The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RobertVanWoerden


larzie

Gefeliciteerd Martijn met je nieuwe SR9600!  :pompom: Vast een stuk beter dan die Pioneer die je eerst had. :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Quote from: RobertVanWoerden on April 15, 2012, 20:06:12
Super upgrade Martijn, geniet ervan.
Thanks, dat komt goed :)
Quote from: larzie on April 15, 2012, 22:01:17
Gefeliciteerd Martijn met je nieuwe SR9600!  :pompom: Vast een stuk beter dan die Pioneer die je eerst had. :D
Mwa, beetje wel :D En bedankt :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Het is normaal dat je veel vragen hebt, maar je zal snel leren :D


  • MRAC doet inderdaad wat aan de akoestiek, maar dan alleen de EQ-instellingen. Het gevaar is dat je dan aan dynamiek inlevert.
  • MRAC heb je inderdaad niet nodig als je handmatig gaat instellen. Meetlint, dB-meter en calibratie BD is voldoende. Meetmic heb je dan ook niet nodig.
  • HDMI switch moet geen probleem zijn. De uitgang van de switch gaat op een ingang van de SR9600. Zorg wel voor een goede kwaliteit switch ;) Bijv. de Marantz VS3002. Maar het geluid van een spel over optisch kan geen kwaad. Ik denk niet dat je het zal horen ;)
Je kan trouwens wel de setup doen zonder AB. Speel het testsignaal, lees de meter af en schrijf de benodigde correctie op. Doe dit voor alle kanalen, stel dan de receiver in en doe de test dan opnieuw. Misschien dan alleen nog fine tunen en klaar.

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Apoc@

Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

Ejorne

Inderdaad een mooie upgrade. Wat een bakbeest ook in vergelijk met de pio.  8)

Martijnst1990

Quote from: HTip on April 16, 2012, 10:31:00
Het is normaal dat je veel vragen hebt, maar je zal snel leren :D


  • MRAC doet inderdaad wat aan de akoestiek, maar dan alleen de EQ-instellingen. Het gevaar is dat je dan aan dynamiek inlevert.
  • MRAC heb je inderdaad niet nodig als je handmatig gaat instellen. Meetlint, dB-meter en calibratie BD is voldoende. Meetmic heb je dan ook niet nodig.
  • HDMI switch moet geen probleem zijn. De uitgang van de switch gaat op een ingang van de SR9600. Zorg wel voor een goede kwaliteit switch ;) Bijv. de Marantz VS3002. Maar het geluid van een spel over optisch kan geen kwaad. Ik denk niet dat je het zal horen ;)



Je kan trouwens wel de setup doen zonder AB. Speel het testsignaal, lees de meter af en schrijf de benodigde correctie op. Doe dit voor alle kanalen, stel dan de receiver in en doe de test dan opnieuw. Misschien dan alleen nog fine tunen en klaar.


Kijk, duidelijk zo allemaal :) Woensdag avond word de AB en meet microfoon gebracht, dus dan ga ik wel aan de slag om hem echt goed in te stellen en MRAC te testen. Volgens mij staan de speaker levels nu al erg goed: fronts + center konden allemaal op 0 dB, want ze staan allemaal even ver weg en de rears staan op -1,5 net zoals in de Pioneer.

Wat betreft de PS3 kan die inderdaad prima via optisch, alleen moet ik wel de HDMI uitgang aan de zijkant van de tv gebruiken en ik weet niet of ik de kabel dan helemaal netjes kan weg werken, ga ik van de week wel even naar kijken. Mocht dat niet lukken kan ik altijd nog kijken naar een goede HDMI switch. In ieder geval fijn om te weten dat het met een switch gewoon opgelost kan worden.
Quote from: Apoc@ on April 16, 2012, 10:34:11
Mooie upgrade weer Martijn :thumbs-up:
Thanks :)
Quote from: Ejorne on April 16, 2012, 13:47:04
Inderdaad een mooie upgrade. Wat een bakbeest ook in vergelijk met de pio.  8)
Thanks :) Best een verschil qua formaat (en gewicht) inderdaad :D Moest er behoorlijk aan wennen, maar ben er nu wel aan gewend.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Gefeliciteerd met je prachtige aankoop Martijn, deze upgrade brengt je set zeker naar een veel hoger niveau.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub


Martijnst1990

Quote from: Madhouse on April 16, 2012, 19:06:59
Gefeliciteerd met je prachtige aankoop Martijn, deze upgrade brengt je set zeker naar een veel hoger niveau.
Bedankt :) En dat doet het zeker, is ook wel een hele beste stap natuurlijk, van een instap Pioneer naar een high end Marantz :D

Quote from: morca on April 16, 2012, 19:09:44
Zijn je oren al gewend  :D
Beginnen te wennen, maar bij sommige stukjes muziek/film sta ik er nog echt van te kijken! Gister avond nog even een stukje Michael Bublé - In the Act (CD) op gezet en dat klinkt toch wel zo ontzettend lekker.

Ga nu Contraband eens opzetten, word weer lekker genieten :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on April 16, 2012, 19:14:39
Bedankt :) En dat doet het zeker, is ook wel een hele beste stap natuurlijk, van een instap Pioneer naar een high end Marantz :D
Beginnen te wennen, maar bij sommige stukjes muziek/film sta ik er nog echt van te kijken! Gister avond nog even een stukje Michael Bublé - In the Act (CD) op gezet en dat klinkt toch wel zo ontzettend lekker.

Ga nu Contraband eens opzetten, word weer lekker genieten :)
Zolang je er van opkijkt,ben je nog niet helemaal gewend,laten we hopen dat dat een poos zo blijft,anders gaat het je goed geld kosten  :clapping:

Veel luisterplezier kerel

JCL

Quote from: Martijn90 on April 15, 2012, 12:08:48
In veel gevallen denk ik dat DTS en DTSHD (bij mij in ieder geval) ook wel een beetje tussen de oren zit (wat wel heel sterk is). Sowieso zit er natuurlijk ook heel veel verschil tussen 2 DTSHD tracks. Zo kan een goede DTS track veel beter klinken dan een slechtere TrueHD of DTS-HD van een andere film. Ik heb eigenlijk nooit echt het vergelijk gedaan tussen DTS en DTSHD van dezelfde film. Hoeft voor mij ook niet echt, als het maar goed klinkt en dat doet het :)

Hier merk ik wel heel duidelijk verschil tussen DTS en DTS-HD. Idem voor true-HD en Dolby Digital. Verschil tussen True-HD en DTS-HD merk ik minder (is vaak ook lastig 1 op 1 te testen). Wat mij altijd opvalt is dat de surround bubble heel veel beter is bij HD-audio. Ook het bereik is beter, meer detail in het hoog, dieper/strakker laag, alles is gewoon iets beter.

Wat betreft Katie Melua: die CD is gewoon geweldig en in tegenstelling tot Adele (die ook prachtig zingt) ook nog eens goed opgenomen!

Martijnst1990

Gister Contraband gekeken, gave film en het geluid was ook lekker :) Alleen denk ik wel dat mijn sub nog wat te zacht staat, maar daar kom ik van de week achter met de dB meter.

Quote from: morca on April 16, 2012, 19:16:22
Zolang je er van opkijkt,ben je nog niet helemaal gewend,laten we hopen dat dat een poos zo blijft,anders gaat het je goed geld kosten  :clapping:

Veel luisterplezier kerel
Het was alleen even de vraag of de Marantz een match zou zijn met XTZ, en dat blijkt het te zijn. Er is geen andere reden waarom deze receiver weg zou moeten, als ik de verhalen zo lees valt er eigenlijk weinig te upgraden tenzij ik echt duizenden euro's te besteden heb, dus deze blijft de komende (tientallen? :D) jaren gewoon lekker staan ;)

Quote from: JCL on April 16, 2012, 20:49:24
Hier merk ik wel heel duidelijk verschil tussen DTS en DTS-HD. Idem voor true-HD en Dolby Digital. Verschil tussen True-HD en DTS-HD merk ik minder (is vaak ook lastig 1 op 1 te testen). Wat mij altijd opvalt is dat de surround bubble heel veel beter is bij HD-audio. Ook het bereik is beter, meer detail in het hoog, dieper/strakker laag, alles is gewoon iets beter.

Wat betreft Katie Melua: die CD is gewoon geweldig en in tegenstelling tot Adele (die ook prachtig zingt) ook nog eens goed opgenomen!
Ik ben er ook echt wel van overtuigd dat ik verschil hoor. Pak bijvoorbeeld een film als Transformers, Avatar of Inception. Zoveel detail als er in die HD sound tracks zit krijg je gewoon niet een DTS track. Maar wat ik meer bedoel is dat DTS-HD of TrueHD niet alles zegt.

Neem bijvoorbeeld de DFW films, die hebben allemaal een DTS-HD Master track, maar ik durf te wedden dat er eigenlijk vrijwel geen verschil zal zitten tussen die track of de DTS track op de DVD ervan. Maar begrijp me niet verkeerd, ik zet echt altijd de HD track op als die erop zit, want er zit in de meeste gevallen inderdaad gewoon veel meer detail en dynamiek in.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Quote from: Martijn90 on April 16, 2012, 19:05:35
Kijk, duidelijk zo allemaal :) Woensdag avond word de AB en meet microfoon gebracht, dus dan ga ik wel aan de slag om hem echt goed in te stellen en MRAC te testen. Volgens mij staan de speaker levels nu al erg goed: fronts + center konden allemaal op 0 dB, want ze staan allemaal even ver weg en de rears staan op -1,5 net zoals in de Pioneer.
Kan heel goed zijn dat je hiermee dezelfde homogeniteit van de bubble bereikt. Het kan wel zijn dat je nu veel te hard speelt. Volgens mij staat 0 dB bij de SR9600 gelijk aan 85dB vanwege de THX certificering. Ik weet dat niet zeker en ligt ook aan de akoestiek/gevoeligheid van de speakers. Maar die laatste heb je niet gewijzigd ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: HTip on April 17, 2012, 14:02:04
Kan heel goed zijn dat je hiermee dezelfde homogeniteit van de bubble bereikt. Het kan wel zijn dat je nu veel te hard speelt. Volgens mij staat 0 dB bij de SR9600 gelijk aan 85dB vanwege de THX certificering. Ik weet dat niet zeker en ligt ook aan de akoestiek/gevoeligheid van de speakers. Maar die laatste heb je niet gewijzigd ;)
Te hard spelen heb ik toch zelf in de hand met de volume knop? :P Ik bedoel die 0 dB als maatstaaf houden is er toch alleen voor bedoeld om alles op het juiste volume te krijgen. In principe kan je ook -2 als standaard houden bij linksvoor en van daaruit de andere kanalen instellen lijkt me.

Ik merk wel heel duidelijk dat ik nu behoorlijk hard kan spelen zonder het gevoel te hebben dat ik hem zachter moet zetten op drukke stukjes, dat had ik met de Pioneer wel heel erg. Heb vandaag The Dark Knight gekeken en ook de drukke stukjes blijven super strak, heel dynamisch, maar niet het gevoel dat het té is. Daardoor zijn ook de zachtere dialogen heel goed te verstaan en hoor je ook dan de kleine details :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Heb je helemaal gelijk in! De afstelling is inderdaad relatief ;)

Je weet nu waarom ik mijn SR9600 niet wegdoe :D Wat een machine hé? En met mijn extra stereoversterker wordt het nóg beter :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: HTip on April 17, 2012, 15:28:11
Heb je helemaal gelijk in! De afstelling is inderdaad relatief ;)

Je weet nu waarom ik mijn SR9600 niet wegdoe :D Wat een machine hé? En met mijn extra stereoversterker wordt het nóg beter :music:
Dat weet ik nu zeker :D Voor mij is dit qua stereo al zo ontzettend veel beter dan de Pioneer, hier zal er niet snel ook nog eens een stereo versterker bij komen ;D Sowieso zijn voorlopig de centen uiteraard weer even op, maar met een andere sub of bv Oppo zal ik nu veel meer winst behalen denk ik :) En ik denk dat ik nu ook al heel snel tegen het limiet van mijn ruimte aan zal lopen qua formaat. Het is een niet al te misselijke set (al zeg ik het zelf) en daarvoor is het toch een erg kleine ruimte waar de set in speelt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Quote from: Martijn90 on April 17, 2012, 15:42:37
Dat weet ik nu zeker :D Voor mij is dit qua stereo al zo ontzettend veel beter dan de Pioneer, hier zal er niet snel ook nog eens een stereo versterker bij komen ;D Sowieso zijn voorlopig de centen uiteraard weer even op, maar met een andere sub of bv Oppo zal ik nu veel meer winst behalen denk ik :) En ik denk dat ik nu ook al heel snel tegen het limiet van mijn ruimte aan zal lopen qua formaat. Het is natuurlijk een behoorlijk kleine ruimte waar de set staat en dan is het al geen misselijke set, al zeg ik het zelf :P
Dat is een understatement :D Gewoon nu lekker gaan genieten en dan pas gaan kijken naar de volgende upgrade. Veel luisterplezier! :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: HTip on April 17, 2012, 15:44:44
Dat is een understatement :D Gewoon nu lekker gaan genieten en dan pas gaan kijken naar de volgende upgrade. Veel luisterplezier! :music:
Consider it done! 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Quote from: HTip on April 17, 2012, 14:02:04
Kan heel goed zijn dat je hiermee dezelfde homogeniteit van de bubble bereikt. Het kan wel zijn dat je nu veel te hard speelt. Volgens mij staat 0 dB bij de SR9600 gelijk aan 85dB vanwege de THX certificering. Ik weet dat niet zeker en ligt ook aan de akoestiek/gevoeligheid van de speakers. Maar die laatste heb je niet gewijzigd ;)
Sterker nog, vanwege de slechte akoestiek in mijn woonkamer komt die van mij niet onder de -14 dB. Hard zat, de bank begint te stuiteren bij sommige stukken icm de SVS.  ;D ;D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Quote from: Etiennevh on April 17, 2012, 18:22:44
Sterker nog, vanwege de slechte akoestiek in mijn woonkamer komt die van mij niet onder de -14 dB. Hard zat, de bank begint te stuiteren bij sommige stukken icm de SVS.  ;D ;D
Heb vandaag TDK gekeken op -20 en dat was hard zat :D Nou is mijn kamer ook wel iets kleiner als jou huiskamer natuurlijk... :P Sterker nog, volgens mij ben ik nog niet onder de -20 geweest, meestal -25, -30.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

rallufff

Dikke bak die Marantz SR9600!

Bevalt het je goed?
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Gefeliciteerd Martijn dat is een geweldige aanwinst. Een absoluut topdagen van Marantz. Heb m mogen bewonderen bij Philip en was erg onder de indruk van dit beestje! Die hoef je voorlopig ook echt niet meer up te graden!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Quote from: The Vampire on April 18, 2012, 01:54:28
Gefeliciteerd Martijn dat is een geweldige aanwinst. Een absoluut topdagen van Marantz. Heb m mogen bewonderen bij Philip en was erg onder de indruk van dit beestje! Die hoef je voorlopig ook echt niet meer up te graden!
Bedankt, ben er dan ook zeer content mee :D Hier hetzelfde, gehoord bij Philip en eigenlijk zo onder de indruk van de power dat ik hem nu niet kon laten staan :) Up graden zit er zeker voorlopig niet in inderdaad. Enige reden die ik kan bedenken is als er over zoveel jaar hele andere aansluitingen komen, maar dat zal zo'n vaart niet lopen ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT