Budget zelfbouw subwoofer

Started by XtrmB, February 16, 2010, 12:02:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

XtrmB

Dat er risico zit aan de 2ehands kopen snap ik heel goed maar hij deed het niet toen ik hem kreeg en daar had ik al vrede mee genomen.

Het ergste is nog dat ik mijn Hypex heb opgestuurd met de klacht dat deze het niet deed. Ik krijg hem terug met een notitie op de bon dat er niets mis was met de versterker en dat deze het perfect deed. Eenmaal aangesloten duurde het 10seconden en poef,.. Toch vreemd dat ik hem wegstuur terwijl die het niet doet en terug komt en gaat stuk. Ik heb alles hetzelfde aangesloten, tenslotte hoe moeilijk kan het zijn.. 2 speakerdraden en de stekker erin.
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

Interficior

Misschien is die speaker niet helemaal 100%?
Take it or lease it

XtrmB

En waar zou ik aan moeten denken als de speaker niet 100% is dat het een reden zou kunnen zijn dat er een condensator knalt? Speakers zaten nog nieuw in doos toen ik ze kreeg. OVerigens zou dit dan ook de eerste gebeurd moeten zijn toch? Speaker heeft ook een minuut of 2 rechtstreeks aan de "gewone" versterker gehangen om te zien of deze het nog deed, dan zou de versterker toch ook een klap moeten maken?
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

mr TC

Tja als je speakers het op een andere versterker wel goed doen is de kans het grootst dat het aan de Hypex ligt.
Een condensator klapt er niet zomaar uit dan heeft hij meestal een te hoge spanning gehad en daar zijn deze versterkers als het goed is tegen beveiligt.

Om helemaal zeker te zijn kan je de weerstand van de speakers meten, deze moet in de buurt liggen van de opgegeven waarden.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

XtrmB

Het antwoord vanuit hypex is dat het een defecte trafo kan zijn. Dat bij de eerste keer dat ik hem had hij in de beveiliging springt en de 2e keer de elco opblies.

Ik zal vanmiddag even een meting doen van de speaker.
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

XtrmB

YEAH.. Hij is weer binnen en doet het perfect.

Ik heb nog niets ingesteld maar de bass valt tegen wanneer ik op de bank zit maar als ik aan het buro zit hoor ik hem zeer prima. Lekker kloten dus aankomende dagen :D
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

sphere

Plaatsing is belangrijk met subs. Veel plezier  O0
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

yorkie13

mooi dat de Hypex weer werkt, blijft toch een raar verhaal

XtrmB

In eerste instantie schoot hij in de beveiliging. Dit kan door kortsluiting komen ontstaan door vervoer of iets dergelijks. Door deze zelfde kortsluiting is de elco gesprongen. Nu is main PCB en trafo vervangen.
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

hamond

#109
Quote from: RA SUBS on April 28, 2010, 15:18:43
mooi dat de Hypex weer werkt, blijft toch een raar verhaal

Het blijft idd vreemd........
Aan het vervoer/verpakking kan het niet gelegd hebben.
Je hebt gezien hoe het allemaal verpakt was.

Laten we het houden om een vreemde samenloop van omstandigheden.

maargoed...  eind goed... all goed.
Ik hoop dat je veel plezier mag beleven aan je zelfgebouwde sub.
Heeft heeft genoeg geduld gekost.

XtrmB

Nee aan de verpakking heeft het niet gelegen. Het kan op zoveel verschillende manieren zijn gebeurd dat niemand er wat over kan zeggen.

Het heeft even geduurd maar hij staat er eindelijk.

Nu is het zoeken naar een goede plek want als ik aan de ene kant van de sub sta hoor ik heb super goed en ga ik op de bank zitten dan hoor ik er niets meer van.
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

simonW

#111
heeft dat niet met fase verschil te maken ofzo??
zeg maar plus en min van bijde subs niet gelijk zijn. dus dat het elkaar opheft.

Gr Simon

XtrmB

Ik heb een actieve en een passieve sub erin dus daar kan he tniet aanliggen. Ik ben aan het stoeien met de plaatsing maar heb niet gek veel ruimte om hem kwijt te kunnen dus dat is nogal lastig. Volgende week eindelijk nieuwe bekleding en frees binnen.. kunnen we weer verder
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

hamond

Quote from: XtrmB on May 18, 2010, 12:56:27
Ik heb een actieve en een passieve sub erin dus daar kan he tniet aanliggen. Ik ben aan het stoeien met de plaatsing maar heb niet gek veel ruimte om hem kwijt te kunnen dus dat is nogal lastig. Volgende week eindelijk nieuwe bekleding en frees binnen.. kunnen we weer verder

Sub neerzetten op de plek waar je normaal zit...  en dan op de knietjes kruipen door het huis... luisteren waar je de meeste bass hoort.
Het is een beetje basic manier, maar het geeft je globaal een indicatie..