The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Ah top, thanks! Hier kan ik mee verder :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

Je zou Gik acoustic advice  ook eens kunnen bekijken mbt akoestiek.

Heeft Ralphh zijn panelen van en die firma geeft vrijblijvend advies.
Je kunt je kamer in 3 d tekenen op hun site, waarmee ze verder adviseren.

Ik heb ook met aixfoam gebeld en die hebben wat aangegeven wat ik nodig heb.
Maar meer zo van dit kan helpen (had ik het id), ip van heel gefundeerd het probleem oplossen wat ik ervaar.

GIK vroeg zelfs mijn REW metings file.
Ben benieuwd wat voor advies die gaan geven en ook wat dat moet kosten.


Martijnst1990

#2852
Quote from: denoontje on April  2, 2020, 13:27:45
Je zou Gik acoustic advice  ook eens kunnen bekijken mbt akoestiek.

Heeft Ralphh zijn panelen van en die firma geeft vrijblijvend advies.
Je kunt je kamer in 3 d tekenen op hun site, waarmee ze verder adviseren.

Ik heb ook met aixfoam gebeld en die hebben wat aangegeven wat ik nodig heb.
Maar meer zo van dit kan helpen (had ik het id), ip van heel gefundeerd het probleem oplossen wat ik ervaar.

GIK vroeg zelfs mijn REW metings file.
Ben benieuwd wat voor advies die gaan geven en ook wat dat moet kosten.
Bedankt voor de tip, ik ga eens op hun site kijken :)

Inmiddels wel 2 offertes binnen voor het verlaagd plafond (Rockfon Home Cinema (zwart) met matzwarte profielen) en dat is best te overzien. De 1 komt op 940 EUR zonder spotjes en de ander op 1290 EUR inclusief 6 spotjes, prijzen inclusief BTW.

Het liefst zou ik de ruimte ook geheel geluiddicht maken (voor buren en vriendin), maar dat zal niet zo makkelijk gaan gezien de beperkte grootte van de kamer, dus het volume zal redelijk beheerst blijven. Scheelt ook weer met de akoestiek denk ik? Het belangrijkste vind ik het als het schelle geluid niet zo galmt, dus heb eerder last van hoge en midden tonen dan laag denk ik. Maar goed, ik heb me nooit in akoestiek verdiept, dus het is allemaal gevoelsmatig.

Qua projector wil ik het liefst niet meer uitgeven dan 2000 EUR. Ergens zegt mijn gevoel dat een Sony VPL-HW45ES (1080P) misschien een filmischer plaatje met vooral betere zwartwaarden neerzet dan een 4K Epson/Optoma/BenQ van ongeveer diezelfde prijs. Durft iemand daar iets over te zeggen? Een 4K JVC of Sony ligt helaas wel echt ver buiten budget :P

Nu ik toch met zo'n ruimte bezig ben ga ik me ook eens verdiepen in een Atmos opstelling van bijvoorbeeld 5.2.2 of 5.2.4, maar daar moet dan ook een geschikte receiver voor komen natuurlijk. Al met al is het rondneuzen op dit forum wel goed voor wat afleiding van het vele thuiswerken :P Minder goed voor mijn portemonnee haha.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

Rondneuzen hier is ht virus opdoen[emoji3].

Atmos...zeker doen of iig voorbereiden.

Met rew (gratis programma) kun je ip ook zelf al wat intekenen en kijken of je problemen krijgt in je ruimte op je luisterplek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

morca

REW en losse dsp zou ik zeker overwegen Martijn.
Ik weet nog dat je mijn woofer zo mooi vond klinken toen je hier was. Vooral met muziek.
In een goeie ruimte /setup doet jouwe dat ook wel nadat rew de filters berekend heeft.

Martijnst1990

REW heb ik toen wel eens gebruikt, maar heel handig was ik er volgens mij niet mee :P Maar ga tegen die tijd zeker eens kijken hoe of wat. Helaas eerst nog tot zeker eind september wachten voor we überhaupt de sleutel hebben :D
Quote from: denoontje on April  2, 2020, 15:29:15
Rondneuzen hier is ht virus opdoen[emoji3].

Atmos...zeker doen of iig voorbereiden.

Met rew (gratis programma) kun je ip ook zelf al wat intekenen en kijken of je problemen krijgt in je ruimte op je luisterplek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voorbereiden qua Atmos valt met een systeemplafond denk ik wel mee? Mocht ik plafondspeakers willen kunnen die gewoon in het plafond en de kabels kunnen dan over de plafondplaten lopen. Heb ook al even naar de XTZ Cinema S2 Atmosphere (te vinden bij Intosurround) gekeken en deze kunnen dan op de muur tegen het plafond komen met de kabel in een kabelgoot (in de kleur van de muur) naar beneden. Dan hoef je ook niet in de plafondplaten te zagen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on April  2, 2020, 15:55:35
REW heb ik toen wel eens gebruikt, maar heel handig was ik er volgens mij niet mee :P Maar ga tegen die tijd zeker eens kijken hoe of wat. Helaas eerst nog tot zeker eind september wachten voor we überhaupt de sleutel hebben :DVoorbereiden qua Atmos valt met een systeemplafond denk ik wel mee? Mocht ik plafondspeakers willen kunnen die gewoon in het plafond en de kabels kunnen dan over de plafondplaten lopen. Heb ook al even naar de XTZ Cinema S2 Atmosphere (te vinden bij Intosurround) gekeken en deze kunnen dan op de muur tegen het plafond komen met de kabel in een kabelgoot (in de kleur van de muur) naar beneden. Dan hoef je ook niet in de plafondplaten te zagen.
Tegen die tijd is visite weer mogelijk,ik kan je hier simpel laten zien hoe het werkt.
Meeste gaat automatisch als je ruimte beetje meewerkt.
En je dan later via telefoon even helpen als het niet lukt  :thumbs-up:

Martijnst1990

Quote from: morca on April  2, 2020, 16:02:50
Tegen die tijd is visite weer mogelijk,ik kan je hier simpel laten zien hoe het werkt.
Meeste gaat automatisch als je ruimte beetje meewerkt.
En je dan later via telefoon even helpen als het niet lukt  :thumbs-up:
Kijk, dat is een mooi aanbod!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Quote from: Martijn90 on April  2, 2020, 15:04:50
Bedankt voor de tip, ik ga eens op hun site kijken :)

Inmiddels wel 2 offertes binnen voor het verlaagd plafond (Rockfon Home Cinema (zwart) met matzwarte profielen) en dat is best te overzien. De 1 komt op 940 EUR zonder spotjes en de ander op 1290 EUR inclusief 6 spotjes, prijzen inclusief BTW.

Het liefst zou ik de ruimte ook geheel geluiddicht maken (voor buren en vriendin), maar dat zal niet zo makkelijk gaan gezien de beperkte grootte van de kamer, dus het volume zal redelijk beheerst blijven. Scheelt ook weer met de akoestiek denk ik? Het belangrijkste vind ik het als het schelle geluid niet zo galmt, dus heb eerder last van hoge en midden tonen dan laag denk ik. Maar goed, ik heb me nooit in akoestiek verdiept, dus het is allemaal gevoelsmatig.

Qua projector wil ik het liefst niet meer uitgeven dan 2000 EUR. Ergens zegt mijn gevoel dat een Sony VPL-HW45ES (1080P) misschien een filmischer plaatje met vooral betere zwartwaarden neerzet dan een 4K Epson/Optoma/BenQ van ongeveer diezelfde prijs. Durft iemand daar iets over te zeggen? Een 4K JVC of Sony ligt helaas wel echt ver buiten budget :P

Nu ik toch met zo'n ruimte bezig ben ga ik me ook eens verdiepen in een Atmos opstelling van bijvoorbeeld 5.2.2 of 5.2.4, maar daar moet dan ook een geschikte receiver voor komen natuurlijk. Al met al is het rondneuzen op dit forum wel goed voor wat afleiding van het vele thuiswerken :P Minder goed voor mijn portemonnee haha.

Prima prijzen, als ik zo mag inschatten. Zo'n akoestisch plafond ga je zóveel plezier van hebben!

Je ruimte geluidsdicht maken betekent een kamer in kamer constructie. Ik vermoed dat je daar geen zin in hebt, en dat het qua ruimte ook behelpen wordt. Ik zou dan eerder zorgen voor een hoteldeur met een deurframe wat naadloos past. Van Bjorn (van voormalig BB&G) begreep ik dat dit de enige beste manier is om geluidslekken via de deur te voorkomen. Deze vormen de meeste overlast voor je mede-huisbewoners. Qua buren... Tsja, je kan het beste op een hoek wonen, en de HT tegen die muur bouwen...

Qua beamer kan ik je op het gebied van zwartwaarden niet heel goed adviseren. Ik heb zelf de BenQ W2700 gezien, die was voor het geld (ongeveer 1500e nieuw) best ok. Voor 2000e 2e hands kan je zeker kijken naar mooie aanbiedingen van de andere merken. Ga je 4k content afspelen? Zo niet, dan is misschien een van de laatste series Full HD topbeamers een optie?

Atmos kan ik kort over zijn: ga je voor de optimale beleving en kan je de opstelling maken: DOEN! Ik vind het, zelfs in mijn Little Cinema, van enorm toegevoegde waarde. De ruimtelijkheid van je surroundtrack wordt enorm vergroot. Zelfs met niet-native content die je upscaled. Ik gebruik zelf het liefst de Auro 3D upmixer, tegenwoordig bij veel Marantz en Denon receivers gewoon meegeleverd.

Leuke zoektocht weer!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on April  2, 2020, 16:44:47
Prima prijzen, als ik zo mag inschatten. Zo'n akoestisch plafond ga je zóveel plezier van hebben!

Je ruimte geluidsdicht maken betekent een kamer in kamer constructie. Ik vermoed dat je daar geen zin in hebt, en dat het qua ruimte ook behelpen wordt. Ik zou dan eerder zorgen voor een hoteldeur met een deurframe wat naadloos past. Van Bjorn (van voormalig BB&G) begreep ik dat dit de enige beste manier is om geluidslekken via de deur te voorkomen. Deze vormen de meeste overlast voor je mede-huisbewoners. Qua buren... Tsja, je kan het beste op een hoek wonen, en de HT tegen die muur bouwen...

Qua beamer kan ik je op het gebied van zwartwaarden niet heel goed adviseren. Ik heb zelf de BenQ W2700 gezien, die was voor het geld (ongeveer 1500e nieuw) best ok. Voor 2000e 2e hands kan je zeker kijken naar mooie aanbiedingen van de andere merken. Ga je 4k content afspelen? Zo niet, dan is misschien een van de laatste series Full HD topbeamers een optie?

Atmos kan ik kort over zijn: ga je voor de optimale beleving en kan je de opstelling maken: DOEN! Ik vind het, zelfs in mijn Little Cinema, van enorm toegevoegde waarde. De ruimtelijkheid van je surroundtrack wordt enorm vergroot. Zelfs met niet-native content die je upscaled. Ik gebruik zelf het liefst de Auro 3D upmixer, tegenwoordig bij veel Marantz en Denon receivers gewoon meegeleverd.

Leuke zoektocht weer!
Precies, een kamer in kamer heb ik geen zin in, dus dan maar roeien met de riemen die ik heb ;) Dat van die deur is wel een goeie, zal ik eens naar kijken. Helaas komt deze HT in een tussenwoning (wel redelijk goed geïsoleerd volgens mij), hij grenst dus aan een andere woning, maar dat is niet anders.

En qua 4K zit ik nog in dubio. Op zich is 4K natuurlijk wel heel gaaf, alleen heb ik misschien liever echt mooi 1080p met goede zwartwaarden, dan matige 4K, ook daar moet ik me nog verder in verdiepen. Tweedehands via het forum overweeg ik ook zeker, dat vertrouw ik wel en kan je toch net wat mooiers kopen voor het geld.

Had ook al even heel snel naar receivers gekeken en de Denon AVR-X3600H lijkt me best een mooi apparaat welke nog betaalbaar is. Hier kan ik in ieder geval 5.1.4 mee draaien zonder extra versterker.

Leuk om er weer zo mee bezig te zijn! En bedankt iedereen voor het meedenken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MLCinema

Leuk dat je terug bent Martijn! Mooie plannen ook. Wel bizar dat je huidige woongenot dermate wordt vergald door een andere bewoner. Gelukkig veranderd dat binnenkort dus dat is een mooi vooruitzicht.

Net als anderen hier raad ik je ook zeker een Atmos setup aan. Na de zomer komen normaal gesproken de nieuwe modellen uit en zijn de uitgaande modellen voor leuke prijzen te scoren. Dat kan de moeite waard zijn. Evenals schakelen met forumsponsoren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Martijnst1990

Quote from: Kamidioblitz on April  2, 2020, 19:30:58
Leuk dat je terug bent Martijn! Mooie plannen ook. Wel bizar dat je huidige woongenot dermate wordt vergald door een andere bewoner. Gelukkig veranderd dat binnenkort dus dat is een mooi vooruitzicht.

Net als anderen hier raad ik je ook zeker een Atmos setup aan. Na de zomer komen normaal gesproken de nieuwe modellen uit en zijn de uitgaande modellen voor leuke prijzen te scoren. Dat kan de moeite waard zijn. Evenals schakelen met forumsponsoren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heel vervelend inderdaad.. dit heeft mij wel aan het denken gezet om vanaf het begin echt een goeie relatie aan te gaan met de buren! Gelukkig is dat inderdaad nu bijna voorbij.

En goeie tip qua uitgaande modellen! Ga sowieso pas tegen die tijd spullen kopen omdat we het nu 1) niet kwijt kunnen en 2) het zonde is om nu spullen in doos neer te zetten ergens.

Atmos is wel duidelijk, ik ga ervoor zorgen dat alles voorbereid is daarop  O0 Qua projector is het nog even zoeken naar goed 1080p of matig 4K :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Mooie plannen hier 👍🏻, fijn ook om iets te hebben om naar uit te kijken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Thanks! Zeker leuk om ergens naar uit te kunnen kijken :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Vrijdag kijken naar een JVC DLA-X5500 en iets zegt mij dat dat het ook gewoon gaat worden :D Eerste stap naar projectie is dan gezet, al zal die nog wel even ongebruikt in de doos blijven helaas.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MLCinema

Hhahaha ongebruikt in een doos. En dat geloof jij zelf? Ik verwacht dat hij bevalt. Mooie eerste stap! Beter dan mijn eerste stap.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Nice man. Het is dat we geen m&g mogen doen nu anders had je ff bakkie kunnen komen doen.

Die jvc kan gewoon ook op de muur projecteren hoor[emoji2957]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Martijnst1990

Quote from: Kamidioblitz on April 20, 2020, 18:01:21
Hhahaha ongebruikt in een doos. En dat geloof jij zelf? Ik verwacht dat hij bevalt. Mooie eerste stap! Beter dan mijn eerste stap.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Thanks! En dat verwacht ik zeker haha. Ik ga in de huiskamer echt geen scherm ophangen en de slaapkamer heeft geen enkele geschikte muur (puntdak vanaf redelijk laag) om op te projecteren  :tounge:
Quote from: denoontje on April 20, 2020, 18:12:19
Nice man. Het is dat we geen m&g mogen doen nu anders had je ff bakkie kunnen komen doen.

Die jvc kan gewoon ook op de muur projecteren hoor[emoji2957]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is zeker jammer, had leuk geweest! Zoals hierboven aangegeven ga ik geen scherm in de kamer hangen nu en op de muur kan dan niet omdat de tv daar hangt  :D Zal even geduld moeten hebben.

Quote from: morca on April 20, 2020, 18:18:50
Nice Martijn
Mooie aankoop voor je nieuwe woning  :popcorn:
Thanks Marco!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

fluissie

Mooie plannen Martijn !, Zeker iets om naar uit te kijken

RonG

Mooi hoor, hopelijk kun je snel ervan genieten,

Leuk dat ondanks de huidige periode er toch ge-upgrade wordt,

Ik een kleine XTZ,
Fluissie een bad ass XTZ

En een mooie JVC voor Martijn

enz. enz. :)

MLCinema

Quote from: RonG on April 20, 2020, 19:21:09
Mooi hoor, hopelijk kun je snel ervan genieten,

Leuk dat ondanks de huidige periode er toch ge-upgrade wordt,

Ik een kleine XTZ,
Fluissie een bad ass XTZ

En een mooie JVC voor Martijn

enz. enz. :)
Xtz? Ron je mag je topic wel weer eens naar boven trekken. Die klipsch setups zijn te mooi om niet te bewonderen[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamidioblitz on April 20, 2020, 20:07:59
Xtz? Ron je mag je topic wel weer eens naar boven trekken. Die klipsch setups zijn te mooi om niet te bewonderen[emoji13].

Klipsche zijn niet weg, heb eens de sub in de woonkamer geupgrade :)

RalphH

Gaaf man die JVC, ook lekker weinig uur en fijne prijs :thumbs-up:
En gewoon aanslingeren dat ding haha.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Quote from: RonG on April 20, 2020, 19:21:09
Mooi hoor, hopelijk kun je snel ervan genieten,

Leuk dat ondanks de huidige periode er toch ge-upgrade wordt,

Ik een kleine XTZ,
Fluissie een bad ass XTZ

En een mooie JVC voor Martijn

enz. enz. :)
Thanks! En mooi om te zien dat het allemaal tot nu toe nog lekker doorloopt ;D

Quote from: RalphH on April 20, 2020, 20:13:07
Gaaf man die JVC, ook lekker weinig uur en fijne prijs :thumbs-up:
En gewoon aanslingeren dat ding haha.
Haha, zal hem vast een keer aanslingeren om hem thuis eens te testen, maar vind het verder maar een groot ding voor in de huiskamer en dat vindt mijn vriendin al helemaal :P (that's what she said?)  :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT