Storing op scart ingang

Started by Don_Paul, August 28, 2003, 17:03:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Don_Paul

Gisteravond heb ik het eerste deel van LOTR-TTT in mijn DVD speler gegooid. Na een minuut of vijf viel me op dat het beeld nogal flikkerde, en af en toe liepen er lijnen over het beeld. Dit begon me zo te storen dat ik eerst maar eens naar de oorzaak op zoek gegaan ben.

Allereerst de scartkabel van DVD eerst eens direct in de TV gestoken; vanwege het gemak liep deze nu nog via de receiver. Geen effect, zelfde storingen. Toen de scartkabel vervangen, geen effect.

Ik dacht aan een storing door een ander apparaat. Meubel van de wand, en eerst maar eens een voor een de apparaten uitschakelen.

De Marmitek videotransmitter was het niet. Voeding van de hub ook niet. Humax 5400 uitgezet, Dreambox uit, Xbox stond al uit, had allemaal geen effect. Receiver uit leverde ook niets op. Stroomkabels rechtleggen, scheiden van kabels, niets loste dit op.  Zou de DVD speler kapot zijn? Maar hij is net nieuw, en twee weken geleden deed hij het nog prima!

Uiteindelijk kwam ik erachter: de scartingang van de TV (Sony) werkte niet goed, twee scartkabels verwisseld en alles liep weer zonder problemen... tenminste, op de tweede ingang, de eerste geeft dus nog steeds storing. Er zal wel een soldeerpuntje loszitten oid. Omdat de monitor-uitgang van mijn receiver (S-Video) stoorde met de scart-uitgang (signalen worden gedeeld, en als ik dan op de volume druk  komt er 5 seconden een volume-balkje op het scherm waardoor de synchronisatie wegviel) had ik scart-aansluitingen zitten verwisselen.

Moraal: je moet het niet te moeilijk zoeken - ik had gewoon vanaf de kabel terug moeten werken, dan had ik het probleem binnen een minuut gevonden.

Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360