The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Qlivian

Quote from: Martijn90 on September 16, 2012, 11:45:23
Nee nog niet. Heb mezelf ook voorgenomen pas echt te gaan kijken/oriënteren als het bijna zover is, is voor mij een betere manier :D Ondertussen kan ik in ieder geval vast sparen. En er is ook een grote kans er dat eerst een andere sub gaat komen :)

Jij wel al iets op het oog?
`

Op dit moment ga ik ook weer lekker verder sparen.En als ik er zin aan heb om dan voor zo'n projector te gaan zal ik het eerst wel gaan testen.
Ik heb nergens haast mee dus komt allemaal wel goed.
Wat voor sub heb je in gedachten dan?
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Martijnst1990

Quote from: Qlivian on September 16, 2012, 12:57:25
`

Op dit moment ga ik ook weer lekker verder sparen.En als ik er zin aan heb om dan voor zo'n projector te gaan zal ik het eerst wel gaan testen.
Ik heb nergens haast mee dus komt allemaal wel goed.
Wat voor sub heb je in gedachten dan?
Dat is een mooie instelling :) Dat heb ik tegenwoordig ook wel meer, geeft heel wat meer rust.

Zit te denken aan zelfbouw met een JL Audio unit.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Qlivian

dat is zeker een mooie instelling. Zo heb ik het eigenlijk steeds gedaan met het overgaan naar de ushers.
gewoon met rust en verstand keuzes maken en dan ben ik meer dan tevreden wat ik heb gedaan.
Bij de focals toendertijd heb ik denk ik te snel een keuze gemaakt maar de pwijs was ook wel goed toen.

De sub verhaal klinkt interresant.Op dit moment speel ik met stereo geen sub meer omdat het dan allemaal te vol word.(aangezien de sub maar op 1 plek te plaatsten is zoals die nu staat)
Met film heb ik hem natuurlijk wel meespelen.
Ik wacht eerst even af waar tussen nu en een jaartje kom te wonen en dan kunnen we weer eens de stand opmaken hoe het met de sub zit.
Tegen die tijd zal er wel een projector komen met een mooi scherm.me eigen bioscoop dat geweldijg klinkt streef ik nog steeds naar.En het word steeds beter met kleine stapjes.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Martijnst1990

#1703
En weer sneller als eigenlijk de bedoeling, is toch het sub project al begonnen :D

Driver is al binnen, is een JL Audio 12W7 (12", 1000 watt rms @ 3 ohm) geworden. Versterker word waarschijnlijk een Crown XLS2000 (1050 watt @ 2 ohm). Komt in een kleine gesloten kist te spelen en voor de afstelling is er een MiniDSP onderweg die 1 dezer dagen word verwacht. Hoop hiermee mooi strak en vooral voelbaar laag te creëren :D 8)

2 foto's van de driver:

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Maro

Gaat het niet allemaal een beetje overkill worden voor zo'n klein kamertje?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Martijnst1990

#1705
Quote from: Maro on September 21, 2012, 23:17:03
Gaat het niet allemaal een beetje overkill worden voor zo'n klein kamertje?
Zal vast niet altijd op zo'n klein kamertje blijven staan :D Sowieso heeft strak laag niet direct wat met de grootte van de ruimte te maken denk ik?

Wellicht een stom voorbeeld, aangezien Philip een dedicated ruimte heeft (met perfecte akoestiek), maar die heeft een DD18 in een kamer van grofweg dezelfde afmetingen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Maro

Is die ruimte zo klein dan of jouw slaapkamer zo groot, iig succes met de bouw van de sub, ziet er indrukwekkend uit.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Martijnst1990

#1707
Quote from: Maro on September 21, 2012, 23:21:12
Is die ruimte zo klein dan of jouw slaapkamer zo groot, iig succes met de bouw van de sub, ziet er indrukwekkend uit.
De Chamber of Dreams lijkt op de foto's inderdaad wel groter dan het in werkelijkheid is vind ik. Beide ruimtes zijn in ieder geval zo'n 20m2, alleen staat bij mij de set op een kleiner gedeelte. En bedankt :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

De Chamber of Dreams is ong zo groot als mijn HT.
En het zou wel eens kunnen dat je er een 2e bij moet zoeken om te evenaren wat je daar hoorde,ik moest er ook 2 bouwen om in die ervaring,drukverplaatsing te komen.
Maar als je die ook weel leuk op de kop tikt,en die kan bij de amp op....toch?
Ben je maar een paar 100 verder,ik weet zeker dat je het dan net zo goed voor elkaar hebt.
Van overkill kan met nu nog niet spreken als je broekwappert laag verwacht wat je daar gehoord hebt.
Maar voor die drivers en die amp ben je zometen nog geen 1000 euro kwijt  ;)

Je gaat het zometeen leuk en best goed vinden klinken vermoed ik,maar voor een paar 100 erbij dan heb je niet het eerste beste setje staan.
Als ik je het verschil tussen 1 en 2 hier laat horen ,heb je er gauw een 2e bij ......en dat vermoed ik niet  :headbanging:

Martijnst1990

Quote from: morca on September 22, 2012, 00:07:28
De Chamber of Dreams is ong zo groot als mijn HT.
En het zou wel eens kunnen dat je er een 2e bij moet zoeken om te evenaren wat je daar hoorde,ik moest er ook 2 bouwen om in die ervaring,drukverplaatsing te komen.
Maar als je die ook weel leuk op de kop tikt,en die kan bij de amp op....toch?
Ben je maar een paar 100 verder,ik weet zeker dat je het dan net zo goed voor elkaar hebt.
Van overkill kan met nu nog niet spreken als je broekwappert laag verwacht wat je daar gehoord hebt.
Maar voor die drivers en die amp ben je zometen nog geen 1000 euro kwijt  ;)

Je gaat het zometeen leuk en best goed vinden klinken vermoed ik,maar voor een paar 100 erbij dan heb je niet het eerste beste setje staan.
Als ik je het verschil tussen 1 en 2 hier laat horen ,heb je er gauw een 2e bij ......en dat vermoed ik niet  :headbanging:
Het echte broekwapperen zoals in de CoD verwacht ik zeker niet, hoeft voor mij ook niet op mijn slaapkamer. Maar ik verwacht met alleen deze driver en amp eerlijk gezegd wel dat het laag voelbaar zou zijn en toch ook zeker wel een stukje hoorbaar dieper dan mijn huidige XTZ. Ik ben namelijk niet echt van plan om er een tweede bij te zetten :P Dus ik hoop (en ga er ook wel van uit) dat alleen deze sub voldoende moet zijn. Er kan inderdaad nog een sub op de amp als het de Crown word en dan valt het qua kosten op zich mee, maar toch vind ik dat te gek worden ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

W.Otter

leuk projectje! wat ga je doen met de behuizing en afwerking?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Martijnst1990

Quote from: W.Otter on September 22, 2012, 08:35:07
leuk projectje! wat ga je doen met de behuizing en afwerking?
Thanks :) Daar ben ik nog niet helemaal uit. Zal gewoon een vierkante kist worden die waarschijnlijk mat zwart word. Maar misschien dat ik hem wel laat afwerken als het niet te duur is, door een spuiter o.i.d.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

W.Otter

kost je ontzettend veel geld bij een spuiter! ik heb zelf ook het eea hoogglans gespoten en dat is goed glad geworden. ik wil het best voor je spuiten? moet het wel hoogglans zijn :P
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Martijnst1990

Quote from: W.Otter on September 22, 2012, 09:26:38
kost je ontzettend veel geld bij een spuiter! ik heb zelf ook het eea hoogglans gespoten en dat is goed glad geworden. ik wil het best voor je spuiten? moet het wel hoogglans zijn :P
Prachtig aanbod natuurlijk! :) Alleen wil ik hem helaas niet in hoogglans, vind ik toch wat topvallend en ik heb verder sowieso niks in hoogglans ;)

Waarschijnlijk ga ik hem tegen die tijd gewoon zelf spuiten dan, mocht dat nou echt lelijk worden of zo, kan ik altijd nog naar een andere oplossing kijken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

W.Otter

voorbereiding is het halve werk als je alles plamuurt, grondverft en met korreltje 1200 (NAT) schuurt dan moet dat helemaal goed gaan komen! goede matte verf kopen en dan komt het wel goed.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

#1715
... je blijft bezig he Martijn; `t virus ;D. Mooi project, blijf ik volgen. Suc6 en have fun.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Quote from: W.Otter on September 22, 2012, 18:44:43
voorbereiding is het halve werk als je alles plamuurt, grondverft en met korreltje 1200 (NAT) schuurt dan moet dat helemaal goed gaan komen! goede matte verf kopen en dan komt het wel goed.
Thanks, zal tegen die tijd nog wel om tips o.i.d. vragen :D

Quote from: Xander32 on September 23, 2012, 09:26:12
... je blijft bezig het Martin; `t virus ;D. Mooi project, blijf ik volgen. Suc6 en have fun.
Het blijft inderdaad de laatste tijd aardig doorgaan ja :D Heb 2 weken geleden het nieuws gekregen dat mijn contract is verlengd, dus dan maar gelijk het laatste punt van de wishlist uit de beginpost aanpakken dacht ik :P

Projector zal er voorlopig sowieso niet inzitten (als het er al in zit) dus dat staat ook niet direct op de wishlist. Met deze sub is eignlijk alles op gelijkwaardig niveau en zie ik geen dirct verbeteringen qua apparatuur :) Uiteraard heb ik eerder gezegd voorlopig niet te upgraden, maar na deze subwoofer ís er is mijn ogen niet echt een upgrade meer :D

5 identieke speakers rondom waar ik nog steeds heel tevreden over ben, goede versterking om ze aan te sturen, mooie bron om af te spelen, tv die nu groot en mooi genoeg is voor mijn kamer en een goede sub die alles aanvult :)

Wel heb ik nog steeds het idee om eens een akoestisch paneel te maken voor achter de bank, zeker weer na het zien van de showcase van MVG.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

vik

Quote from: Martijn90 on September 21, 2012, 23:12:24
En weer sneller als eigenlijk de bedoeling, is toch het sub project al begonnen :D

Driver is al binnen, is een JL Audio 12W7 (12", 1000 watt rms @ 3 ohm) geworden. Versterker word waarschijnlijk een Crown XLS2000 (1050 watt @ 2 ohm). Komt in een kleine gesloten kist te spelen en voor de afstelling is er een MiniDSP onderweg die 1 dezer dagen word verwacht. Hoop hiermee mooi strak en vooral voelbaar laag te creëren :D 8)

2 foto's van de driver:



Mooi project!  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MVG

Quote from: Martijn90 on September 23, 2012, 10:30:36
Thanks, zal tegen die tijd nog wel om tips o.i.d. vragen :D
Het blijft inderdaad de laatste tijd aardig doorgaan ja :D Heb 2 weken geleden het nieuws gekregen dat mijn contract is verlengd, dus dan maar gelijk het laatste punt van de wishlist uit de beginpost aanpakken dacht ik :P

Projector zal er voorlopig sowieso niet inzitten (als het er al in zit) dus dat staat ook niet direct op de wishlist. Met deze sub is eignlijk alles op gelijkwaardig niveau en zie ik geen dirct verbeteringen qua apparatuur :) Uiteraard heb ik eerder gezegd voorlopig niet te upgraden, maar na deze subwoofer ís er is mijn ogen niet echt een upgrade meer :D

5 identieke speakers rondom waar ik nog steeds heel tevreden over ben, goede versterking om ze aan te sturen, mooie bron om af te spelen, tv die nu groot en mooi genoeg is voor mijn kamer en een goede sub die alles aanvult :)

Wel heb ik nog steeds het idee om eens een akoestisch paneel te maken voor achter de bank, zeker weer na het zien van de showcase van MVG.

Je hebt het prachtig voor elkaar zo op je kamer! Ik heb je topic wel zo'n beetje gevolgd en je hebt een erg mooie set up!

Voor wat betreft dat akoestische paneel, niet denken maar gewoon doen. Ben je voor een paar tientjes mee klaar en is een dik uurtje werk. Als je hierover meer wilt weten pm me maar.

Ik ga je sub project op de voet volgen! Wat lijkt me dat gaaf om zelf ook te doen!

Martijnst1990

Had deze posts gemist  ::)

Quote from: vik on September 23, 2012, 11:46:12
Mooi project!  :)
Thanks :)

Quote from: MVG on September 23, 2012, 22:07:49
Je hebt het prachtig voor elkaar zo op je kamer! Ik heb je topic wel zo'n beetje gevolgd en je hebt een erg mooie set up!

Voor wat betreft dat akoestische paneel, niet denken maar gewoon doen. Ben je voor een paar tientjes mee klaar en is een dik uurtje werk. Als je hierover meer wilt weten pm me maar.

Ik ga je sub project op de voet volgen! Wat lijkt me dat gaaf om zelf ook te doen!
Bedankt :) Ben er zelf ook heel erg blij mee :D Dat akoestisch paneel ga ik zeker naar kijken, lijkt me leuk om te doen, is niet te moeilijk en zou een behoorlijke verbetering met zich mee kunnen brengen :)

Sub project ben ik ook heel benieuwd naar, om eerlijkte zijn ben ik er nog niet helemaal van overtuigd of alles zelf gaat lukken qua kist bouwen en afwerken, maar dat zien we dan wel :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

#1720
Gaaf project weer Martijn. En dat mijn HT al meerdere keren is genoemd als referentie vleid me natuurlijk weer :wub:. Klopt wat je zegt, mijn netto ruimte is ca. 20 m2 maar de projectiewand geldt eigenlijk niet als een harde wand, dus feitelijk kom ik dan op bijna 22 m2, maar een kniesoor die daar op let :-X

Even over de sub, die kan eigenlijk nooit te groot zijn. Wel te klein, maar dat is bij jou zeker niet aan de orde. Het volume van mijn sub staat ook heel erg laag, maar daardoor voldoende headroom om uit te halen met minimale (zeg maar geen) vervorming.

Succes met je bouwproject :thumbs-up:

P.S. Alleen even de titel van je topic aanpassen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

1nt3gr@

Idd HTIP...ik zat al te kijken...een zelfouw subwoofer....is dat zo'n zware jongen waarvan je oren gaan piepen en het dan "ouw" doet?  :clapping:

B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)


Martijnst1990

Zo, topic titel is aangepast :D

Quote from: HTip on September 26, 2012, 08:27:16
Gaaf project weer Martijn. En dat mijn HT al meerdere keren is genoemd als referentie vleid me natuurlijk weer :wub:. Klopt wat je zegt, mijn netto ruimte is ca. 20 m2 maar de projectiewand geldt eigenlijk niet als een harde wand, dus feitelijk kom ik dan op bijna 22 m2, maar een kniesoor die daar op let :-X

Even over de sub, die kan eigenlijk nooit te groot zijn. Wel te klein, maar dat is bij jou zeker niet aan de orde. Het volume van mijn sub staat ook heel erg laag, maar daardoor voldoende headroom om uit te halen met minimale (zeg maar geen) vervorming.

Succes met je bouwproject :thumbs-up:

P.S. Alleen even de titel van je topic aanpassen ;)
Bedankt :) Sub zelf zal niet erg groot worden (gelukkig) maar wel groots klinken denk en hoop ik. Zeker vergeleken met mijn huidige sub (die ook al niet slecht is hoor :)).

Quote from: morca on September 26, 2012, 11:04:25
tuurlijk gaat alles wel lukken martijn ;) ik zou nog rekenen voor je  :blush: vergeten....
Zoals ik al meerdere malen gezegd heb, neem de tijd en kijk een keer als je tijd hebt, ben er allang blijmee dat je het wilt doen ;) Krijg net bericht van de winkel, hij hoopt de versterker morgen te kunnen verzenden. Kan niet wachten om de sub vast te testen in de gepoorte kist (waarvan ik de poort af zal sluiten ;)).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

MiniDSP zou vandaag geleverd worden, maar dit kon niet omdat er niemand thuis was en er nog €40,- verzendkosten betaald moesten worden (wist ik niet). Nu zaten er bij de prijs al verzendkosten inbegrepen van $30,-. Zijn dit dan douane kosten (komt uit Hong Kong)? Of kan ik die ook nog verwachten?

Misschien dat iemand dat hier weet :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT