The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MVG

Oef dat is zuur! Dit weet ik niet hoe dit werkt, ik heb wel enkele keren wat kleding ontvangen uit Amerika en hier moesten toen ook douane kosten over betaald worden. Dus het zou wel eens kunnen..

Verder gaat het volgens mij allemaal weer wat sneller dan gepland bij jou ;D
Weet niet of je spotify gebruikt anders heb ik nog wel een leuke playlist voor je om je sub te testen  :devil:


MVG

Quote from: morca on September 26, 2012, 18:14:30
Ik weet ook nog wel wat leuke JL muziek  :D
maar dat komt wel  ;)

Daar twijfel ik niet aan!  ;D

Dirk

Quote from: morca on September 26, 2012, 18:14:30
Ik weet ook nog wel wat leuke JL muziek  :D
maar dat komt wel  ;)
ik begin door de JL net alle muziek weer leuk(er) te vinden  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Martijnst1990

PostNL klantenservice maar gebeld en dit zijn inderdaad inklaringskosten. Had ik al rekening mee gehouden, dus geen probleem, maar het leek nu alsof het dubbele verzendkosten waren en dat zou zonde zijn.

Quote from: MVG on September 26, 2012, 18:13:20
Oef dat is zuur! Dit weet ik niet hoe dit werkt, ik heb wel enkele keren wat kleding ontvangen uit Amerika en hier moesten toen ook douane kosten over betaald worden. Dus het zou wel eens kunnen..

Verder gaat het volgens mij allemaal weer wat sneller dan gepland bij jou ;D
Weet niet of je spotify gebruikt anders heb ik nog wel een leuke playlist voor je om je sub te testen  :devil:
De MiniDSP was een tijdje terug al besteld, sowieso ook om mijn huidige sub goed af te stellen, maar toen kwam de JL er ineens tussen :D Heb geen Spotify (zal me er is in verdiepen, zie het vaak voorbij komen maar ken het eigenlijk niet), maar qua sub test muziek moet het helemaal goed komen ;D Thanks.
Quote from: Dynky on September 26, 2012, 18:22:58
ik begin door de JL net alle muziek weer leuk(er) te vinden  ;)
Ik ben heel benieuwd :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Dynky on September 26, 2012, 18:22:58
ik begin door de JL net alle muziek weer leuk(er) te vinden  ;)
Idd daar heb je gelijk in  ;)
Maar je zag bij pimp my ride bv dat die rappers vaak JL in de auto hebben,
Als je nou zo,n muziekje aanzet ,kan je horen dat ze er gebruik van hebben gemaakt .
Maar bv the progedy voelt ook wel lekker  :D

Ze zijn idd voor elke muziekstijl erg goed,ik luister ook vaak wat rustigere muziek  :music:


Martijnst1990

Update:

MiniDSP is binnen, hout voor de kist is ook net gehaald en is al op maat gezaagd en de versterker komt dinsdag 8) Terminals heb ik ook al, die haal ik gewoon uit de kist die er al bij zat, dus in principe zou ik dinsdag alles moeten hebben om aan de slag te kunnen. Morgen in ieder geval een beginnetje maken aan de kist :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


FeaR1986

Over de kleur: ik zit meer en meer mensen tegen die hun speakers inpakken met plakplastic. Tot nu toe alleen nog gezien in hoogglans kleuren, maar is vast ook wel in mat te verkrijgen. Zou alleen niet weten hoe dat houdt op een MDF-kist. Dus wellicht is dat plastic nog een idee voor als het spuiten niet goed gaat. Allicht goedkoper dan een professioneel bedrijf het laten doen. Geloof dat je zo 200 - 300 euro kwijt kan zijn.

Overigens is er niets mis met gloss black, dat past heel snel in je interieur. Mijn gloss Velodyne doet het qua looks nog steeds netjes naast de Focal 826W. Al moet ik wel zeggen dat die qua vorm redelijk overeenkomen en de Focals zijn van voor ook gloss  :unsure:

Hoe bevallen je Velodyne VPulse trouwens?  8)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

MVG

Goed idee lijkt me!
Hier op het forum er ook iemand die dit gedaan heeft met een stel Klipschen, voor zover ik kon zien is dat in mat wit gedaan.. Of ik zie het niet zo goed meer dat zou ook kunnen  ;D

Maar wellicht een mooie optie voor spuiten. In mijn dorp zit een bedrijf welke 'wrappen'voor auto's doet. Zo rijdt hij zelf een Mercedes ML welke hij matzwart heeft gemaakt dmw wrappen. En dat is erg gaaf!

Mocht iemand interesse hebben kan ik de website wel pm'en.

Martijnst1990

#1736
Straks ga ik beginnen met de kist, alleen heb ik geen bovenfrees voor het gat voor de woofer. Zou dit ookte doen zijn met een decoupeerzaag, of kan ik toch beter iemand zoeken die het wel met een frees kan?

Quote from: FeaR1986 on September 30, 2012, 03:00:32
Over de kleur: ik zit meer en meer mensen tegen die hun speakers inpakken met plakplastic. Tot nu toe alleen nog gezien in hoogglans kleuren, maar is vast ook wel in mat te verkrijgen. Zou alleen niet weten hoe dat houdt op een MDF-kist. Dus wellicht is dat plastic nog een idee voor als het spuiten niet goed gaat. Allicht goedkoper dan een professioneel bedrijf het laten doen. Geloof dat je zo 200 - 300 euro kwijt kan zijn.

Overigens is er niets mis met gloss black, dat past heel snel in je interieur. Mijn gloss Velodyne doet het qua looks nog steeds netjes naast de Focal 826W. Al moet ik wel zeggen dat die qua vorm redelijk overeenkomen en de Focals zijn van voor ook gloss  :unsure:

Hoe bevallen je Velodyne VPulse trouwens?  8)
Bedankt voor het meedenken mannen, dat plak plastic of wrappen kan nog best een goed idee zijn inderdaad, hoewel laten wrappen door een auto wrapper al snel net zo duur zal zijn als laten spuiten door een bedrijf. Ik zal me eens gaan verdiepen in dat plastic :)

Hoogglans is op zich ook wel mooi, maar dan hadden ook mijn speakers, stands of tv zo moetn zijn, nu is er echt helemaal niks in hoogglans en dan krijg ik er snel spijt van denk ik.

De VPulse bevallen qua geluid erg goed, alleen heb ik nog steeds wel is het probleem dat ze uit min oren vallen, vooral met lopen :( Al verschillende dopjes geprobeerd, maar ik denk dat het probleem aan mijn oren ligt :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dirk

Quote from: Martijn90 on September 30, 2012, 08:23:15
Straks ga ik beginnen met de kist, alleen heb ik geen bovenfrees voor het gat voor de woofer. Zou dit ookte doen zijn met een decoupeerzaag, of kan ik toch beter iemand zoeken die het wel met een frees kan?
Ik had wel de beschikking van een bovenfrees (via het werk), maar omdat ik niet gewend ben daarmee te werken heb ik het gewoon met m'n eigen decoupeerzaag gedaan en dat ging ook perfect.
hier was het voor een 10" in een MDF plaat van 40mm, dus het kan zeker wel, gewoon netjes de tijd nemen en zorgen voor goede (stof)afzuiging, want anders wordt het nooit netjes rond  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Martijnst1990

Quote from: Dynky on September 30, 2012, 08:39:30
Ik had wel de beschikking van een bovenfrees (via het werk), maar omdat ik niet gewend ben daarmee te werken heb ik het gewoon met m'n eigen decoupeerzaag gedaan en dat ging ook perfect.
hier was het voor een 10" in een MDF plaat van 40mm, dus het kan zeker wel, gewoon netjes de tijd nemen en zorgen voor goede (stof)afzuiging, want anders wordt het nooit netjes rond  ;)
Thanks, dat is mooi :) Heb zelf 22mm mdf, dus moet het alleen maar makkelijker gaan :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Idd met de decopeer moet lukken doe ik ook altijd of het moet de baffle zijn.
Ik heb hier ook geen frees meer Martijn,alleen nog een paar freesje,s.
Dus het beloofde helpen van vorig jaar  ??? kan niet meer,......sorry

CoSo

Quote from: Martijn90 on September 30, 2012, 08:23:15
De VPulse bevallen qua geluid erg goed, alleen heb ik nog steeds wel is het probleem dat ze uit min oren vallen, vooral met lopen :( Al verschillende dopjes geprobeerd, maar ik denk dat het probleem aan mijn oren ligt :P
De Bose dopjes niet en ook goed geluid.


RalphH

Zo, ik heb weer een en ander gemist hier. Geen halve maatregelen Martijn, dikke woofert gaat dit worden.
Succes met de bouw.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Quote from: morca on September 30, 2012, 10:21:46
Idd met de decopeer moet lukken doe ik ook altijd of het moet de baffle zijn.
Ik heb hier ook geen frees meer Martijn,alleen nog een paar freesje,s.
Dus het beloofde helpen van vorig jaar  ??? kan niet meer,......sorry
Man, jij helpt me al zat met je PM's etc! :)

Quote from: CoSo on September 30, 2012, 11:14:41
De Bose dopjes niet en ook goed geluid.
Ik heb ergens het idee dat het aan mijn oren ligt :D Maar verder bevallen ze wel, gebruik ze voornamelijk in de bus en daar zit ik toch stil :P

Quote from: morca on September 30, 2012, 11:16:49
ps gebruik voor de zaag die smalle zaagje,s voor bochten,dat werkt/stuurt beter  ;)
Goeie tip, ga zo even kijken of en wat voor zaagjes wij hebben, anders moet dat even tot dinsdag op zich laten wachten :)

Quote from: RalphH on September 30, 2012, 11:21:07
Zo, ik heb weer een en ander gemist hier. Geen halve maatregelen Martijn, dikke woofert gaat dit worden.
Succes met de bouw.
Thanks 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Net begonnen aan het kistje. Alleen leek op het eerste gezicht alles helemaal recht en op maat, maar nu steken sommige panelen toch net iets uit :( (kan overigens ook aan mij liggen, je mag best eeten dat ik niet de handigste ben :D).

Verder moet ik wel zeggen dat ik zelf best tevreden ben en ik hoop dat die oneffenheden nog op te lossen zijn met schuren o.i.d.?

Op de foto's lijken ze overigens wel wat erger dan ze echt zijn vind ik, komt door de schaduw denk ik:




Van binnen, randen nog even een extra laagje houtlijm gegeven:


Met de bovenkant erop, ga zo meteen een poging wagen om het gat te zagen :D


En de terminals die erin komen:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

men zaagt ook niet altijd even recht hoor  ;) mijn 3e kistje was net als jouw eerste
verkeerd gezaagd.
Je hebt wel die lichte persing hout zie ik wel........ jammer.
Voor een formaat geweld W7 is een goed kistje nodig.

Maareuh bracing? past die er nog wel strak ik zo,die had ik eerst gedaan als ik jouw was,en dan omheen gebouwd

Schuren of frezen is ie glad  ;)


Martijnst1990

Het is helaas wel heel duidelijk te zien dat dit een eerste hobby projectje is ja :( Maar goed, ben er toch wel een beetje tevreden over gelukkig :)

Had eerlijk gezegd gedacht dat de bracing er nog precies tussen te schuiven was, maar dat word idd wat lastig.. kwestie van een beetje van de randen van de bracing afschaven denk ik. Alleen even kijken hoe ik de bracing er het beste uit kan laten zien. De magneet moet sowieso ondersteunt worden, dat kreng weegt maar liefst 20,5 kilo :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Martijnst1990

En weer een stukje verder, bracing klempt goed en heb ik verder vast gezet met houtlijm, staat nu te drogen. Terminals zitten er ook in. Alleen het front moet er nog op, moet ik dinsdag even doen want de schroeven zijn op en dan kan de woofer erin :)

Ben er stiekem toch wel een beetje trots op  ::)



JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT