The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Ziet er netjes uit, Martijn! Geniet van je nieuwe stek :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

LuPo

Quote from: Martijn90 on December 13, 2016, 21:34:28
Nieuwe fronts in da house, XTZ 99.36 MKII's  8)

Ff snel 2 foto's zoals ze er nu bij staan.





Wow vet man! Mooie vloerstaanders :headbanging:

morca

Quote from: Martijn90 on December 14, 2016, 07:43:41
Thanks! Inderdaad een fijn ruime woonkamer :)
Klinkt gewoon net ff wat volwassener, vooral met muziek. En dit is de verbeterde versie van mijn monitoren, met een beter filter en stevigere kast. Het klinkt in ieder geval heerlijk  8)
Betere bas boven 80 hz denk ik,wat we al eens besproken hadden in het verleden over drumsolo,s.
Dat klinkt nu krachtiger denk ik en sluit beter op je sub aan.

Ligt er wel aan wat ADSY ervan maakt,was pas bij een maatje die had ook nieuwe speakers.
Wat klonken die slecht na een ADSY meting,alles maar handmatig ingesteld en klinkt nu super.

RonG


HTip

Mooie speakers Martijn. Staat de sub op een Gramma/SubDude? Ik zou overigens de speakers op SuperSpikes of spikes met onderzetters zetten of juist ontkoppelen met bijv. SubDudes of andere dempers. Ga je waarschijnlijk heel blij mee zijn ;)

Wat vinden de buren van je rode verlichting? :police:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: skyfox on December 14, 2016, 09:15:49
Ziet er netjes uit, Martijn! Geniet van je nieuwe stek :)
Thanks, dat gaat lukken!

Quote from: LuPo on December 14, 2016, 12:00:15
Wow vet man! Mooie vloerstaanders :headbanging:
Thanks!  8)

Quote from: morca on December 14, 2016, 12:02:49
Betere bas boven 80 hz denk ik,wat we al eens besproken hadden in het verleden over drumsolo,s.
Dat klinkt nu krachtiger denk ik en sluit beter op je sub aan.

Ligt er wel aan wat ADSY ervan maakt,was pas bij een maatje die had ook nieuwe speakers.
Wat klonken die slecht na een ADSY meting,alles maar handmatig ingesteld en klinkt nu super.
Dat zou heel goed kunnen, heb tot nu toe nog maar een beetje geluisterd en niet te luid gisteravond. Zal vandaag eens wat meer proberen :) ADSY moet ik nog draaien, ben benieuwd wat die ervan bakt, over het algemeen ben ik daar best tevreden over.

Quote from: RonG on December 14, 2016, 12:06:08
Erg mooi hoor, staan ook erg goed in je ruimte O0
Danku! Vind ik ook.

Quote from: HTip on December 14, 2016, 12:13:38
Mooie speakers Martijn. Staat de sub op een Gramma/SubDude? Ik zou overigens de speakers op SuperSpikes of spikes met onderzetters zetten of juist ontkoppelen met bijv. SubDudes of andere dempers. Ga je waarschijnlijk heel blij mee zijn ;)

Wat vinden de buren van je rode verlichting? :police:
Thanks! Sub staat inderdaad op een SubSude en de speakers staan op meegeleverde rubberdopjes, die zaten ook onder mijn monitoren op de stands (te zien op de foto's op de vorige pagina). Zal na wat luisteren eens wat anders eronder proberen :)

En de verlichting oogt op de foto's veel roder, het is in het echt warm oranje :P En anders zou het me alsnog worst wezen wat de buren denken  ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Leuk om te lezen Martijn en mooie set zo! Veel plezier in je nieuwe stek!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Quote from: Etiennevh on December 30, 2016, 19:58:35
Leuk om te lezen Martijn en mooie set zo! Veel plezier in je nieuwe stek!
Thanks! Dat komt helemaal goed  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MLCinema

Wordt het overigens niet eens tijd voor projectie[emoji51].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Martijnst1990

Quote from: Kamidioblitz on January 23, 2017, 14:43:21
Wordt het overigens niet eens tijd voor projectie[emoji51].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daar zat ik toevallig vandaag even aan te denken, zou het nu wel prima kwijt kunnen met een rolscherm weggewerkt in een nette koof :D

Ach, heb nog wel meer plannen. Zou mijn sub ooit in een basreflex kist willen die gelijk als meubel dient. Misschien ooit is naar DTS-X, Atmos etc. kijken.

Maar.. voorlopig zijn er geen centen meer over, dus zal nog wel even moeten sparen voor alles haha.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MLCinema

#2810
Een verlaagd plafond met koof met daarin de bekabeling voor de extra luidsprekers kan een begin zijn;). Alvast een elektrisch scherm erin verwerken en een fatsoenlijke HDMI kabel trekken. Het kan snel gaan. Koof maakt het ook mogelijk je gordijnen netjes weg te werken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Martijnst1990

Quote from: Kamidioblitz on January 23, 2017, 15:18:08
Een verlaagd plafond met koof met daarin de bekabeling voor de extra luidsprekers kan een begin zijn;). Alvast een elektrisch scherm erin verwerken en een fatsoenlijke HDMI kabel trekken. Het kan snel gaan. Koof maakt het ook mogelijk je gordijnen netjes weg te werken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is wel heel mooi ja. Maar ook een behoorlijk duur grapje, dus dat zit er voorlopig niet in :P Ach, voorlopig woon ik hier nog wel, dus heb alle tijd om te sparen ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frankp

Precies, je moet ook nog iets te upgraden over houden hè.  8)

MLCinema

Deze fronts als surround en dan weer nieuwe erin? Dat upgraden is niet moeilijk. Er is altijd wel iets... [emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Martijnst1990

Quote from: Kamidioblitz on January 23, 2017, 22:26:13
Deze fronts als surround en dan weer nieuwe erin? Dat upgraden is niet moeilijk. Er is altijd wel iets... [emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Er is altijd wel iets ja, maar toch gaat dat niet gebeuren :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Net even 2 panorama foto's gemaakt zoals het er 's avonds bij staat.

Foto 1 met de Philips Hue (3 gewone lampen en 2 Living Colors) op neutrale stand:



En deze met wat meer sfeerverlichting, kijkt erg fijn tv. Met films dim ik ze vaak wat meer:


Kleuren komen niet helemaal lekker over op de foto, dan heeft een telefooncamera toch zo zijn beperkingen, maar het geeft een idee ;)

Eind februari komen er nog op maat gemaakte vouwgordijnen en dan is het voor nu wel zo'n beetje af :) De fronts staan trouwens een stuk dichter naar de muur dan de vorige foto. Hoorde geen noemenswaardig verschil (speel ook niet zo hard), maar het komt wel eens tuk beter uit met de eethoek die vlak naast de linker front staat.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

Dit ziet er erg gezellig uit om een filmpje te kijken.


RonG


Jep

Quote from: Martijn90 on January 24, 2017, 19:48:02
Kleuren komen niet helemaal lekker over op de foto, dan heeft een telefooncamera toch zo zijn beperkingen, maar het geeft een idee ;)

Waarschijnlijk de witbalans die tegenwerkt...
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Martijnst1990

#2820
Een ietwat late reactie, maar bedankt voor de leuke reacties :D

Ik zit te denken om mijn opstelling wat te veranderen. Ik zou het houten meubel weg willen doen, de tv iets meer naar rechts en een stukje lager hangen zodat hij mooi midden tussen de fronts in hangt en de center op een centerstand of onder de tv ophangen. Heeft iemand ervaring met het netjes ophangen van een center? Ik kwam de B-Tech BT15 tegen, ziet er op zich best handig en netjes uit vind ik.

Ook speel ik met het idee om dan mijn subwoofer en audiorack om te draaien zodat ten eerste de sub wat meer cornergain krijgt en ik de displays wat beter kan zien vanaf de luisterplek. Het grootste issue zal wel het kabelmanagement gaan worden.. nu kan ik nog best veel verstoppen onder/achter het houten meubel en in de hoek bij het rack. Dat wordt dan een stuk lastiger.

Ideeën en suggesties zijn meer dan welkom :)

Edit: gordijnen hangen inmiddels ook, is weer een stuk meer aangekleed  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

De JL Audio subwoofer staat trouwens te koop en ik zit ook niet meer op een attic.. zal toch eens wat anders moeten bedenken :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frankp

Quote from: Martijn90 on April  3, 2017, 12:32:14
... zal toch eens wat anders moeten bedenken :P

The JL Room  8)

Ziet er netjes uit Martijn. Kan je zeker meer van genieten dan een zolder(tje).


LuPo