The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B@rt

Als je 1 hebt  verfbrander gaat beter dan een fohn

drees62

Quote from: Madhouse on June  7, 2010, 21:52:06
Gewoon met een aansteker doen  ;D

Heb ik ook gedaan, resultaat (zeker bij zwarte krimpkous) is zeer goed te noemen!

Martijnst1990

Kabels zijn binnen!

Zijn toch knap stugge kabels, duw ze aan de ene kant achter/onder de kast komen ze er net zo hard weer onderuit aan de andere kant  ;D Fronts zijn nu bi-amp aangesloten en de center bi-wire. Tot nu toe (heel even geluisterd) klinkt het inderdaad wat rustiger, hoog is wat minder scherp, wat ik vooral merk als de muziek wat harder staat.

Hier enkele snelle foto's, helaas zijn vooral close ups met flits erg slecht met deze camera  ???




PS, het stof is inmiddels weg ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Mooi roze is niet lelijk :D mooi gedaan!

Hey heb jij ook "In This Theatre"?? you stole my idea :devil:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Kabeltjes lijken roze door de flits, ze zijn gewoon rood   ;D

En die In This Theatre heb ik later gekocht, toen Raymen ze gewoon in de marktsectie verkocht, vond het wel een leuk idee ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Denon Focal

Coole kabels, een echte vent doet het in Pink  :pompom:
Oeps, als nu pas dat het rood is

ben benieuwd of je verschil hoort als je experimenteert tussen
Bi Amp en Bi Wire
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Robbert54

Quote from: Martijn90 on June  8, 2010, 21:53:01
Kabeltjes lijken roze door de flits, ze zijn gewoon rood   ;D

En die In This Theatre heb ik later gekocht, toen Raymen ze gewoon in de marktsectie verkocht, vond het wel een leuk idee ;)
ah op die manier. ja het waren "now playing" bordjes, maar dat vond ik geen mooie tekst
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Netjes! Al zou ik de pluggen nog wel even met krimpkous afwerken (die oa. in je center zitten).

Ben benieuwd of je ook verschil hoort met bi-amp?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Dankje,

Pluggen gaan nog afgewerkt worden, alleen lag de aansteker nog beneden gister en ik kon het niet laten om ze eerst even aan te sluiten ;) (En te controleren of de bananen goed aangesloten waren)

Ik merk wel dat de tweeter en mid unit apart aangestuurd worden, kan meer verschil merken in muziek. Nou waren mijn oude kabels niet bi-amp aangesloten, dus kan niet met zekerheid zeggen dat het daaraan ligt. Ik ben in ieder geval zeer tevreden tot nu toe, ook een film gekeken nog gisteravond en daar leek meer detail in te zitten. Zal het vandaag nog is testen met wat bekende stukjes film voor mij.

Edit: Heb nu John Mayer opstaan en ik merk wel duidelijk dat de stem vooral wat meer naar voren komt dan eerst en dat de instrumenten wat duidelijker worden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Net nog een paar foto's geschoten bij daglicht, de kabel van de rechter front is inmiddels iets verder naar het meubel "geduwd", zat wel een rare boog in zag ik op de foto's ;)







JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

zou je nog een close-up willen maken van je aansluiting aan de speakerkant?


Je hebt echt wel een mooi setje zo hoor!! :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Leuk zo'n flitser, je ziet precies wat je nog moet stoffen, het is inmiddels weg ;)



Ben er zelf ook erg tevreden over, nu alleen de rears nog vervangen, maar alles op zijn tijd. Zou het liefst ook een 42" panasonic plasma willen oid, maar dan gaat mijn ma weer "zeuren" over de stroomrekening.

Eerst maar is besluiten of ik 2 maal de 99.36 (vloerstaanders) van XTZ neem of nog 2 monitors.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Ik zou toch kiezen voor 2 vloerstaanders. Mooier en volgens mij ook een stuk beter op stereo gebied.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Dat idee heb ik zelf ook inderdaad en qua prijs ontloopt het elkaar niet zo heel veel, aangezien er ook stands bij komen als ik monitoren neem.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Geen idee hoe de prijzen van de speakers liggen. Vind het voor het gezicht ook altijd mooier, voor fronts vloerstaanders en voor rears monitoren.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

2 monitoren kosten 700 euro zonder stands, stands zijn ook al snel 150 euro.
2 vloerstaanders kosten 900 waar dus geen stands bij nodig zijn ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

ziet er echt heel goed uit! bedankt voor de picture

zeg maar tegen mama dat het bijzonder weinig uitmaakt qua stroomverbruik. pana's zijn juist erg zuinig geworden en bij LCD is het een continue vermogen en voor plasma is het een piekvermogen ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Ik zou de keuze betreft monitoren versus zuilspeakers laten afhangen van de grote van de ruimte (i.v.m. het aandeel bass) en zeker niet betreft de looks.

Maarre: al een erg mooie set zo hoor. Die XTZ`s zien er super uit!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Madhouse

Quote from: Xander32 on June  9, 2010, 19:04:51
Ik zou de keuze betreft monitoren versus zuilspeakers laten afhangen van de grote van de ruimte (i.v.m. het aandeel bass) en zeker niet betreft de looks.

Maargoed, hij woont nog thuis en misschien wil hij ooit op zichzelf gaan, dan pas je het nu aan op de ruimte maar niet voor de toekomst.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Quote from: Martijn90 on April 18, 2010, 17:42:14
Het is geen HT maar wil het toch graag even melden ;)

Ik heb zojuist mijn eerste auto gekocht. Een Citroën Saxo 1.6 VTS met 90 pk uit 2000. Een heerlijk vlot autootje :)

Foto's volgen nog.
Ik heb een tijdje z`n nog iets snellere 16v broer gehad met 120 pk: de meest levendige auto die ik tot op heden heb gereden. Maar 90 pk bij nog geen 900 kg zal ook niet echt behelpen zijn. Have fun.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

B.

Ik zou geen vloerstaanders nemen. 4 gelijke speakers is juist zo mooi. De sub vult de rest toch wel aan.

Xander32

Quote from: Madhouse on June  9, 2010, 19:08:13
Maargoed, hij woont nog thuis en misschien wil hij ooit op zichzelf gaan, dan pas je het nu aan op de ruimte maar niet voor de toekomst.
Indien je binnen 6 maanden gaat overhuizen en hebt op dit moment al concreet hoe groot de nieuwe ruimte wordt, groot genoeg om zuilen tot hun recht te laten komen, dan zou je het kunnen overwegen. In andere gevallen zou ik naar het hier en nu kijken en geen compromis sluiten voor weet ik niet hoelang nog.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Quote from: Xander32 on June  9, 2010, 19:10:53
Ik heb een tijdje z`n nog iets snellere 16v broer gehad met 120 pk: de meest levendige auto die ik tot op heden heb gereden. Maar 90 pk bij nog geen 900 kg zal ook niet echt behelpen zijn. Have fun.

Sander.
Die fun zit helemaal goed, is idnerdaad een heerlijk autootje, lekker vlot en rijd gewoon goed. Zo'n 16v leek mij ook wel wat, alleen had ik een budget vastgesteld en die viel daar net iets buiten als ik een leuk exemplaar wilde.

Had nog wel een foto op mijn pc staan:


Betreft de speakers, ik ga eerst maar is langs Eindhoven om ze te beluisteren. Vloerstaanders lijkt mij inderdaad voor muziek wel goed, hoeft de sub niet altijd aan, maar 5 dezelfde monitoren is natuurlijk ook heel mooi, moeilijk, moeilijk..
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Mooie Saxo  ;) (mijn vriendin heeft er ook 1)

De keuze voor de speakers zou ik af laten hangen van het gebruik. Draai je veel muziek en zo af en toe een filmpje dan zou ik kiezen voor vloerstaanders. Kijk je alleen maar film dan zou ik kiezen voor monitoren. Nu heb ik zelf "nog" geen ervaring met het meespelen van een goede sub in stereo (de sub die ik nu heb doet dat niet goed) dus het zou heel goed kunnen dat je met monitoren en een sub ook erg lekker stereo kunt spelen. Ik blijf zelf wel fan van puur geluid uit de 2 fronts op stereo maar misschien praat ik wel anders als ik een sub heb die beter te intregreren is.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Gebruik de zoek-functie van dit forum maar eens en ga zoeken op monitoren versus zuilspeakers. Beiden hebben zo hun pre en contra`s.
Maar de veronderstelling dat zuilspeakers beter zijn voor het stereo dan monitoren is onjuist / behoeft nuancering. In een te kleine ruimte zuilen neerzetten gaat alleen maar ellende geven: de bass zal 1 brij worden terwijl je met monitoren in die zelfde situatie een mooi strak stereoplaatje kan neerzetten.

Daarnaast gaat het grootste deel van de kosten van een speaker op aan de kast. Dan kan je zelf wel bedenken dat je er voor een zelfde budget betere monitoren dan zuilspeakers kan neerzetten.

Enne: een stoer bakkie hoor.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT