ITC Kiest voor nieuwe mainboards in Systemen

Started by J.A.F._Doorhof, January 17, 2002, 06:39:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Omdat de service van ABIT achteruit rent en de kwaliteit stabiel blijft, terwijl andere merken met snellere en betere borden op de markt komt, hebben we besloten om ABIT uit onze standaard systemen te halen.

Nogmaals, niet omdat de boards kwalitief slecht zijn, het is puur een kwestie dat MSI een betere service voor ons geeft met een gelijkwaardige kwaliteit en snelheid.

Tevens heeft MSI op dit moment al de nieuwe technieken als Fuzzy Logic en BIOS autoupdate via Internet.

Als laatste (klap op de vuurpijl) kunnen we door ons toetreden tot de Quality Partner group de MSI boarden voor een mooiere prijs aanbieden aan U dan Abit ooit mogelijk had gemaakt.

U vindt de nieuwe prijslijsten op onze internet site.
www.itccomp.nl

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
ITC
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Chief

Ik ben benieuwd. Aan de ene kant jammer aangezien Abit over het algemeen nette en leuk geprijsde bordjes maakt. Ik maak nog steeds met plezier gebruik van mijn BX6 rev 2.0 slot 1 bord van nu al bijna 3 jaar oud. Komt ook bij ITC weg.  ;)

Bovendien draai ik met dat bord nu al meer dan een half jaar op 133 MHz, wat in feite 33% boven zijn specificaties is. Geheugen en CPU ondersteunen wel 133 MHz, maar de BX-chipset op het bord officieel niet. Toch geeft het bordje geen krimp. De Windows die ik erop heb staat er al sinds een paar dagen nadat ik de PC heb gekocht, erop en tussentijds geen format C:  ;D

Dat kan aan mijn exemplaar liggen of aan de superstabiele BX-chipset, maar het toont naar mijn idee ook aan dat Abit een goed merk is. Maar service en garantie-afhandeling zijn natuurlijk ook belangrijk, al hoop je er nooit gebruik van te hoeven maken.

Om een lang verhaal kort te maken, veel succes met de andere moederbord merken en ik hoop dat Abit hier iets van leert. ITC zal vast niet de enige zijn die een overstap heeft overwogen.

Mzzl, Chief

J.A.F._Doorhof

#2
ITC is zeker niet de enige.
Er zijn zelfs al leveranciers die ABIT niet meer leveren.

Ter informatie.
De borden van MSI die we hebben gekozen voor onze PIV systemen hebben een paar HELE leuke tweakers gadgets, die ABIT niet heeft (zie boven) zoals Fuzzy logic.

ABIT is een PERFECT merk qua borden en prestaties, en was tot een paar maanden geleden altijd cutting edge. Maar de laatste tijd staan ze een beetje stil en rennen ze een beetje achter de feiten aan. En op dit moment worden ze dan ook gepasseerd door oa MSI en Epox welke op dit moment de beste boards zijn die je kan kopen (samen met Supermicro).

Het is echter normaal in de computer branche dat merken verdwijnen, kijk naar 3DFX ooit leverancier van de ALLERbeste videokaarten en iedereen dacht dat dat imperium NOOIT ten val zou komen, 3DFX is ondertussen failliet.

Of wat dacht je van ATI, ooit standaard in ALLE laptops van naam en in bijna alle all-in-one mainboards, nu hebben ze prachtige producten maar instabiele drivers, en moeten ze hard werken om weer terug te komen.

Verslagen door een merk waar ik het persoonlijk NOOIT van had gedacht, maar dat ondertussen een moordgreep heeft op de gehele markt van X-Box tot laptop tot games PC NVIDIA.

Tja,
De computerwereld is een vreemde wereld.
Daarom vindt ik het als leverancier zeer belangrijk om tijdig om te switchen naar een ander merk. De mensen die we nu nog ABIT hebben verkocht hebben een perfecte machine, met een zeer goed/stabiel en snel board. Als we nog 2 maanden gewacht hadden dan had ik mischien het gevoel gehad dat de switch oneerlijk was geweest voor de oude klanten. Op dit moment kunnen beide klanten MEER dan tevreden zijn.

MSI en ABIT zijn OP DIT MOMENT gelijk in kwaliteit. De toekomst zal het leren.

ABIT wordt trouwens nog steeds door ons geleverd, en de klant kan zonder problemen kiezen voor ABIT mainboards in zijn/haar systemen (net als alle andere merken).

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
ITC
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"