standaard optie is voor die directory, dit doe je door het volgende te specificeren. Stel je playlist heet playlist.m3u, dan voeg je de volgende regel toe in dune_folder.txt:


media_url=playlist.m3u


Het grote nadeel van media_url is dat die blijkbaar niet werkt in combinatie met de subdirectoryverwijzingen, dus


level2_children.media_url=playlist.m3u


werkt dus niet. Wat dus helaas betekent dat ik nu in iedere directory voor een cd een dune_folder.txt met daarin het volgende het moeten plaatsen:


icon_path=cover.jpg
media_url=playlist.m3u


En dan start de muziek dus gelijk zodra je op de icon van een cd klikt.

Ziet er goed uit!

Ik krijg alleen een foutmelding van de playlist dus daar moet ik eens in gaan duiken.
Nu dus per artiest en per cd nog een cover gaan downloaden. Zijn hier ook handige tools voor?

Tobas

Natuurlijk, check eens Dune explorer of lees je een beetje in op deze site :

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1400484//



Tobas

fugazi_2009

Een nieuwe uitdaging. Intussen al mijn CD's geript en op de Dune gezet. Dan kom je dus achter dat er altijd een pauze zit tussen het afspelen van 2 flacs. Niet zo heel erg bij een normale cd, maar bij een CD van een live concert redelijk irritant (zeker als je into symphonic rock bent).

Oplossing is in zoverre eenvoudig dat ik EAC gewoon een flac van de hele cd laat maken. Vervolgens maakt EAC dan ook een cue file aan zodat je weet vanaf welk punt de verschillende tracks beginnen. Nu zou het wel aardig zijn als de Dune dit op een of andere manier zou begrijpen zodat ik toch naar de verschillende nummers in de single flac file kan springen. Iemand dit al opgelost, of wil ik nu teveel?

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

meijerg

Roeland zei:

Plaats in elke submap een txt bestand met de naam "dune_folder.txt" (copy paste in alle mappen wel zo makkelijk

ik probeer dit  in verkenner maar tot nu toe lukt dit niet
kopieren > alles selecteren .. plakken ,en er word maar een map aangepast

wie weet hier raad

gert

davey80

Dit ziet er zeer mooi uit, dus wilde ik het ook gaan creeeren, helaas, ik krijg wel de frames te zien maar niet de afbeeldingen, onder die frames scrolt dan zo'n beetje de tekst voorbij van artiest-album.

ik heb de dune_folder.txt aangepast op folder.aai ipv .jpg en de afbeeldingen met het speciale tooltje ervoor gewijzigd. helaas ik krijg het vooralsnog niet gedaan.

dit is een projectje voor mijn DTS folder, ik heb de meest recente beta firmware, van een week geleden.
deze dts folder heb ik dus met een snelkoppeling naar MAINmenu geplaatst, hierbij zou ik dus in het mainmenu ook een mooie DTS afbeelding als icoon willen plaatsen, heeft iem. dit al eerder gedaan?

fugazi_2009

Quote from: davey80 on September 24, 2010, 11:34:18
Dit ziet er zeer mooi uit, dus wilde ik het ook gaan creeeren, helaas, ik krijg wel de frames te zien maar niet de afbeeldingen, onder die frames scrolt dan zo'n beetje de tekst voorbij van artiest-album.

ik heb de dune_folder.txt aangepast op folder.aai ipv .jpg en de afbeeldingen met het speciale tooltje ervoor gewijzigd. helaas ik krijg het vooralsnog niet gedaan.

dit is een projectje voor mijn DTS folder, ik heb de meest recente beta firmware, van een week geleden.
deze dts folder heb ik dus met een snelkoppeling naar MAINmenu geplaatst, hierbij zou ik dus in het mainmenu ook een mooie DTS afbeelding als icoon willen plaatsen, heeft iem. dit al eerder gedaan?

Zo'n alternatieve icoon voor een folder waarvan je een shortcut op home hebt gezet heb ik ook nog niet voor elkaar. Hij laat bij mij gewoon het standaard folder icoontje zien op de homepage
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

GPO

Quote from: Tobas on May  6, 2010, 13:25:48
Natuurlijk, check eens Dune explorer of lees je een beetje in op deze site :

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1400484//



Tobas

Ik wil mijn albums ook zo mooi gerangschikt hebben als op dit plaatje. Heeft iemand toevallig hiervan de dune_folder.txt?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

franks

verplaatst

maximus79

Ik heb nu allemaal blu-ray covers bij mijn blu-rays staan maar de namen staan er nog steeds onder hoe krijg ik dat weg?
en nog een ander vraagje, ik heb nu een paar netwerk schijven en mappen met blu-rays daarin. Is het mogelijk om dit samen te voegen op de dune? Dus dat ik 1 map open op de dune en al mijn films zie.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

WilcoD

Beetje een oud topic  :worship:

Maar is er al iets van een music jukebox voor de Dune spelers?


frankp

@maximus79
1) In de dune_folder.txt de volgende regel toevoegen: paint_captions=no
2) Gebruik Yadis, daarmee kan je meerdere locaties aangeven waar je media staan.

@WilcoD
Musicnizer (niet gratis btw)

maximus79

Quote from: frankp on June 23, 2011, 08:02:26
@maximus79
1) In de dune_folder.txt de volgende regel toevoegen: paint_captions=no
2) Gebruik Yadis, daarmee kan je meerdere locaties aangeven waar je media staan.

@WilcoD
Musicnizer (niet gratis btw)

Dank je, ik heb inmiddels yadis in gebruik! ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

WilcoD

Quote from: frankp on June 23, 2011, 08:02:26
@WilcoD
Musicnizer (niet gratis btw)

En er is zeker geen gratis music jukebox te vinden?

frankp


treky22

Iemand die Musicnizer al heeft (de betaalde versie) ?
Zoja, werkt ie goed ?
Wat kost ie ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

B.J.

Quote from: treky22 on June 23, 2011, 15:22:38
Iemand die Musicnizer al heeft (de betaalde versie) ?
Zoja, werkt ie goed ?
Wat kost ie ?


Dat is niet zo heel moeilijk te achterhalen?  http://www.musicnizer.com/register.htm

maximus79

Met de trail versie van Musicnizer kun je gewoon je helemaal collectie exporteren naar de dune.  :devil:
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

denoontje

iemand dunex, moet iets hebben voor op de mac ;-)

denoontje

Gevonden dunex...
Leek eerst niet dat ie gedownload was, maar stond wel in de directory ...

Nu kijken of ik de scrapte plaatsjes en info op de dune krijg