RS170 aansluiten op Onkyo SR607 voor Zone 2

Started by veldhuizen, February 10, 2010, 13:17:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

veldhuizen

Hallo,

recentelijk een RS 170 aangeschaft (voornl vanwege de gesloten klankkasten)

Nu vraag ik me af of de hoofdtelefoon op een (nog aan te schaffen) 607 aan te sluiten is zodat je Zone 2 met hoofdtelefoon kunt luisteren, terwijl anderen een film kijken in 5.1

Heb bij de RS170 een verloop van jack naar RCA, dus zou aansluiten op de Zone 2 line out een mogelijkheid zijn. Deze is echter bedoeld voor een tweede versterker in Zone 2. Is het uitgangssignaal van de Zone 2 line out geschikt , sterk genoeg voor direct aansluiten van de RS170 zender? Of moet ik er echt nog een hoofdtelefoonversterker tussen plaatsen?

Oh ja , nog even vermelden dat de RS170 zender twee standen heeft met een verschil van 8dB nl voor draagbare apparaten zoals MP3 en Ipod , maar ook voor stationaire apparaten (schakelaar moet dan op -8 dB). zou impliceren dat ik daarmee het signaal iig al iets kan opkrikken vanuit de zender?  Impedantie is 32 Ohm.

Alvast bedankt
OnkyoTX-DS595-Pana BD60-Pio DV444-Pana DVD-S295 -  Canton109/105/103/AS40-Pana TH-42PS10-Sennheiser HD590/RS170

evilniek

Hallo Veldhuizen,  ik heb de RS-170 ook heb m via zone2 aangesloten.
Werkt perfect hoor, extra versterker is niet nodig. Weet niet precies hoe dit met onkyo's zit
bij mijn denon zit er een zone2/3/select knop kun je alle bronnen toewijzen. heb m op -8 staan.
SR607 kan via zone2 alleen analoge singalen doorgeven, dan moet je dus wel rca kabels aansluiten.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo