The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

#2825
Quote from: frankp on April  3, 2017, 13:00:05
The JL Room  8)

Ziet er netjes uit Martijn. Kan je zeker meer van genieten dan een zolder(tje).
Wat Marco zegt :P En thanks, genieten lukt best ja :)

Quote from: LuPo on April  3, 2017, 13:52:20
The XTZ mansion 8)
Die vind ik best cool :D

Edit: gewoon maar is proberen!  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Graag gedaan Martijn. Wat was ook alweer de prijs die hieraan verbonden was? :devil: :P

Nee, leuke naam :clapping: :thumbs-up:

Martijnst1990

#2827
Quote from: LuPo on April  3, 2017, 18:36:13
Graag gedaan Martijn. Wat was ook alweer de prijs die hieraan verbonden was? :devil: :P

Nee, leuke naam :clapping: :thumbs-up:
Je mag best de set die jij een naam hebt gegeven een keer beluisteren  :P Of dat een prijs is weet ik dan weer niet 😂
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MLCinema

Is met de nieuwe opstelling ook een beamer mogelijk?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

LuPo

Quote from: Martijn90 on April  3, 2017, 18:42:13
Je mag best de set die jij een naam hebt gegeven een keer beluisteren  :P Of dat een prijs is weet ik dan weer niet 😂

Da's eerder een straf.  :D Nee grapje.. :clapping:

Martijnst1990

Quote from: Kamidioblitz on April  4, 2017, 11:24:48
Is met de nieuwe opstelling ook een beamer mogelijk?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zeker! Maar dat kan nu ook wel met een rolscherm in een nette koof, maar het is meer een budget kwestie ;) Wil nog zoveel en dan staat een beamer toch verder onderop het lijstje.

Quote from: LuPo on April  4, 2017, 15:58:52
Da's eerder een straf.  :D Nee grapje.. :clapping:
:D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Net de knoop doorgehakt en een centerspeaker beugel besteld om de center op te hangen. Kast gaat dan dus weg en de tv komt in het midden tussen de fronts en wat lager te hangen en de subwoofer en het rack worden van plek gewisseld. Kabelmanagement wordt nog wel een issue.. ga het proberen met Attema K40 kunstof kabel plinten, als dat niet netjes wordt komt er t.z.t. een nette koof.

Daarnaast een Philips Hue lightstrip besteld (2m) welke ik aan de achterkant van de TV ga plakken waarmee de 2 Hue Iris lampen komen te vervallen, deze vinden vast ergens anders in huis een plekje ;D

Van het weekend maar is aan de slag..
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Weer lekker bezig met de HT. Na een tijdje stilte! :thumbs-up:

Martijnst1990

Quote from: LuPo on April 20, 2017, 09:13:27
Weer lekker bezig met de HT. Na een tijdje stilte! :thumbs-up:
Zonder veel uit te geven toch een (hopelijk) leuke visuele verbetering ;D Inderdaad een poosje stil geweest, maar ben ook gewoon erg tevreden over hoe alles speelt :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Wegens een weinig productief weekend ben ik vandaar maar aan de slag gegaan, toch niet ideaal om in je eentje een 55" plasma van de muur te halen en weer op te hangen, maar het is gelukt ;D

De speakerkabels moeten nog ingekort worden, maar daar had ik nu niet zo'n zin meer in, dus dat komt nog.

Wat foto's (ook met de nieuwe gordijnen):





JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

MLCinema

Ziet er goed uit! Het begin is er. En ik zie heel veel mogelijkheden voor een setup met projector[emoji6].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

paaj

Mooi hoor! heb je naast je bank niet wat ruimte om ook de electronica uit beeld te halen?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Martijnst1990

Quote from: mikeske on April 24, 2017, 18:41:31
Mooi zo  ;)
Thanks!

Quote from: Kamidioblitz on April 24, 2017, 19:10:57
Ziet er goed uit! Het begin is er. En ik zie heel veel mogelijkheden voor een setup met projector[emoji6].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Haha, die mogelijkheden zie ik ook! :P Maar nog zoveel plannen en wensen, dus zijn geen korte toekomst plannen.

Quote from: paaj on April 24, 2017, 19:30:08
Mooi hoor! heb je naast je bank niet wat ruimte om ook de electronica uit beeld te halen?
Thanks, zou het wel het liefst uit beeld hebben, maar is niet echt mogelijk. De kabels moeten dan onder de deur door lopen en kan daar niet echt iets van een kabelgoot kwijt. Plus ik vind het wel handig om de displays van de apparatuur te zien.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

pieper

Netjes hoor, ik heb een vraagje het audio rack wat is dat precies ik ben op zoek naar een dergelijk rack?

M.v.g.

Reinier
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Martijnst1990

Quote from: pieper on July  1, 2018, 12:52:10
Netjes hoor, ik heb een vraagje het audio rack wat is dat precies ik ben op zoek naar een dergelijk rack?

M.v.g.

Reinier
Sorry voor de late reactie, kom bijna niet meer op dit forum.

Thanks! Het rack is van Norstone, de Bergen 2.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Zo, weer eens een kleine update van mijn kant :)

Aan de set is eigenlijk vrijwel niks veranderd, behalve dat de 55" Panasonic naar de slaapkamer is verhuisd en er in de woonkamer een LG 65C8 OLED hangt. De speakers worden helaas vrijwel niet meer gebruikt omdat ik een buurman heb die om het minste of geringste de politie belt.. Elke keer dat ik dan iets op zet zitten mijn vriendin en ik al in spanning of er weer geklaagd gaat worden of dat de politie voor de deur staat.

Het goede nieuws is dat wij een nieuw huis hebben gekocht en per oktober gaan verhuizen naar een eengezinswoning met 4 slaapkamers en slechts 2 buren i.p.v. een gehorig appartementen complex!

Nog meer goed nieuws is dat er een slaapkamer over is voor een HT, waar ik voor het eerst met projectie wil gaan werken :) Het is een kamer van 2,95m bij 3,90m met 1 raam die goed te verduisteren is. Als ik even vluchtig kijk naar de maten van een spanscherm, denk ik dat een 100" scherm mogelijk is met nog net genoeg (adem)ruimte ernaast voor de speakers.

Ga me nu dus langzaam aan een beetje verdiepen in beamers en vooral voor mezelf bepalen welk budget ik ongeveer wil uittrekken daarvoor. Mochten mensen iets aan willen raden tot (voor nu) ongeveer 1200-1500 EUR mag dat natuurlijk! Een 100" spanscherm heb je voor ongeveer 300-350 zag ik.

Verder zullen dezelfde speakers en sub in de ruimte komen en de receiver za waarschijnlijk vervangen worden, maar nog geen idee voor welke. Tegen die tijd ook maar eens verdiepen in wat akoestische maatregelen, maar wil het niet te gek maken allemaal ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Ha Martijn, das even geleden! Wat leuk dat je een ruimte gaat krijgen voor een dedicated HT!  :pompom:

Qua breedte, net geen 3 meter is prima voor 100 inch met wat ademruimte voor speakers. Ik heb net een ruimte gebouwd van 3,05 bij 2,70m, en dat gaat nèt met 100 inch en m'n boekenplankers. Dus je zou best goed uit moeten kunnen komen. Enige bass opbouw in de hoeken kan je eventueel ondervangen met proppen in de baspoorten of met dsp in je receiver.

Qua akoestiek, als je ruimte 2,60 hoog is, dan zou ik zeker je plafond verlagen met een akoestisch systeemplafond. Érg de moeite waard, kan ik je zeggen. Een goede akoestiek is de beste upgrade voor je set en je beleving. Meer nog, vind ik zelf, dan een betere beamer of nieuwe receiver.

Enfin, veel plezier met de voorbereidingen! Hopelijk komt die vervelende buurman niet te vaak buurten tussen nu en je verhuizing. Beetje slappe hap dat ie niet gewoon zelf even aanbelt, trouwens, maar dat ben ik..
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Andere gewoon de buurman uitnodigen voor filmpje [emoji48]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Martijnst1990

Quote from: skyfox on March 27, 2020, 20:38:36
Ha Martijn, das even geleden! Wat leuk dat je een ruimte gaat krijgen voor een dedicated HT!  :pompom:

Qua breedte, net geen 3 meter is prima voor 100 inch met wat ademruimte voor speakers. Ik heb net een ruimte gebouwd van 3,05 bij 2,70m, en dat gaat nèt met 100 inch en m'n boekenplankers. Dus je zou best goed uit moeten kunnen komen. Enige bass opbouw in de hoeken kan je eventueel ondervangen met proppen in de baspoorten of met dsp in je receiver.

Qua akoestiek, als je ruimte 2,60 hoog is, dan zou ik zeker je plafond verlagen met een akoestisch systeemplafond. Érg de moeite waard, kan ik je zeggen. Een goede akoestiek is de beste upgrade voor je set en je beleving. Meer nog, vind ik zelf, dan een betere beamer of nieuwe receiver.

Enfin, veel plezier met de voorbereidingen! Hopelijk komt die vervelende buurman niet te vaak buurten tussen nu en je verhuizing. Beetje slappe hap dat ie niet gewoon zelf even aanbelt, trouwens, maar dat ben ik..
Kijk, dat geeft moed om te lezen dat de maten van de ruimte prima zijn om leuk te kunnen projecteren :D Ik zag inderdaad jouw verlaagde plafond, ziet er gaaf uit! Jij hebt het zelf gedaan toch? Heb je toevallig gekeken wat zoiets kost als je het laat doen? Ben zelf niet zo heel handig en de mensen om mij heen ook niet per se en om dan gelijk zoiets te gaan doen lijkt me niet zo handig :P

En tja.. die buurman, het is een jonge jongen van een jaar of 30 die veelal thuis zit te blowen en niet snapt hoe de wereld werkt volgens mij, maar ik zal er me er niet verder over uitlaten :D

Quote from: denoontje on March 28, 2020, 10:10:04
Andere gewoon de buurman uitnodigen voor filmpje [emoji48]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pass... ;)

Quote from: morca on March 28, 2020, 11:05:14
Martijn !!goed je terug te zien.
Wat vervelend man. Zulke buren zit je niet op te wachten.
Goed te lezen dat je nieuwe krijgt :thumbs-up:
Thanks! Zeker, we kunnen ook echt niet wachten om lekker naar het andere huis te gaan :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

#2848
Ben vast een klein beetje aan de slag gegaan met Roomplanner om even een beeld te krijgen. De bank is misschien wat groot, maar die blijft over, dus daar wil ik het eigenlijk eerst mee proberen. Een beamer/scherm kon ik niet vinden, dus ik heb maar een tv gepakt en vergroot. Qua muren lijkt het me wel mooi om ze wat donker te maken omdat het toch een dedicated film ruimte wordt :)

Het is natuurlijk even snel en heel grof, ruime voor verbetering :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Voor het verlaagde plafond was ik aan materiaal ongeveer 400 euro kwijt. Ik had iets efficiënter kunnen inkopen. Je hebt iets meer oppervlakte, dus ga uit van 600 euro materiaal. Ik begreep dat 2 man het in 3 uurtjes fixen, dus 6 uur maal 60 euro ofzo? Ben je voor rond de 1000 euro klaar. Maar vraag vooral gewoon rechts en links een paar offertes op. Qua materiaal kan je bij systeemplafond.nl een calculatie van materiaal uitvoeren. Check ook even Firestarters topic, die heeft het geloof ik ook. Misschien dat hij wat aan prijzen ook wil doorgeven.

Pak aixfoam voor tegen je achterwand a 130 euro en de meeste akoestieke hobbels zijn genomen. Beste investering die je in een luisterruimte kan doen :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9