nieuwe Onkyo 9-kanaals eindversterker PA-MC5500

Started by Marcel_T., February 19, 2010, 11:42:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nooff

Yep! Ik denk overigens dat de MC5500 zo'n 120 a 130W per kanaal aanstuurt indien 5 kanaals. Als je 9 kanaals gaat aansturen dan blijft er maar weinig over.

sr7000

Voor de liefhebber: deze maand worden er in het Duitse blad audio ook een aantal surround voor en eind combi's getest. Onder andere van Onkyo, Arcam Marantz en Rotel. Deze eindversterker was ten tijde van de test trouwens nog niet beschikbaar. Wel leuk leesvoer.

Nooff

Quote from: sr7000 on March  2, 2010, 19:20:22
Voor de liefhebber: deze maand worden er in het Duitse blad audio ook een aantal surround voor en eind combi's getest. Onder andere van Onkyo, Arcam Marantz en Rotel. Deze eindversterker was ten tijde van de test trouwens nog niet beschikbaar. Wel leuk leesvoer.
Gezien. Wat me opviel is dat het testmodel van Onkyo DTS HD-MA niet goed decodeerde en dat zowel de Marantz als de Onkyo op stereo niet echt hoge ogen gooien.

Davey

Ik dacht dat juist de Marantz naast surround ook om z'n stereoweergave geroemd werd. Wat ik destijd gelezen had over de 886 en de 8003 was dat het verschil en aangezien stereo niet belangrijk is voor mij was de keuze makkelijk gemaakt.

daxie

Quote from: Davey on March  2, 2010, 20:06:18
Ik dacht dat juist de Marantz naast surround ook om z'n stereoweergave geroemd werd. Wat ik destijd gelezen had over de 886 en de 8003 was dat het verschil en aangezien stereo niet belangrijk is voor mij was de keuze makkelijk gemaakt.

same here... (maar de keuze was dan omgekeerd :p)

Nooff

Quote from: Davey on March  2, 2010, 20:06:18
Ik dacht dat juist de Marantz naast surround ook om z'n stereoweergave geroemd werd. Wat ik destijd gelezen had over de 886 en de 8003 was dat het verschil en aangezien stereo niet belangrijk is voor mij was de keuze makkelijk gemaakt.
Nou ja, ze kregen allebei in ieder geval minpunten op stereo weergave.  :huh2: Dat DTS HD-MA op de Onkyo minder was lijkt me wel op te lossen via firmware, dus ik denk dat ze vrijwel gelijkwaardig zijn aan elkaar. Van de Onkyo mag je verwachten dat deze met HT wat beter is, aangezien de Marantz een aantal beperkingen heeft en alles omzet naar een andere frequentie (zoals ik gelezen heb) en wat ouder is. Daarnaast is de Marantz gewoon "te duur" aangezien ze de prijs ook nog eens omhoog gegooid hebben naar € 2995,-  :wacko:

daxie

Quote from: Nooff on March  2, 2010, 20:24:11
Daarnaast is de Marantz gewoon "te duur" aangezien ze de prijs ook nog eens omhoog gegooid hebben naar € 2995,-  :wacko:

gewoon niet kopen aan die prijs dus ;)

Davey

Quote from: Nooff on March  2, 2010, 20:24:11
Dat DTS HD-MA op de Onkyo minder was lijkt me wel op te lossen via firmware

Dat is wel iets wat ik mis bij Onkyo (en andere fabrikanten) qua service. Ik zien op de site van Onkyo heel weinig firmware updates en van de 886 heb ik er nog nooit 1 gezien. Ik zou graag van Onkyo horen als klant zijnde wanneer er een firmware update beschikbaar is en wat deze dan verbeterd. Waarom ze dat niet doen is mij een raadsel want op het AVS forum is te lezen dat er best wel wat updates zijn.

RvD

Dit is opgelost bij de PR-SC5507 die kan tenminste de firmware updaten via internet. Bij de 886 moet dit b.v. via CE repair wat niet echt handig is.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Davey

Dat het via met de 5507 via internet kan is wel makkelijk. Op zich heb ik er geen moeite mee om naar Mijdrecht te rijden en dat CE ze erop zet. Het vervelende is dat ik niet weet of er updates zijn.

Fox

kijk eens op het AVS forum.

1.04 is de laatste voor de 886.

Er is ook een 1.05, maar die heeft alleen taal correcties (Italiaans/Spaans) in de menu's.

Een geweldig apparaat voor minder dan de helft dan de Maratz  :devil:

muzikant

Quote from: Fox on March  3, 2010, 12:51:37
kijk eens op het AVS forum.

1.04 is de laatste voor de 886.

Er is ook een 1.05, maar die heeft alleen taal correcties (Italiaans/Spaans) in de menu's.

Een geweldig apparaat voor minder dan de helft dan de Maratz  :devil:
wie heeft deze 1.04 er al opgezet en hoe kan men deze zonder problemen installeren?

Davey

Quote from: muzikant on March  3, 2010, 18:32:06
wie heeft deze 1.04 er al opgezet en hoe kan men deze zonder problemen installeren?

Precies wat ik bedoel. Super van AVS dat ze dit doen maar ik verwacht dit eigenlijk van de fabrikant als je begrijpt wat ik bedoel.

De versie die er bij mij opstaat is Main Version 87 1.05/09116A en ik heb 'm nu een krap jaar

muzikant

Quote from: Davey on March  3, 2010, 19:06:07
Precies wat ik bedoel. Super van AVS dat ze dit doen maar ik verwacht dit eigenlijk van de fabrikant als je begrijpt wat ik bedoel.

De versie die er bij mij opstaat is Main Version 87 1.05/09116A en ik heb 'm nu een krap jaar
hoe zet men deze zonder problemen erop?

Davey

Quote from: muzikant on March  4, 2010, 13:20:19
hoe zet men deze zonder problemen erop?

Ik heb geen idee want bij mij stond dit er op toen ik de processor kocht een maand of 10 geleden

flakkees

ik speel hier inmiddels een half jaar met een 10 jaar oude  PA-MC5500 en die doet prima zijn ding en word niet eens handwarm .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Trabuca

Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

flakkees

Quote from: Trabuca on February  9, 2022, 11:21:58
Het topic is dan ook bijna 12 jaar oud :)
kun je na gaan wat een top ding het is  :D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

morca

Quote from: jacobhue on February  9, 2022, 07:05:09
Ik heb zojuist de AV8003 en de MM8003-combi gekocht, ja ik ben terug, maar ik ben ontmoedigd dat het maar 8 kanalen heeft en ik geen 7.1 heb met bi-amped fronten.. in ieder geval hallo jij kan niet alles hebben, de Marantz Combi heeft zich momenteel ruimschoots bewezen, dat mogen de onkyo's vooralsnog eerst doen.

Over het algemeen is de zeer goede kwaliteit van Marantz altijd een stuk hoger dan de Onkyo's en ik verwacht geen speciale gevallen, maar het grootste contrast zal in de pre/ace zitten, niet in de resultaatfasen.
Mijn av 8003 staat klaar voor de vuilnis.kapot
Arcam is mijn nieuwe weg
Kost bijna 1/3 van de AV 8003 nieuw,maar klinkt 3 keer beter.
Goeie koop imo.