Finishing of the Gydinels

Started by dddac, August 29, 2003, 10:43:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Linn heeft ook een paar leuke demo disks...

dddac

Ken ik !! prachtig spul, heb er diverse......

ze hebben veel in de aanbieding op het moment. Ook hebben ze nu meer en meer SACD :)

Sullivan

Mooi he, Rebecca Pidgeon (SACD) :o.

mvg,
Frank

Arno P

Of...Oscar Peterson... "we get request" heeeel oud maar mooi open opgenomen...

Maar alez dit is helaas off-topic...terug naar de filters.. ;)

bounce

 ;)Hoi , ik las pas nog over het Philips CD-2 pro loopwerk . schitterend ding overgens . alles is los te leveren , display , clamp etc.
ook met iS2 uitgang . is een link naar een nederlandsche leverancier op het web . ik zal hem wel even doorpasen .



dddac

Ha Paul!

goed idee, ik zat er al een tijdje over te denken, of een directe oplossing (dus GEEN SPDIF) niet wat zou zijn. Laat maar komen die link !

mvg
doede


Arno P

Potverdorie...ik dacht dat de kans voorbij was...geweldig.... ;D :o

bagdadbounce

  :-\ Hoi Doede , het was me eerlijk gezegt nog niet opgevallen dat je de C12 had omgepoold +<>-
( helemaal geen nadelige effecten ?? , dit word nogal eens kritisch benaderd ! )

Ga je de topkastjes dan óók nog actief zetten ? zéér benieuwd eerlijk waar of dit wel een verbetering zal opleveren .
Paul

dddac

Quote from: bagdadbounce on September  7, 2003, 12:35:50
 :-\ Hoi Doede , het was me eerlijk gezegt nog niet opgevallen dat je de C12 had omgepoold +<>-
( helemaal geen nadelige effecten ?? , dit word nogal eens kritisch benaderd ! )

Ga je de topkastjes dan óók nog actief zetten ? zéér benieuwd eerlijk waar of dit wel een verbetering zal opleveren .
Paul


Ik was zelf ook sceptisch :-\, maar de extra spoel geeft ook fasedraaing, dus je moet haast wel en ik heb werkelijk niets nadelig in het impulsgedrag of sterobeeld kunnen ontdekken. En any way het totale beeld wordt wel degelijk mooier, omdat de freq response duidelijk beter in balans is.....

Dat van dat aktieve is voor mij een open mind zaak..... wil het in ieder geval proberen. Er zitten nu 2 vette spoelen in serie met de C79. Als je nagaat dat er extreem dure spoelen gemaakt en gekocht worden omdat het ZOVEELLL beter is, hoe moet dat dan wel niet worden ZONDER spoel ??? dat is de brandende vraag die mij drijft  :)

mvg
doede

Sherwin

Beste Doede,

Dat actieve gebeuren he.. ging jij dat aansturen met een hypex ofzo?

Mvgr, Sherwin

Arno P

Zonder spoel......geloof me...zo heeft het moeten zijn....

Bij mij zit na jaren LS ontwerpen uiteindelijk elke woofer rechtstreeks aan zijn eigen eindtrap en wordt aan de ingang met tweede order afgefilterd.

Voor mid hoog ook weer een versteker die 2 ESL panelen aanstuurd, maar hier kon ik niet ontkomen om 1 pool van het filter bij de ESL te voegen in de vorm van een hele grote polypropyleen condensator. De rest van de filtering (2de orde) gebeurd dan ook weer aan de ingang van de ESL versterkers..

De spoelen e.d. liggen op het schap en enkele zijn verwerkt in dynamische surround luidsprekers (Vifa dome, visaton magnetostaat (>7kHz) en een mid/woofer 13cm van Vifa)... ;D

dddac

Quote from: Sherwin on September  7, 2003, 12:59:04
Beste Doede,

Dat actieve gebeuren he.. ging jij dat aansturen met een hypex ofzo?

Mvgr, Sherwin

ALLEEN de subwoofer heeft een Thomessen subwoofer module. De andere speakers worden met "audiphiele" versterkers aangestuurd. In mijn geval een SE 300B buizenbak en de TUMOS. Een klasse A Mosfet versterker, zonder tegenkoppeling (klinkt als een buizenbak, zie mijn Site... www.dddac.de)

Voor de FULL active version heb ik dus nog een amp nodig voor de C79. Een buizenbak of een TUMOS bv....

mvg

doede

dddac

Quote from: Arno P on September  7, 2003, 13:00:07
Zonder spoel......geloof me...zo heeft het moeten zijn....

Bij mij zit na jaren LS ontwerpen uiteindelijk elke woofer rechtstreeks aan zijn eigen eindtrap en wordt aan de ingang met tweede order afgefilterd.


Hi Arno,

bemoedigende woorden !!!!!   :D
Nu nog die extra amp  :-\ :-\ :-\

mvg
doede

Arno P

Gewoon in fazes blijven denken en werken....maar zorgen dat elke stap de beste is...zo bouwt het automatisch op tot iets wat veel vrouwen belachlijk vinden....totdat ze met de ogen dicht 'savonds een mooie opname hebben gehoord.... ;)

bagdadbounce

#115
 ;) Hoi Doede , de extra amp ............ voor de C12 en C79 apart ? dus 4 extra ampjes ? mijn hemel .
Een 2A3 SE is wat ondermaats , een 300B komt in de richting , een 211 zou zubliem zijn denk ik .
waar begin je aan ? haha , je mag me rimlock bakkies wel lenen hoor .

Arno P

Of........een hele party EL84....ziet mooi uit... ;D

dddac

Quote from: bagdadbounce on September  7, 2003, 13:49:40
;) Hoi Doede , de extra amp ............ voor de C12 en C79 apart ? dus 4 extra ampjes ? mijn hemel .
Een 2A3 SE is wat ondermaats , een 300B komt in de richting , een 211 zou zubliem zijn denk ik .
waar begin je aan ? haha , je mag me rimlock bakkies wel lenen hoor .

Gelukkig maar 2 extra.... alleen voor de C79. De C12 heeft dan de SE300B bakkies.

Die Rimlocks houd ik me wel aanbevolen hoor !! Kunnen we best een keer uitpoberen :D

mvg
doede

bagdadbounce

EL84 SE in triode klinkt ondanks het zeer geringe uitgangsvermogen waanzinnig goed .
Ik denk dan meer aan een PP bakkie , uiteraard de el84's in triodemode . 5 WATTjes
8) Cool

bagdadbounce

Goede nieuws = de rimlockies klinken fabelachtig goed in mid en hoog . is DC gekoppeld middels mijn " BAN DE KOPPEL C " methode , haha

Voor jouw staan ze altijd ter beschikking Doede !! ;)


bagdadbounce

dat werkt dus niet met die attachments
:(

Bart_M


Gydotron

Hoi Doede,

Ik breng zeker Ward zijn PP versterkers mee, juweeltjes die met gemak 50 watt neerzetten en amorf geweld aan de uitgang hebben. Dus weet je weer wat doen, trouwens ik heb nog een 15 watt klasse A versterker staan, die breng ik ook mee en die mag je gerust wat langer houden.

Groetjes Gydotron

bagdadbounce