Wil jij 3D thuis ?

Started by J.A.F._Doorhof, February 7, 2010, 14:34:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wil jij 3D thuis ?

Zeer zeker, kan niet wachten
30 (11.6%)
Zeer zeker, als het betaalbaar is
90 (34.7%)
Zie ik wel als het er is
34 (13.1%)
Zit er niet echt op te wachten maar sluit niets uit.
79 (30.5%)
zeer zeker niet
26 (10%)

Total Members Voted: 259

J.A.F._Doorhof

3D komt eraan, maar wat is jullie mening ?

Volgens sommige zit niemand te wachten op 3D, volgens mij word het weer een zeer hot item en iets waar het home theater publiek zeer zeker op zit te wachten.
Let wel.... niet voor elke avond natuurlijk maar soms een 3D film lijkt me absoluut iets waar ik warm voor draai.

Vandaar de poll om eens te kijken wat de meningen op het www.htforum.nl zijn.

Mijn mening :
Zeer zeker, kan niet wachten.
Verwachting is dat het redelijk publiek word ingezet, maw een oplossing voor onder de 700,00 (ex projector of display).
Materiaal zal beginnen met 1-2 films in de maand waarvan misschien 1 topper in de 2 maanden maar ik denk dat dit snel beter gaat worden, met misschien al in 2011-2012 elke maand een goede film op 3D.

Even als aanvulling we hebben al een tijdje een 3D monitor in de winkel staan met wat games en filmpjes erop, dit ziet er zonder twijfel zeer goed uit en geeft een nieuwe dimensie aan het geheel film/games. Met avator en aankomende films denk ik de smaak van de mensen meer en meer geprikkeld gaat worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Ik ben hier ook wel voor te porren....
Heb 'Avatar' in de bios gezien en moet zeggen dat ik aangenaam verast was over hoe anders je een film weer beleeft,wat ik wel iritant vond waren de subs die bijna op je lip geprojecteerd werden....ik heb ook heel soms subs nodig en wanneer je de subs dn heb gelezen dan duurt het even wanneer 'mijn' ogen weer goed gefocust zijn om de diepte in het beeld terug te krijgen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

krek

Hoi Frank,

Ik mis de optie ''Ja, maar alleen zonder bril'' in je poll. De 3D techniek zonder bril bestaat al, philips heeft hem op de plank liggen maar ergens in 2008 de stekker eruit getrokken. Op de CES had samsung ook een 3D zonder bril scherm staan. Alleen recht van voren werkt het. Is alleen voor medische doeleinden beschikbaar.

Met 2 en hopelijk straks 3 opgroeiende kinderen is het denk ik niet te doen om die een bril op te zetten voor een pixar filmpje.

Verder koop ik alleen nog ''budget'' spullen. Mijn vorige CRT was een Philips 32PW9509. Een van de betere in dat jaar. na 5 jaar is die tv aan alle kanten ingehaald door mijn huidige tv, die ik net heb aangeschaft (op de kleine brom na, en de soms aanwezige brightness flikkeringen). Terwijl de prijs ongeveer hetzelfde is! Dus een 3d tv zal hier uiteindelijk wel komen, zo aan de vooravond van de introductie van 4D tv. ;D
NAD C-368 Tannoy Revolution XT 8F Bluesound node 2i Samsung ps58C6500 CI+ module

maxtrash

heb geantwoord: zeer zeker, als het betaalbaar is. Ook gamen lijkt me een aardige belevenis in 3D. Alleen betaalbaar is voor mij ook in relatie tot eerdere uitgaven. Denk niet dat ik binnen 3 jaar mijn net aangeschafte projector ga inwisselen voor eentje die 3d ondersteunt dus zal voor mij wel eind 2013 worden schat ik in

Ronin79

Zie ik wel als het er is.

Voor nu heb ik niet echt interesse in. Ik heb de afgelopen jaar nagenoeg al mijn apparatuur veranderd en wat mooie
spulletjes bijgekocht. Ik heb vooralsnog meer dan zat aan mijn Pioneer LX5090H en de Loewe Compose 40.  ;)

JeKa

Na het zien van Avatar kan me niet anders voorstellen dan dat 3D de standaard gaat worden. Het geeft zo veel extra aan een film. Wel moeten de randvoorwaarden dan goed zijn: betaalbaar, niet vermoeiend en bij voorkeur zonder bril. Dit zal allemaal een kwestie van tijd zijn lijkt mij.

eddy135

Ik heb hier voorlopig geen interesse in, denk ook dat het een hype is, die misschien wel weer overwaait.
Kan me wel voorstellen dat het in een dedicated HT een leuke gadget is.
Maar om nu elke film met dat irritante brilletje te kijken, lijkt me geen optie.
Alleen dus zonder een brilletje geef ik het een kans van slagen
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

squeek

voor mij absoluut een must have!! Maar enkel als het een film ten goede komt zoals avatar bijvoorbeeld. een film als benjamin button of snatch of dergelijke film, daar zie ik dan ook geen meerwaarde in. star wars zou bijvoorbeeld weer wel cool zijn in 3d.

maar het moet wel betaalbaar zijn!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Snowmaster

Helaas word ik gierend gek van 3D.  
Afgelopen jaren heb ik best veel gezien.  Zolang het korte films zijn in pretparken geniet ik van de sensatie in een achtbaan,  mijngang of onder water.
Maar in de bioscoop trek ik het niet. Na 20 minuten krijg ik hoofdpijn, probeer ik mijn ogen voortdurend scherp te stellen door het "wazige beeld", verlang ik steeds naar de echte kleuren en zie ik voortdurend beeldfouten.
Ook is de belevenis in veel bioscoopfilms maar matig als je veel beter gewend bent.
Zelf mijn kinderen klaagden over minder beleving in vergelijk met speciale 3D producties. Maar dit laatste is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk, want deze zijn speciaal geproduceerd voor de effecten.
Dus.......ik ben voor  3D maar zonder bril en negatieve randverschijnselen en in veel betere kwaliteit  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

papaleo

Ik,en ik denk velen HT liefhebbers, zitten nu ook al met een bril op hun neus een film te kijken..... dus voor mij zou dit geen dilemma zijn om een op sterkte geslepen 3D bril op te zetten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RonG

Ik heb zeer zeker wanneer het betaalbaar is gestemd,

Vond Avatar erg mooi in 3D. Voor mij hoeven wel niet alle films in 3D.

solitaire

I really couldn't care less ...

Alhoewel ... worden dan de '2D' schermpjes niet goedkoper ? Tegen de tijd dat mijn Loewe toeterTV vervangen gaat worden scheeld dat dan weer lekker ...



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

eddy135

Quote from: solitaire on February  7, 2010, 16:53:51
I really couldn't care less ...

Alhoewel ... worden dan de '2D' schermpjes niet goedkoper ? Tegen de tijd dat mijn Loewe toeterTV vervangen gaat worden scheeld dat dan weer lekker ...



Wolf
Zo is dat!
Ik wacht met smart op alle 'ouderwetse' HD PJ's die opgeruimd gaan worden.
Tja, geen 3d he, dus bijna niks meer waard.. ;)  :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

)p(

Ja, maar alleen met projectie en als de kwaliteit van het 3d effect voldoende is. Sommige systemen komen bij mij mooi 3d over anderen lijken meer op een soort cutouts achter elkaar geplaatst...


peter

marz01

Quote from: Snowmaster on February  7, 2010, 16:31:56
Helaas word ik gierend gek van 3D.  
Afgelopen jaren heb ik best veel gezien.  Zolang het korte films zijn in pretparken geniet ik van de sensatie in een achtbaan,  mijngang of onder water.
Maar in de bioscoop trek ik het niet. Na 20 minuten krijg ik hoofdpijn, probeer ik mijn ogen voortdurend scherp te stellen door het "wazige beeld", verlang ik steeds naar de echte kleuren en zie ik voortdurend beeldfouten.
Ook is de belevenis in veel bioscoopfilms maar matig als je veel beter gewend bent.

Dus.......ik ben voor  3D maar zonder bril en negatieve randverschijnselen en in veel betere kwaliteit  ;).

100% mee eens, na avatar had ik gratis 24h hoofdpijn, ik had ook de indruk dat ik thuis veel meer van deze film kan genieten met scherp hd beeld en beter geluid dan in pathe de kuip.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

krek

Ook ik vond Avatar trouwens niet scherp. Ik had het idee dat ik op alles op het scherm scherp zou moeten kunnen focussen, wat natuurlijk niet zo is. Ook zag ik veel flaws bij bijna alle bewegingen. Ik zat wel op de 1e rij. Maar ik verheug me eigenlijk al op de HD sensatie van Avatar in 2D.
NAD C-368 Tannoy Revolution XT 8F Bluesound node 2i Samsung ps58C6500 CI+ module

celerontje

Nogal wiedes, als je vooraan zit! ;)
Het zal nooit geschikt zijn voor iedereen; net zoals er ook mensen zijn die zich het hiernamaals in jagen door het eten van theelepel pindakaas. ;)

3D PROJECTIE zonder bril lijkt mij erg lastig, zo niet onmogelijk, maar een brilloos LCD scherm kan uiteraard wel. (die bestaan immers al)

Maar ik ben er zeker in geintresseerd, mits het betaalbaar is en ik eerst een hele film met zo'n ding kan bekijken alvorens tot eventuele aanschaf over te gaan.
Ik heb echt genoten van Avatar in de bios! :pompom: (en ook van andere 3D films)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Hanky Panky

#17
Ik zit er niet op te wachten en zie het vooral als een leuke gimmick als je naar de bioscoop gaat. Na een paar jaar verzamelen van apparatuur en het bijbehorende budget heb ik nu eindelijk een zeer goede opzet. Ik heb geen zin om weer 3 tot 5 mille in nieuwe apparatuur te investeren. Want dat is natuurlijk de volgende stap na de hele HD-marketing ongein (vooral in de 1e jaren met de kreet HDready). Ik zie de toegevoegde waarde wel maar ik denk ook als je het echt goed wil ervaren dat je weer een forse investering moet doen.


Quote from: celerontje on February  7, 2010, 19:45:37
Nogal wiedes, als je vooraan zit! ;)

Op elke plek in de zaal zou je het toch goed moeten kunnen zien.

Quote from: celerontje on February  7, 2010, 19:45:37
Het zal nooit geschikt zijn voor iedereen; net zoals er ook mensen zijn die zich het hiernamaals in jagen door het eten van theelepel pindakaas. ;)


Elke relatie tussen doodgaan aan een allergie en het kijken van een 3D-film ontgaat me volledig maar gezien het gegeven dat jij op dit forum grossiert in nietszeggende posts met verwijzingen/grappen die alleen jijzelf schijnt te snappen (maar die wel goed zijn voor je postcount, nietwaar) is dat dan weer geen verrassing.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

celerontje

#18
Slechte bui vandaag? ;)
Wat ik ermee bedoel is dat er altijd mensen zullen zijn die ergens niet tegen kunnen, terwijl dat niet betekent dat het product an sich niet deugt.

Quote from: Hanky Panky on February  7, 2010, 21:28:04
Op elke plek in de zaal zou je het toch goed moeten kunnen zien.
In een ideale wereld wel, maar als je op een afstand 5 meter voor een scherm van 10 meter breed zit, dan gaat dat simpelweg niet, heel simpel.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MovieMax

Heeft de elektronica industrie iedereen een flat screen aangesmeerd kunnen we weer overnieuw beginnen met 3D. De JVC 3D flatscreen tv's op de laatste IFA in Berlijn waren heel mooi om te zien. Zelfs met zo'n brilletje toch genoten van een stukje U2 3D concert.

Traditioneel komt er nog een formaat oorlog en dan moeten de prijzen nog droppen tot het nivo van een up-market 2D beamer of TV. Voorlopig zijn de aangekondigde 3D beamers/tv's nog vapour-ware. Bij mij zal het wel komen, na de introductie van HDMI 1.4, als er veel meer content te krijgen is en een flinke prijs drop. Dan zijn we toch al 3/4 jaar verder.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Hanky Panky

#20
Quote from: celerontje on February  7, 2010, 21:37:14
Slechte bui vandaag? ;)
Wat ik ermee bedoel is dat er altijd mensen zullen zijn die ergens niet tegen kunnen, terwijl dat niet betekent dat het product an sich niet deugt.

Nee hoor, maar als je geen feedback krijgt loop je het risico dat je nooit een zelfbeeld ontwikkeld (al dan niet in HD, 2D of 3D) :D :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

JeKa

Quote from: Hanky Panky on February  7, 2010, 21:57:48
Nee hoor, maar als je geen feedback krijgt loop je het risico dat je nooit een zelfbeeld ontwikkeld (al dan niet in HD, 2D of 3D) :D :D

Wat ben jij toch goed voor je medemens!  :-*

solitaire

Begegnen sich zwei Planeten.
Sagt der eine: ich habe Homo Sapiens!
Der andere: kenne ich, das vergeht wieder.

quadro, 5.1, ... niets gaat toch ook boven 2ch :devil: ;)



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Hanky Panky

Quote from: JeKa on February  7, 2010, 21:58:55
Wat ben jij toch goed voor je medemens!  :-*

Ik sta er om bekend dat ik me wel eens opoffer voor een goede zaak :-*
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Robbert54

ik heb voor keuze 2 gekozen. wanneer het betaalbaar wordt. denk alleen wel dat het vooral wat wordt, voor ons, de HT freaks. denk dat jan met de pet er op zijn 32/42" er niet zoveel aan zal hebben..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo