The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

squeek

Heb ik toevallig toch mijn mooie lx82 in de prijsbepaling staan zeker  :D

Nee serieus even, welke richting zou je uitgaan? Ik las precies ergens dat emotiva je nogal interesseerde of heb ik dat mis?

Greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Martijnst1990

Quote from: squeek on April  7, 2012, 18:40:34
Heb ik toevallig toch mijn mooie lx82 in de prijsbepaling staan zeker  :D

Nee serieus even, welke richting zou je uitgaan? Ik las precies ergens dat emotiva je nogal interesseerde of heb ik dat mis?

Greetz
Emotiva spreekt mij zeker aan, maar het is natuurlijk ook weer behoorlijk aan de prijs. Ik moet eerst maar is een budgt gaan vaststellen en dan goed gaan kijken/luisteren. Ik sluit Pioneer ook zeker niet direct uit, want op zich bevalt het me goed, alleen is het op hoger volume wat scheller, maar dat kan er ook aan liggen dat mijn receiver dan aan zijn max zit.

Daarnaast heb ik Marantz ook altijd erg mooi gevonden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

squeek

Marantz is mooi inderdaad. Zit ik nu ook zo'n beetje naar te kijken.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |


Dekay

Ik zou ook voor een nieuwe versterker gaan. Heb zelf gemerkt toen ik van een Cambridge Audio naar Marantz ging hoeveel beter m'n vorige speakers ineens klonken. Daarnaast heb ik je meermaals in dit topic horen zeggen dat je naar een andere receiver zou willen. Ik zou dus daar eerst voor gaan!
KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

Eddye

 :withstupid:

Inderdaad ook voor nieuwe versterking gekozen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martijnst1990

Versterker - 10
Subwoofer - 1 Morca..? :D

Het is ook wel heel duidelijk wat de rest denkt ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

#1182
Quote from: Martijn90 on April  8, 2012, 01:03:33
Versterker - 10
Subwoofer - 1 Morca..? :D

Het is ook wel heel duidelijk wat de rest denkt ;D
Nee ,Ik wilde dat gisteren al vragen,niemand heeft dat toegelicht.En verwachte al dat je dacht dat het mijn stem zou zijn.
Ik vind een mooie Marantz of emotiva een betere upgrade en de woofer daarna bv.
Heb in ieder geval op nieuwe versterking voor je speakers gekozen,alles op zijn tijd. ;)

Als je me post leest zie je ook dat ik eerst uitgebreid toelicht waarom een andere amp,die sub staat in de beschrijving al een beetje op de 2e plek,
terwijl ik eigen lijk wel gedeelde 1e plek zeg ,maar dat niet helemaal de gedachte was die ik had,meer 1&2 .

Maareuh zelf ik heb geen nieuwe sub gestemd,nieuwe amp dus.
daar zou ik geen poll van maken maar eens lekker gaan luisteren  :D

Edit ;Misschien wil de sub stemmer zijn verhaal nog onderbouwen,waarom,want hij staat er niet bij ..........

rovinggecko

Mooie set en mooie ruimte zo!

Vwb de poll, ik zou gaan voor de 'other'  optie. Zoals ook Morca al aangaf, mijn advies zou zijn om een streamer toe te voegen. Heb al jaren alles digitaal en het gemak is wel heel erg groot. Zeker als je bijvoorbeeld gaat voor een Squeezebox in combinatie met een app als iPeng op iphone\ipad\ipod. Heb zelf ook een HTPC setup, maar voor het luisteren van muziek is dat eigenlijk te omslachtig (zelfs via het kleine scherm op m'n htpc zodat de tv niet aan hoeft).
In een volgende stap kan je dan een DAC toevoegen. Er komen af en toe squeezeboxen voorbij in de markt, dus je hoeft niet gelijk een nieuwe te kopen. En je kan ook muziek uit de 'cloud'  luisteren, dus hoeft niet gelijk aan een NAS of je HTPC aan laten staan.

Kunnen alle cd's netjes geript en achter het schot (da's wel zo 21ste eeuw).  :angel:

Ik las dat je niet heel veel muziek luistert. Ik denk dat in dat geval misschien nog wel meer toegevoegde waarde heeft....

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

tommie1

Ik Zou ook stemmen voor een nieuwe versterker.
Want inderdaad denk dat je daar nu de meeste winst mee haalt.

Martijnst1990

Quote from: HTip on March 18, 2012, 13:08:22
Je krijgt er ook een strakke bas mee en zelfs meer output. En misschien heb je wel resonanties maar weet je het niet ;)
Ik bedacht me net opeens dat ik een optie heb op mijn receiver waarmee ik mijn speakers allemaal uitzet maar de sub blijft wel spelen. Net wat stukjes film op gezet met alleen de sub en dan hoor ik een kast deurtje links achter mij iets resoneren. Als het geluid over de speakers gaat hoor ik dat niet, maar het is er dus wel iets.

Aangezien een Subdude een relatief goedkope upgrade is ga ik daar denk ik als eerste voor kijken. Binnen een weekje of twee zou ik er 1 kunnen kopen om te testen en mocht het nou echt niks brengen is hij ook zo weer verkocht, gezien hoe gewild ze zijn :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Quote from: morca on April  8, 2012, 11:19:58
Nee ,Ik wilde dat gisteren al vragen,niemand heeft dat toegelicht.En verwachte al dat je dacht dat het mijn stem zou zijn.
Ik vind een mooie Marantz of emotiva een betere upgrade en de woofer daarna bv.
Heb in ieder geval op nieuwe versterking voor je speakers gekozen,alles op zijn tijd. ;)

Als je me post leest zie je ook dat ik eerst uitgebreid toelicht waarom een andere amp,die sub staat in de beschrijving al een beetje op de 2e plek,
terwijl ik eigen lijk wel gedeelde 1e plek zeg ,maar dat niet helemaal de gedachte was die ik had,meer 1&2 .

Maareuh zelf ik heb geen nieuwe sub gestemd,nieuwe amp dus.
daar zou ik geen poll van maken maar eens lekker gaan luisteren  :D

Edit ;Misschien wil de sub stemmer zijn verhaal nog onderbouwen,waarom,want hij staat er niet bij ..........
Dan ben ik ook wel benieuwd wie het wel geweest is ;) Inmiddels staat het al 11-1 voor nieuwe versterking zie ik :)

Quote from: rovinggecko on April  8, 2012, 14:13:00
Mooie set en mooie ruimte zo!

Vwb de poll, ik zou gaan voor de 'other'  optie. Zoals ook Morca al aangaf, mijn advies zou zijn om een streamer toe te voegen. Heb al jaren alles digitaal en het gemak is wel heel erg groot. Zeker als je bijvoorbeeld gaat voor een Squeezebox in combinatie met een app als iPeng op iphone\ipad\ipod. Heb zelf ook een HTPC setup, maar voor het luisteren van muziek is dat eigenlijk te omslachtig (zelfs via het kleine scherm op m'n htpc zodat de tv niet aan hoeft).
In een volgende stap kan je dan een DAC toevoegen. Er komen af en toe squeezeboxen voorbij in de markt, dus je hoeft niet gelijk een nieuwe te kopen. En je kan ook muziek uit de 'cloud'  luisteren, dus hoeft niet gelijk aan een NAS of je HTPC aan laten staan.

Kunnen alle cd's netjes geript en achter het schot (da's wel zo 21ste eeuw).  :angel:

Ik las dat je niet heel veel muziek luistert. Ik denk dat in dat geval misschien nog wel meer toegevoegde waarde heeft....


Bedankt :) Streaming zie ik nog niet heel veel in voor mezelf. Zoals gezegd luister ik (zeker de laatste tijd) vrij weinig muziek en als ik het wel luister is het even snel een dance cd via de pc en dat vind ik al gauw goed. Altijd als ik muziek luister via de pc ben ik ook echt bezig op de pc, dus kan altijd van muziek wisselen. Voordeel aan nieuwe versterking is dat ik er zowel qua muziek als qua film op voorruit ga, daarna kan ik me natuurlijk altijd is wat meer verdiepen in streaming.

Wat nu ook nog meespeelt is dat alles op mijn slaapkamer staat waardoor ik altijd in de buurt ben van de AB en HTPC. Als alles in een woonkamer zou staan waar je veel meer zit plek hebt zou ik streaming veel belangrijker vinden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Is ook niet zo belangrijk wie,
Ik heb een bepaalde gedachte over wat het beste in welke volgorde te doen,zo nog 10  :thumbs-up:
Daarom tipte ik je bv die kaart/dac,als je vaak luistert via pc is dat bijna de eerste schakel,en ik heb nu ondervonden hoe dat tov een mb 200 en een dune klinkt.
Maar je hebt een goeie speler,dat was ik even vergeten  ;)

HTip

Ik heb ook (heel verrassend ;)) op nieuwe versterking gestemd. Ik denk dat je daarmee de meeste winst gaat behalen. Heb niet voor de SubDude gekozen, hoewel ik wel denk dat je die heel erg gaat waarderen omdat je die zo bij elkaar gespaard hebt.

Quote from: Martijn90 on April  8, 2012, 15:13:29
Ik bedacht me net opeens dat ik een optie heb op mijn receiver waarmee ik mijn speakers allemaal uitzet maar de sub blijft wel spelen. Net wat stukjes film op gezet met alleen de sub en dan hoor ik een kast deurtje links achter mij iets resoneren. Als het geluid over de speakers gaat hoor ik dat niet, maar het is er dus wel iets.

Aangezien een Subdude een relatief goedkope upgrade is ga ik daar denk ik als eerste voor kijken. Binnen een weekje of twee zou ik er 1 kunnen kopen om te testen en mocht het nou echt niks brengen is hij ook zo weer verkocht, gezien hoe gewild ze zijn :D
Dan ga je er zeker veel plezier van hebben. Je gaat hem zeker houden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

FeaR1986

Ik heb ook maar voor nieuwe versterking gestemd. De andere upgrades zullen ook zeker wel iets toevoegen, maar denk dat je met een nieuwe receiver een heel stuk gaat komen. Zeker omdat je dan meer uit vijf speakers gaat halen, met een Subdude haal je alleen je subwoofer naar een wat hoger niveau. Al kan ik natuurlijk niet oordelen of de huidige Pioneer echt te kort komt voor je XTZ's.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT


FeaR1986

Quote from: morca on April  9, 2012, 19:32:40
Ik heb vd week kwijlend naar de aanbiedingen van Marantz zitten kijken,ik denk er zelf ook hard over.... ;)

Het zijn ook redelijk zieke prijzen. Op Gathering of Tweakers is er ook flink wat verwezen naar onder andere HifiCorner met hun Marantz-aanbiedingen. Fora als deze zijn echt niet goed voor je spaarrekening  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

morca

Quote from: FeaR1986 on April  9, 2012, 19:44:45
Het zijn ook redelijk zieke prijzen. Op Gathering of Tweakers is er ook flink wat verwezen naar onder andere HifiCorner met hun Marantz-aanbiedingen. Fora als deze zijn echt niet goed voor je spaarrekening  :P
voor 500 een 5 x 100 rms bij 8 ohm,en dan nog die nieuwe ook met dat ronde display  :wub:

StefaanD

Die minimalistische look van Marantz vind 'k ook helemaal  :inlove: En dan nog in het zwart  ;D Past bij mij helemaal bij de rest van de apparatuur en meubel.

Nu op wat zou 'k nu eens stemmen  :D

Martijnst1990

#1194
Die prijzen van hificorner en HChifi zijn inderdaad ontzettend scherp! Is ook jammer dat ik daar momenteel geen centen voor heb ;) Ik vraag me ook wel af hoeveel verschil bijvoorbeeld een SR5006 brengt met zijn 100 watt per kanaal of dat ik dan beter gelijk kan kijken voor een 7005 oid.

Dat ik met een nieuwe receiver alle 5 de speakers aanpak is trouwens wel een goeie, zo had ik het nog niet bekeken :D


En weet bedankt voor alle stemmen :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Pinohelmond

Quote from: Martijn90 on April  9, 2012, 20:40:11
Ik vraag me ook wel af hoeveel verschil bijvoorbeeld een SR5006 brengt met zijn 100 watt per kanaal of dat ik dan beter gelijk kan kijken voor een 7005 oid.


De verschillen zijn er maar miniem.
Ben zelf onlangs en binnen een paar weken van een Marantz SR6004 naar een Integra DTR-8.9 naar een Marantz SR7005 gegaan. De verschillen tussen een SR6004 / SR5006 en een SR7005, die je haast het dubbele kost, zijn er uiteraard maar het zit hem in kleine dingen.
Of het de meerprijs waard is hangt vooral af van het budget wat je per termijn beschikbaar hebt. Als je het je kunt veroorloven dan zou ik voor de SR7005 gaan maar als je enigszins op je centen moet passen dan zal een SR5006 ook bepaald geen verkeerde keuze zijn.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Martijnst1990

Quote from: Pinohelmond on April 10, 2012, 14:51:11
De verschillen zijn er maar miniem.
Ben zelf onlangs en binnen een paar weken van een Marantz SR6004 naar een Integra DTR-8.9 naar een Marantz SR7005 gegaan. De verschillen tussen een SR6004 / SR5006 en een SR7005, die je haast het dubbele kost, zijn er uiteraard maar het zit hem in kleine dingen.
Of het de meerprijs waard is hangt vooral af van het budget wat je per termijn beschikbaar hebt. Als je het je kunt veroorloven dan zou ik voor de SR7005 gaan maar als je enigszins op je centen moet passen dan zal een SR5006 ook bepaald geen verkeerde keuze zijn.
Daar heb ik wel wat aan :) Ik ben zelf vaak heel erg van het principe dat ik het liever in 1 keer goed doe, in plaats van een kleine stap vooruit doe. Op zich ben ik helemaal niet te beroerd om eerst en poos goed te sparen voor iets moois, maar ik vind het ook weer zonde om 300-400 meer uit te geven voor iets wat ik bijna niet zal merken.

Zal de verschillen tussen de Marantz 5006, 6006 en 7005 eens goed op gaan zoeken, want ik mis met mijn Pioneer nu vooral wat power (voor mijn gevoel) en ik word er na een tijdje (op wat hoger volume) wat luistermoe van. Opties/mogelijkheden mis ik momenteel niet echt.

Nou wil ik me helemaal niet blind staren op Marantz, maar ik zoek iets wat iets warmer is als Pioneer, maar het moet wel echt ontzettend goed zijn in surround. Ik weet het.. luisteren ;) Maar misschien dat iemand mij een beetje in de goede richting kan sturen die toevallig ervaring heeft met (instap) Pioneer receivers.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

rovinggecko

Ik vroeg me af of je niet gewoon een aparte versterker achter je Pioneer kon zetten, maar zag dat er geen pre-outs op zitten (anders dan de sub).
Als je een beetje handig bent zou dit de oplossing kunnen zijn:

.

Kan je er een mooie amp achter zetten voor de fronts, bijvoorbeeld een Emotiva XPR-2....    :angel:
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Martijnst1990

Wel mooi gedaan, maar dat zie ik mezelf dus niet doen :D Sowieso blijft het feit dat ik ook de klank wat aan de felle/schelle kant vind en daar valt niet heel veel aan te veranderen op deze manier.

Wil gewoon iets wat net wat minder fel is, maar gewoon wat makkelijker naar te luisteren :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Maro

Quote from: Martijn90 on April 10, 2012, 20:08:28
Wel mooi gedaan, maar dat zie ik mezelf dus niet doen :D Sowieso blijft het feit dat ik ook de klank wat aan de felle/schelle kant vind en daar valt niet heel veel aan te veranderen op deze manier.

Wil gewoon iets wat net wat minder fel is, maar gewoon wat makkelijker naar te luisteren :)

Andere speakers denk ik dan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -