HDI Dune Album Artwork Muziek of andere mediafiles

Started by Roeland, February 23, 2010, 18:06:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roeland

Ik post dit maar in een nieuw topic

Iedereen weet dat er een hoop verschillende software is voor artwork van films.
Meestal is dat software die een aantal stappen voor je doet in een andere schil van display.
bijv MyMovies, IDune 3.0, Dune Explorer, Tvixie en nog een paar betaalde.

Errug leuk allemaal alleen niet erg voor mij van toepassing, want de meeste films knikker ik toch weg na ik ze heb gekeken.
Vooral de Dune maakt dat wel handig met de "Pop up menu" knop en hoppa delete  :P

Wat mij na veel luisteren steeds meer verbaaste is dat de Dune zeer goed is in audio weergeven;
mp3, flac, wav. Het interesseert hem niet hij speelt gewoon alles af en in goede kwaliteit.
Hoe beter het formaat hoe beter de weergave, zonder schel, spits of hard te klinken zet hij een redelijk mooie 3d weergave neer.
Hoe beter je DAC, processor en de Dune valt al bijna niet meer te onderscheiden van je cd-speler.

Vanwege andere doeleinde rip ik mijn muziek het liefst op WAV met EAC.

Nu is het mogelijk om elke subfolder een afbeelding weer te laten geven, net zoals je je mappen in tegelformaat een andere afbeelding kunt toe wijzen.

Hoe werkt het?
In de hoofdmap bijv C:\Muziek\ plaats je een txt bestand met de naam "dune_folder.txt"
In dit Tekstbestand plaats je;
use_icon_view = yes
num_cols = 5
num_rows = 2
icon_top = 15
icon_bottom = 0
caption_font_size = small
text_bottom = 0

Plaats in elke submap een txt bestand met de naam "dune_folder.txt" (copy paste in alle mappen wel zo makkelijk)
Je plaats het Txt-bestandje in bijv; C:\Muziek\U2 - 18 singels\
Inhoud;
icon_path=Folder.jpg
use_icon_view=no

Via google zoek je het gewilde plaatje (maak het jezelf makkelijk zoek gelijk op jpg en formaat 300x300)
bijv "U2 18 singles" filetype:jpg imagesize:300x300
Sla het plaatje op als "folder.jpg"

Uiteraard kun je alle waarden wijzigen zoals je wilt.
Handige link met bronwaardes http://dune-hd.com/firmware/misc/dune_folder_howto.txt

Tip; maak een een extra map aan waarin je de media files plaatst
Bijv C:\Muziek\U2 - 18 singels\WAV\
of C:\Muziek\U2 - 18 singels\Flac\

Dit werkt natuurlijk ook met videofiles or whatever

Persoonlijk werkt dit voor mij ideaal, kan iig lekker zelf kiezen welk plaatje of grootte ik wil  O0

Roeland

plaatje zeggen iets meer, dus een voorbeeldje erbij  O0

Ik zou nog wel willen weten of je in het startscherm van de Dune ook een snelkoppeling naar een map kan plaatsen.

Roeland

Bovenstaande ook al opgelost.

"Pop up menu" knop in home scherm.
> Nieuwe Netwerk Directory

Daar vul je in

Type; SMB
Server; IP adres van je pc
Directory; Map naam zoals je de map hebt gedeeld (hoofdlettergevoelig)
Gebruiker; Bij geen beveiling; guest
Password; Bij geen beveiliging; niets invullen


Dirc

Hmm vreemd genoeg krijg ik geen image te zien als ik die dune_folder.txt toevoeg.
Moet dit op ALLE submappen zitten?

Ik heb zelfs het plaatje omgezet naar een AAI formaat met de tool

fugazi_2009

Ah, mooi eindelijk een topic over muziek op de Dune. Precies waar ik ook mee bezig ben. Zelf volg ik de volgende structuur (eigenlijk dezelfde zoals iTunes dat ook doet):

Base
- Subdirectory per Artiest
     - Subdirectory per CD van die Artiest

Vervolgens heb ik dan per artiest een icon aangemaakt, deze in aai formaat. Dit omdat de lijst met artiesten nogal lang is en riwi gaf in het mymovies topic aan dat de schermopbouw met aai files sneller is dan met de andere formaten. Die icon voor de band heet altijd band.aai en staat dus in iedere subdirectory per Artiest.

Voor iedere cd heb ik dan ook een icon van de cover, die ik cover.jpg noem en in de directory van de cd zet, samen met de flac files.

Vervolgens heb ik dan in de rootdirectory een dune_folder.txt staan met de volgende inhoud:


use_icon_view=yes
num_cols=5
num_rows=2
paint_path_box=no
paint_help_line=no
all_children.use_icon_view=yes
all_children.num_cols=5
all_children.num_rows=2
all_children.system_files=*.jpg
all_children.paint_path_box=no
all_children.paint_help_line=no
direct_children.icon_path=band.aai
direct_children.system_files=band.aai
level2_children.icon_path=cover.jpg


Je ziet dat hier een aantal mogelijkheden hebt om voor alle subdirectories (all_children) in 1 keer een setting te doen, of alleen voor de eerst level subdirectories (direct_children, de directories met de artiesten namen) of voor de level2 subdirectories (de cd's van de artiesten in mijn geval, level2_children). Voor de iconen heb je met bovenstaande dune_folder.txt het hele verhaal geregeld en die hoef je dus enkel in de rootdirectory te zetten, niet in alle subdirectories.

Helaas werd ik daarna wat meer veeleisend. Het standaard gedrag met de bovenstaande dune_folder.txt is dat je plaatjes van de artiesten krijgt, vergelijkbaar met de screenshot hier een paar posts boven. Je klikt dan enter op een artiest en dan krijg je de iconen van de cd's te zien. Vervolgens klik je op een cd en dan krijg je een lijstje van de flacs (of wavs) te zien. Dat laatste wilde ik echter niet. Ik wil dat als je op de icon van een cd klikte dat de cd (lijst van flac's) werden afgespeeld. Dit kan je wel doen door op play te drukken als het plaatje van de cd geselecteerd staat, maar ik wilde dat dus gewoon onder de enter toets hebben.

Stap 1 hiervoor was het aanmaken van m3u, playlists voor iedere cd. Hiervoor gebruik ik het programma Playlist Creator. Hiermee selecteer je gewoon iedere directory met flacs en dan maakt het een m3u file aan voor de lijst van flacs/wavs in die directory.

Vervolgens kan je in de dune_folder.txt regelen dat de playlist de standaard optie is voor die directory, dit doe je door het volgende te specificeren. Stel je playlist heet playlist.m3u, dan voeg je de volgende regel toe in dune_folder.txt:


media_url=playlist.m3u


Het grote nadeel van media_url is dat die blijkbaar niet werkt in combinatie met de subdirectoryverwijzingen, dus


level2_children.media_url=playlist.m3u


werkt dus niet. Wat dus helaas betekent dat ik nu in iedere directory voor een cd een dune_folder.txt met daarin het volgende het moeten plaatsen:


icon_path=cover.jpg
media_url=playlist.m3u


En dan start de muziek dus gelijk zodra je op de icon van een cd klikt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Dirc

Vreemd.

Ik heb op de Dune in de interne harddisk alle films op de root staan (dus niet in /FILMS) ofzo.
In dezelfde root staat een dune_folder.txt met deze inhoud:

Quote
use_icon_view=yes
num_cols=5
num_rows=2
paint_path_box=no
paint_help_line=no
all_children.use_icon_view=yes
all_children.num_cols=5
all_children.num_rows=2
all_children.system_files=*.jpg
all_children.paint_path_box=no
all_children.paint_help_line=no
direct_children.icon_path=cover.jpg
direct_children.system_files=band.aai
level2_children.icon_path=cover.jpg

De eerste submap (2012 1080p) staat een plaatje 'cover.jpg'. Als ik naar de root ga van die disk zie ik inderdaad 5 kolommen en 2 rijen, maar geen enkele cover?

Moet ik iets in de settings omzetten ofzo?

fugazi_2009

Als die in 2012 de enige cover.jpg is zou je het net getroffen kunnen hebben dat de dune die jpg niet wil laten zien. Ik had op zeker moment zo'n 50 artiesten er op gezet, ieder met een band.jpg (dat was voor riwi mij het aai verhaal vertelde). En van die 50 liet die er ook van 2 het icoon niet zien. Dus blijkbaar is de Dune een beetje picky wat betreft jpg. Dat zou je dus even kunnen testen door hem naar aai om te zetten (en dan natuurlijk even je dune_folder.txt aan te passen).

Waar je tevens rekening mee moet houden is dat wanneer je een wijziging in de dune_folder.txt maakt, dat je daarna de Dune opnieuw moet opstarten anders houdt die de oude versie gecached.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Dirc

aai ha dik geprobeerd met de converter.

restarten als in standby en uit standby of helemaal uit?

Dirc

ook deze lijkt nog niet te werken:

Quoteall_children.system_files=*.jpg

Ik zie nog vrolijk jpg files in de child mappen.

trouwens vraag ik me af wat hij cached dan als ik wel het aantal rijen zie veranderen.

fugazi_2009

Goede vraag. Ik gebruik de standby niet, dus bij mij gaat hij dan altijd helemaal uit en weer aan.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Oh, en heb je wel al de laatste firmware erop gezet?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Dirc

Maar als ie standby staat is de schijf nog wel beschikbaar.
Zojuist helemaal uit gezet en ik zie nog steeds geen plaatje.

Zou hij het alleen doen als er in alle submappen een cover.jpg staat?

Firmware is 091023_1444. Was dat niet de laatste (niet-beta)?

fugazi_2009

Ah, dat is het probleem dan. Een hoop van de dingen met de all_children e.d. zijn pas in de beta firmware's erbij gekomen. In jouw geval zou je dan een dune_folder.txt in ieder subfolder moeten zetten. Of gewoon de laatste beta firmware er op. Volgens mij zetten de heavy dune gebruikers hier op het forum die ook meestal er gelijk op.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Dirc

downloading :)
Preparing for upgrade
Checking firmware file
Updating flash memory

Upgrade succeeded.
RESTARTING...

Dirc


fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Dirc

Zo even wat covertjes erin getjopt, maar hij is inderdaad niet snel met jpg's.
Betekend alles dllen en aai van maken denk ik maar.

fugazi_2009

Ach ja, die aai files zijn wel een stuk groter. Maar ruimte genoeg toch?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Dirc

precies. aai hoeft ie natuurlijk niet te decoderen oid.
Acht is nu aai en werkt perfect. 1080p MKV'tjes werken prima en ik kan er met de nieuwe beta firmware ook spoelen in mkv's.

Dirc

Op het moment ziet het er zo uit hier. Helaas geen movie info, maar aan de andere kant ook geen programma's die ik steeds draaien moet om hem up to date te houden.

Het enige wat ik afvraag is of ik meerdere harde schijven kan zien in 1 overzicht, of moet ik alle schijven een indeling meegeven.















fugazi_2009

Dan moet je waarschijnlijk playlists gaan maken en dan in de playlist naar de netwerklocatie van de andere disk verwijzen
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Dirc


fugazi_2009

Quote from: Dirc I on April 21, 2010, 15:04:07
hmm en die moet je steeds updaten :(

Ah, je gaat losse discs wisselen of zo? Ja, dan is dat niet zo handige oplossing. Of is het omdat het 'aanbod' nog steeds groeit. Dan wordt de playlist inderdaad steeds langer en moet je die bijwerken ja. Tenzij je dat zelf automatiseert.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Dirc

nee maar wellicht 1 disc voor muziek en 1 voor dvd en 1 voor HD en dan zou ik die graag zien met de icoontjes zoals op de screens.

fugazi_2009

Quote from: Dirc I on April 21, 2010, 15:08:23
nee maar wellicht 1 disc voor muziek en 1 voor dvd en 1 voor HD en dan zou ik die graag zien met de icoontjes zoals op de screens.

Hmm, ja ik snap het. Zou het zo niet direct weten, daar heb ik nog niet echt mee gespeeld. Zovel content heb ik niet dat het niet enkel op de interne disc past. Ik gebruik hem namelijk enkel voor muziek, dus dan gaat het niet zo hard met de ruimte.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one