kasbon aan toonder

Started by ACQUA, February 7, 2010, 17:26:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Is er iemand hier op het forum die hier meer van weet, wat gebeurt er met een kasbon aan toonder als je nog 1 coupon hebt maar waarvan de eindvervaldag is verstreken?

mvg,Koen

Nahpets

#1
Ik heb geen enkel idee waar je het over hebt.

Wellicht iets Belgisch? Zo niet, geef aub een beetje meer uitleg.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

JeKa

Na 5 keer lezen heb ik ook nog steeds geen flauw benul waarover je het hebt..... Wat is "kasbon aan toonder"?

ACQUA

idd belgisch  :confused:  is een soort termijndeposito, waarbij je via een coupon elk jaar je rente kan opvragen bij je financiële instelling.  Meestal bestaat een kasbon uit een blad met daarop 5 aparte vakjes.  Per jaar knip je 1 vakje uit en ga je hiermee naar je bank om zo de intrest op de vragen.

GH

Als de vervaldatum is verstreken heb je gewoon pech.... dat was gewoon onderdeel van de voorwaarden.

ACQUA

Quote from: GH on February  7, 2010, 18:05:41
Als de vervaldatum is verstreken heb je gewoon pech.... dat was gewoon onderdeel van de voorwaarden.

Hmmm ok, ik ga morgen toch nog eens naar de bank om zeker te zijn.

Alvast bedankt

Koen

ACQUA

Wel, goed nieuws.  Het bedrag staat op de rekening  :pompom:  weer extra verbouwbudget  :headbanging:

Heb namelijk deze kasbons gevonden in een valse wand tijdens de verbouwingen.  Vorige eigenaars zijn reeds overleden en volgens hun advocaat is er verder geen rechtstreekse familie.  Stilletjes hopend op nog wat meer schatten  :thumbs-up:

Koen

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Ejorne

Quote from: ACQUA on February  8, 2010, 12:39:34
Stilletjes hopend op nog wat meer schatten  :thumbs-up:

Je bent niet snel tevreden te krijgen?  :P

Maar dat is nog eens een leuke verrassing in zo een valse wand. Zo heel vals vind ik die wand dan ook weer niet...   ;D
Was het een leuk bedrag?

ACQUA

Ik ben redelijk snel tevreden hoor  :) het was een aardig bedrag, ik kon er zo'n 160 dvd's van 15euro mee kopen  ;D of een aardige nieuwe set maarja.  Verbouwen staat nu op prioriteit 1  :)

Koen

meelzs

Dat zijn leuke verassingen  :) Zal ook eens wat muren slopen in huis  :P
LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

vieze freddie

... dus ge hebt de interest geïnd, maar nog niet de kasbon zelf?
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

ACQUA

Quote from: vieze freddie on February  8, 2010, 15:18:03
... dus ge hebt de interest geïnd, maar nog niet de kasbon zelf?

kasbon zelf + laatste intrest.  Coupon 5 zat nog vast aan de mantel.  Vieze Freddie, was jij ook niet van Londerzeel?

vieze freddie

van Saint Josephe comme toi nu, nie :pompom:
nee, mijn muren moogt ge nie komen slopen :alien:
maar ge moogt nog altijd eens langskomen als die van ons eens ergens naartoe is :music:
klinkt al ewa beter dan vroeger met nen arcam en een lyngdorf aan mijn quadrals
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

ACQUA

Quote from: vieze freddie on February  8, 2010, 15:37:42
van Saint Josephe comme toi nu, nie :pompom:
nee, mijn muren moogt ge nie komen slopen :alien:
maar ge moogt nog altijd eens langskomen als die van ons eens ergens naartoe is :music:
klinkt al ewa beter dan vroeger met nen arcam en een lyngdorf aan mijn quadrals

Jepjep Samen in LA "lonesiel A"  :o   waar ergens woon je? mag ook per PM