VU+ Duo, Twin Linux HDTV met PVR

Started by Siroj, February 9, 2010, 20:29:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ronnym

Davey mag ik ook weten bij welke winkel jij je spullen haalt.
Wij zijn ook op zoek naar ons eertse satellietsetje.
dank je

Davey


SpeedyAndré

Ik heb hem voor €449 in een NL shop gezien, is dat dezelfde als van Davey? (stuur mij ook maar ff een pm  :D).
Als ik het goed begrijp kan ik m'n dreambox S7000 met CS en de Humax 2000 (voor HD) weg doen, de VU+ duo is beide in een.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Davey

Quote from: SpeedyAndré on March 29, 2010, 23:23:15
Ik heb hem voor €449 in een NL shop gezien, is dat dezelfde als van Davey? (stuur mij ook maar ff een pm  :D).
Als ik het goed begrijp kan ik m'n dreambox S7000 met CS en de Humax 2000 (voor HD) weg doen, de VU+ duo is beide in een.

André  8)

Je hebt PM

XP

Ehm... Mag ik ook zo'n pm? Voor minder dan €439 heb ik de VU+ Duo nog niet gevonden, maar ik prefereer een echte winkel met goede service boven een niet-tastbare webshop.

Davey

Quote from: XP on March 30, 2010, 12:40:38
Ehm... Mag ik ook zo'n pm? Voor minder dan €439 heb ik de VU+ Duo nog niet gevonden, maar ik prefereer een echte winkel met goede service boven een niet-tastbare webshop.

De firma met wie ik zaken doet is een webshop  :D maar ik heb alleen maar positieve ervaringen met die mensen. Ik heb je de firmanaam gestuurd via PM. Kijk maar.

roos

ik heb hem via de lokale satboer, kon m,n dreambox ook nog inruilen.
de levertijden veschillen nogal ivm de enorme vraag, waar ik hem vandaan heb had er 10 besteld bij de imp. en er 3... gekregen, rest stond op nalevering. ik was de derde in aanvraag, en had dus geluk (verkoopprijs incl software naar keuze 419,-)
monster 500/1000
humble's hatt mkIII
panasonic TX-P50G10
yamaha ysp 1000 marantz cd 5001 marantz pm 4001 dreambox 7000

Davey

Quote from: roos on March 30, 2010, 21:28:36
ik heb hem via de lokale satboer, kon m,n dreambox ook nog inruilen.
de levertijden veschillen nogal ivm de enorme vraag, waar ik hem vandaan heb had er 10 besteld bij de imp. en er 3... gekregen, rest stond op nalevering. ik was de derde in aanvraag, en had dus geluk (verkoopprijs incl software naar keuze 419,-)

Ik wacht nog steeds  >:(

FrankieV

He guys,
Mijn Humax 5400 was versleten, en na het lezen van de positieve berichten heb ik besloten een VU+ aante schaffen. Maar eigenlijk ben ik een beetje teleurgesteld :(.
De box aangesloten via hdmi aan een Pioneer 50" plasma (PDP-507XD) en de uitgang ingesteld op 1080i. Pli image ed. geinstalleerd en moet zeggen, bij HD uitzendingen is het beeld prachtig. Maar bij SD uitzendingen op dit grote scherm is het beeld erg slecht. Hij moet het beeld up-scalen van 576i naar 1080i en doet dat erg slecht. Teksten zijn niet te lezen. Ondertiteling is wazig. Het is net een goede VHS recorder.

Ik had hem al bijna terugebracht totdat iemand mij adviseerde een "autoresolutieplugin" te gebruiken. Deze plugin is zo in te stellen dat deze de "bronresolutie" bv. 576i doorgeeft als 576i en HD materiaal naar de default instelling. (in dit geval dus 1080i) Op 576i is het beeld accepteabel/goed, maar hetzelfde als mijn oude Humax. Het nadeel van de plugin is dat de TV continu moet schakelen bij een andere uitgangsresolutie. De plugin is naar mijn mening een noodoplossing, of zie ik dat verkeerd? Mijn TViX zet ik bv ook standaard op 1080i, en heb nooit wazig beeld, wat voor een resolutie ik ook afspeel. Of stel ik te veel eisen? Hier op het HT forum zitten de HD video experts, en ik weet er nog niet zoveel van. Moet de box het video-schakelwerk doen? Dus het Upscalen? Of is het Canaal D. bronmateriaal niet geschikt om te upscalen?

Nu zegt mijn dealer, nadat ik hem gevraagd had over de Dreambox 8000HD, dat deze wel goed scherp beeld geeft op grote schermen. Ben nu dus aan het twijfelen om dubbel zo veel te betalen voor een betere up-scaling. Of zeg ik hier weer onzin. Wie kan mij deze materie uitleggen, zodat ik het goed begrijp, om een goed onderbouwde beslissing te nemen. Misschien bestaan er geen HD receivers die het Canaal D. (SD 576i) signaal fatsoenlijk kan upscalen naar 1080i? Wordt het misschien altijd slecht bij deze instelling, en moet er bij het kijken naar SD, de video uitgang  inderdaad ingesteld worden als 576i?

Wie heeft er ervaring met een Vu+ of een dreambox 8000HD op een pioneer 50" plasma?

roos

die van mij zit op een pana 50 inch....en zoals ik al aangaf super !! beeld ook op sd.
gebruik geen plug-ins od . box werkt op pli software.
dat hij op een pio anders scoort is voor mij ook onduidelijk, er moet echt iets anders aan de hand zijn.
ik heb de vu gekocht na een demo op een oudere hd-ready tv, waar hij ook perfect beeld op gaf (naast een dreambox!!!)
monster 500/1000
humble's hatt mkIII
panasonic TX-P50G10
yamaha ysp 1000 marantz cd 5001 marantz pm 4001 dreambox 7000

FrankieV

Dvd film (Video_ts) naar de Vu+ gekopierd en de plugin uitgeschakeld. De Vu+ staat nu dus op 1080i.
Film afgespeeld en weer waardeloos beeld. Alleen goed beeld bij 576i.
Volgens mij is er toch iets mis met de box. Ik kan me niet voorstellen dat dit in orde is!

Davey

Ben je al is bij je dealer geweest zodat er wat getest kan worden (op een ander full-HD scherm)? Heb je al geprobeerd om je tv te laten scalen i.p.v. de box? Heb je alle mogelijkheden van instellen geprobeerd (vaak is het zo'n verhaal van "of je stopt de stekker erin")? Het lijkt me namelijk sterk dat dit een probleem op een Pana niet zou zijn en een Pio wel.

FrankieV

Quote from: Davey on March 31, 2010, 21:57:12
Ben je al is bij je dealer geweest zodat er wat getest kan worden (op een ander full-HD scherm)? Heb je al geprobeerd om je tv te laten scalen i.p.v. de box? Heb je alle mogelijkheden van instellen geprobeerd (vaak is het zo'n verhaal van "of je stopt de stekker erin")? Het lijkt me namelijk sterk dat dit een probleem op een Pana niet zou zijn en een Pio wel.

Volgens mij heb ik alles wel geprobeerd. Hoe laat je de tv scalen?

roos

heb bij mij wat instellingen veranderd om even te checken, op diverse instellingen gewoon super beeld, er is dus echt iets mis bij jou, zou idd even terug gaan en een demo vragen. sukses
monster 500/1000
humble's hatt mkIII
panasonic TX-P50G10
yamaha ysp 1000 marantz cd 5001 marantz pm 4001 dreambox 7000

Siroj

Eindelijk weer eens een bezoek aan deze site. Heb een tijdje in het ziekenhuis door moeten brengen en daarom niet "online" geweest.
Goed om te lezen dat er meer interesse is voor deze ontvanger. Wij zijn er iig erg tevreden mee.

FrankieV

Er is een driver update door VU en reeds verwerkt in de Pli software.
Nu is er in de videosettings een scaler-scherpte knop waarmee je het beeld sterk kunt verbeteren op grotere schermen.
Als je tevens de videoenhancement plugin installeerd, kun je het beeld helemaal finetunen.

hifiman

#41
Gisteren kwam ik pas achter het bestaan van deze ontvanger en tevens van het bestaan van dit topic  :-X

Ik was van plan om deze zomer een DM800 of 8000 te kopen ter vervanging van mijn DM7000. Ik vind de 800 te klein (hetgeen ik niet mooi vind, nooit goed kan zijn voor de warmtehuishouding en een ik hou niet van losse spannings adapters) en daarom wilde ik eigenlijk een 8000. Echter om nou meer dan het dubbele te betalen alleen voor deze redenen zat me ook niet echt lekker.

Daarom is voor mij de ontdekking van deze ontvanger (en dan vooral het feit dat er PLI op draait) een eye-opener en ik weet eigenlijk al bijna zeker dat ik deze binnenkort ga aanschaffen.  :)

roos

naar mijn idee een goede keuze, zet een perfect plaatje neer
monster 500/1000
humble's hatt mkIII
panasonic TX-P50G10
yamaha ysp 1000 marantz cd 5001 marantz pm 4001 dreambox 7000

Davey

Quote from: Audioloog on May 11, 2010, 11:07:59
Gisteren kwam ik pas achter het bestaan van deze ontvanger en tevens van het bestaan van dit topic  :-X

Ik was van plan om deze zomer een DM800 of 8000 te kopen ter vervanging van mijn DM7000. Ik vind de 800 te klein (hetgeen ik niet mooi vind, nooit goed kan zijn voor de warmtehuishouding en een ik hou niet van losse spannings adapters) en daarom wilde ik eigenlijk een 8000. Echter om nou meer dan het dubbele te betalen alleen voor deze redenen zat me ook niet echt lekker.

Daarom is voor mij de ontdekking van deze ontvanger (en dan vooral het feit dat er PLI op draait) een eye-opener en ik weet eigenlijk al bijna zeker dat ik deze binnenkort ga aanschaffen.  :)

Goeie keus. Ik heb 'm nog steeds niet helaas. Ik denk nog twee weekjes. Ik ben loyaal aan de winkel waar ik koop  :angel:

hifiman

Quote from: Davey on May 11, 2010, 13:26:20
Goeie keus. Ik heb 'm nog steeds niet helaas. Ik denk nog twee weekjes. Ik ben loyaal aan de winkel waar ik koop  :angel:
Joh nog steeds niet  :-X Wellicht moet ik alvast bestellen dan :P

Op hun website staat dat ze eind april weer verwacht worden  :baaa:

Davey

Quote from: Audioloog on May 11, 2010, 13:29:01
Joh nog steeds niet  :-X Wellicht moet ik alvast bestellen dan :P

Op hun website staat dat ze eind april weer verwacht worden  :baaa:

Ik weet denk ik wel welke winkel je bedoelt  ;) maar daar heb ik 'm niet besteld. Ze zijn er wel maar alleen bij de distributeur en enkele geselecteerde winkels. Loyaliteit heeft wel wat bij mij maar als de tweede plasma binnen is ga ik verder kijken want dan kan en wil ik niet meer wachten.

Foxxici

Ziet er uit als een mooi apparaat, nog even wachten tot de prijzen wat zakken.

Davey

Quote from: Foxxici on May 27, 2010, 19:15:36
Ziet er uit als een mooi apparaat, nog even wachten tot de prijzen wat zakken.

Succes met wachten. Ik geniet alvast  :D

roos

staan mensen op de wachtlijst voor deze tuner, gaat voorlopig dus niets met de prijs gebeuren....ik geniet er in ieder geval weer elke dag van......
monster 500/1000
humble's hatt mkIII
panasonic TX-P50G10
yamaha ysp 1000 marantz cd 5001 marantz pm 4001 dreambox 7000

hifiman

Heb er ondertussen ook eentje in bestelling staan  :coffee: