Inspelen speakers

Started by webster, August 28, 2003, 16:30:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

webster

Hoi,

Heb zojuist een stel B&W 604S3 speakers gekocht.
Ben er tot nu toe heel tevreden mee.  ;D

Op dit forum wordt regelmatig het inspelen van speakers genoemd.

Is dat een kwestie van ze de eerste tijd gewoon veel gebruiken? Telt hierbij het volume of alleen de tijd? (louder=better of longer=better?)

Nog andere dingen waar ik op moet letten?

mvg,
Arjan S.



J.A.F._Doorhof

Hi,

begin rustig (niet te hard).
Meestal helpt een nachtje op normaal volume inspelen al een heel eind.
Sommige speakers zijn pas na een paar weken goed ingespeeld.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Gewoon spelen, je hoeft niets bijzonders te doen. Als je het wilt versnellen zou je de speakers kunnen laten spelen als je weg bent.

webster

Ojee, dus ik moet vooral veel muziek draaien en dvd's kijken?

Dat moet dan maar...   ;)  ;D

patrick_vdb

It's a dirty job but somebody has to do it ;D

Idd gewoon laten spelen op "normaal" volume. B&W's vragen doorgaans redelijk wat inspeeltijd maar na een uur of 15 begint er zich toch al het een en ander te openbaren.

Mvrgr

Patrick

Major_Ton

:D Wat is het leven van een HT/audio liefhebber toch zwaar ;)

Eerst koop je twee 'pilaren' om je kamer me te bezetten en daarna moet je uren ernaar luisteren! En je hebt er nog plezier van ook...

Nou, ik ga wel weer mee kleren uitzoeken voor m'n vriendin  ::)

Anywayzzz. veel plezier van je aankoop!


Gr. Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

webster

Quote from: Major_Ton on August 28, 2003, 23:25:17
:D Wat is het leven van een HT/audio liefhebber toch zwaar ;)

Eerst koop je twee 'pilaren' om je kamer me te bezetten en daarna moet je uren ernaar luisteren! En je hebt er nog plezier van ook...

Vergeet niet het gesjouw dat je eraan hebt. Die krengen wegen 33Kg per stuk!  :P

Hertog_Martin

Heb mn B%W DM601's iets van 50-75 uur gedraaid..

Kan ik nog verandeirngen verwachten of zijn ze nu wel volledig ingespeeld?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

VlisChris

Daar zou ik toch geen grote verschillen meer in verwachten.
Persoonlijk heb ik mijn Mx2's ingespeeld voor zo'n 75 uur denk ik. Gewoon aanzetten en aanlaten als je wegbent. Zeker hetzelfde voor mijn centerspeaker. Aangezien ik niet zo krankzinnig veel films kijk zou het WEEEEEKEN gaan duren om ze normaal in te spelen. Dus gewoon muziekdvd opzetten en een paar dagen non-stop laten spelen. ;D. Hielp wel degelijk ;D.
Mvg,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Arno P

Bij de losse LS units moet je de speaker een uur of 4 op zo'n 30Hz een aardige slag laten maken zodat de ophanging wat losser is en de resonantiefrekwentie volgens spec klopt. Indien je kant en klare speakers koopt mag je ervan uitgaan dat dit reeds op een andere manier bij productie is gebeurd, maar om het zeker te weten, gewoon gaan gebruiken ze worden er alleen maar beter van...en...het is ook weer geen gereviseerde motor waar speciale olie in moet en die vervolgens voorzichtig dient te worden ingereden... ;)