Saving Private Ryan Sapphire Edition

Started by flash1982, February 16, 2010, 21:56:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Ik heb hem ook gedownload en de BD disk valt in de bus deze week hoop ik (US versie).
Ik vond de full rip download al wel mooi, maar niet spectaculair. Je ziet duidelijk mee detail dan de 2 DVD versies die ik heb. Ik denk dat ik met de disk zelf ook wel blij ga zijn. De 'look' net als bij minority Report is zodanig dat je niet een spectaculaire scherpte gaat krijgen. Ik heb bv bij Avatar dat het wel scherp is, maarja wat moet je er mee, 't is maar animatie allemaal. Geef mij maar Private Ryan, of Band of Brothers. :)

squeek

is ie nu al uit? ik dacht volgende woensdag pas.

en het beeld is normaal erg grijzig met regelmatig lichtbundels die in een "normale" film er niet inzitten. straks toch eens kijken  :) of ie te koop is.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

riwi

26/4 in EU en 4/5 in de US is de release datum

skank1

waar kan je die al preorderen met ned subs?
bevat die release dezelfde filmversie als de gewone uk bluray , en heeft deze ook lypsincproblemen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii


skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

riwi

Quote from: skank1 on April 29, 2010, 19:33:25
bij bol en play is toch niet de sapphire versie?

Volgens mij wordt 'sapphire edition' alleen in de US gebruikt, maar is de transfer verder identiek.

Net als met Gladiator, in de US heette die Sapphire en in de EU stond dat niet op het doosje.

celerontje

Wat heeft dat nou voor meerwaarde, behalve lelijke balkjes op de hoes? :baaa:

Het betekent net zoveel als ''Rated by your grondmother'' o.i.d. :P

Quote from: riwi on April 29, 2010, 19:42:29
Volgens mij wordt 'sapphire edition' alleen in de US gebruikt, maar is de transfer verder identiek.
Ook in Duitsland staat dat op de hoes.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

mart

Hoe dan ook allemaal.En ik weet ook wel dat deze film een antieke ''look'' heeft .En moet hebben zelfs!!.
Dan nog,toen ik die scene zag met dat blad waar de eerste druppels op vallen....Ehhh,neehoor niks voor mij :unhappy:.

Moet me verder maar helpen met de SD uitgave ;).

Een forumlid wordt van de week alvast heel gelukkig...want dan is ie foetsie :dry:.

squeek

is de audiotrack dan niet mindblowing??
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

celerontje

Ik snap de mensen niet die de BD wegdoen.
Beter zal deze film er niet uit gaan zien!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Quote from: celerontje on April 29, 2010, 22:34:01
Ik snap de mensen niet die de BD wegdoen.
Beter zal deze film er niet uit gaan zien!
Ik weet heel goed hoe de stijl van deze film is, ik vind grain totaal niet erg, maar deze film is zeer onscherp en dof. Ik vind de upgrade van DVD upscale naar Blu-ray in dit geval echt zeer mager, de film heeft geen 3D-look en ziet er flets en plat uit. Wellicht is deze film niet voor mij weggelegd, Band of Brothers is in ieder geval veel beter uitgevoerd.

skank1

Quote from: Nooff on April 30, 2010, 09:39:54
Ik weet heel goed hoe de stijl van deze film is, ik vind grain totaal niet erg, maar deze film is zeer onscherp en dof. Ik vind de upgrade van DVD upscale naar Blu-ray in dit geval echt zeer mager, de film heeft geen 3D-look en ziet er flets en plat uit. Wellicht is deze film niet voor mij weggelegd, Band of Brothers is in ieder geval veel beter uitgevoerd.

blijkbaar vind jij alle goeie dingen niet goed, en alle niet goede dingen , wel goed :)

grapje he :P

ik wil hem in elk geval zeker po bluray, topfilm !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

celerontje

Quote from: Nooff on April 30, 2010, 09:39:54
Ik weet heel goed hoe de stijl van deze film is, ik vind grain totaal niet erg, maar deze film is zeer onscherp en dof. Ik vind de upgrade van DVD upscale naar Blu-ray in dit geval echt zeer mager, de film heeft geen 3D-look en ziet er flets en plat uit. Wellicht is deze film niet voor mij weggelegd, Band of Brothers is in ieder geval veel beter uitgevoerd.
Maar dat is toch geen reden om als liefhebber van deze film de BD niet te nemen?
Je hebt 'm in de best mogelijke kwaliteit en met supergeluid!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

skank1

vergelijkende shots:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1240346

is toch duidelijk dat de blurayversie merkwaardig lichter is...
de dvd versie heeft precies meer een blauwe filter op zitten...
bovendien heb je veel meer detail in de zwarte delen in de blurayversie dan in de dvdversie waar het detail verloren gaat...
my opinion :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

bart_nl

Quote from: skank1 on May  2, 2010, 20:23:08
vergelijkende shots:
van de blu-ray t.o.v. een HDTV uitzending dus niet DVD. Gelukkig lijkt deze blu-ray wel prima beeldkwaliteit te hebben  :)

djm008

Erg goed. Maar dat was hij op VHS ook al ;).

stevefilmfreak54

citaat van DVD recensies:

"Over het algemeen ziet het beeld er erg scherp uit, terwijl er ook een paar momenten zijn dat het behoorlijk soft oogt. Ook hier geldt dat het een keuze is van de makers. Men heeft speciale lenzen gebruikt die een softe indruk geven en waardoor er overbelichting optreedt, zonder dat het beeld onscherp wordt. De achtergrond is soms erg onrustig en vreemd"

Hier ben ik trouwens mee eens, over het algemeen een steen goeie film, alleen paar stukjes overbelichting, zelfs mijn vrouw zag het. Apart maar niet helemaal storend, heb erger gezien en erover gelezen.
gr, Steve
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

svmnb

Pas een mail van bol gehad over een recall van Universal i.v.m. synch problemen.
Toch maar even omruilen dan.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::