The invention of Lying

Started by Icarus314, February 8, 2010, 13:52:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waardering?

5
1 (14.3%)
4
4 (57.1%)
3
2 (28.6%)
2
0 (0%)
1
0 (0%)

Total Members Voted: 7

Icarus314

Dit is een geweldige komedie als het kwartje eenmaal valt  ;)

Ricky Gervais speelt de hoofdrol en misschien ken je hem nog van The Office?

---waarschuwing het volgende kan spoilers bevatten al denk ik niet dat ze echt iets bederven ----

Voor wie nog verder leest, in de wereld van deze film spreekt iedereen de waarheid hoe bot ook. Er wordt niet om heen gedraaid en niemand wordt gespaard wat op zichzelf al heel komisch uitwerkt.
Echter de hoofdperson heeft een schokkende leap in bewustzijn en blijkt ineens in staat om een leugen te vertellen. Echter hij ontdekt ook dat er twee soorten leugens zijn. Sommigen kunnen anderen helpen dingen makelijker te verdragen en sommige kunnen jezelf genadeloos bevoordelen. Zo ontdekt hij dat zijn stervende moeder erg blij is met een leugentje over het leven na de dood  ;D Echter dit gesprek wordt opgevangen door verplegend personeel en dat leidt tot krantenkoppen. De hoofdpersoon wordt uitgenodigd en besluit een tweetal pizza dozen vol te schrijven met de 10 grootste leugens over een man in de hemel en niet veel later moet hij een kruisverhoor aan moeilijke theologische vragen beantwoorden  :D Echter hij blijft aan de goede kant en misbruikt zijn gave niet. Dat hij uiteindelijk in een Jezus figuur verandert is ook niet aan hemzelf te danken maar aan de klakkeloze goedgelovigheid van zijn volgelingen.... :D :D Een diepere gedachte??? Kweenie  :D Gewoonweg geniale humor.

http://www.imdb.com/title/tt1058017/


Xstream

Ik vind het gegeven / concept erg leuk. Alleen bleef het gevoel toch overheersen dat er veel meer in zat. Qua verhaal hadden ze wel iets meer hun best mogen doen ...
Toch een leuke vermakelijke film met een Ricky Gervais die altijd hetzelfde speelt, maar me nog steeds niet verveeld.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

maxtrash

ik vond het ook een leuke film maar niet opzienbarend goed. Was wel een script wat zeer risicovol was in de zin dat het gauw ongeloofwaardig kan worden. Dit was echter toch goed gedaan. Als je een beetje in het verhaal meegaat hoef je je niet te ergeren aan rare dingen

Icarus314

#3
Wat me vooral in het verhaal aanspreekt is dat als je de schaal een beetje naar beneden bijdraait in de zin dat er mensen zijn die zeer goedgelovig zijn en zeer moeilijk een leugen vertellen wat voor velen van ons geldt als je daartussen een pathologische leugenaar zet dan krijg je een soortgelijk effect.

celerontje

Perhaps, but as you may know, it's a COMEDY! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Icarus314

#5
Live is a devine Comedy  :P

griff

Er zaten een paar mooie grappen in, maar verder vond ik het niet echt een sterke film.
Wat mij vooral stoorde was het feit dat er een verschil is tussen 'niet kunnen liegen' en 'alles moeten zeggen wat je denkt' waarbij in deze film het tweede stuk toch echt de overhand had.
Het hele religie stuk zag je ook al van een kilometer aankomen helaas.

Als je eenmaal dat soort dingen ziet dan ga je ook dingen afvragen als: waarom hebben ze kerken? waarom hebben ze in de kerken precies dezelfde gebruiken/voorwerpen als wij? etc etc.

Afijn, een paar mooie grappen en verder niet heel sterk of doordacht.
Anthem MRX300 - Klipsch RB-61 - Klipsch RC-52 - Klipsch RB-15 (surround) - BK XLS300/PR - Epson TW700 ISF - Kingpin VFS180